Silniki Yamaha - opinie i porady
#1401 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2018 - 10:53
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
#1402 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2018 - 22:52
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#1403 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2018 - 09:15
#1404 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2018 - 10:40
Od bezpiecznika by się zadymil ?
A jakie zadanie ma bezpiecznik? Zadymił by się ze względu na ponad dwukrotnie przekroczony prąd znamionowy w przypadku zwarcia na wyjściu.
#1405 ONLINE
Napisano 14 grudzień 2018 - 16:18
C
Czy jak dodasz gazu, to zaczyna lecieć normalnie? Jeżeli tak, to wygląda to na słaby wirnik\pompę. Jak termostat się otwiera, to zwiększa się przepływ i spada ciśnienie, słabo leci. Ewentualnie ten typ tak ma na niskich obrotach . Póki coś ciurka, to tragedii nie ma, ale zaczął bym od przejrzenia pompy i wymiany wirnika lub całości w zależności co tam zobaczysz.
#1406 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2018 - 20:32
C
Czy jak dodasz gazu, to zaczyna lecieć normalnie? Jeżeli tak, to wygląda to na słaby wirnik\pompę. Jak termostat się otwiera, to zwiększa się przepływ i spada ciśnienie, słabo leci. Ewentualnie ten typ tak ma na niskich obrotach . Póki coś ciurka, to tragedii nie ma, ale zaczął bym od przejrzenia pompy i wymiany wirnika lub całości w zależności co tam zobaczysz.
Dzięki za odpowiedz, jeśli już zaczyna lecieć wolniej to dodawanie gazu nic nie zmienia, natomiast jeśli wyłączę silnik na kilkanaście minut i uruchomię ponownie strumień z otworu kontrolnego jest bardzo silny na wolnych i wyższych obrotach.
#1407 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2018 - 22:36
w takim wiadrze to mozesz trzymać żywczyki przed wedkowaniem.
wody powinno byc z 20 cm powyzej płetwy kawitacyjnej.
sprawa jest taka ze pomimo tego ze silnik był nie uzywany to i tak wirnik nalezy sprawdzic/wymienic.
ponaddto poszturaj spinaczem biurowym w wypływie wody
#1408 OFFLINE
Napisano 15 grudzień 2018 - 09:20
Mówił że podstawa to wymiana wirnika co 500 motogodzin lub co rok.
Guma twardnieje. Ważny tez jest smar którym wirnik jest nasmarowany. Dobrze uszczelnia całą pompę. (Ja zapodałem quicksilver 2-4-C).
Wylot tez sprawdź, u mnie po wymianie pompy dalej nie siurało. Ale silnik się nie grzał. Wyczysciłem i teraz mam taki strumień ze nie muszę patrzeć bo go słyszę.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
#1409 OFFLINE
Napisano 15 grudzień 2018 - 14:49
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#1410 OFFLINE
Napisano 18 styczeń 2019 - 19:13
Użytkownik pio76 edytował ten post 18 styczeń 2019 - 19:33
#1411 OFFLINE
Napisano 18 styczeń 2019 - 21:22
#1412 OFFLINE
Napisano 18 styczeń 2019 - 22:09
#1413 OFFLINE
Napisano 06 luty 2019 - 21:29
Kupiłem go na początku września w salonie yamahy jako uzywany po pełym serwisie..i pytanie przepływalem na nim niecale 20godzin, czy przed sezonem robic mu serwis? Wymiane oleju itp ?
#1414 OFFLINE
Napisano 06 luty 2019 - 22:14
#1415 OFFLINE
Napisano 16 luty 2019 - 22:33
Witam
Mam pytanie do posiadaczy takiego silnika Yamaha f6cmhs gdyż przybliżam się do kupna. Nie znalazłem nigdzie konkretnych postów na temat nowych silników więc proszę opinie jak z ich niezawodnością czy nic się nie dzieje. Silnik będzie używany tylko na odrze.
Użytkownik Jano edytował ten post 16 luty 2019 - 22:40
#1416 OFFLINE
Napisano 19 luty 2019 - 19:59
rafal89, mam go, kupiony nowy w marcu 2016 w salonie firmowym, w maju pływałem trochę na Narwi i zalewie Zegrzyńskim, żeby dotrzeć i trochę porzucać. I myślałem że coś mnie trafi, po jednym dniu pływania na drugi zaczął sprawiać problemy przy dodaniu gazu - nie reagował albo wręcz gasł, dopływałem w trzy chyba dni około 20 motogodzin i do serwisu, okazało się po pierwsze: pływając po płyciznach/mieliznach "nałapała" jakiegoś syfu i pompa wody (czy jak to się tam nazywa) słabo chłodziła, naprawa na mój koszt, ale to jakieś grosze, do tego "moduł gubił iskrę" - wymiana w ramach gwarancji. Potem w dwa sezony przepływałem prawie 200 motogodzin - bez jakichkolwiek problemów, te 200 godzin to właściwie tylko w trollingu, spalanie symboliczne - pływaliśmy we 2 ze szwagrem (słuszne 200 kg) graty pewnie z 50 kg, łajba stara solidna Romana, więc pewnie koło 200 kg, przystosowana do długiej stopy, a silnik z krótką, więc to mu nie służyło, palił w trollingu ok 0,3 - 0,4 l/h więc poza początkowymi problemami, częściowo zawinionymi przeze mnie to silnik bezproblemowy, jednak jak u chyba większości będzie do wymiany na większy.
#1417 OFFLINE
Napisano 19 luty 2019 - 22:47
Gdybym miał jednym słowem opisać silniki yamahy to by się nie dało, ale gdziekolwiek byłem na świecie a byłem w miejscach gdzie normalni ludzie się nigdy nie wybiorą .Wszędzie pływają yamahy inne marki to jest mini procent ,tam nie ma serwisów tylko naprawiają wtedy gdy silnik zdechnie całkowicie .Jedno wiem na pewno nie ma bardziej niezawodnego silnika i bardziej rozpoznawalnej marki silników niż yamaha .
#1418 OFFLINE
Napisano 20 luty 2019 - 09:07
Duże wada to przyciąganie złodziei.
- szczupak1 lubi to
#1419 OFFLINE
Napisano 20 luty 2019 - 09:13
Miałem F50 ,mam F70
Duże wada to przyciąganie złodziei.
Hej.Jak sprawuje się Twoja 70-ka?Możesz coś więcej?
Z jaką łajbą sparowana?
Z góry dzięki...
#1420 OFFLINE
Napisano 20 luty 2019 - 10:01
5,50m ×2 szwedzka produkcja Monark
Skorupa ponad 0,5 tony i F50 podkręcony spoko dawał radę.
Lubię mieć trochę zapasu no i zabawy na wodzie też czasem trza ....
Nigdy nie cisne na Maxa, wystarczy wkręcić motor na 5,3tys i ładnym slizgiem idzie
Załączone pliki
- chlodnica lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych