Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby
#21 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 14:24
Z tego co wiem to stały napęd 4x4
[/quote]
to fakt - ale wiesz naped napedowi nierowny... Mnie ciekawi jak on sobie radzi w terenie tak na prawdę, chociaż kilka razy byłem z milo26 na fishach ta zabawką i radził sobie bardzo dobrze
[/quote]
To prawda, wieść gminna niesie, że najlepsze napędy na świecie robi Audi i Subaru, ale szczególnych narzekań na LR tez nie słyszałem...
#22 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 14:29
- damien79 i bari89 lubią to
#23 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 14:34
Idąc tym tropem: jeździłem Octavią 1.9TDI. W trasie paliła ok. 5l/100km, czyli trochę ponad 20PLN/100KM. Średnio w cyklu mieszanym 6,2l/100km. Koszty paliwa porównywalne, w zakupie dramatu nie ma, 1.9TDI to był tani i sprawdzony silnik, bagażnik-mega, upierdliwość rozwiązania – jakby mniejsza
- yffea i Dominik202 lubią to
#24 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 15:04
Hlehle, Diesel (którym zresztą jeżdżę) to też nie jest sam miód. Użytkowanie go na krótki odcinkach (5 km dojazdy do pracy) wcale nie jest ekonomiczne - spali nie wiele mniej niż benzyna. Diesel lubi długie przeloty, a że 90% moich przejazdów ma ponad 20 km, to w moim przypadku ma to sens. Taka drobnostki jak turbina, koło dwumasowe i wtryskiwacze też swoją cenę mają.
No i na koniec radzę: staraj się trzymać z daleka od 2.0 TDI VW na pompowtryskach - koszty wymiany pompy oleju i głowicy mogą być sporo wyższe niż lanie benzyny z dystrybutora.
#25 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 15:19
Hlehle, Diesel (którym zresztą jeżdżę) to też nie jest sam miód. Użytkowanie go na krótki odcinkach (5 km dojazdy do pracy) wcale nie jest ekonomiczne - spali nie wiele mniej niż benzyna. Diesel lubi długie przeloty, a że 90% moich przejazdów ma ponad 20 km, to w moim przypadku ma to sens. Taka drobnostki jak turbina, koło dwumasowe i wtryskiwacze też swoją cenę mają.
No i na koniec radzę: staraj się trzymać z daleka od 2.0 TDI VW na pompowtryskach - koszty wymiany pompy oleju i głowicy mogą być sporo wyższe niż lanie benzyny z dystrybutora.
Ja do pracy śmigam komunikacją, więc auto głównie będzie wykorzystywane w trasie.
Jeśli chodzi 2.0 TDI VW, to czasem nie jest to problem ze starszymi silnikami (sprzed 2007?)
#26 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 15:20
Potwierdzam również to, co mówisz o jeździe na niedogrzanym silniku. Clio 1.5dCi mojej żony (a miała do pracy ok. 10km) paliło średnio więcej niż moja Octavia. To jedno. A drugie – to ponadnormatywne (w stosunku do przebiegu) zużycie silnika, co ma znaczenie, jeżeli nie zamierzamy się z nim rozstawać przez dłuższy czas.
Niestety, wraz ze wzrostem zaawansowania technologicznego silników rośnie też ich skomplikowanie, a tym samym awaryjność, spada odporność na złe traktowanie, etc. Według mnie wolnossąca benzyna to najbardziej bezawaryjne rozwiązanie. A przy umiarkowanych przebiegach może się okazać także całkiem ekonomiczne.
#27 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 15:27
Hlehle, Diesel (którym zresztą jeżdżę) to też nie jest sam miód. Użytkowanie go na krótki odcinkach (5 km dojazdy do pracy) wcale nie jest ekonomiczne - spali nie wiele mniej niż benzyna. Diesel lubi długie przeloty, a że 90% moich przejazdów ma ponad 20 km, to w moim przypadku ma to sens. Taka drobnostki jak turbina, koło dwumasowe i wtryskiwacze też swoją cenę mają.
No i na koniec radzę: staraj się trzymać z daleka od 2.0 TDI VW na pompowtryskach - koszty wymiany pompy oleju i głowicy mogą być sporo wyższe niż lanie benzyny z dystrybutora.
[/quote]
Ja do pracy śmigam komunikacją, więc auto głównie będzie wykorzystywane w trasie.
[/quote]
Jeżeli śmigasz sam, to wyższy koszt benzyny zostanie zrekompensowany przez niższe koszty zakupu i potencjalnie niższe koszty serwisowe. Jak z kimś, to najwyżej wszyscy będą mieli troszke drożej, ale dramatu nie ma, bo się podzieli.
Jak kupisz Diesla, a jeździsz grupą, to co prawda wszyscy będą mieli taniej, ale to ty poniesiesz wyższe koszty zakupu i pokryjesz koszt ewentualnych napraw… To może jednak benzyna? Inna sprawa, że Diesla łatwiej sprzedać, a różnica w zakupie częściowo zwróci się przy odsprzedaży
#28 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 15:31
Pozwolę sobie na dwa słowa komentarza na podstawie subiektywnych opinii.
1. Benzyna. I tylko benzyna do naszych zastosowań. Na codzień jeździmy za mało kilometrów (od odpalenia do odpalenia) aby liczyć na jakiekolwiek zyski.
2. Gaz. A ile kilometrów rocznie przejeżdżasz - 30-50 tysięcy?
Policz. Dobra, profesjonalna instalacja + serwis to, na początek 5.000 PLN + PLN. (Jeszcze raz zaznaczam, dobra + profesjonalna obsługa + serwis w ciągu gwarancji).
A teraz propozycja. Wiem, że nie jestem oryginalny: Suzuki Grand Vitara ( w moim przypadku auto ). Ostatnio mieli bardzo, ale to bardzo dobre oferty dla rocznika 2010!
Aha, nie jestem dilerem, nie jestem związany rodzinnie, nie popieram PO ani PIS, ani żadnej innej partii ( poza partią pijaków piwa, którego już nie piję [wolę wuroby ziemniaczane] ). 100 000-PLN czyni cuda (nawet w kredycie).
#29 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 15:34
Tak, ale to wtedy chyba właśnie pojawiło się 2.0 TDI na Common Rail, a nie na pompowtryskach.Jeśli chodzi 2.0 TDI VW, to czasem nie jest to problem ze starszymi silnikami (sprzed 2007?)
#30 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 17:39
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/56742/__Polska -Dacia-Duster-ju%C5%BC-od-39-900-z%C5%82.html
http://mojeauto.tv/S...r,v,173662.html
#31 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 18:22
#32 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 18:30
#33 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 20:28
#34 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 21:09
Aha, oczywiście automat
#35 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2010 - 23:36
Daniel, już ci napisałem na WCWI. XC70 lub z większym bagażnikiem XC90. To nie są terenówki ale w zupełności wystarczają do naszych potrzeb. Co prawda w miarę rozsądnej cenie są tylko diesle. Cena zdecydowanie wyższa niż te japońce ale.... Wpadnij kiedyś do mnie, przejedziesz się i wtedy pogadamy
Aha, oczywiście automat
A ja odpisałem, że mnie nie stać
#36 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2010 - 07:04
http://moto.allegro.pl/listing.php/showcat?id=12404&pric e_from=30000&price_to=50000&postcode_enabled=0&s tate=0&city=&buy=0&listing=0&listing_sel=2&a mp;listing_interval=7&view=gtext&order=t&clear_c ookie=0&a_text_i%5B1%5D%5B0%5D=2007&a_text_i%5B1%5D% 5B1%5D=&a_text_i%5B4%5D%5B0%5D=&a_text_i%5B4%5D%5B1% 5D=&a_text_i%5B5%5D%5B0%5D=&a_text_i%5B5%5D%5B1%5D=& amp;a_text_i%5B14%5D%5B0%5D=&a_text_i%5B14%5D%5B1%5D=&am p;a_enum%5B199%5D=all&a_enum%5B16%5D=all&a_enum%5B13 %5D=all&a_enum%5B12%5D=all&a_enum%5B15%5D=all&a_ enum%5B178%5D=1&change_attr=Poka%C5%BC
Słyszałem też dobre opinie o Grand Vitarach.
pozdrawiam
Janek
#37 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2010 - 10:18
Spalanie wcale nie jest takie straszne. W ruchu miejskim nie jest szczególnie gorsze od przeciętnego 2-litrowca przednionapędowego. A propos spalania, w trasie mistrzem oszczędności taki 2,5 nie jest, ale kupując mój pojazd, spodziewałem się, że będzie gorzej. Aha! Lepiej gaz dużym łukiem obchodzić, chyba że fabryczny. Poza tym szkoda kufra, albo koła zapasowego.
Serwisować niekonieczne trzeba w ASO.
Do tego psujne to Subaru raczej nie są, jak powszechnie wiadomo.
Pzdr,
Fatso
#38 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2010 - 10:20
#39 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2010 - 10:23
#40 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2010 - 10:26
Dobrze, że nikt jeszcze nie kontroluje mi zakrzywienia banana
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
1 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
-
Czoper