Patrzę tak na te zdjęcia podłogi i zastanawiam się jaka powinna być kolejność listew usztywniających. Ja montuję odwrotnie. Od przodu pontonu dłuższa, a przy rufie krótsza. Ma to jakieś znaczenie?

Pontony MAVERIC - cechy użytkowe, osiągi, opinie
#101
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2021 - 07:49
#102
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2021 - 07:50
Tresor, on 04 Apr 2021 - 06:42, said:
Bez problemu poleci w ślizgu że wszystkimi gratami. Jak nie jest ciężki, to może nawet w dwie osoby.Ja pływałem z 8 było dobrze. Teraz mam 15 i jest bardzo dobrze. Myślę że samemu na 6KM będziesz latał w ślizgu.
Dla mnie miejsca jest wystarczająco, nie zamienił bym na wiekszy.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
- Tresor lubi to
#103
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2021 - 07:51
Janusszr, on 04 Apr 2021 - 06:49, said:
Patrzę tak na te zdjęcia podłogi i zastanawiam się jaka powinna być kolejność listew usztywniających. Ja montuję odwrotnie. Od przodu pontonu dłuższa, a przy rufie krótsza. Ma to jakieś znaczenie?
Przecież listwy mają tą samą długość...
#104
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2021 - 08:14
Sławek77, on 04 Apr 2021 - 06:51, said:
Przecież listwy mają tą samą długość...
Napisałem chyba wyraźnie Jaka kolejność? Najpierw dłuższa od dziobu, a potem krótka, czy odwrotnie. Jeszcze nic mocniejszego nie piłem
W moim pontonie nie są równe, jak widać z tego co piszę wyżej
#105
OFFLINE
#106
OFFLINE
#107
OFFLINE
#108
OFFLINE
#109
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2021 - 11:58
Tak, tak.
Użytkownik Janusszr edytował ten post 04 kwiecień 2021 - 12:01
#110
OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2021 - 21:45
Janusszr, on 04 Apr 2021 - 06:49, said:
Patrzę tak na te zdjęcia podłogi i zastanawiam się jaka powinna być kolejność listew usztywniających. Ja montuję odwrotnie. Od przodu pontonu dłuższa, a przy rufie krótsza. Ma to jakieś znaczenie?
Przerabiałem problem listew łącząco-usztywniających w swoim Kolibri, ostatecznie dorobiłem i wkleiłem tekstolitowy zamek łączący obie listwy w jakby jedną.
O ile to możliwe, łączenie listew powinno być w połowie panelu podłogowego, zmniejsza to możliwość rozepchnięcia listew na boki przy dużej fali i załadowaniu pontonu. Z drugiej strony, większy ładunek jest z tyłu pontonu, więc jeśli spełnia pierwszy warunek (łączenie paneli oddalone od łączenia listew), to dłuższa na tył.
#111
OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2021 - 06:31
.




Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
#112
OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2021 - 07:33
Wytrzymają. Czasami na fali bardziej trzęsie pontonem, niż na przyczepie. Ja również przełożyłem zapięcia.
- Tresor lubi to
#113
OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2021 - 07:42
Stołczynianin, on 07 Apr 2021 - 20:45, said:
Przerabiałem problem listew łącząco-usztywniających w swoim Kolibri, ostatecznie dorobiłem i wkleiłem tekstolitowy zamek łączący obie listwy w jakby jedną.
O ile to możliwe, łączenie listew powinno być w połowie panelu podłogowego, zmniejsza to możliwość rozepchnięcia listew na boki przy dużej fali i załadowaniu pontonu. Z drugiej strony, większy ładunek jest z tyłu pontonu, więc jeśli spełnia pierwszy warunek (łączenie paneli oddalone od łączenia listew), to dłuższa na tył.
Wypchnięcie listew na boki w Marewicku jest niemożliwe. Zastanawiam się, gdzie występują większe siły gnące podłogę. Rufa jest obciążona bardziej, ale wszelkie "nierówności" bierze na siebie dziub. Trzeba to sprawdzić w praniu. Tzn. kiedy będzie podłoga mniej trzeszczała na fali.
Do tej pory dłuższe dawałem z przodu i nawet na myśl mi nie przyszło, aby to zrobić odwrotnie.
#114
OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2021 - 17:42
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#115
OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2021 - 17:45
#116
ONLINE
#117
OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2021 - 18:59
Tresor, on 08 Apr 2021 - 05:31, said:
Pytanko od dziś będę jeździł z bakiem na stałe. W tym celu przeniosłem mocowania w odpowiadające mi miejsce. Pytanie takie czy te oryginalne zapięcie Maverica wytrzymuje podskakiwanie na dziurach czy może lepiej zastosować mały pas transportowy z napinaczem?
.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
Ja wprawdzie zbiornik mam przy rufie ale dla pewności mam na pasie transportowym . Wtopy jeszcze nie zaliczyłem
#118
OFFLINE
#119
OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2021 - 20:39
Janusszr, on 08 Apr 2021 - 06:42, said:
Wypchnięcie listew na boki w Marewicku jest niemożliwe. Zastanawiam się, gdzie występują większe siły gnące podłogę. Rufa jest obciążona bardziej, ale wszelkie "nierówności" bierze na siebie dziub. Trzeba to sprawdzić w praniu. Tzn. kiedy będzie podłoga mniej trzeszczała na fali.
Do tej pory dłuższe dawałem z przodu i nawet na myśl mi nie przyszło, aby to zrobić odwrotnie.
Większe siły będą tam gdzie większe zanurzenie, czyli z tyłu.
Wypchnięcie jest możliwe, to tylko kwestia załadowania i odpowiedniej długości fali.
Z fizycznego punktu widzenia, należy łączyć listwy w środku panela podłogowego, a jak nie da się to zastosować łącznik listew.
#120
OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2021 - 22:51
Odpowiedziałem byle jak.
Największa siła gnąca w największym uproszczeniu, bo pod warunkiem równomiernego obciążenia, byłaby w środku linii wodnej. Jednak ze względu na więcej masy na rufie, linia ta przesuwa się ku rufie. Myślę że to będzie około metra od rufy może 120cm. Tym bardziej jeśli w tym miejscu jest ławka obciążona dwoma dorosłymi.
Rozkład sił zginających podłogę można rozpatrywać jako dźwignię jednostronną. Takim powszechnym przykładem dźwigni jednostronnej jest taczka. Jeśli taczka jest licha, a nałożymy dużo, to złamią się rurki tuż przy skrzyni ładunkowej, czyli przy środku taczki.
Użytkownik Stołczynianin edytował ten post 09 kwiecień 2021 - 22:55
- Janusszr lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych