Dzięki dziś spróbuję. Jednak tak jak wspomniałem silnik chodzi ok. 2 minuty i przestaje lecieć woda z wylotu układu. Dawka octu naprawdę słuszna.
Silniki Yamaha - opinie i porady
#1021 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2017 - 06:45
#1022 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2017 - 09:27
Ja stawiam na nieprawidłowe zamontowanie spodziny do kolumny po wymianie wirnika.
50/50 octu do beczki to spory koszt , poza tym chyba obawiałbym się potraktowania kwasem całego układu chłodzenia .....
#1023 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2017 - 11:22
bankroot co masz na mysli gdzie mogłem popełnić błąd?
#1024 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2017 - 11:28
Ostatnio przerabiałem podobny przypadek, podjąłem decyzję o zdjęciu głowicy. Widok bezcenny - wszystko tak zaje....e że nie miała prawo chłodzić. Czyszczenie kanałów w głowicy, cylindrze itd zajęła mi ok 4 godz. po złożeniu wszystkiego w całość jest ok.
Zobacz czy po wyjęciu termostatu chłodzenie również zniknie jeśli tak a bawić się nie chcesz w rozbieranie góry silnika to odstaw termostat i powinno pomóc.
#1025 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2017 - 11:51
Ostatnio przerabiałem podobny przypadek, podjąłem decyzję o zdjęciu głowicy. Widok bezcenny - wszystko tak zaje....e że nie miała prawo chłodzić. Czyszczenie kanałów w głowicy, cylindrze itd zajęła mi ok 4 godz. po złożeniu wszystkiego w całość jest ok.
Zobacz czy po wyjęciu termostatu chłodzenie również zniknie jeśli tak a bawić się nie chcesz w rozbieranie góry silnika to odstaw termostat i powinno pomóc.
Mógłbyś mi przesłać zdjęcie lub dać wskazówki gdzie jest termostat. Jeszcze nie odważyłem się rozbierać silnika i nie wiem od czego zacząć aby nie narobić za dużo bałaganu i nie rozbierać go od d...... strony. Czy kanały czyściłeś od góry ściągając najpierw zbiornik paliwa czy zaczynałeś od odkręcenia kolumny? Czy robiłeś to na wyczucie czy znalazłeś jakieś wytyczne w necie, masz może link do strony ?
#1026 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2017 - 12:30
to nie Twój silnik, ale warto obejrzeć. jak pisałem, stawiam na problemy omówione ka końcu filmu ....
Przy okazji: czy takie małe silniki mają w ogóle termostat ?
Użytkownik bankroot edytował ten post 23 czerwiec 2017 - 12:40
#1027 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2017 - 13:30
dzięki zobaczę co mi z tego wyjdzie. Podobno mają tak gdzies wyczytałem na jakimś forum żeglarskim. Kiedyś szukałem informacji na ten temat przed wymianą wirnika.
#1028 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2017 - 13:47
odpuśc płukanie wodą i octem.
jesli kawałki wirnika były na wlocie rurki wody nad pompka wody to i troche gumy mogło pójsc
do główki silnika. a zapytam czy szturałes drutem miejsce wypływu wody, tzw sikacz.
jesli szturanie nie pomoze to :
uruchom silnik i kontroluj dłonia temperature dłówki silnika . powinna byc ok 70-80 stopni.
jesli bedzie parzyc dłoń to znaczy ze wody nie ma w głowce.
na początek radze wyjąc termostat i sprawdzic czy w komorze termostatu nie ma gumy.
jesli nie ma to zamontuj pokrywe termostatu lecz nie zakłądaj termostatu i uruchom silnik.
i znów dłoń na silnik i sprawdzenie temp.
jesli parzy to znaczy ze w miejscu wlotu wody do główki cos blokuje.prawdopodobnie guma z wirnika.
polecam cos takiego
http://allegro.pl/el...6774058030.html
Użytkownik evin edytował ten post 23 czerwiec 2017 - 13:49
#1029 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2017 - 16:45
@sumo
spróbuj może odkręcić korek "sikacza" na krótki czas, poszzrza się wtedy otwór wylotowy i jak jest jakiś syf, to wyleci ....
#1030 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2017 - 19:57
na początek radze wyjąc termostat i sprawdzić czy w komorze termostatu nie ma gumy.
czy "sikacz" nie jest przypadkiem przed termostatem ? Jeśli tak, to chyba guma w komorze termostatu nie blokowałaby wypływu wody z tell-tale ....
#1031 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2017 - 09:29
Witam Wirnik jak się rozleci jest brak ciśnienia w układzie i nie ma prawa zatkać otworów w układzie chłodzenia .Części z wirnika zostają się w pompie .Przypadki są różne nie neguje że nie .Woda z octem dobrze się sprawdza ale na kamień .
#1032 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2017 - 15:28
jeśli woda zapitala po uruchomieniu to kanały raczej są ok.
sprawdż termostat.
- jkos lubi to
#1033 OFFLINE
Napisano 10 sierpień 2017 - 19:54
Witam panowie odwietrzam wątek kupiłem śrubę dla przypomnienia miałem 11 1/8 x 13g silnik nie wkręcał się na obroty max 4800rpm teraz śruba 11 5/8 x11g silnik przekręca obroty do odcięcia , a co dziwne mieli wodę a nie płynie zbiera się do 3000 i zrywa tak jakby klin był zerwany
jakieś pomysły myślałem żeby kupić 12
#1034 OFFLINE
Napisano 10 sierpień 2017 - 20:15
wodę mieli a nie płynie
#1035 OFFLINE
Napisano 10 sierpień 2017 - 20:47
#1036 OFFLINE
Napisano 10 sierpień 2017 - 21:34
Kupiłem 11 3/8x12 zobaczymy a tamta śruba wpada w kawitacje czy co
#1037 OFFLINE
Napisano 10 sierpień 2017 - 22:28
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 10 sierpień 2017 - 22:46
#1038 OFFLINE
Napisano 11 sierpień 2017 - 09:39
Tak się dzieje jak jest za mały skok śruby, spora moc i do tego duży ciężar łodzi, choć z drugiej strony zejście ze skokiem o dwa numery nie powinno aż tak zadziałać.
Śrubę kupiłeś używkę czy nową?
Teraz mi się przypomniało, że miałem podobną sytuację.
Prawie każda śruba aluminiowa jest wyposażona w gumowy amortyzator w postaci tulei między aluminium a miedzianym "wpustem" z wieloklinem. Jeśli guma się odkleiła to będzie się tak zachowywać jak na filmie. Wchodzi na obroty błyskawicznie bo obraca się "wieloklin" w śrubie.
Sprawdź to próbując ręką przekręcić śrubą na biegu.
#1039 OFFLINE
Napisano 11 sierpień 2017 - 10:05
#1040 OFFLINE
Napisano 11 sierpień 2017 - 11:01
No tak, zerwana piasta też może być.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych