Mam dokładnie to samo i też nie wiem o co chodzi. Mój silnik to 15HP 4T z 2011r. Objawy identyczne. Jak jakimś cudem dowiesz się co jest przyczyną daj znać proszę. Ja również jak się dowiem co to, to dam znać.
Silniki Yamaha - opinie i porady
#1881 OFFLINE
Napisano 30 październik 2020 - 12:21
#1882 OFFLINE
Napisano 31 październik 2020 - 12:34
Czekam na drugi gaźnik jak zamontuje i sie przepłynę to dam znać czy to była wina gaźnika czy nie. Bo ja u siebie już wszystko próbowałem i dupa
No to ja dokładnie to samo mam zamiar zrobić > z tym, że gaźnik będzie od 20HP. Mam nadzieję , że pomoże.
#1883 OFFLINE
Napisano 31 październik 2020 - 18:04
No to ja dokładnie to samo mam zamiar zrobić > z tym, że gaźnik będzie od 20HP. Mam nadzieję , że pomoże.
To jeszcze ten gaźnik nie dojechał???
#1884 OFFLINE
Napisano 31 październik 2020 - 20:15
#1885 OFFLINE
Napisano 31 październik 2020 - 23:44
Dzięki, już kupiłem i też mogę potwierdzić. Od Merca pasuja, jakość ok, a cena niższa niż Yama.Tak pasuje
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#1886 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2020 - 10:47
No to ja dokładnie to samo mam zamiar zrobić > z tym, że gaźnik będzie od 20HP. Mam nadzieję , że pomoże.
#1887 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2020 - 18:40
Panowie pytanie o śrubę silnik yamaha 40 hp 4 suw 2005 rok obecnie śruba 11 1/8 X13-G obroty max 4700 38 km max speed łódka terhi nordic 460 długa 180szeroka 250 kg wagi plus graty i ja będzie pewnie 400 kg. Wydaje mi się że muszę założyć śrubę o mniejszym skoku? Jeśli tak to jaka dokładnie z góry dzięki za pomoc
Tak na oko skok powinien być o jeden cal mniejszy, ale lepiej to obliczyć. Podawałem we wcześniejszych tematach wzór podstawowy i po przekształceniach.
Dobór śruby napędowej - i jeszcze w jednym temacie ale nie pamiętam.
W obliczeniach warto uwzględnić ewentualnych pasażerów, trzeba też znać zalecany zakres obrotów dla danego silnika, jest w manualu.
#1888 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2020 - 19:10
888603041 tu masz kolego nr do człowieka który handluje śrubami nowymi - zadzwoń i kupując powiedz ze w razie co wymienisz na inny skok jeśli testy nie będą po Twojej myśli , człowiek nie robi żadnych problemów z wymianą itd .
- skalek-77 i MietekK lubią to
#1889 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2020 - 10:28
#1890 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 10:30
No i wymieniłem nowy gaźnik w mojej Yamaha 9,9/15 HMH. I dramat jest gorszy jak był. Na starym gaźniku 15HP silnik startował , łódka wchodziła w ślizg i zamiast nabierać prędkości a silnik obrotów to łódka zwalniała a silnik spadał z obrotów. Na nowym gaźniku mocniejszym bo 20HP silnik odpala normalnie , ssanie automatyczne działa jak należy no i podczas płynięcia jest to samo co na starym gaźniku tylko objawy są jeszcze jakby spotęgowane . Silnik wchodzi w ślizg ( szybciej niż na starym gaźniku 15 HP) , no i już jak powinien przyspieszać bo łódka już się podniosła i położyła , czyli opory są mniejsze, to łódka zwalnia a silnik spada z obrotów, aż do zera w tym przypadku i gaśnie. Oczywiście przy manetce odkręconej na max. Po takim zgaśnięciu, silnik odpala ale nie tak łatwo za 3-4 szarpnięciem , chodzi nie równo na wolnych. A i jeszcze jeden szczegół . Na nowym gaźniku po chwili pływania świece są czarne i okopcone. Takiego objawu na starym słabszym gaźniku nie było.
Dodam tylko, pompkę paliwową już sprawdzałem. Membranka po za tym , że troszeczkę wyciągnięta to jest ok ( cała, miękka) a pompka paliwo podaje ładnie.
Świece wymieniałem na nowe 2x.
Normalnie jestem załamany i nie wiem co robić. Może ktoś coś ... lub zna podobny przypadek. Pomóżcie proszę, którzy trochę bardziej znają się na rzeczy.
- Marecki1983 lubi to
#1891 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 11:13
Sama wymiana gaźnika nic nie da bez ponownego zestrojenia całości, z wymianą dysz włącznie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik WojtekCIN edytował ten post 10 listopad 2020 - 11:17
#1892 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 11:24
Tyle, że w nowym gaźniku przecież są nowe dysze.
#1893 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 11:27
A co może być powodem zbyt dużej dawki paliwa ? Przy starym gaźniku gdy wcześniej było dobrze i przy nowym gaźniku?
#1894 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 12:24
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- MietekK lubi to
#1895 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 14:07
https://youtu.be/Kw0vETJCcmI
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- MietekK lubi to
#1896 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 15:01
Zawieź ten silnik do serwisu, nie koniecznie motorowodnego ale np. tam gdzie naprawiają kosiarki lub skutery/motocykle i Ci wyregulują ten gaźnik. Sam tego nie ogarniesz jeśli nigdy tego nie robiłeś.
#1897 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 15:19
- GrzesM lubi to
#1898 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 15:53
Nie zmienia to faktu, że jak będzie wyregulowany a reszta podzespołów sprawna to silnik powinien chodzić normalnie.
- Sadek8 lubi to
#1899 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 16:41
Oczywiście, że regulowałem gaźnik. To było pierwsze co zrobiłem. Normą w tych silnikach jest dysza od regulacji składu mieszanki odkręcona na 2,5 obrotu. Próbowałem 2,5 obrotu, 3, obroty, 3,5 jak i 1,5. Wszystkie możliwe opcje włączając w to ćwiartki obrotu. Za każdym razem jest tak samo źle.
- Marecki1983 lubi to
#1900 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2020 - 17:00
A zawory były kiedykolwiek w nim regulowane
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych