Silnik Mercury 15 four stroke - podnieść moc?
#41 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2018 - 20:54
- WojtekCIN lubi to
#42 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2018 - 21:55
mam taki sam silnik i Piotrek mi dokładał ładowanie pasuje od motoru i działa
#43 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2018 - 22:56
Użytkownik womaly23 edytował ten post 03 listopad 2018 - 22:59
- WojtekCIN lubi to
#44 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2018 - 22:58
mam taki sam silnik i Piotrek mi dokładał ładowanie pasuje od motoru i działa
Tobie Panie założyłem od yamaha z motoru 600-900 pojemności, już dokładnie nie pamiętam ale zupełnie inny kształt dożywotnio powinien smigac
- JACK13 lubi to
#45 OFFLINE
Napisano 04 listopad 2018 - 05:16
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#46 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2020 - 15:41
Panowie proszę Was o drobną poradę. Ja także zmagałem się z problemem ładowania akumulatora. Pan na serwisie olejowym powiedział mi, że mój silnik Mercury 15 4T z 2010 roku nie posiada ładowania i za dorobienie tego chciał jakieś kosmiczne pieniądze, więc odpuściłem. Ale zgłębiając temat odkryłem, że w moim silniku wychodzą dwa zaślepione przewody, takie jak u kolegi WojtekCIN . Wychodzi więc na to, że muszę podpiąć jedynie regulator napięcia, a ponieważ nie jestem wogóle elektryczny moje pytanie: czy mogę podpiąć regulator dedykowany do innej marki silnika np:
https://allegro.pl/o...n-15-8722500368
który posiada już pasujące wsuwki i odchodzi robota z obrabianiem kabli. Dodam tylko, że znalazłem oryginalny zestaw do Mercury 15-20 na allegro za jedyne 890 zł , a na jakiejś niemieckiej za 123 euro, chyba, że podpiąć inny wskazany przez kolegę powyżej za 37 z l z allegro?
Użytkownik Olo1970 edytował ten post 16 marzec 2020 - 15:42
#47 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2020 - 18:15
Kolega Womaly23 odezwał się do mnie na prv, tak więc wszystko już pochytane. Dziękuje .
#48 OFFLINE
Napisano 16 marzec 2020 - 21:05
A czy do Suzuki 2019 9,9/15/20 KM tez taki regulator wystarczy?
#49 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2020 - 04:52
Użytkownik sharkfishing edytował ten post 17 marzec 2020 - 04:53
- Olo1970 lubi to
#50 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2020 - 04:53
#51 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2020 - 06:36
A czy do Suzuki 2019 9,9/15/20 KM tez taki regulator wystarczy?
A to inny prąd masz w Suzuki? Pewnie ze wystarczy, za 30 zł z allegro też wystarczy...
#52 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2020 - 12:28
Godski na pewni kupisz za 15$ na Ebay
A to inny prąd masz w Suzuki? Pewnie ze wystarczy, za 30 zł z allegro też wystarczy...
Jesteście pewni Panowie? Ten Tohatsu to model z ubiegłego roku na wtrysku. Dealer powiedział ze nie da rady i już.
#53 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2020 - 13:04
- godski i sharkfishing lubią to
#54 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2020 - 23:07
http://allegro.pl/Sh...item=6837582376 np taki zielony masa do silnika i od niego do aku pod minus, czerwony + przedłużyć do aku - po drodze gniazdo bezpiecznika , pozostałe dwa w obojętnej kolejności pod dwa wychodzące z silnika , dziękuję idę spac
Czyli gotowy przepis po taniości powyżej, dam znać jak wyjdzie.
Jaki bezpiecznik na plus wrzucić? Silnik 20 KM.
Dzięki za rady Panowie. Gwarancji nie stracę.
#55 OFFLINE
Napisano 17 marzec 2020 - 23:21
Trochę się zrobiło na inny temat, ale gdyby ktoś miał wątpliwość czy może łatwo dorobić ładowanie w silniku, to obecność cewki prądotwórczej najłatwiej sprawdzić multimetrem. Na postoju cewka mierzona omomierzem będzie miała niską oporność - prawie zwarcie. Po uruchomieniu powinna generować napięcie zmienne. Przy braku miernika wystarczy podłączyć do kabelków żarówkę - jeśli świeci po odpaleniu to można zakładać stabilizator.
Co do wydajności prądowej to mój Yamaha13.5 ma mniejszą wydajność prądu niż wersje z rozrusznikiem. Pewnie cewka generatora jest mniejsza.
Bezpiecznik na wyjściu zależy od wydajności cewki i od wytrzymałości stabilizatora, minimum to tyle co wydajność cewki.
Użytkownik Stołczynianin edytował ten post 17 marzec 2020 - 23:24
#56 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2020 - 10:01
A wracając do głównego tematu, czy któryś z kolegów odblokował skutecznie Mercurego 15 na 20 km? Niech się pochwali .
#57 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2020 - 11:59
Rysunek z prawej ma blad kable z wlacznika ida obydwa na plus,z regulatora do kabla bateri na selenoid urzylem kabla z bezpiecznikiem
Załączone pliki
Użytkownik sharkfishing edytował ten post 18 marzec 2020 - 12:10
- godski lubi to
#58 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2020 - 12:12
Mam fotki spod czapki. Mercury/Tohatsu 20 KM na wtrysku 2019 .
Brak wolnych przewodów .
IMG_20200318_105116.jpg 71,34 KB 10 Ilość pobrań
IMG_20200318_105107.jpg 47,61 KB 10 Ilość pobrań
IMG_20200318_105100.jpg 53,61 KB 10 Ilość pobrań
IMG_20200318_105043.jpg 47,67 KB 10 Ilość pobrań
#59 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2020 - 12:21
Za 320$ zrobilem a 15- 20 zalozylem ladowanie i starter jak bym chcial kupic silnik w tej konfiguracji musial bym zaplacic grubo ponad 1000$ wiecej
Dla chcacego nic trudnego, troche Piotrek troche YouTube troche ruscy i sie udalo bez problemu
Użytkownik sharkfishing edytował ten post 18 marzec 2020 - 12:24
#60 OFFLINE
Napisano 18 marzec 2020 - 12:31
Wersja z ładowaniem powinna mieć inny alternator i dołożony regulator napięcia.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych