Witam,
mam trzeci sezon Millionaire SW 203 in red i pierwszy sezon Millionaire BC Specjal 103 in blue. Może być tak jak napisał Mefisto i nie rzucają tak daleko jak Ryoga.
Millionerki mają rzutowy hamulec Magforce V czyli automatyczny hamulec magnetyczny.
Siła odśrodkowa w trakcie wirowania szpuli wpycha rotor hamulca rzutowego w jego stojan wzdłuż wału szpuli. Jest to możliwe ponieważ ślizg rotora odbywa się po równi pochyłej tj. wewnętrznej, ukośnej krawędzi szpuli. W trakcie ślizgu rotor pokonuje opór sprężynki, która po wyhamowaniu szpuli cofa go z powrotem wzdłuż wałka szpuli.
Magforce V milionerek ma w porównaniu z Magforce Z Ryoga miększą sprężynkę i teoretycznie umożliwia krótsze rzuty.
10 pozycji hamulca rzutowego reguluje średnie prędkości szpulki.
Docisk wałka szpuli pozwala bezkarnie rzucać w najtrudniejszych warunkach. Większa wprawa kciuka i dobry kij to dłuższe szybowanie wabika przy mniejszym poskręcaniu hamulców.
Milionerki są okrąglutkie. W środku umieszczono stosunkowo małe, główne koło zębate. Mała powierzchnia koła to mała powierzchnia docisku tarcz hamulca walki. Mały obwód koła to mniej zębów, a więcej to ich osłabienie.
Hamulce 4-5 KG i przełożenia 5,8-6,2 milionerek to nie maksymalne osiągi Daiwa. Ryoga ma te parametry o średnio 20 % wyższe.
Ramy milionerek są mocne i bez zarzutu. Szkoda, że Ryoga nie nawiązuje do nich.
Wodziki są blisko szpuli ale w trakcie rzutu nieruchome. W trakcie wysnuwania linki podążają za nią.
W Ryoga wodziki są porównywalnie dalej oddalone od szpuli a to jeszcze lepiej.
Milionerki są bardzo solidne ale w 103 nit w wodziku puścił lub był wadliwy, a w 203 odpadła osłona śruby mocującej korbkę. Żadna tragedia ale srebrna łezka leży nad Bugiem pomiędzy Sławatyczami i Mościcami.
Oczywiście po Naszej stronie.