Czyszczenie szczotek w silniku elektrycznym
#1 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 12:19
Wszelkie wskazówki będą cenne. A nawet mile widziane.
#2 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 12:33
Tomek proponuję dobry zakład elektryczny i powinni wiedzieć jak to zrobić.
#3 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 12:36
#4 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 12:38
To dziwne, że stwierdzili to na odległość. Silnik nie śmierdzi? Może się spalił? Pewnie się da rozebrać i dostać do szczotek bez dużej ingerencji, wyciągnij szczotki i zrób fotkę może będzie potrzebna wymiana jak są mocna zużyte lub pokruszone, czyścimy drobnym papierkiem ale delikatnie tak by idealnie dotykały do komutatora (w zasadzie ten zabieg rzadko się stosuje raczej wymienia się szczotki na nowe) ten też trzeba będzie wyczyścić z zalegających drobinek szczotek. Oczywiście drobny papier i po okręgu tak by nie zetrzeć za dużo miedzianych styków tylko czyścimy z przepalonego grafitu. Później cieniutkim ostrzem wydłubujemy pozostałości z pomiędzy miedzianych styków.
#5 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 12:43
- pacek222 lubi to
#6 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 12:46
#7 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 12:49
Jak nie jest na gwarancji to do roboty.
#8 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 12:52
Ostatnio wymieniałem szczotkotrzymacz w swoim elektryku bo się zablokował i nadtopił. Roboty na 15 minut. Ale dla pewności założyłem uszczelki nowe.
O właśnie bardzo ważne co by dać nowe uszczelki bo podczas demontażu można delikatnie uszkodzić tak że nie będzie nawet widać i później puszczą wodę do środka.
#9 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 12:55
No jest na gwarancji ... jeszcze 4 lataJak nie jest na gwarancji to do roboty.
#10 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 13:00
No jest na gwarancji ... jeszcze 4 lata
Gdy jednak okaże się że to coś innego i trzeba będzie jednak wysłać do serwisu to nie będzie problemów?
#11 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 13:01
No niby mówią ze nie... ale z 2 strony czemu mam jakieś uszczelki kupować ze swojej kasy....Gdy jednak okaże się że to coś innego i trzeba będzie jednak wysłać do serwisu to nie będzie problemów?
#12 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 13:10
No niby mówią ze nie... ale z 2 strony czemu mam jakieś uszczelki kupować ze swojej kasy....
Powinieneś wysłać do serwisu na gwarancji i nic nie kombinować. Nie wiadomo o co w bajce biega, później jak pierdyknęło uzwojenie lub coś innego z poważnych rzeczy to możesz mieć problem z gwarancją. Osobiście bym nie kombinował.
- Tomasz eS i trout master lubią to
#13 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 13:13
#14 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 13:39
No niby mówią ze nie... ale z 2 strony czemu mam jakieś uszczelki kupować ze swojej kasy....
O szczotkach nie wspomnę.
- Tomasz eS lubi to
#15 ONLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 17:04
Coś mi sie nie chce wierzyć żeby szczotki zjechać w silniku który jest na gw.
Jak kręcisz ręką to obraca się wirnik ze śrubą?
Dopóki jest na gw. to nawet go nie rozkręcaj bo poźniej stwierdzą że ktoś pchał w niego łapy.
W przypadku silnika po gw. odkręcił bym obudowę i podpiął z aku 12V na krótko na kable zasilające i zobaczył czy dalej stoi.
Teraz jeżeli podejrzewasz szczotki to popukaj czymś (np drewnianą rączką młotka) w korpus silnika po przeciwnej stronie śruby i jeżeli zakręci, to jest taka możliwość (zużyte szczotki).
Na gwarancji najlepiej jednak wymieniać a w przyszłości unikać tego typu "dziadostwa".
#16 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 17:45
#17 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 19:09
Wyślij na gwarancję i ...zmień firmę w przyszłości .
Użytkownik prezes77 edytował ten post 13 lipiec 2015 - 19:11
#18 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 19:14
#19 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 19:23
Ano nie wolno
#20 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2015 - 19:25
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych