Jak wejść pontonem w pełny ślizg?
#1 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2011 - 21:50
Dziś pływałem z kolegą i zauważyłem że by wejść w ślizg najpierw musieliśmy dociążyć mocno przód a jak już się ponton położył na wodzie to kolega mógł siąść na środkowej ławce.
Nie dociążając przodu ślizg nie był możliwy ponton stał dęba.
Co było tego przyczyną?
Nasza masa?
Obaj ważymy po 100 kg, Krzyś nawet trochę więcej, graty to po dwa kije na głowię, paliwo, żarcie i przynęty.
#2 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2011 - 22:32
S.
#3 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2011 - 23:11
#4 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2011 - 05:55
Dokładnie - masa, ale niewlaściwie rozłożonaNasza masa?
Obaj ważymy po 100 kg, ........graty to po dwa kije na głowię, paliwo, żarcie i przynęty.
#5 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2011 - 07:19
Yamaha waży 42 kg w czterosuwie.
#6 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2011 - 08:01
#7 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2011 - 08:50
A może wina leży po stronie śruby napędowej...?
I z tego co mi wiadomo to 15KM-nny silnik waży 50kg.
42kg to waży silnik 9,9KM.
Pozdrawiam
#8 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2011 - 09:28
Witam
A może wina leży po stronie śruby napędowej...?
I z tego co mi wiadomo to 15KM-nny silnik waży 50kg.
42kg to waży silnik 9,9KM.
Pozdrawiam
Z teg co ja wiem to oba te silniki sa oparte na jednej poejmności więc mogą się różnić wagą jedynie przy zastosowaniu w nich krótkiej lub dlugiej stopy.
Co do podnoszenia dziobu spróbuj najpierw zmienić trym silnika po mojemu zacznij od ostatniej dziurki wsuwając spodzin pod ponton. Później można o jedną dziurkę podnieść i pewnei te ustawienie będzie najbardziej optymalne.
Śruba może mieć wpływ na szybsze plywanie(większy skok) lub szybsze wyjście do ślizgu(mniejszy skok)
#9 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2011 - 09:41
Yamahy miały tą samą pojemność (323 cm) bodajże do 2008 roku i ważyły w okolicach 50 kg. Od 2008 9.9 ma pojemność 212 cm i waży w okolicach 40 kg, waga 15 nie poszła w dół.Z teg co ja wiem to oba te silniki sa oparte na jednej poejmności więc mogą się różnić wagą jedynie przy zastosowaniu w nich krótkiej lub dlugiej stopy.
#10 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2011 - 10:24
Ale jak pisałem wcześniej, ważne jest też właściwe rozłożnie ładunku.
Jeśli chodzi o śruby, to te wolniesze/ mocniejsze, tzw. uciągowe mają zastosowanie głównie do napedu jachtów.
Co do wagi straszych roczników Yamahy 15 hp - mogło tak być. 9 była zdławioną wersją 15.
#11 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2011 - 10:45
Jeśli dobrze zrozumiałem muszę cofnąć silnik pod samą pawęż na pierwszy otwór na łapkach od pawęży czy ostatni patrząc na śrubę.
Teraz pływałem mając zablokowany silnik na drugim otworze od pawęży.
Tu coś znalazłem o trymowaniu ale oczywiście każdy robi inaczej tzn jeden pisze że ma silnik ustawiony po samej pawęży a inny że na trzecim otworze...i bądź tu mądry
http://www.cro.pl/fo...ic.php?p=549436
#12 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2011 - 11:27
Z teg co ja wiem to oba te silniki sa oparte na jednej poejmności więc mogą się różnić wagą jedynie przy zastosowaniu w nich krótkiej lub dlugiej stopy.
[/quote]
Yamahy miały tą samą pojemność (323 cm) bodajże do 2008 roku i ważyły w okolicach 50 kg. Od 2008 9.9 ma pojemność 212 cm i waży w okolicach 40 kg, waga 15 nie poszła w dół.
[/quote]
Masz rację przejżałem manual i widzę, że poszli konstruktorzy w drugą stronę czyli 15 i 20 są w tej chwili na tym samym bloku silnika a waga 15 z S stopą 51 kg
Co do trymu jeżeli jest na drugiej dziurze to będzie to powodem przełóż na pierwsżą i powinno zagadać.
#13 OFFLINE
Napisano 06 wrzesień 2011 - 18:33
Da się wejść samemu w ślizg?
#14 OFFLINE
Napisano 06 wrzesień 2011 - 23:01
Kwestia mocy silnika...
S.
#15 OFFLINE
Napisano 06 wrzesień 2011 - 23:18
Kto pływa sam 360cm pontonem?
Da się wejść samemu w ślizg?
Bez problemu
#16 OFFLINE
Napisano 07 wrzesień 2011 - 00:27
Kto pływa sam 360cm pontonem?
Da się wejść samemu w ślizg?
[/quote]
Bez problemu
[/quote]
Na 6KM - 24km/h
#17 OFFLINE
Napisano 07 wrzesień 2011 - 17:31
#18 OFFLINE
Napisano 07 wrzesień 2011 - 17:57
Jak miałem mojego dzielnego wietieroka 8km to nawet we dwie osoby + sprzęt wchodził w ślizg i wyciskał ok 25 km/h. Ale bywały problemy z wejściem w ślizg np. pod sporą falę czy pod znaczny wiatr - wtedy max 15 km/h i duże spalanie. Teraz mam Suzukę 15KM (btw 43 kg) i wchodzi w ślizg we dwójkę na zawołanie, prędkość w ślizgu przy połowie odkręcenia manetki ok.30 km/h a V max to ponad 40 km/h A spalanie ok 2 l/h czyli 3 razy mniej niż zasłużony rusekKto pływa sam 360cm pontonem?
Da się wejść samemu w ślizg?
P.S. Wietieroka miałem ztrymowanego na 3 dziurkę od pawęży a suzuki na 1 i jest git, na 3-ciej miał większą tendencję do stawania dęba przy starcie.
#19 OFFLINE
Napisano 07 wrzesień 2011 - 18:01
#20 OFFLINE
Napisano 07 wrzesień 2011 - 18:04
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych