#761 OFFLINE
Napisano 11 listopad 2020 - 20:21
#762 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2020 - 17:47
Co do przyczepy. bo ktoś tu się krytycznie wypowiedział o tej Cymermanna do łatwego wodowania-niby(mam taką). Takie moje przemyślenie. Wczoraj wróciłem z wypadu na duży zbiornik. pływaliśmy łódką kolegi alu. Łódka waży pewnie z 500kg z silnikiem. Posadzona na przyczepie znanego producenta z Wawy. Na przyczepie gdzie są płozy i rolki. Wszystko jest fajnie do momentu kiedy slip jest w miarę. z głębokością. Musi być odpowiednia głębokość, żeby zeslipować na przyczepie z płozami. W praktyce takie rozwiązanie eliminuje całkowicie slipowanie na dziko z płaskich brzegów. Bo płozy wymuszają wysokie osadenie łódki na wózku. Semper na przyczepie oferowanej od producenta jest osadzony mega nisko. Łódka jest zanurzona między nadkolami przyczepy. Do tego jest to zrobione tak, że w sumie nawet nie trzeba wjeżdżać do wody na tyle, żeby zanurzyć łódkę. Ma ona tendencję do zjeżdżania z przyczepy na sucho i trzeba dobrze spinać pasami żeby jej nie zgubić w transporcie. Zostało to pomyślane tak, że łódkę +-400kg da się zeslipować wszędzie na przykład z łąki gdzie 20 metrów od brzegu jest głębokości metr. Zmierzam do tego, że koleś sobie to dobrze przemyślał i ta przyczepa jest zoptymalizowana pod łódkę. Tyle o plusach.
Minusy:
- brak wodoodprnych świateł ledowych, zamiast tego jakieś głupie podnoszone patenty.
- konieczność idealnego ustawienia przyczepy żeby była do poziomu- prosty slip. Jeśli koła od przyczepy nie stoją w wodzie równo do poziomu to się zaczynają schody bo kil może spaść z rolek.
Ale jest to jedyny patent jaki widziałem który umożliwia komfortowe zeslipowanie na wodzie 20-30cm. Nawet jak łajba nie dotyka wody to wystarczy popchnąć i sama zjeżdża.
- Noryb2013 i mancio lubią to
#763 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2020 - 20:30
Tego sempera z 20km ma ten jutuber z mikado. Myślę że odpowiedziałby Ci na to pytanie
To jest 400 WL, a 410 to inna łódka.
20km da radę z 440 więc z 410 też da radę. Jeżeli stać Cie na 25km to bierz więcej mocy, tego nigdy za dużo
Pamiętam opinię chyba @Dano., który miał 410 z 20 km i mówił, że 25 km już jest za ciężki do tej łódki. Inna sprawa, że to się może zmienić jeśli masz dziobówkę z aku żelowym na dziobie, które swoje ważą. Pogadaj z producentem i z @Dano.
#764 OFFLINE
Napisano 13 listopad 2020 - 17:37
#765 OFFLINE
Napisano 15 listopad 2020 - 12:23
Typ który to sprzedaje to rep Raymarine. Myśli że jak naklei naklejki raymarine na łódkę to + 10K do ceny Janusz biznesu. Postoi miesiąc to rura zmięknie
#766 OFFLINE
Napisano 15 listopad 2020 - 12:38
A kultura osobista pozostawia wiele do życzenia... Chyba się Pan troszkę zagalopował... Może spotkamy się w realu aby podyskutować na temat mojej osoby ... No chyba że tylko tu Pańska opiniotwórcza wiedza i odwaga jest jak pycha która kroczy przed upadkiem ...
- rower26 i thug lubią to
#767 OFFLINE
Napisano 15 listopad 2020 - 20:57
- Małkociniak lubi to
#768 OFFLINE
Napisano 15 listopad 2020 - 21:21
Bardzo nie odpowiada mi sposób w jaki się Pan o mnie wyraża... Pańska wiedza na temat marki oraz cen jest znikoma..
A kultura osobista pozostawia wiele do życzenia... Chyba się Pan troszkę zagalopował... Może spotkamy się w realu aby podyskutować na temat mojej osoby ... No chyba że tylko tu Pańska opiniotwórcza wiedza i odwaga jest jak pycha która kroczy przed upadkiem ...
Co by nie mówić to przytyk o "januszowaniu" zadziałał bo rano na OLX łódki za miliony monet już nie było.
- delux64 lubi to
#769 OFFLINE
Napisano 15 listopad 2020 - 21:25
#770 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2020 - 00:36
- Pumba i Maryca11 lubią to
#771 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2020 - 01:17
Może ktoś podpowie czy do Sempera 410 jest sens zakupić nową Yamahę 25 KM (58 kg), czy też brać 20 KM zaznaczam że
mam silnik dziobowy , jak będzie z pływalnością takiej jednostki ,czy rufa nie będzie za bardzo obciążona i przełoży się to na
osiągi łodzi
20km da radę z 440 więc z 410 też da radę. Jeżeli stać Cie na 25km to bierz więcej mocy, tego nigdy za dużo
Kiedyś już o tym pisałem, ale wrócę do tematu.
1. Miałem cięższego Sempera 410 niż standard z kilku osobistych powodów. Piszę tu o wadze samej łodzi.
2. Zawieszona Honda 20 koni, bez rozrusznika, z ładowaniem. Dwie osoby, wędkarski szpej. W dziobowej bakiście kwasiak 100 Ah - pewnie coś koło 35 kg wagi może trochę więcej. Vmax - 41km/h
3. Zawieszona Yamka 25 koni. Warunki wagowe podobne, pogodowe również. Vmax 37 km/h. Łodka szybciej wychodziła do slizgu, ale w moim własnym odczuciu to było jedyny plus. Innych nie zauważyłem. Z minusów - silnik na tyle ciężki, że łódka na postoju miała kilka, może kilkanaście cm bardziej zanurzoną rufę. Przy szybkim zamknięciu manetki zdecydowanie więcej wody wlewało się do komory, której nazwy nie znam. To miejsce, pomiędzy końcem bakisty a pawężą. Niby jest tam otwór odpływowy, ale chlapało bardziej.
W takim luźnym podsumowniu, w moim własnym odczuciu optimum do tej łodzi to 20 kucy i gdybym miał ponownie dokonać kompletowania, to kolejny raz zrobiłbym to z silnikiem 20 koni. Tańszy, lżejszy i zbyt mało plusów za 5 koni więcej.
Pewnie jak koledzy piszą, może się to zmienić z dziobówką, choć jak pływałem sam to cały szpej na dziób żeby dociążyć, bo tak pływalność ulegała poprawie.
3 osoby i szpej to już dla tej łodzi za dużo - wyjście do ślizgu ledwo ledwo na 20 KM i dłuuuuugo. Może do tego wtedy taki 25 koni pasowałby bardziej, ale takich testów już nie robiłem. Nie lubię wędkować w trzy osoby, więc z założenia miało być dla max dwóch.
Przepływałem tą jednostką w dwa sezony jakoś trochę ponad 6 tys km w zestawie z dwudziestką w przeróżnych warunkach i generalnie nie cierpiałem na brak mocy, poza tym jednym momentem kiedy "podwoziłem" dodatkowego kolegę z całym szpejem do kolegi na drugiej łodzi. Trochę większe fale, płynięcie pod wiatr i spora dodatkowa "masa" na łodzi nie były najszęśliwszym momentem z użytkowania
Użytkownik Dano. edytował ten post 16 listopad 2020 - 01:18
- godski, Gadget, AdamCh i 1 inna osoba lubią to
#772 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2020 - 09:05
🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴
Jak pływa pod wiatr, to widziałem ostatnio na Darginie 😎😁
- Dano. lubi to
#773 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2020 - 12:50
Dargin to nie 300ha kiszka w lesie.
Byłeś kilka razy to wiesz.
Użytkownik nurek28 edytował ten post 16 listopad 2020 - 12:54
#774 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2020 - 13:31
To może i ja coś napiszę,ponieważ.... mam tą łódkę po Danielu( @Dano)
1. Dwa tygodnie temu kolega zmienił w swojej 410 silnik z Hondy 20 na Yamchę 25 i nie jest zadowolony z różnicy. Niby szybciej wchodzi w ślizg i większych różnic nie czuć. 20 koni do tej łódki to najlepszy wybór. Waga też ma znaczenie przy ściaganiu silnika z łódki
2. 410 ma plusy i minusy.
PLUSY - bardzo mobilna ( ciągałem osobówką), stabilna na wodzie, dużo miejsca na pokładzie.
MINUSY - ciężko się pływa na dużej fali, trzeba płynąć na "pół gwizdka", tak żeby dziób był bardziej zadarty do góry
Ogólnie po czterech latach użytkowania tej łódki jestem bardzo zadowolnoy, dała mnustwo fajnych chwil na wodzie.
Ale jak to się mówi "apetyt rośnie w miarę jedzenia" i to jest ostatni sezon tej łódki. Pewnie po rowym roku wrzucą na giełdę. Będę zmieniał na amelinium 450 lub 470 z silnikiem 40-50kM. Dobrze mówię Arek (@Brig) ?? ))
- Dano. i @Brig lubią to
#775 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2020 - 14:20
🚴🚴🚴🚴🚴🙊🙊🙊🙊🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴Arek na Darginie jak dmùchnie od strony Dobskiego przez Łabab to mało jaka łodka 410 daje rade.
Dargin to nie 300ha kiszka w lesie.
Byłeś kilka razy to wiesz.
Wiem sześć lat temu, stałem schowany cztery godziny za wyspą i ledwo co wróciłem do brzegu 😀
Ale w tym przpadku nie chodziło o siłę wiatru, tylko o odprowadzanie wody na boki
Nie ta łudź, na takie pływanie
#776 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2020 - 16:32
Panowie a może ktoś napisać o najważniejszych różnicach między wersją 410 a 400WL, bo próbowałem się dodzwonić do producenta ,żeby się podpytać ale niestety bez powodzenia... Czy te łodzie mają wysoką burtę?
#777 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2020 - 18:19
Dane masz tutaj: https://semper-boats.pl/oferta/
410 jest trochę dłuższa i szersza i ma minimalnie wyższą burtę, ale obie mają wysoką w porównaniu do konstrukcji typu Wigry 355, ABC 385, Solar 360. Przez te trochę większe wymiary 410 ma też większą wyporność i więcej miejsca na pokładzie. Jeśli głównie pływasz sam to 400 WL będzie wystarczająca, za to we dwóch wygodniej będzie na 410, ale nie są to duże różnice. 410 jest pod silnik na krótką stopę, ale z tego co pamiętam z rozmowy z producentem może zrobić też na długą, 400 WL jest fabrycznie pod długą stopę. Do obu optymalne są silniki 20 KM. Na YT masz filmy z obiema łodziami.
- mancio lubi to
#778 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2020 - 19:36
Załączone pliki
- mancio i Dano. lubią to
#779 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2020 - 20:11
Racja, ale burta jest wysoko względem lustra wody. Widać to np. tu w porównaniu do Riverfoxa 390->
I w tej łodzi siedzi się raczej na fotelach obrotowych. Wyższy pokład jest też spoko do jerkowania, szczególnie, gdy dołoży się pokład słoneczny na część dziobową.
- klimakg lubi to
#780 OFFLINE
Napisano 17 listopad 2020 - 12:30
Te wysokie burty niech was nie zmylą,(nawet tutaj kolega kiedyś opisywał dość dokladnie taka czarno żółtą 410) pokład jest zamontowany dość wysoko tzn "płytko" co sprawia wrażenie dość dziwnie niskiej buruty siedząc w środku, na nawet mam wrażenie że kolana będą mocno podkurczone siedząc na tylnej bakiscie,sam pokład to konstrukcja i powierzchnis taka samą co 440 z tym że krótsza o tylną bakiste
To co widać na tych zdjęciach, to właśnie mój były Semper A obecny Przemka
Siedziało się okej, jeśli chodzi o kolana. Nie było cudownie, ale nigdy mnie to nie irytowało. Nigdy tak długo nie płynąłem żeby mi kolana zaczęły doskwierać.
Łowię/łowiłem na stojąco albo z fotela
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych