Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2173 odpowiedzi w tym temacie

#1481 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 323 postów
  • LokalizacjaOpolskie

Napisano 05 kwiecień 2019 - 08:41

Żeby pływać na spalinowym musi być gaśnica, a czy są sztywno ustalone określenia mocy silnika do pojemności gaśnicy, czy po prostu haj lajf.



#1482 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 05 kwiecień 2019 - 14:20

http://jerkbait.pl/t...osażenie-łodzi/

#1483 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4794 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 05 kwiecień 2019 - 15:41

@Damiano, tu masz wyraźnie opisane:

 

7. Statek o długości równej lub mniejszej niż 20 m, inny niż pchacz, holownik i lodołamacz, powinien być wyposażony w gaśnice proszkowe o wielkości napełniania 2 kg. Minimalna liczba gaśnic jest zależna od długości statku i wynosi:

1) do 10 m - (1 + s) gaśnic,
2) powyżej 10 m do 15 m - (2 + s) gaśnic,
3) powyżej 15 m do 20 m - (3 + s) gaśnic,

przy czym "s" oznacza liczbę dodatkowych gaśnic w zależności od mocy silników napędowych i wynosi: jedna gaśnica dla silników o mocy 50-100 kW oraz dodatkowo jedna gaśnica powyżej 100 kW.

8. Dodatkowe gaśnice, o których mowa w ust. 7, powinny być równomiernie rozmieszczone w miejscach widocznych i łatwo dostępnych.
9. Gaśnice powinny być tak rozmieszczone, aby znajdowały się przy każdej zejściówce oraz, w miarę możliwości, w odległości nie większej niż 1 m od stanowiska sternika i 2 m od kuchenki.
 
 
Podstawa prawna:
 
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 5 listopada 2010 r.
w sprawie wymagań technicznych i wyposażenia statków żeglugi śródlądowej oraz upoważniania podmiotów do wykonywania przeglądów technicznych statków
 
Jako ciekawostka - są sytuacje, kiedy statek o napędzie motorowym na wodach śródlądowych gaśnic mieć nie musi, ale jako że to nierozsądne, to nie będę się rozwodził.
 

Użytkownik psulek edytował ten post 05 kwiecień 2019 - 15:43

  • Paweł J lubi to

#1484 OFFLINE   M@rcin.

M@rcin.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 14 kwiecień 2019 - 15:51

Witam

 

Panowie jest problem...

 

Posiadam Yamahe 8CM 2T '92 rok. Przy zakupie pięknie paliła i w beczce elegancko wskakiwała na obroty. Praca równiutka...  Dziś chciałem popływać przed rozpoczęciem sezonu żeby sprawdzić co i jak, no i okazuje się, że nie jet tak kolorowo jak było przy odpalaniu w beczce...

 

Problem wygląda następująco, wielkim problemem jest napompowanie gruszki. Przez ponad 30 minut kombinowaliśmy o co chodzi, aż odkryliśmy, że kiedy gruszka wisi "do góry nogami" dopiero zaczyna robić się twarda (linia paliwowa jest nowa). Zanim dokonaliśmy odkrycia silnik ledwo palił. Po tym jak gruszka zaczęła w miarę działać silnik zacząć palić dobrze. Udało się nam rozgrzać silnik i nawet trochę popływać, ale również nie obyło się bez problemów.

 

Pływaliśmy na pontonie Kolibri 330 DSL nas dwóch po ok 100kg. Silnik ledwo rozpędzał nas do 10km/h, a tyle robiliśmy na Yamaszce 2.5 km. Pływając samemu nie było lepiej ok 11km/h. Kolejnym problemem jest to, że silnik po wrzuceniu biegu gasł. Dopiero wkręcony na wyższe obroty łapał, ale ostatecznie też po jakimś czasie się dusił i zdychał. Odrobinę pomagało pompowanie gruszką w czasie pracy silnika.

 

Jeśli ktoś z Was miał podobny problem, proszę o udzielenie wskazówki czym moze być to spowodowanie. 

 

Pozdrawiam

Marcin

 

Edit:

 

Dodam jeszcze, że silnik będąc na luzie, wkręcał się pięknie w obroty, natomiast na biegu nie miał nawet połowy tego co na neutralu. 


Użytkownik M@rcin. edytował ten post 14 kwiecień 2019 - 16:00


#1485 OFFLINE   Nduro

Nduro

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 35 postów
  • LokalizacjaDpl
  • Imię:John
  • Nazwisko:Wayne

Napisano 14 kwiecień 2019 - 15:57

Pierwsza myśl to zapchany gaźnik, podczas przewozu silnika jak był przerzucany na różne strony mógł sie odkleić jakiś syf z dna komory pływakowej.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • M@rcin. lubi to

#1486 OFFLINE   M@rcin.

M@rcin.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 14 kwiecień 2019 - 16:06

@Nduro dzięki za wskazówkę! :) A co może powodować, że gruszka działa tylko w takiej pozycji, oraz to, że zaczyna "mięknąć" po jakimś czasie? Jest to mój pierwszy silnik z zewnętrzną linią paliwową więc nie mam za bardzo doświadczenia, ale coś mi mówi, że nie tak powinno to działać ;)



#1487 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1347 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 14 kwiecień 2019 - 17:56

Gruszka ma zaworek zwrotny może coś z nim jest nie halo? Po za tym gruszka robi się miękka bo w niej ciśnienia nie ma, jest podciśnienie. Napompujesz jest twarda silnik wypali paliwo i mięknie. Zanim rozbierzesz gaźnik zaglądnij do pompy paliwa, może membrana jest pęknięta i nie ma siły ciągnąć.


  • M@rcin. lubi to

#1488 OFFLINE   M@rcin.

M@rcin.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 14 kwiecień 2019 - 21:43

@Tresor dzięki za wskazówkę. Pewnie po weekendzie zerknę do tego gaźnika. Mam nadzieję , że rozebranie i wyczyszczenie go to nie jakieś rocket science ;) Czy da się rozebrać gaźnik i ponownie złożyć z zachowaniem jego ustawień? 


  • Norbert 78 lubi to

#1489 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 323 postów
  • LokalizacjaOpolskie

Napisano 14 kwiecień 2019 - 21:46

Też bym zaczął jak Tresor radzi od gruszki może miałeś pecha i trafiłeś na wadliwą pamiątke z chin, dwusów jest prostym silnikiem i jeśli nie ma mocy przy obciążeniu to, albo paliwo, albo zapłon🤔 sprawdź jeszcze kompresję na baniakach, może świece przepalone i dają słabą iskre, nie wykluczone że czeka cie czyszczenie gaźnika, gdyż nie daje wystarczającej dawki paliwa przy otwartej przepustnicy, przyczyn może być więcej ale zaczął bym od najprostszych bo często okazują się najbardziej trafne.
Powodzenia i daj znać jak rozkminisz co było kukułką
  • M@rcin. lubi to

#1490 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 323 postów
  • LokalizacjaOpolskie

Napisano 14 kwiecień 2019 - 21:56

Rozkręcając gaźnik pamiętaj że nie wszystkie śruby możesz wykręcić bo go roztegulujesz i możesz mieć problem z pracą silnika, jeśli już chcesz się za to sam zabrać nie mając większej wiedzy o gaźnikach to radził bym wyktęcając poszczególne śruby liczyć obroty żeby po czyszczeniu wróciły na swoje miejsce.

#1491 OFFLINE   skarp

skarp

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 27 postów

Napisano 15 kwiecień 2019 - 16:15

Witam.

Ja bym sprawdził gruszkę czy w dobrą stronę zamontowana zgodnie z kierunkiem przepływu

bo strzałka nie zawsze występuje

 

Załączone pliki



#1492 OFFLINE   M@rcin.

M@rcin.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 15 kwiecień 2019 - 16:45

Wydaje mi się, że znalazłem przyczynę. Tak wygląda membrana wyjęta z pompy paliwa.

 

258a23c87c91bc9373d51d360f6d43f8.jpg

 

Edit:

Gaźnik w środku czyściutki, zero syfu. pływak nie był zawieszony, dysze drożne.

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka


Użytkownik M@rcin. edytował ten post 15 kwiecień 2019 - 17:12

  • Tresor lubi to

#1493 OFFLINE   lexi

lexi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 245 postów
  • LokalizacjaSan a dokładniej San Escobar

Napisano 16 kwiecień 2019 - 08:07

..sprawdziłbym drożność odpowietrzenia zbiornika - zakładając oczywistsze ze go odkręciłeś  ;) .....dalej podpiąć inna linie paliwowa (taka do której masz pewność)- ewentualnie przetestować Twoja na silniku kolegi..



#1494 OFFLINE   M@rcin.

M@rcin.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 16 kwiecień 2019 - 08:41

..sprawdziłbym drożność odpowietrzenia zbiornika - zakładając oczywistsze ze go odkręciłeś  ;) .....dalej podpiąć inna linie paliwowa (taka do której masz pewność)- ewentualnie przetestować Twoja na silniku kolegi..

 

Odpowietrznik działa :) I oczywiście odkręciłem go. Sprawa wygląda tak, że w czwartek jadę z silnikiem i linią paliwową na serwis i będziemy radzili co i jak. Panowie, dzięki za cenne wskazówki!



#1495 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 323 postów
  • LokalizacjaOpolskie

Napisano 16 kwiecień 2019 - 12:43

Jak już masz wypatroszoną membrane to ją wymień a ominie cie kilka setek na serwisie, zrobią to samo a policzą słono😥

#1496 OFFLINE   M@rcin.

M@rcin.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 16 kwiecień 2019 - 12:45

Jak już masz wypatroszoną membrane to ją wymień a ominie cie kilka setek na serwisie, zrobią to samo a policzą słono

 

Naprawy podejmie się sprzedawca silnika nieodpłatnie :)



#1497 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 323 postów
  • LokalizacjaOpolskie

Napisano 16 kwiecień 2019 - 14:36

No to tylko pogratulować uczciwego sprzedawcy👍

#1498 OFFLINE   Robert Dorado

Robert Dorado

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 707 postów
  • LokalizacjaSwarzędz
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:"kazik"

Napisano 17 kwiecień 2019 - 08:45

Sprawdź jeszcze gniazdo i wtyczkę linii paliwowej, może łapie powietrze (sztywne węże)- jak kombinowaliście z gruszką może przypadkiem uszczelniliście.



#1499 OFFLINE   M@rcin.

M@rcin.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 18 kwiecień 2019 - 19:36

No i chyba po problemie. Właśnie wróciłem z silnikiem z serwisu. Oprócz uszkodzonej membrany, pojawił się jeszcze jeden problem. Pływak w gaźniku był w bardzo dziwnej pozycji i nie dało się prawidłowo ustawić. Ostatecznie gaźnik i pompa paliwa  zostały wymienione na sprawne. Dodatkowo gaźnik został wyregulowany. Testy w beczce wypadły dobrze, a sobotę chcę przeprowadzić testy na wodzie :) Wszystkie objawy związane z linią paliwową ustąpiły :)


  • Tresor lubi to

#1500 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 323 postów
  • LokalizacjaOpolskie

Napisano 18 kwiecień 2019 - 21:02

Oby pod obciążeniem sprawował się jak trzeba👍 powodzenia




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    Bing (1)