Ja wybrałem Yamahę , tego samego dnia oglądałem Suzuki , wybrałem Yamahę ze względu na wykonanie , wystarczy obejrzeć jeden i drugi silnik , Yamaha jest lepiej wykonana , jakość każdego elementu "pod czapką" jest lepsza, wystarczy porównać , na wale miedzeszyńskim masz dwa sklepy - Suzujki i Yamaha praktycznie obok siebie więc można to łatwo sprawdzić, do tego Suzuki ma linki na wierzchu co jak dla mnie jest kompletnym nieporozumieniem przy silniku który się często przewozi, do tego design jak z lat 80' , Yamahę możesz przewozić na każdej ze stron, Yamaha wyposaża też wszystkie silniki od 4hp w górę w port do zew. zbiornika , jak miał bym kupić coś innego niż Yamaha to Tohatsu lub Hondę.
Silniki Yamaha - opinie i porady
#601 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2015 - 20:48
#602 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2015 - 20:55
A ja mam wrażenie że Yamaha ma najprzyjemniejszą dla ucha pracę
A tak ogólnie to nie ma żadnej różnicy z tym że za Yamahę płacisz 1500 pln więcej za markę
Cennikowo : Suzuki DF6S: 5500pln , Yamaha F6 : 6300pln, różnica 800pln.
p.s. od zeszłego roku malują znów na kolor grafitowo niebieski F6/F5/F4
#603 ONLINE
Napisano 17 marzec 2015 - 23:39
Nie wiem jakie grzechy popełniacie skazując się na wydanie sporej kasy na takie silniki. Nie lepiej kupić np. paroletnią yamahę 8-semkę na 2cyl ? Strach przed tym że używana czy że parę kg więcej ? W tych silnikach naprawdę nie ma się za bardzo co psuć, to nie prom kosmiczny. Auta też kupujecie zawsze nówki w salonie ? Pomijam że paroletnie yamahy czy suzuki to jeszcze produkcja made in japan... nowsze nie.
Użytkownik Bolesław edytował ten post 17 marzec 2015 - 23:41
#604 ONLINE
Napisano 18 marzec 2015 - 00:13
Piszesz o Suzuce?
Witam, piszę o silniku Yamaha bo taki jest tytuł wątku
#605 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2015 - 00:55
Tośka jest ciągle japońska. I na to postawiłem.
#606 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2015 - 06:31
Przy dwóch cylindrach znacząco wzrasta waga. A ja woduję łódkę w rożnych dziwnych miejscach. Stąd też niestety ograniczony wybór do jednego cylindra. Tak mi się wydaje przynajmniej, bo nie używałem dwóch cylindrów. Tośki niestety nie wszystkie są robione są w Japonii - 6 KM to produkcja francuska a 4 chyba Tajlandia albo jakiś inna Malezja.
#607 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2015 - 06:41
#608 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2015 - 09:28
Przy Suzuki zwróć uwagę gdzie została wyprodukowana większość nowych modeli to produkcja z tajlandi .
#609 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2015 - 16:37
No i do zakupu Yamahy pewnie nie dojdzie. Wkurzała mnie trochę kultura pracy tej Yamahy jak i samo podejście sprzedającego. Sprzęt niby z 2013 roku, serwisowany tylko tak jakoś strasznie wydaje mi się ściachany - śruba wytarta jakby mieliła piasek a nie wodę. Miałem wcześniej używaną czwórkę 10 lat starszą i wydawało mi się, że pracowała jakoś lepiej.
#610 OFFLINE
Napisano 23 maj 2015 - 15:58
Posiadam silnik jak w temacie rok 2014 ,silnik posiada alternator oraz regulator napięcia prąd max wyjścia 10A.
Na pokładzie łodzi mam Aku AGM 100Ah ,a pływam spore odcinki na Odrze wiec chcę z tego skorzystać tylko nie mam DTR-ki do tego silnika ,wiec brak opisu kabli gdzie się wpiąć pod akumulator.
Może ktoś z kolegów posiada jakiegoś Pdf-a do tego silnika lub zna kolory kabelków .
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
#611 OFFLINE
Napisano 23 maj 2015 - 18:58
Miernik masz lub diodę 12v?
#612 OFFLINE
Napisano 23 maj 2015 - 19:11
Mam oczywiście elektronik/automatyk jestem z zawodu ,problem w tym ze nie ma tam pod czapką wolnych kabli więc PDF by się przydał.
#613 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2015 - 19:11
Witam, posiadam silnik yamaha 9.9 . Używam go od jakiś dwóch miesięcy, do tej pory wszystko było ok. Jednak dziś gdy wyciągnąłem go z bagażnika i postawiłem do pionu zauważyłem, że z pod śruby leje się olej i to dość mocno. Niestety jest to mój pierwszy silnik dlatego nie mam pewności co może być przyczyną. Stawiałbym na uszkodzony uszczelniacz, jednak wolę podpytać bardziej doświadczonych kolegów. Może miał ktoś podobny wyciek i może coś podpowiedzieć co prawdopodobnie jest uszkodzone.........Ostatnio wędkowałem tydzień temu i jestem pewien w 100 % że przy chowaniu go do bagażnika nic nie wyciekało. Normalnie wypaliłem całe paliwo z gaźnika i silnik zgasł. Jednak wyciągając go dziś z bagażnika zauważyłem że silnik był na biegu. Czy jest możliwość, że leżąc na boku mógł się przesunąć i obrócić na siłę śrubę i coś uszkodzić, nie wydaje mi się żeby coś takiego było możliwe jednak nie mam pewności... Załączam zdjęcie dla zobrazowania. Będę wdzięczny za pomoc. Może ktoś ma pewność co to i jaki orientacyjny koszt naprawy ?Pozdr
#614 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2015 - 19:20
Zdecydowanie simmering na wałku do wymiany. A nie nawinąłeś żyłki plecionki na wałek/śrubę ? Miałem identyczną sytuację....zagapiliśmy się w trollu i kilkanaście metrów plecionki nawinęło się na wałek...przy wyciąganiu z simmeringu zsunęła się sprężynka i efekt jak u Ciebie.
#615 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2015 - 19:25
Nic nie nawinąłem, przynajmniej nie zauważyłem niczego. Zresztą samo by się nie odwinęło więc prawdopodobnie nie jest to przyczyną. Jaki jest mniej-więcej koszt naprawy takiej usterki, i czy można to zrobić samemu czy lepiej się za to nie zabierać ?
#616 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2015 - 20:00
To jest albo olej silnikowy albo benzyna z nagarem (trollujesz?). Poprawnie przewozisz silnik?
Użytkownik spy edytował ten post 14 lipiec 2015 - 20:04
#617 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2015 - 20:02
Żle tzn ? przewożę na boku, silnik leży rumplem do dołu. Tak mam nawet napisane na silniku
#618 OFFLINE
Napisano 15 lipiec 2015 - 07:05
Witam,
Jak w temacie, silnik w pierwszej fazie na pełnej mocy płynie jak złoto a po pewnym czasie słabnie przy maxymalnie otwartej manetce?
Co może być przyczyną?
- świece
- paliwo
Posiada chłodzenie
I jeszcze jedno pytanko jak sprawdzić czy ślinik rzeczywiście ma 15KM czy czasem nie 9,9 i z którego jest roku ( ponoć 2011) - nie sugerując się tabliczka znamionową.
Pozdrawiam
Danek
#619 OFFLINE
Napisano 15 lipiec 2015 - 08:39
Cześć,
myślę, że jest to wina braku dopływu paliwa do gaźnika. Sprawdź wagę silnika, 15-tka będzie cięższa.
#620 OFFLINE
Napisano 15 lipiec 2015 - 08:43
Zdemontuj śrubę napędową i zobaczysz skąd masz wyciek, ja stawiam na uszczelniacz w stopie.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych