Czy ktoś się okrętując jaki jest koszt i co należy wymienić aby odblokować 15 hp Yamahę ( 4 suw) na 20hp?
Gdzieś czytałem, że należy wymienić moduł sterujący plus gaźnik ale nie wiem ile w tym prawdy.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 09 marzec 2014 - 08:28
Czy ktoś się okrętując jaki jest koszt i co należy wymienić aby odblokować 15 hp Yamahę ( 4 suw) na 20hp?
Gdzieś czytałem, że należy wymienić moduł sterujący plus gaźnik ale nie wiem ile w tym prawdy.
Napisano 09 marzec 2014 - 09:15
Dokładnie to tego nie wiem ale ostatnio kolega pytał o cene orginalnego gaźnika Yamahy to koszt 1900 złote.
Napisano 09 marzec 2014 - 23:02
Napisano 09 marzec 2014 - 23:19
W motocyklach z gaźnikami często były dławione za pomocą dyszy głównej gaźnika i króćca pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Wystarczyło wymienić i ognia.
Napisano 10 marzec 2014 - 07:06
Kolego nie rob tego kracasz zywotnosc silnika!
Napisano 18 kwiecień 2014 - 10:36
Od 2009 roku Japońce w silnikach 9.9 montują śrubę o rozmiarze 8 1/2 na 8 1/2. Siłę to ma i ponton szybko wchodzi w ślizg ale prędkością nie powala. Przy pontonie 3.9 i dwóch dorosłych osobach plus trochę gratów max to 27 km/h. Jakie oryginalnie mieliście śruby przed 2009 w Swoich silnikach.
Napisano 18 kwiecień 2014 - 10:39
...przecież możesz zamontować szybszą śrubę, np. 10, 11 ale przy pontonie circa 4m możesz mieć problemy z wejściem w ślizg...
Napisano 18 kwiecień 2014 - 11:02
yamaha 9.9 2T VMAX śruba 9 1/4 11
Napisano 18 kwiecień 2014 - 12:03
...przecież możesz zamontować szybszą śrubę, np. 10, 11 ale przy pontonie circa 4m możesz mieć problemy z wejściem w ślizg...
I o to właśnie mi chodzi. Mocy w silniku jeszcze jest zapas i chciałbym dobrać trochę szybszą śrubę. Ale też nie chciał bym przegiąć. Dlatego moje pytanie.
Napisano 18 kwiecień 2014 - 13:10
jak mogę wtrącić to kup śrubę firmy solas mają cieńsze ścianki od oryginalnych yamahy ale moim ( i nie tylko moim) odpychają się lepiej, kilku moich kumpli ma też yamahy 9.9 i rozmiar śruby 9 1/4 11
Napisano 18 kwiecień 2014 - 20:15
I o to właśnie mi chodzi. Mocy w silniku jeszcze jest zapas i chciałbym dobrać trochę szybszą śrubę. Ale też nie chciał bym przegiąć. Dlatego moje pytanie.
Z czego tak wnioskujesz? Mierzyłeś obroty? To że zwiększysz skok może ci nic nie dać, bo oboroty spadną o 300-400 rpm, wzrośnie uślizg i dupa zbita - może być to samo. Najlepiej jakbyś napisał ile teraz wykręcasz,
Napisano 19 kwiecień 2014 - 07:18
Z czego tak wnioskujesz? Mierzyłeś obroty? To że zwiększysz skok może ci nic nie dać, bo oboroty spadną o 300-400 rpm, wzrośnie uślizg i dupa zbita - może być to samo. Najlepiej jakbyś napisał ile teraz wykręcasz,
Na maksymalne obroty wchodzi już w połowie manetki. Dokręcenie manetki na maksa już nic nie daje. Prędkość i obroty pozostają te same.
Napisano 19 kwiecień 2014 - 14:55
Na maksymalne obroty wchodzi już w połowie manetki. Dokręcenie manetki na maksa już nic nie daje. Prędkość i obroty pozostają te same.
Napisano 19 kwiecień 2014 - 15:15
Użytkownik psulek edytował ten post 19 kwiecień 2014 - 15:19
Napisano 19 kwiecień 2014 - 16:38
Powiedziałbym nawet, że jeśli od połowy manetki obroty nie rosną to silnik nie ma siły się wkręcić na wyższe obroty, przecież wciąż otwierasz przepustnicę i "dodajesz gazu". Silnik osiąga swoją moc w górnym zakresie obrotów np. dla 15 konnej yamahy zakres obrotów do właściwej pracy to 5000 - 6000 obr/min, a moc 15hp na śrubie jest mierzona przy 5500. Jeśli obroty by rosły od połowy manetki, a prędkość nie, to wskazuje, że śruba jest zbyt wolna i jest sens zwiększyć jej skok. Spróbuj się sam przepłynąć i porównaj wtedy, a najlepiej kup obrotomierz (taki z nawijanym kabelkiem na przewód WN) za 50 zł. i sprawdź obroty.
Napisano 19 kwiecień 2014 - 17:11
...a najlepiej kup obrotomierz (taki z nawijanym kabelkiem na przewód WN) za 50 zł. i sprawdź obroty.
I tyle w temacie. Pierwsza rzecz od której trzeba zacząć.
Obrotomierz możesz kupić obojętnie jaki byle wiedzieć jakie są obroty.
Napisano 21 kwiecień 2014 - 20:08
Jeśli mogę to podepnę się pod temat. Obecnie przy silniku evinrude 9.9 mam śrubę 10x5 więc jak rozumiem uciągową. Jaką śrubę powinienem zakupić do szybszego pływania gumiakiem 3m i okazjonalnie łódką 4,20 m
Napisano 22 kwiecień 2014 - 10:21
Jeśli mogę to podepnę się pod temat. Obecnie przy silniku evinrude 9.9 mam śrubę 10x5 więc jak rozumiem uciągową. Jaką śrubę powinienem zakupić do szybszego pływania gumiakiem 3m i okazjonalnie łódką 4,20 m
Odpowiednia będzie 9x10", 9x11" lub 9 1/4x10-11", a która będzie najlepsza, { najodpowiedniejsza do twojej łodzi, pontonu } musisz sprawdzić sam
Mam taki silnik tyle, że 15KM kolega miał takie 9,9 i 15KM. Właśnie przy 9,9 KM była śruba 9 1/4x10" śilnik przy mojej 4 metrowej łodzi bardzo ładnie się wkręcał już od dolnych obrotów łódź wchodziła w ślizg { wrażenie było takie, że szybciej zasuwamy niż na 15KM z śrubą 9x11" }. Wrażenie, nawigacja pokazała prawdę na 9 1/4x10" 29-31km/h a na 9x11" ok 35km/h. Jest można by powiedzieć niewielka różnica pomiędzy tymi śrubami, ale uważam, że odpowiedniejsza jest 9 1/4x10" na 11" jest zdecydowanie ciężej wyrwać łódź, udaje się to dopiero na 3/4 gazu.
A więc uważam, żę do pontonu odpowiedniejsza będzie 9x11" a do łodzi 9 1/4x10".
Napisano 22 kwiecień 2014 - 14:34
No i to jest konkretna odpowiedż od "użytkownika" a nie teorie poparte domysłami.Dziękuję koledze ślicznie i stawiam piwko( na razie tylko wirtualne )
Napisano 22 kwiecień 2014 - 19:54
pomyśl równiez o skróceniu kolumny. długa kolumna i ponton to tez nie bardzo
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych