Silniki Yamaha - opinie i porady
#321 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 10:43
#322 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 12:32
Patryk...spokojnie:) Tak jak rozmawialiśmy little import soon
#323 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 12:34
Pytanko do fachowców, bo juz nie pamiętam...śruba yamki wchodzi na wałek z 10cioma czy 14toma zębami. Ciekawe czy ta 9 1/4-12 pasowała by do Tohatsu 20km 4T?
nie wiem, ale solas ma różne zamienniki do tych 2 marek
jans- odnośnie obrotów- święte słowa. koszt uniwersalnego obrotomierza to 30$ na ebayu a odpowiada na wszystkie pytania.
#324 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 13:47
#325 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 15:00
#326 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 16:13
Nową oryginalną śrubę Yamahy da się kupić już za nieco ponad 400 pln w Polszcze .Sprawdzałem dla siebie 11 1/8 X 13. Mniejsze nie powinny być droższe. Mowa oczywiście o seryjnej aluminiowej.
#327 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 16:46
A do jakiego silnika ma być ta śruba 11 1/8 X 13 bo ona jest na 13 wpustów i mam ja do F 60.
#328 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 16:54
Solas nie ma śruby i skoku 12cali dedykowanej do Tośki(11 owszem) A nie wiem czy jest sens podbijać o jeden cal w górę ....
nie ma 12 cali, ale dla 11 cali ma różne modele. drążąc dalej: yamka- 8 spline, tośka- 14 spline.
#329 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 16:56
Do 50 2-takt. Mam taką u siebie i kilka innych jeszcze. Fajna jest 10 3/8 X 13, ale troszkę mi przekręca, mam 5700 wtedy, a na 11 1/8 X 13 5400-5500. Czekam teraz na 10 3/8 X 14, powinno być dobrze. @jans, a jakie masz obroty na tej śrubie?
#330 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 17:04
5500. Jak masz zamiar taką kupić to bierz bo to mega okazja http://allegro.pl/sr...3565557579.html
i chyba w ŁOdzi.
Użytkownik jans edytował ten post 02 październik 2013 - 17:06
#331 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 18:13
No cena super, nic tylko brać, szkoda że nie mają 14. Mam już dwie 13, jedną 12 i jakąś 10, a teraz czekam na 14. Tak z ciekawości na jakiej łajbie masz tą f60 (waga, kadłub) i jaki masz v-max przy tych obrotach?
#332 OFFLINE
Napisano 02 październik 2013 - 18:56
Pytanko do fachowców, bo juz nie pamiętam...śruba yamki wchodzi na wałek z 10cioma czy 14toma zębami. Ciekawe czy ta 9 1/4-12 pasowała by do Tohatsu 20km 4T?
Jeśli chodzi o wałek yamahy 4T 15- 20 KM to ma 8 zębów, ponoć z yamahy pasuje do hondy i odwrotnie w 15-20KM
#333 OFFLINE
Napisano 05 październik 2013 - 07:50
Witam
jednostka Łódź Michał z milexu 4 m dł 1,5 szer waga 120 kg
identyczna jak na tych zdjęciach http://jerkbait.pl/t...awózek-silniki/
silnik od @Patu Yamaha 15 ale ponoć po oględzinach fachowca ( 13,5 ) - Patryku juz zgłupiałem jaki mam silnik do śruby jeszcze nie zaglądałem ale Patryk będzie wiedział. o ile pamietam to 9 1/4 x 10
Łódka wchodzi w ślizg z dwiema osobami ale czasami pcha wodę- max co wykręciłem sam 34 w dwie osoby 26-
Po ostatnich zawodach łodzie po 150 kg na yamaszce 9,9 ( 2 suwy) mijały mnie jak BMW na autostradzie. a koleś na riwerfoxie i 13,5 łykał jak ferrari.
Pozdrawiam
Danek
Dzięki za wszystkie porady - podsumowując wszystkie posty proszę o ostateczną konkretna opinie jaka śrubę wstawić do mojej yamaszki tak aby nie straciła na niczym a zyskała na prędkości.
Danek
#334 OFFLINE
Napisano 05 październik 2013 - 21:00
..krótko i łopatologicznie , jeżeli jednostka ma problem z wejściem i u3maniem slizgu to szybka śruba raczej nic tu nie pomoże..ja myślę o zwiększeniu skoku ponieważ mój 4m crab wchodzi w slizg w ułamek sekundy, Vmax to circa44-45km/h (41km/h w 2 osoby ze szpejem)...szybsza śruba obniży obroty max silnika, podniesie Vmax i nie odbije sie to znacząco na wejściu w ślizg...
#335 OFFLINE
Napisano 05 październik 2013 - 22:00
Dla rozjasnienia tematu dodam swoje trzy grosze. Co prawda silniki mam większy i utka też większa i cięższa/kabinowa/ ale o dobór sruby tu chodzi i parę cyferek się co niektórym może przydać. Silnik który kupiłem miał śrubę 11 5/8 x 11 - w ślizg wchodziłem od razu ale prędkość tylko ok. 30-33 km/h ale manetki nie otwierałem do końca bo przekroczył bym zalecane dla mojego silnika obroty / 5000-6000/ - wniosek średnicy nie ruszam zwiększam skok aby spadły obroty . Sruba 11 5/8 x 13 - obroty max . 5500 a prędkość ok, 40 km/h - wejście w ślizg bez problemu ale na pewno nie tak jak przy poprzedniej. Próba zyskania na prędkości - pozostawiam skok ale zmniejszam średnicę bo mam trochę zapasu na obrotach. Test był dzisiaj na ZZ sruba 11,1 x 13 - obroty 6000 , prędkość 45km/h - wejście w ślizg bez problemu.Po wstawieniu wszystkich danych do tabelki podanej przez któregoś z kolegów wyżej wychodzi że już z mojego kompletu / łódka-silnik/ nic więcej nie wykrzesam.Jeśli chcecie się bawić to pamiętajcie o obrotomierzu - to naprawę nie duży wydatek a bardzo pomocny w pływaniu.
Ps. Tej pierwszej śruby na której były najsłabsze wyniki na pewno się nie pozbędę bo będzie jak znalazł jak zaproszę na łódkę 3-4 kolegów.
#336 OFFLINE
Napisano 05 październik 2013 - 22:11
Tak się nie da, chociaż da. Założyć zawodniczą stalówkę ze czterema łopatami, tylko to już są bardzo drogie śruby, "normalne" śruby to eksperymentowanie. Tak w ogóle to chyba nikt nie pytał więc ja zapytam. Jak masz z reguły wytrymowany silnik jak pływasz? No i to co było mówione to obroty, konieczne do dobrej konfiguracji. Bez tych danych ciężko będzie Ci pomóc. Wcześniej pisałem, że założyłbym 9 7/8 X 11/1/4 i tak zrobiłbym teraz "na nosa" ale nie chciałbym żebyś wydał kasę niepotrzebnie przez mojego "nosa" więc sprawdź te obroty i pochwal się danymi z pływania samemu i we dwójkę. Wtedy trafimy na 100%.
#337 OFFLINE
Napisano 05 październik 2013 - 22:14
@jans, osiągniesz więcej bez przekręcenia silnika, załóż 10 3/8 X 14. Obroty się nie zmienią, a prędkość wzrośnie. Nawiasem mówiąc od czego lub jaka to śruba 11,1?
#338 OFFLINE
Napisano 05 październik 2013 - 22:33
Próbowałem z mniejszymi średnicami od Mercurego ale kiepsko to wychodziło.
3 x11,1 x13 R 1311-111-13
Mógłbym jeszcze spróbować 11x15 ale nie widzę już sensu. Zobaczę jak wyjdzie ze spalaniem na tym co teraz mam.
Użytkownik jans edytował ten post 05 październik 2013 - 22:49
#339 OFFLINE
Napisano 05 październik 2013 - 23:08
toście mu rozjaśnili...
IMO kolega osiągi ma ok, zakładając że to 13,5 konia i wędkowanie we 2 oznacza tyle szpeju na pokładzie co u mnie. to po pierwsze, po drugie: sugerowanie się riverfoxem 390 z 13,5 konną yamahą... ja też mam taką nalepkę. mojego foxika pierwsze 9.9 (sprzedane mi rzekomo jako 15) rozpędzało do 33 kmh na pusto, ale we 2 i ze szpejem pchałem wodę 15 na godzinę, tyle że mam tam jeszcze dziobówkę z aku. po zmianie na "13,5" jest inna bajka.
przy tych mocach kombinowanie ze śrubami wg mnie nie ma sensu, ale odpowiedź da tylko obrotomierz. pewnie na 9,25x9 we 2 pójdzie 3 dychy i ze 33 samemu na odcięciu, trochę ponad 3 dychy na 15ce ze śrubą 9,25x10 (jak dobrze pamiętam) robią zapakowane riverfoxy.
#340 OFFLINE
Napisano 24 październik 2013 - 10:04
panowie może ktoś wie jakie powinno być ciśnienie sprężania w silniku yamaha 5km 2-t z 2003 roku pozdrawiam
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych