Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik Mercury 15 four stroke - podnieść moc?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
92 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Pozio

Pozio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaKostrzyn nad Odrą
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Poźniak

Napisano 01 listopad 2016 - 12:31

Czy może ktoś z kolegów przerabiał temat zwiększenia mocy do 20 km? Wszystko w nich niby to samo  ( 15 i 20) pojemność kok tłoka , srednica nawet zawory do obydwu takie same jedyna różnica jaka znalazłem to 20-stka ma wyższe obroty przy swojej mocy.

załączam tabliczkę z silnika.

a przy okazji niby z znaczeń tego silnika wynika ze posiada ładowanie a u mnie nie ma to kwestia podłączenia kabli , czegoś dodatkowego ( regulator ) czy tyeż ten jednak nie posiada ladowania

pozdrawiam

Załączony plik  20161025_170824.jpg   47,93 KB   33 Ilość pobrań



#2 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 01 listopad 2016 - 12:35

Obroty = zmiana modułu

#3 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 01 listopad 2016 - 16:48

A ładowanie to cewki ( żeby był prąd) - czy je masz to trzeba zerknąć pod koło zamachowe. Z jednej strony jest cewka do zapłonu, a z drugiej ta od ładowania. Dalej potrzebny jest regulator. Dzisiaj u siebie zakładałem używki, 300zł kosztował komplet do marinera 10hp/2t.

Możliwe że jakiś handlarz je wyjął i sprzedał oddzielnie.

Zwiększenie obrotów to moduł, możliwe że będzie jeszcze wymiana dyszy w gaźniku. Nie wiem czy będzie to finansowo opłacalne (ale jak silnik pewny to czasami lepiej wydać więcej niż sprzedać i kupować kota w worku :-) ).



#4 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 01 listopad 2016 - 18:28

To wszystko zalezy, dysza w gaznika lub cały gaźnik to zależy czy gardziel ma te sama średnicę co w 20, wydechem też może być zdlawiony, moduł całkiem możliwe, wałek rozrządu bardzo prawdopodobne :)

Użytkownik womaly23 edytował ten post 01 listopad 2016 - 18:28


#5 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 01 listopad 2016 - 19:37

Ano. Do tego jeszcze w latach 80 jak był wałek rozrządu taki sam to często miał ten sam nr katalogowy. Widać było na fiszkach. A teraz może być taki sam, ale nr w katalogu już ma swój i bez pomacania się nie obejdzie.



#6 OFFLINE   Pozio

Pozio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaKostrzyn nad Odrą
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Poźniak

Napisano 02 listopad 2016 - 11:29

Szukalem konkretow 😁
Ok z tego co już wiem z katalogu części to moduł jest ten sam , zawory, wałki , tloki te same. Jedyną różnicą są dysze w gaźniku i to jest nawet zaznaczone na liście części. Co do ładowania zeczywiscie muszę zobaczyć jak ściągnę już ludke z wody bo niby ma alternator taki jak w motocyklach i może wystarczy jednak tylko regulator.
Ps. Ma ktoś dostęp do manual service do tego silnika ?

Wysłane z mojego SM-G389F przy użyciu Tapatalka

#7 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 02 listopad 2016 - 12:13

Nie jestem pewien czy masz w 100% rację - gardziel gaźnika ( średnica) oraz organki - wymiana samej dyszy nie koniecznie powiększy mu moc bo musi mieć co zassać jeszcze to paliwo i właśnie od tego jest gardziel i organki ale daj Boże żeby to była tylko dysza ;)  Sprawdź dobrze np na boats.net części 15 - i 20 . Jeśli jest to ten sam silnik to wchodzisz na części od 15 i np w dyszach gaźnika powinny być podane dwie pozycje pod jednym numerem z różnymi średnicami dysz.

Na dole obrazki z mojego silnika - popatrz na co zwrócić uwagę - nie chce mi się szukać bo jeszcze wydaje mi się,że wydech ma mniejszą średnicę....

 

Z tego co widzę to bardziej Twój silnik jest 13.5/15 niż 15/20 ale mogę się mylić

Załączone pliki


Użytkownik womaly23 edytował ten post 02 listopad 2016 - 12:29


#8 OFFLINE   Andrzej1

Andrzej1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 152 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 listopad 2016 - 12:29

Ps. Ma ktoś dostęp do manual service do tego silnika ?

 

Schemat instalacji ładowania a tu masz manual service http://boatinfo.no/l...s/99-15.html#/0

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.JPG   54,85 KB   11 Ilość pobrań

Użytkownik Andrzej1 edytował ten post 02 listopad 2016 - 12:34


#9 OFFLINE   Pozio

Pozio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaKostrzyn nad Odrą
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Poźniak

Napisano 02 listopad 2016 - 12:38

Nie jestem pewien czy masz w 100% rację - gardziel gaźnika ( średnica) oraz organki - wymiana samej dyszy nie koniecznie powiększy mu moc bo musi mieć co zassać jeszcze to paliwo i właśnie od tego jest gardziel i organki ale daj Boże żeby to była tylko dysza ;) Sprawdź dobrze np na boats.net części 15 - i 20 . Jeśli jest to ten sam silnik to wchodzisz na części od 15 i np w dyszach gaźnika powinny być podane dwie pozycje pod jednym numerem z różnymi średnicami dysz.
Na dole obrazki z mojego silnika - popatrz na co zwrócić uwagę - nie chce mi się szukać bo jeszcze wydaje mi się,że wydech ma mniejszą średnicę....

Z tego co widzę to bardziej Twój silnik jest 13.5/15 niż 15/20 ale mogę się mylić

Zaznaczales różnice między 30 a 40 KM.
Jeszcze się upewnie ale body gaźnik w mojej 15 i 20 jest to samo.
Nie sprawdzałem wydechu...

Wysłane z mojego SM-G389F przy użyciu Tapatalka

#10 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 02 listopad 2016 - 12:40

Osobiście uważam, że nie może to być taka prosta sprawa bo każdy by kupował 15 -zmieniał dysze za 30 zł i ma 20 ;)



#11 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 02 listopad 2016 - 12:48

Jeżeli nowe, to to samo co Tohatsu 15 i 20. Z tego co pamiętam, to na pewno dysza do wymiany i chyba coś jeszcze, koszt części około 30$ + wysyłka. . Jest trochę wątków na forach zagranicznych. Mam gdzieś service manual do Tohatsu. Można zmienić cały gaźnik, ale wychodzi dużo drożej. Części pasują od Tośki.


Użytkownik psulek edytował ten post 02 listopad 2016 - 12:49


#12 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 02 listopad 2016 - 13:00

Dysza nie warunkuje obrotów maksymalnych. Jeśli faktycznie moduły są takie same, a różnica jest w obrotach to może być kwestia blokady otwarcia przepustnicy. Dawno tak yamaha robiła w swoich małych motocyklach. Między 15 a 20 IMVHO może być jakaś kryza przy gaźniku i/lub wydechu.



#13 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 02 listopad 2016 - 13:07

Napisałem dysza na pewno, możliwe że jest jakaś zwężka. W każdym razie jeżeli to Mercury by Tohatsu, to temat jest do obskoczenia za niską kwotę.



#14 OFFLINE   Pozio

Pozio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaKostrzyn nad Odrą
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Poźniak

Napisano 02 listopad 2016 - 13:07

Osobiście uważam, że nie może to być taka prosta sprawa bo każdy by kupował 15 -zmieniał dysze za 30 zł i ma 20 ;)

Dysze OEM za komplet kosztują jakieś 90 eur więc to nie mało.

Wysłane z mojego SM-G389F przy użyciu Tapatalka

#15 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 02 listopad 2016 - 13:08

Tu masz dokładnie:

 

http://www.rib.net/f...0-hp-67678.html


  • Pozio lubi to

#16 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 02 listopad 2016 - 13:09

Dysze OEM za komplet kosztują jakieś 90 eur więc to nie mało.

Wysłane z mojego SM-G389F przy użyciu Tapatalka

Trzeba brać dysze z Tohatsu. To te same silniki, a części od tośki są około 30% tańsze.



#17 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 02 listopad 2016 - 13:44

Ja wszystkie części wygrzebuje z boats.net - nr katalogowy poszczególnej części przepisuje do ebay i jest dużo taniej

 

Zerknąłem rzeczywiście ta przeróbka zakręci się ok 400 zł ale warto ;)


Użytkownik womaly23 edytował ten post 02 listopad 2016 - 13:50


#18 OFFLINE   Pozio

Pozio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów
  • LokalizacjaKostrzyn nad Odrą
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Poźniak

Napisano 02 listopad 2016 - 14:49

Jasne że warto. Te 5 kucy mi brakuje do szczescia 😀 a silnika nie chce sprzedawać bo jest igła.
A te dwucylindrowe silniki są w miarę oszczedne

Wysłane z mojego SM-G389F przy użyciu Tapatalka

#19 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 02 listopad 2016 - 15:41

Nie wierzę w to że oba silniki mają ten sam moduł i w dodatku taki sam gaźnik to brzmi pięknie ale jest mało realne.
Obcięcie obrotów jest na 99℅ na module, można to prosto sprawdzić, podłączasz obrotomierz na luzie i odkręcasz manetke, moduł odetnie zapłon przy osiągnięciu obrotów maksymalnych i będzie widać przy ilu

#20 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 02 listopad 2016 - 16:24

Te silniki na luzie nie kręcą do max




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych