Jakie stosujecie oleje i jak serwisujecie silniki?
#41 OFFLINE
Napisano 04 czerwiec 2012 - 07:44
2. wymiana wirnika pompy, bo pewnie już go zmieliło.
Nie pływaj bez chłodzenia bo go zatrzesz.
#42 OFFLINE
Napisano 04 czerwiec 2012 - 19:55
1. sprawdzenie drożności kanałów wodnych
2. wymiana wirnika pompy, bo pewnie już go zmieliło.
Nie pływaj bez chłodzenia bo go zatrzesz.
poslalem juz pm, ale z moich doswiadczen pbstawiam zatkane dziurki (mi sie zatykaja tak czesto ze mam spinacz biurowy na stale na pokladzie
#43 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2012 - 08:58
#44 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2012 - 12:10
Bo w czterosuwie masz olej w silniku którego nie ma w 2t.
BTW skąd weźmiesz zalecane, 87 oktanowe paliwo do tego silnika ?
- tatar lubi to
#45 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2012 - 12:26
#46 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2012 - 12:41
Znajomy twierdzi że to co oni mają teraz to było u nas sprzedawane jako bodaj żółta 30 lat temu. Podobno cholerstwo tak niestabilne że pozostawione na ponad pół roku w zbiorniku nie chce się spalać w silniku, a gaźniki zarastają od niej bardzo szybko. Kilka lat temu miał taką jazdę bo zostawił na zimę zatankowany motocykl do pełna (normalna sprawa, żeby ruda nie żarła zbiornika od środka), wiosną chyba gdzieś wyjechał i jak wrócił po 2-3 miesiącach nie mógł odpalić sprzętu. Trochę mu zajęło ustalenie co jest nie halo Teraz wyjeżdża paliwo prawie do końca i wiosna przywozi mały kanisterek nowego. Niby nic, ale upierdliwe.
Do tego dochodzi kwestia marnej odporności na spalanie stukowe
U nas zdarzyło mi się spalać paliwo po ponad roku, nie było problemu (zapomniany kanisterek)
#47 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2012 - 14:26
W usa min 87, poza usa 90 tak ze nie widzę problemu.
#48 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2012 - 16:36
A wtrysk w 2t to bajka, niestety na razie zarezerwowane jest to do większych silników zaburtowych.
#49 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2012 - 16:44
#50 OFFLINE
Napisano 17 lipiec 2012 - 07:09
Silnik jest 90% czasu w pozycji pionowej oparty o sciane - na czas transportu kladziony jest na plask (na odpowiedniej stronie) w bagazniku dodatkowo zwykle pod spod wkladam worek z ciuchami, kapok taki zwykly z pianki wiec silnik teoretycznie nie jest zbyt przechylony(silnik w stosunku do spodziny jest dodatkowe 5-15cm wyzej). Nigdy nie widzialem kropelki oleju w garazu na podlodze, ani w bagazniku samochodu. Nie dymi (no zaraz po odpaleniu pierwszym troszke), pali od kopa, we wodzie ok nie zostawia ani nic takiego.
#51 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2012 - 06:35
#52 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2012 - 10:09
ech kolejny argument by go wozic przyczepionego do lodzi a nie kombinowac w bagazniku. Ps spod silnika jest wyraznie pokryty olejem - niewazne ile go wycieram po tygodniu jak go drugi raz dotykam jest zas lepki.
#53 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2012 - 10:18
Jeszcze przyszło mi do głowy że może olej rozpryskiwać przez uszkodzoną uszczelkę pokrywy zaworowej. To jest łatwo sprawdzić, wsadzasz jakąś kartkę papieru która się łatwo zatłuszcza dookoła cylindra i odpalasz. Po chwili (po rozgrzaniu) widać czy nie pyli.
No chyba że to wożenie na boku tak bardzo mu nie służy, chociaż mój podróżował i po kilkunastu godzinach na leżąco nic mu nie było, a gubienia oleju nie dało się zaobserwować.
#54 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2012 - 10:21
#55 OFFLINE
Napisano 20 kwiecień 2018 - 11:20
Ja zakupiłem w tym roku po raz pierwszy zresztą yamalube i wymiana olejów za tydzień w sobotę.
Użytkownik SlawekNikt edytował ten post 20 kwiecień 2018 - 11:25
#56 OFFLINE
Napisano 06 sierpień 2018 - 19:36
Kolor czerwony.
Pamiętam że do wspomagania w samochodzie też mialem czerwony.
#57 ONLINE
Napisano 06 sierpień 2018 - 20:27
W instrukcji silnika jest napisane. Jaki to silownik?
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#58 OFFLINE
#59 OFFLINE
Napisano 06 sierpień 2018 - 20:37
Użytkownik nurek28 edytował ten post 06 sierpień 2018 - 20:41
#60 OFFLINE
Napisano 06 sierpień 2018 - 20:40