JAKI AKUMULATOR POMOCY
#1 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2010 - 09:20
#2 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2010 - 20:34
Mam minkota 100Ah trzeci sezon i pływam na silniku 32lb 8-9 godz.
Pozdrawiam
#3 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2010 - 21:58
Pierwsza bateria Minnkota - niecały rok i poszła się jeb....
Druga ZapSznajder 100Ah - na początku ok, cały dzień pływania, po roku 4-5h pływania i koniec.
Oddałem aku to serwisu Zapa w Piastowie, zobaczymy co panowie powiedzią...
Mam nadzieję, że z aku wszystko w porządku i wina leży po stronie prostownika (automat 10A), który być może jest zbyt słaby do akumulatora 100Ah - ale w sumie na początku użytkowania było wszystko OK.
No nie wiem, zobaczymy co mahery z ZAP'a powiedzią
Pozdrawiam
#4 OFFLINE
Napisano 03 maj 2010 - 09:48
#5 OFFLINE
Napisano 04 maj 2010 - 09:03
#6 OFFLINE
Napisano 04 maj 2010 - 17:44
#7 OFFLINE
Napisano 06 maj 2010 - 06:38
Aha już znalazłem bo gwarancje mam w pokoju. Aku to SBS 60 kupiony nie w tokarexie tylko z allegro od gościa o nicku Sonar. Data zakupu to 03.04.2007. Od tego czasu katowany do bólu. Dwa dni temu zrobiłem na nim jakieś 6km po jeziorze i nawet spadku mocy nie było widać jak wracałem do przystani. Ma tylko 60ah. Używany z silnikiem 30lb. Wada to brak rączki
#8 OFFLINE
Napisano 12 maj 2010 - 00:21
No i odpowiedzieli....ku..a maćMam podobny problem co Ty.
Pierwsza bateria Minnkota - niecały rok i poszła się jeb....
Druga ZapSznajder 100Ah - na początku ok, cały dzień pływania, po roku 4-5h pływania i koniec.
Oddałem aku to serwisu Zapa w Piastowie, zobaczymy co panowie powiedzią...
Mam nadzieję, że z aku wszystko w porządku i wina leży po stronie prostownika (automat 10A), który być może jest zbyt słaby do akumulatora 100Ah - ale w sumie na początku użytkowania było wszystko OK.
No nie wiem, zobaczymy co mahery z ZAP'a powiedzią
Pozdrawiam
Akumulator nie trzyma pojemności ze względu na wielokrotne niedoładowanie...
Ładowałem go automatyczną ładowarką 10A.
Nigdy nie odłączałem wcześniej, dopóki nie zaczęła migać zielona lampka oznaczająca naładowanie.
Nie wiem co myśleć, gdzie można sprawdzić czy ta ładowarka jest OK czy jest sierdylona
Pozdrawiam
#9 OFFLINE
Napisano 12 maj 2010 - 08:50
potem miał być sznajder marine to podobno pierwsze byly dobre a teraz niby mają cienkie płyty olowiane.
Mam Marine 90Ah. Drugi sezon. Na pontonie 2.75m bez pompowanego kila (ktory stawia wiekszy opor niz lodka)wczoraj 9 i pol godziny z Traxxisem 40lb i jeszcze chodzil.
#10 OFFLINE
Napisano 13 maj 2010 - 11:58
#11 OFFLINE
Napisano 16 maj 2010 - 20:58
Dzięki wszystkim za pomoc chociaż liczyłem na więcej odpowiedzi.Zaryzykuję i wezmę trojana kwasówę.A tobie kolego dziwię się że tak łatwo dałeś się zbyć cwaniakom z zapa.Chyba że masz coś na sumieniu i faktycznie nie za każdym razem podłączałeś aku lub podłączałeś z dużym opóżnieniem np.kilka dni po plywaniu.
Nic nie mam na sumieniu. Najzwyczajniej w świecie zgubiłem paragon i gwarancje, więc jest pozamiatane
#12 OFFLINE
Napisano 17 maj 2010 - 08:15
Nazwa jakas dziwna - J&P czy jakos tak. Po kilku m-cach padl i nie dal sie naladowac (trzeba uwazac, zeby sonda nie rozladowywala aku ponizej gdzies 8V bo wowczas la. automatyczna nie widzi akumulatora - w tym przypadku tak nie bylo, aku po prostu nie chcial sie ladowac)
Skonczylo sie na zakupie w szwedzkim blaszaku...
Jedna rada jaka mi przychodzi do glowy...jezeli ktos czesto plywa a co za tym idzie jest duza liczka cykli - ład-rozład to niech przygotuje sie na coroczny zakup nowego. Nawet jak rygorystycznie przestrzega sie rezimow ladowania i aku nigdy nie stoi rozladowany to wraz z liczba cykli nieublaganie maleje pojemnosc.
Gumo
#13 OFFLINE
Napisano 17 maj 2010 - 10:46
#14 OFFLINE
Napisano 17 maj 2010 - 16:48
#15 OFFLINE
Napisano 17 maj 2010 - 16:58
#16 OFFLINE
Napisano 17 maj 2010 - 19:25
#17 OFFLINE
Napisano 17 maj 2010 - 19:32
#18 OFFLINE
Napisano 17 maj 2010 - 22:44
#19 OFFLINE
Napisano 23 maj 2010 - 09:12
#20 OFFLINE
Napisano 04 czerwiec 2010 - 04:13
http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumulator-trojan-125ah-t127 5-p-603.html
Dokładna charakterystyka bateryjki
Wszystko by było fajnie, gdyby nie ta masa (chyba 37 kg). I w związku z tym zastanawia mnie, czy nie lepiej jeden akumulator o dużej pojemności zastąpić dwoma o mniejszej (lżejszymi ale łatwiejszymi w przenoszeniu). Ma ktoś jakieś doświadczenia w jednoczesnym użytkowaniu dwóch akumulatorów z silnikiem elektrycznym?