Jakie stosujecie oleje i jak serwisujecie silniki?
#1 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2011 - 18:56
#2 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2011 - 22:11
#3 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2011 - 02:27
-plukanie po uzyciu w wodzie slonej
-smarowanie wszystkich przewidzianych punktow smarownica z wodoodpornym, sodem zmydlonym smarem
-wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem na wysokiej jakosci markowe oleje syntetyczne (przy tak znikomych ilosciach mozna sobie pozwolic na troche luksusu ) - musza spelniac oczywiscie specyfikacje producenta
-wymiana oleju w stopie zgodnie ze specyfikacja producenta
-kontrola/wzglednie czyszczenie/wymiana swiec
-smarowanie kabli bowdena
-na zime lub dluzsze postoje oprozniam gaznik lub napelniam benzyna Aspen, ktora nie traci z czasem wlasciwosci oraz nie powoduje osadow...
-kontola/wymiana tego kawalka metalu nieszlachetnego, ktory po angielsku sie zwie sacrificial anode - a po polsku???
Chyba z wymiana impellera wiecej samemu do wykonania przy zdrowym motorze nie zostanie...
#4 Guest__*
Napisano 02 luty 2011 - 12:11
Pozdrawiam
Outsider
#5 OFFLINE
Napisano 24 marzec 2011 - 00:16
Pozdrawiam.
#6 OFFLINE
Napisano 20 październik 2011 - 17:03
witam mam suzuki 6KM 4suw kilka pytan:
-kontola/wymiana tego kawalka metalu nieszlachetnego, ktory po angielsku sie zwie sacrificial anode - a po polsku???
nie wiem, ale u mnie nie widac ubytkow...
ps. moj silnik ma problemy z odpalaniem (szczegolnie na zimno) i gasnie czesto (na obrotach ponizej tych do zaplonu, ale czasami na wyzszych tez - albo np przy zmianie z luzu na bieg do przodu silnik muli i albo bedzie startowal 10sekund powoli albo zgasnie). jakis pomysl z czym to moze byc problem?
pytam bo kolomnie sa same Zarobione mariny i przeglad silnika 6km wyceniaja na 150 euro (nowy silnik kolo 800? to jakby serwis samochodu kosztowal kilkanascie/kilkadziesiat tysiecy....)
#7 OFFLINE
Napisano 20 październik 2011 - 20:23
#8 OFFLINE
Napisano 23 październik 2011 - 21:47
rozruch silnika na zimno powinien odbywać się na wyciągniętym ssaniu
oczywiscie na ssaniu wlaczam. kilka pompniec gumowa kulka na wezu, ssanie i odpalenie i na ogol za 2-3 razem odpali, ale jak nei podkrece obrotow do 1/3-1/4 to zgasnei i na luzie. to samo czesto jak zbyt nagle przelacze z luzu na bieg buuuuuuuuu i pyk zgasl..
gasnie tylko na wolnych obrotach (w okolicach znaczka do odpalania lub nizej) lub przy (podobnych obritach) przelaczani na bieg.
na pelnym gazie nie zgasl mi ani razu.
#9 OFFLINE
Napisano 24 październik 2011 - 17:35
#10 OFFLINE
Napisano 24 październik 2011 - 20:44
#11 OFFLINE
Napisano 25 październik 2011 - 00:30
gooral wyczyść świecę a jak nie pomoże kup nową,miałem identyczne objawy i czyszczenie świecy pomogło.Poprostu słaba iskra na małych obrotach.
ok jutro mam czas to rzuce okiem na ta swiece i poczytam instrukcje (kniga jak biblia). na razie pojechac nigdzie nei dam rady (takie byly ulewy w dublinie, ale w zasadzie lodka moglbym plynac z domu - po 30-40cm wody na ulicach gdzieniegdzie az sie balem, ze autem nei przejade). Swiece sa jakies magiczne czy w byle samochodowym mi dobiora?
#12 OFFLINE
Napisano 25 październik 2011 - 08:06
gooral wyczyść świecę a jak nie pomoże kup nową,miałem identyczne objawy i czyszczenie świecy pomogło.Poprostu słaba iskra na małych obrotach.
[/quote]
ok jutro mam czas to rzuce okiem na ta swiece i poczytam instrukcje (kniga jak biblia). na razie pojechac nigdzie nei dam rady (takie byly ulewy w dublinie, ale w zasadzie lodka moglbym plynac z domu - po 30-40cm wody na ulicach gdzieniegdzie az sie balem, ze autem nei przejade). Swiece sa jakies magiczne czy w byle samochodowym mi dobiora?
[/quote]W instrukcji jest na pewno symbol świec.W niektórych silnikach jest też oznaczenie pod czapką.Pozdrawiam Paweł.
#13 OFFLINE
Napisano 26 październik 2011 - 15:38
po koleji:
zebralem sie w sobie i postanowilem przeserwisowac skubanca (suzuki DF 6 rocznik bodaj '09? kupiony w zeszle wakacje nowka), kupilem olej etc, ale napotkalem przeszkody:
1
zapelnilem sobie kosz na smieci (nowy woda i postawilem za lodka, silnik zapialem jak zwykle i wsadzilem do wody (w instrukcji pisalo by najpierw rozgrzac przed wymiana oleju).
Wlaczam silnik i patrze a tu woda chlodzaca z tylu nie sika (zaraz po zakupie sprawdzilem a pozniej hmm nie zwracalem uwagi.. ;/
Wiem, ze bylo to juz raz naprawiane w ramach gwarancji..
No to z serwisu zrobila sie naprawa pompy wodny do chlodzenia.
2
rozebralem stope odkrecilem pompe wody i...
wszystko wyglada ok za wyjatkiem uszczelki pod pompa wody (numer serwisowy 17472-91J00), ktora jest naderwana w poblizu jednej ze srob (hmm moglem ja rozwalic przy podwazaniu pompy...).
wiec teraz mam nastepujace pytania:
gdzie kupic taka uszczelke i jaka bedzie droga? (w sensie nie adres bo i tak w irl bede kupowal pewnie, ale nie wiem czy wogole da sie kupic i czy nie bedzie 500pln kosztowac...)
jak sprawdzic gore systemu chlodzenia? poprostu pod krocca lecacego do pompy wody podlaczyc weza z woda i powinno przeleciec na wylot przez silnik nawet niepracujacy?
a co jesli nie przeleci? silnik do rozebrania? probowac lac wode pod cisnieniem od drugiej strony? (tutaj sie boje, ze z tego otworu leci woda i spaliny wiec moze sie woda dostac do cylindrow....)
jak sprawdzic dol po zlozeniu do kupy? (domyslam sie, ze wiertarki etc nei beda sie krecic wystarczajaco szybko by pompa zaczela ssac?
fotki etc zamieszcze jak sie na picasse wgraja a mam marny ul.
#14 OFFLINE
Napisano 26 październik 2011 - 16:34
#15 OFFLINE
Napisano 26 październik 2011 - 21:30
sercem chłodzenia jest pompa wody[na niej się skup] i jeśli nie orałeś silnikiem dna jeziora co mogłoby spowodować zaciąganie syfu to wszystko jest ok.
ale na czym sie tu skupiac? gumowa gwiazdka na osce w obudowie...
ps fotki tutaj a noz sie komus przydadza:
https://picasaweb.google.com/105899983572256948046/Boat?auth key=Gv1sRgCK2Ay_i-58WC_gE
ostatnie 2 rzedy.
#16 OFFLINE
Napisano 27 październik 2011 - 17:37
#17 OFFLINE
Napisano 28 październik 2011 - 00:31
a manual na to:
Wylot kontrolny wody chłodzącej
Natychmiast po uruchomieniu silnika w króćca
kontrolnego powinna zacząć wypływać woda, co
oznacza, że system chłodzenia działa poprawnie.
Gdyby woda nie wypływała należy natychmiast
zatrzymać silnik i skontaktować się z
Autoryzowanym warsztatem Suzuki.
+ kazdy z kolegow twierdzi, ze z ich silnikow sika od razu sporym strumieniem. Ps na 2ch forach jestes pierwsza osoba, ktora potwierdza moje ogledziny silnika (znaczy nei widze fizycznej mozliwosci by ciurkiem woda na luzie tamtedy zapitalala chyba, ze ta pompa jest jakas diablo wydajna...
czyli niepotrzebnie to rozbieralem...?
nie musisz jej wymieniać.kanały wodne nie wyglądają na zaklejone czy zasyfiałe więc nie ma co szukać głębiej przyczyny.zrób jeszcze zdjęcie wirnika pompy.
wirnik jest ok ale ciekawostke mi w marinie powiedzieli, ze czasami guma mieknie i mimo, ze nie jest potargana juz nie pompuje wody jak trzeba...
#18 OFFLINE
Napisano 28 październik 2011 - 21:08
#19 OFFLINE
Napisano 28 październik 2011 - 23:36
i uszczelke. termostat jest ok.
jak sie wkurze to wywierce w stopie dziure zaraz pod wylotem wody z silnika i zapodam tam jakas rurke metalowa to bede mial 1005 czy woda leci tamtedy czy nie
na razie we wtorek odbieram wirnik i uszczelke + wymienie oleje, swiece, wyczyszcze gaznik i wyrzuce diabelstwo do smieci jak nei bedzie dzialac... troszke wioslowania mi sie przyda bo sie spaslem jak swinia
#20 OFFLINE
Napisano 29 październik 2011 - 16:57
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych