Na łożyskach też wydaje się być minimalnie za duży luz, ale na razie tak pozostanie. Specjalny klej do łożysk, gwintów itp.
Shimano Biomaster stuka w środku, przyczyny ?
#21 OFFLINE
Napisano 17 grudzień 2015 - 18:05
#22 OFFLINE
Napisano 17 grudzień 2015 - 18:07
Dobrze ,że nie pakuły...
no i niech hula!!
#23 OFFLINE
Napisano 17 grudzień 2015 - 19:09
Nie no, bez zabawy w półśrodki.
Mam nadzieję że będzie hulał. Z tego co udało mi się wyszukać to tylko ja jestem ,,mniej" zadowolony z takiego biomka. Reszta osób sobie chwali
Użytkownik Majo edytował ten post 17 grudzień 2015 - 19:10
#24 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2015 - 14:33
Cześć wszystkim.
Otóż jako, że wymieniam kołowrotki w moich zestawach co z resztą widać na forum...nie wiem jaki diabeł podpuścił mnie kupić na eBay'u używany młynek z Japonii..z ich ojczyzny i tak o to 100 GBP poszło jak psu w... :/
Niecałą godzinę temu otrzymałem przesyłkę z ów moim "prawie szczęściem" Jest to Biomaster C 3000 S jak podaje sprzedawca 2008 rocznik...rozmiar "3000 S"...waga 265g na aukcji wszystko wyglądało "och i ach" no i to magiczne "Made in Japan"
Okazuje się, że przy kręceniu ów maszynką jest lekki stuk, stuk jest najgłośniejszy, najmocniejszy kiedy rozpędzę korbkę nawet lekko i młynek kończy się kręcić rozpędem. Kiedy kręcę łapą jest całkiem normalnie.
Zjawisko z reguły ma miejsce w najwyższym położeniu szpuli lub najniższym, a czasami w okolicach połowy położenia szpulki.
Kiedy przyciskam szpulkę palcem też jest to głupie zjawisko :/
Jest w ogóle jakaś nadzieja chociaż podleczyć to ? :/
Wysłałbym to coś np. do Pana Józefa Leśniaka ale wysyłać z UK do PL to byłoby trochę kłopotliwe dla obu stron :/
#25 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2015 - 15:25
Nie wiem kto zmienił nazwę tematu, i po co ale nie założyłem go ze względu na stukanie. Takowego w moim egzemplarzu nie było. Praca była tylko zmienna ze względu na zmieniającą się geometrię(położenie) koła głównego. A co do Twojego problemu- spróbuj nałożyć smaru na grubo- na wormshafcie(na samym początku i na końcu). To może trochę pomóc, ale nie w każdym kołowrotku to działa.
#26 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2015 - 15:32
Na razie czekam na smar - zamówiłem sobie taki komplet smaru i oliwki w sprayach Shimano.
Bo teraz mam jedynie oliwkę Abu Garcia i smar Quantum Hot Sauce...ale to twardy szmelc :/
#27 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2015 - 15:39
Ja bym rozebrał, umył, nasmarował hot sauce(to nie jest zły smar) i sprawdził. Nigdy nie stosowałem smaru w aerozolu więc nie wiem czy dobrze go nałożysz tak jak mówię
#28 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2015 - 15:53
Może spróbuję...trochę się boję bo to nie stare Seido 3000 SFA które rozbierałem, smarowałem jak chciałem...jakieś specjalne wskazówki odnośnie demontażu / smarowania / składania Biomistrza z tej epoki ?
#29 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2015 - 20:16
Nie lękaj się!
schemat i powoli-dasz radę.
Luz na wodziku wormashaft potrafi oferować stuki czasem gęstszy smar nieco niweluje...
poszukaj sposobu na nieodkręcanie ślizgacza oscylacji od osi.
- Piotr O. lubi to
#30 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2015 - 20:21
Klim, a ten ślizgacz to czarny element przesuwający się do worm shaft'cie i prowadnicach ?
Rozkęciłem Biomisia...praktycznie sahara w środku, główne koło przekładnie suche zupełnie, w środku kilka malutkich smarków i wsio :/
Tym Hot Sauce'm można nasmarować wszystkie mechanizmy ?
Zauważyłem, że pinion, i wormshaft mają luzy w obudowie - góra, dół...czy to normalne ?
Może jutro w wolnej chwili wrzucę zdjęcia...
#31 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2015 - 21:38
Pinion w każdym kołowrotku po odkręceniu rotora ma luz,to normalne. Wormshaft na tulejkach, tak jak jest w Twoim biomku, musi mieć minimalny luzik bo na ścisło ciężko by się obracał.Jeśli worm jest łożyskowany z obydwu stron luzu być nie powinno,ale to w stelli,vańku.
Użytkownik maicke82 edytował ten post 30 grudzień 2015 - 21:39
#32 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2015 - 21:39
według mnie rozkręć wszystko,dobrze wymyj i nasmaruj.pinon jest dokręcany nakrętką rotora i luz pionowy znika.na wormie możesz dać małą podkładeczkę pod plastyk na tył jeśli takową dostaniesz lub wymień na łożycho 3x6x2.5.
