mam pytanko do wszystkich Czy podczas malowania przez siatkę aby uzyskać łuskę,siateczkę nakładamy na woblera pomalowanego tylko na biało czy wcześniej malujemy go jakimiś kolorkami i później jeszcze raz?
Woblerowe patenty
#941 OFFLINE
Napisano 19 styczeń 2016 - 18:12
#942 OFFLINE
Napisano 19 styczeń 2016 - 18:14
Łuskę malujemy zazwyczaj na samym końcu. Czasami jeszcze coś się maluje na łusce.
#943 OFFLINE
Napisano 19 styczeń 2016 - 18:31
#944 OFFLINE
Napisano 19 styczeń 2016 - 19:09
ogólnie chodzi mi o łuskę w boleniowych uklejeczkach i właśnie nie wiem czy lepiej robić ją na czarno (najpierw korpus na czarno i później przes siateczkę kolory) czy normalnie malować na białym podkładzie tak aby uzyskać jasną białą łuskę
Użytkownik patzaw26 edytował ten post 19 styczeń 2016 - 19:10
#945 OFFLINE
Napisano 19 styczeń 2016 - 19:38
#946 OFFLINE
Napisano 19 styczeń 2016 - 23:38
ogólnie chodzi mi o łuskę w boleniowych uklejeczkach i właśnie nie wiem czy lepiej robić ją na czarno (najpierw korpus na czarno i później przes siateczkę kolory) czy normalnie malować na białym podkładzie tak aby uzyskać jasną białą łuskę
Podejrzewam że posiadasz kilka korpusów więc sobie spróbuj,i sam oceń co najbardziej się Tobie podoba,bo możliwości jest naprawdę wiele,a w każdej chwili możesz przemalować.
#947 OFFLINE
Napisano 20 styczeń 2016 - 14:15
Dzięki wszystkim za odpowiedzi
#948 ONLINE
Napisano 22 styczeń 2016 - 01:26
Ołów ma gęstość 11,3 g/cm3, a cyna 5,85 g/cm³ (żródło wikipedia), wniosek taki że ołów przy tej samej objętości jest dwukrotnie cięższy
pozdrawiam
Można pójść o krok dalej i zastosować stop Wooda ( https://pl.wikipedia...wiki/Stop_Wooda). Temperatura topnienia 66,5 ° C, a gęstość tylko trochę niższa od ołowiu - 9,7 g/cm³ Tylko jak pudełko na słońcu zostawisz...
#949 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2016 - 01:44
Mam bizmut, ołów i cynę....tylko skąd wziąć kadm?
- Artech lubi to
#950 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2016 - 08:54
sorbex.pl?
Użytkownik Hesher edytował ten post 22 styczeń 2016 - 08:55
#951 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2016 - 09:39
http://metale24.pl/O...zda-667344.html
13zł za 35g ......Kurde no, normalnie aż kusi żeby zrobić taki stop i wyklepać/odlać z niego pare łyżeczek do herbaty. Ale do woblerów to jednak drogawo lać
#952 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2016 - 11:11
Pewnie to nic nowego, ani też odkrywczego, tudzież mocno usprawniającego. Chodzi o rzecz banalną i jakże istotną w woblerze, czyli nacięcie pod ster. Jeżeli robimy woblery z drewna to najbardziej idealne nacięcie zrobimy w profilu wykonanym z deski przed obróbką opływowego kształtu.
st.jpg 35,24 KB 27 Ilość pobrań
Jest to o tyle dobre, że podczas impregnacji korpusu, zabezpieczamy również szczelinę pod ster. Powstaje jednak problem podczas lakierownia zanurzeniowego, tym większy im szersza jest szczelina. Mianowicie, ściekający lakier zostaje częściowo zatrzymany na krawędziach nacięcia i powstają brzydkie zgrubienia. Aby tego uniknąć po impregnacji korpusu, wkładam w naciętą szczelinę płytkę z balsy.
s.jpg 92,47 KB 32 Ilość pobrań
Po zakończeniu prac dekoracyjnych przecinam z łatwością miękką balsę, brzeszczotem dopasowanym do szerokości szczeliny. Czasami są to dwa, albo trzy brzeszczoty czasowo połączone taśmą. Do płyty 3mm używam trzech połączonych brzeszczotów o drobnych zębach. Efekt bardzo zadowalający jak na tak prostą metodę.
f.jpg 120,02 KB 30 Ilość pobrań
Jest to bardzo dobry sposób dla domowych dłubaczy i małej produkcji pod własne potrzeby albo przy tworzeniu prototypów. Na większą skalę lepiej dopracować sobie odpowiednie oprzyrządowanie do nacięć po zakończeniu prac.
- Homegeon, teki77, Melanzyk i 5 innych osób lubią to
#953 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2016 - 07:20
Panowie, jakie polecicie kredki akwarelowe ?
#954 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2016 - 15:23
- joker, Qcyk, Santiago i 1 inna osoba lubią to
#955 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2016 - 14:00
Używam dwóch różnych zestawówJedne takie już dość wiekowe (ale motyw na opakowaniu mniód ) Rexel Derwent 36Drugie podkradam Córce Kooh-i-Noor Mondeluz 48Oba mogę polecić, choć te kredki dość mocno się różnią. Derwent są zdecydowanie twardsze - gorzej się nimi rysuje (miesza kolory) ale fajniej pracuje z wodą. Ten zestaw raczej nie do kupienia, ale jak planujesz pracować 'delikatnie' to twardsze kredki będą lepszym wyborem. Mondeluz są miększe i dużo lepiej mieszają się przy rysowaniu ale szybciej i mocniej reagują na wodę - trzeba podchodzić do tematu delikatnie.
Bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedź!
A mógłbyś pokazać woblera pomalowanego kredkami Mondeluz?
Użytkownik Santiago edytował ten post 23 lipiec 2016 - 14:01
- siewicz i peekol lubią to
#956 OFFLINE
Napisano 01 sierpień 2016 - 13:15
A mógłbyś pokazać woblera pomalowanego kredkami Mondeluz?
- wedkarzyk1, woblery z Bielska, bertold12 i 1 inna osoba lubią to
#957 OFFLINE
Napisano 01 sierpień 2016 - 13:53
#958 OFFLINE
Napisano 01 sierpień 2016 - 14:10
Poszukaj na forum, jest napisane.
#959 OFFLINE
Napisano 01 sierpień 2016 - 15:14
Sorki że dopiero teraz, ale smażyłem się na urlopieTu malowane Mondeluz'ami "na sucho"A tu z odrobiną wody (poza czarnymi, nie mam lepszych zdjęć pod ręką):Dla porównania malowane Derwent'ami (kiełbik na dole "na sucho", okonek "na mokro")
Wielkie dzięki wyglądają na prawdę kozacko!
Witam !koledzy jakich farb podkladowych używacie do wobkow ?czy podkład nakładacie czy moczycie wobka tak jak w caponie ?
Kup sobie gruntomal Dekorala, ja jestem mega zadowolony!
http://ppg.dekoral.pl/img/big/1554.png
- peekol lubi to
#960 OFFLINE
Napisano 01 sierpień 2016 - 18:42
Kolego rozumiem ze wkładasz wobka do puchy. ? Wielkie dzięki za poradę
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych