Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2173 odpowiedzi w tym temacie

#621 ONLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4397 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 15 lipiec 2015 - 09:39

Cześć,
myślę, że jest to wina braku dopływu paliwa do gaźnika. Sprawdź wagę silnika, 15-tka będzie cięższa.


A może "zajechany" (pierścienie, cylinder) i po nagrzaniu spada moc.
Sprawdziłbym ciś. sprężania na zimno i po nagrzaniu w czasie spadku mocy.
Możliwa też niewydajność filtra paliwa i jego za niski poziom w gaźniku, jak kolega podpowiada.
  • rybakaw lubi to

#622 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 333 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 15 lipiec 2015 - 11:02

Sprawdź luz zaworów.



#623 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1475 postów

Napisano 15 lipiec 2015 - 13:13

Zdecydowanie simmering  na wałku do wymiany. A nie nawinąłeś żyłki plecionki na wałek/śrubę ? Miałem identyczną sytuację....zagapiliśmy się w trollu i kilkanaście metrów plecionki nawinęło się na wałek...przy wyciąganiu z simmeringu zsunęła się sprężynka i efekt jak u Ciebie.

 

Zdecydowanie Andzej1 ma racje, jest to olej ze spodziny na 99% simmer.

Ostrożnie przy demontażu bo lubi pękać tzw komin lub obudowa spodziny - czasami lewy czasami prawy gwint a czasami wciskany , najlepiej wd40 i próbowac odkręcać ( kierunek odkręcania powinien być tam  na obudowie, zazwyczaj głepiej strzałka jest) jesli wciskany trzeba obkręcać i ciągnąć  do zewnatrz - oczywiście róznież wd40 na bogato .... Ewentualny sciągacz - klucz można dorobić sobie z rurki lub kształtownika , polecam kształtownik bo można sztywno w żabce go załapać... Wymień olej w spodzinie na nowy

Pozdrawiam



#624 OFFLINE   polak9

polak9

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 403 postów
  • LokalizacjaPasłęk
  • Imię:Arek
  • Nazwisko:B..

Napisano 15 lipiec 2015 - 20:51

takie objawy miałem w johnson8 jak go przegrzałem



#625 OFFLINE   Jezi0rko

Jezi0rko

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 61 postów
  • LokalizacjaK-Koźle
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Doboszyński

Napisano 15 lipiec 2015 - 21:50

Witaj,

Niestety ostatnio zgarnąłem żyłki grunciarzom. Pojawiła się woda w spodzinie, poszły uszczelnienia przy śrubie itd... - silnik Mercury 10KM 2T i kosztowało mnie to 500 zł :(

Pozdrawiam



#626 OFFLINE   PiotrekF

PiotrekF

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 273 postów

Napisano 16 lipiec 2015 - 11:40

Dzięki za cenne rady. Masz może gdzieś fotke tego klucza, ułatwiłoby mi to pracę. Jeśli chodzi o simmering to dostanę go w sklepie mechanicznym lub tp. czy potrzebny jest oryginalny yamaha. Z jakiś względów ? :-)

#627 OFFLINE   meyger

meyger

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 16 lipiec 2015 - 17:33

Ja ostatnio wymieniałem. komplet uszczelniaczy w spodzinie. Czyli 3 simery i 3 uszczelki ( dwie do wymiany oleju w spodzinie i 1 do spustu wody).

Koszt koszt z przesyłką około 150zł ( nie pamiętam dokładnie). wszystko oryginały. zamawiałem w moto46. może znajdziesz taniej gdzie indziej. 

Dzwoń pytaj.



#628 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1475 postów

Napisano 16 lipiec 2015 - 17:59

Dzięki za cenne rady. Masz może gdzieś fotke tego klucza, ułatwiłoby mi to pracę. Jeśli chodzi o simmering to dostanę go w sklepie mechanicznym lub tp. czy potrzebny jest oryginalny yamaha. Z jakiś względów ? :-)

 

Klucz z kawałka kształtownika, kątówką odpowiednio wycięte zęby  na oko  - prowizorycznie ale zdaje egzamin.  Na  rysunku poniżej na czerowno na jednym zębie możesz zostawić "haczyk" . Kręcać prowizorycznym kluczem ciągniesz go  do siebie  i  zejdzie, nie żałuj wd40

Załączone pliki

  • Załączony plik  klucz.JPG   9,84 KB   16 Ilość pobrań
  • Załączony plik  sruba.jpg   44,72 KB   15 Ilość pobrań


#629 OFFLINE   PiotrekF

PiotrekF

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 273 postów

Napisano 22 lipiec 2015 - 11:32

Super sprawa z tym kształtowanikiem dzięki... Właśnie wróciłem z urlopu więc dziś zabieram się za naprawe... Mam pytanie tylko na temat uszczelniacza, czy znajdę go w zwykłym sklepie mechanicznym ? czy muszę szukać w sklepach z częściami do silników zaburtowych?

#630 OFFLINE   Andrzej1

Andrzej1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 152 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 lipiec 2015 - 12:33

Tam są dwa jednakowe simmeringi  oznaczone na rysunku numerem 11 http://www.boats.net...IT 2/parts.html

 

http://boatinfo.no/l..._99-15.html#/92

 

Z pewnością można je dobrać w sklepie z uszczelniaczami jeśli zabierzesz zdemontowany oryginał.



#631 OFFLINE   Maciejowaty

Maciejowaty

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1178 postów
  • LokalizacjaLegionowo

Napisano 29 lipiec 2015 - 10:42

Mam podobny problem.

Pacjent Tohatsu 9.8 2T.

Po kilkugodzinnym trollingowniu położyłem silnik w bagażniku i po tygodniu na wysokości śruby napędowej zauważyłem mała plamę oleju.

Mechanik z serwisu zasugerował telefonicznie ,że dałem za dużo oleju do mieszanki i długo pływałem na wolnych obrotach...to by się zgadzało.

Miał ktoś taki przypadek?

Jak odróżnić olej ze spodziny od tego nieprzepalonego z mieszanki?

#632 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1475 postów

Napisano 29 lipiec 2015 - 18:02

Chyba najlepszą metodą jest odkręcić śrubkę w spodzinie od wlewu oleju zalać do pełna olej o ile brakuje i sprawdzić po kolejnym pływaniu - tak by było chyba najpewniej i najrozsądniej. Nie każdy silnik ma opdprowadzanie spalin przez śrubę także proponuję zastosować się do tego co powyżej napisałem.

 

Pytanie do PiotrekF - jak tam kolego udało się naprawić ??


Użytkownik womaly23 edytował ten post 29 lipiec 2015 - 18:04

  • Dano. lubi to

#633 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 30 lipiec 2015 - 08:46

Mam podobny problem.

Pacjent Tohatsu 9.8 2T.

Po kilkugodzinnym trollingowniu położyłem silnik w bagażniku i po tygodniu na wysokości śruby napędowej zauważyłem mała plamę oleju.

Mechanik z serwisu zasugerował telefonicznie ,że dałem za dużo oleju do mieszanki i długo pływałem na wolnych obrotach...to by się zgadzało.

Miał ktoś taki przypadek?

Jak odróżnić olej ze spodziny od tego nieprzepalonego z mieszanki?

Ja tak mam w Evinrudzie. Wydech przez śrubę. Czasem nagar też może być wypłukany wtedy taka czarnawa maź wypłynie, kolorem podobna do oleju w spodzinie. Odkręć dolną śrubę i zobacz jaki kolor oleju masz jeśli grafitowy iciemniejszy to nie masz przecieku teoretycznie.



#634 OFFLINE   Maciejowaty

Maciejowaty

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1178 postów
  • LokalizacjaLegionowo

Napisano 31 lipiec 2015 - 14:43

Ten olej który wyciekł ze śruby miał kolor żółtawy...zebrałem go chusteczką to wyglądał na czysty.

#635 OFFLINE   Stocentymetrów

Stocentymetrów

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów

Napisano 31 lipiec 2015 - 16:42

Panowie mam możliwość zamiany yamahy 20 hp rumpel do pontonu na yamaha 25 hp rumpel,czy warto?Może macie jakieś inne pomysły na silnik do 15 tyś?



#636 OFFLINE   @Wojti

@Wojti

    trolling for pike

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1819 postów
  • LokalizacjaGdynia/Rumia
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Kuczkowski

Napisano 31 lipiec 2015 - 18:06

ta zamiana czemu ma służyć?

- brakuje Ci mocy? chcesz szybciej pływać? do czego podpinasz ten sinik (ponton/łódź jaki)? 

 

Napisz coś więcej w czym rzecz z tą ewentualna zamianą. 



#637 OFFLINE   Stocentymetrów

Stocentymetrów

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów

Napisano 31 lipiec 2015 - 18:39

Sinik do pontonu 450,przy pełnej obsadzie tzn 6 os, pływając rekreacyjnie trochę brakuje mocy,oczywiście fajnie byłoby popłynąć szybciej.Z ciężarem nie ma problemu bo silnik zawieszony na pawęży na stałe a ponton na przyczepie.



#638 OFFLINE   Rebel64

Rebel64

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1380 postów
  • LokalizacjaStolica
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Nicki

Napisano 31 lipiec 2015 - 19:03

To zamieniac bedzie wiecej radochy z plywania



#639 ONLINE   Lukasz82

Lukasz82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 55 postów
  • LokalizacjaDublin

Napisano 31 lipiec 2015 - 20:24

Silnik 25Km to już kawał maszyny. Jest dużo większy niż 20 hp.
Jednak przy tak dużym pontonie i 6 osobach w środku dużej różnicy w osiągach nie będzie. Co innego jak byś pływał sam.
Miałem 25Km Yamaha zapięta przy 5 metrowej aluminiowce. We dwie osoby było spoko jednak jak doszła trzecia osoba nie było już szału.
Jak dla mnie nie ma sensu zwiększać mocy silnika tylko o 5 Km w tak dużych jednostkach.

#640 OFFLINE   rapek

rapek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • Lokalizacjasudety

Napisano 31 lipiec 2015 - 20:45

Pięć koników niewiele ci pomoże,a przy takiej obsadzie nawet nie poczujesz różnicy.Jeżeli już zainwestuj w 40-tke.