#33 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2015 - 22:22
Klim, a ten ślizgacz to czarny element przesuwający się do worm shaft'cie i prowadnicach ?
Rozkęciłem Biomisia...praktycznie sahara w środku, główne koło przekładnie suche zupełnie, w środku kilka malutkich smarków i wsio :/
Tym Hot Sauce'm można nasmarować wszystkie mechanizmy ?
Zauważyłem, że pinion, i wormshaft mają luzy w obudowie - góra, dół...czy to normalne ?
Może jutro w wolnej chwili wrzucę zdjęcia...
Jak pierwszy raz rozkręcasz kołowrotek to rób to powoli i schematycznie, rozłóż sobie kilka kartek papieru, na których rozkładaj części i opisuj żeby nie mieć wątpliwości albo rób zdjęcia mechanizmów. Wcześniej naturalnie zadbaj o odpowiednie klucze, śrubokręty oraz chemię.
Tutaj masz film serwisu Shimano Biomaster.
- Hunter_pike lubi to
#34 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2015 - 22:54
Tak-to 'oscillating slider'.
Słusznie zauważył p.J.Leśniak,że zbędne odkręcenie może wywołać niepotrzebne konsekwencje(choć osiowość elementów gwintowanych ulega zmianom znikomym)
-luzowanie można zlikwidować stosując 'Loctite'.
#35 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2015 - 23:57
Klim, a ten ślizgacz to czarny element przesuwający się do worm shaft'cie i prowadnicach ?
Rozkęciłem Biomisia...praktycznie sahara w środku, główne koło przekładnie suche zupełnie, w środku kilka malutkich smarków i wsio :/
Tym Hot Sauce'm można nasmarować wszystkie mechanizmy ?
Zauważyłem, że pinion, i wormshaft mają luzy w obudowie - góra, dół...czy to normalne ?
Może jutro w wolnej chwili wrzucę zdjęcia...
Nie smaruj smarem wormshafta i głównej osi. Młynek ciężko po tym chodzi. Chyba że Ci to nie przeszkadza .
Ja do worma i ośki używam rozrzedzonego smaru. Do ośki oliwka też może być. Co kilka wypadów kropelka oliwki nie zaszkodzi.
#36 OFFLINE
Napisano 31 grudzień 2015 - 14:52
Powitać
...Biomaster złożony, nasmarowany, zjawisko stukania zniwelowane do ok. 20 % tego co było
Powodem najprawdopodobniej jest to, że wormshaft i prowadnice slidrera mają luz. Brak smaru też pewnie się trochę przyczynił.
Coż popełniłem wobec pacjetna ?
Rozebrałem kręciołek, wyczyściłem rozpuszczalnikiem i nasmarowałem.
Wormshaft - Hot Sauce rozcieńczony oliwką na środku, sam smar na początku i końcu dałem trochę samego smaru.
Tryb na końcu worm'a - sam smar ale bardzo cieniutko, aby tylko biały plastik zrobił się różowy.
Tulejki worm'a lekko posmarowałem wewnątrz rozcieńczonym smarem.
Prowadnice worm'a tylko zatłuściłem rozcieńczonym smarem.
Pinion - postawiłem 3 kropelki oliwki i roztarłem.
Główna przekładnia - sam smar, w ilości umiarkowanej.
Młynek jeszcze leciutko stuka, ale kiedyś jak zdobędę się na dodanie łożyska pod worm'em to spróbuję jeszcze poprawić...pracuje maślanie i pewnie.
Nie za lekko aż strach, że się rozpadnie ale tak jak przystało na 5-cio łożyskowego Shimaniaka z jego epoki
Bardzo Wam wszystkim dziękuję i życzę szczęśliwego nowego roku oraz żeby Wasze młynki kręciły jak należy...i nie na pusto
#37 OFFLINE
Napisano 31 grudzień 2015 - 15:04
Luz na osi wormshaft niweluje ew. dodatkowa podkładka(lub łożysko/a+tuleja +podkładka),
a na luz półksiężyca w ślizgaczu oscylacji podkładka(ew.łożysko+tuleja+podkładka)
zaobserwowałem zjawisko w technium'ach.
No i nie było się co lękać...
#38 OFFLINE
Napisano 31 grudzień 2015 - 16:24
ja worma smaruje dg6 zeby iosem a reszta oliwka alchemy wszystko delikatnie pedzelkiem i musi chodzic jak ze sklepu mowa o szimancach chyba ze kreciol ma ze 10 lat a jak rozbieram przewaznie na jasnym prawie bialym stole ukladam czesci od gory pozniej skrecam odwrotnie mowie o mlynkach ktorych nie znam i jesli nie mam schematu daiwy to juz zupelnie co innego
#39 OFFLINE
Napisano 31 grudzień 2015 - 16:49
A jak ma 20 lat?
np TP 3000XT...czy 18 TP4000F,Biomaster2500
Użytkownik klim edytował ten post 31 grudzień 2015 - 16:50
#40 OFFLINE
Napisano 31 grudzień 2015 - 19:02
to juz pora na zmiane albo smalec spozywczy
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych