[quote]
Hlehle, Diesel (którym zresztą jeżdżę) to też nie jest sam miód. Użytkowanie go na krótki odcinkach (5 km dojazdy do pracy) wcale nie jest ekonomiczne - spali nie wiele mniej niż benzyna. Diesel lubi długie przeloty, a że 90% moich przejazdów ma ponad 20 km, to w moim przypadku ma to sens. Taka drobnostki jak turbina, koło dwumasowe i wtryskiwacze też swoją cenę mają.
No i na koniec radzę: staraj się trzymać z daleka od 2.0 TDI VW na pompowtryskach - koszty wymiany pompy oleju i głowicy mogą być sporo wyższe niż lanie benzyny z dystrybutora.
[/quote]
Ja do pracy śmigam komunikacją, więc auto głównie będzie wykorzystywane w trasie.
[/quote]
Jeżeli śmigasz sam, to wyższy koszt benzyny zostanie zrekompensowany przez niższe koszty zakupu i potencjalnie niższe koszty serwisowe. Jak z kimś, to najwyżej wszyscy będą mieli troszke drożej, ale dramatu nie ma, bo się podzieli.
Jak kupisz Diesla, a jeździsz grupą, to co prawda wszyscy będą mieli taniej, ale to ty poniesiesz wyższe koszty zakupu i pokryjesz koszt ewentualnych napraw… To może jednak benzyna? Inna sprawa, że Diesla łatwiej sprzedać, a różnica w zakupie częściowo zwróci się przy odsprzedaży