Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Daiwa BG 1500-8000 (Big Game, Black Gold)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1011 odpowiedzi w tym temacie

#461 OFFLINE   MARIUSZ 69

MARIUSZ 69

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2042 postów
  • LokalizacjaLubelskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 30 listopad 2017 - 14:50

Witam jest ktoś w stanie porównać tą daiwe bg 3000 ze shimano stradic fk 4000? Potrzebuję młynek do łowienia boleni i zastanawiam się co kupić?


Mam FK ,daiwa zdecydowanie lepiej wzbudza moje zaufanie ,BG trochę więcej waży, shimano ma większe przełożenie ,porównuję modele 2500 bo takie posiadam.Boleni nie łowiłem tymi młynkami także nie pomogę w wytypowaniu tego lepszego.
  • Simon123 lubi to

#462 OFFLINE   Grzegorz B.

Grzegorz B.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 413 postów
  • LokalizacjaStargard

Napisano 01 grudzień 2017 - 09:14

Oglądałem wczoraj w sklepie ale ostatecznie nie kupiłem. BG 3000 zaskoczył mnie dość toporną pracą, mam na myśli wyczuwalny opór oraz lekki szum przy kręceniu i szybkie wygasanie po puszczeniu korbki. Może przyjąłbym, że te kołowrotki tak mają i nie ma się czym przejmować ale poprosiłem jeszcze o BG 3500 i się okazało, że kręci zupełnie inaczej - leciutko i niesłyszalnie. 3500 jednak trochę za duży jak na moje potrzeby (śmiesznie wyglądałby z 12lb linką).

BG3000 był ostatni na stanie, więc nie miałem możliwości zrobić porównania z innym modelem z tego rozmiaru. Sprzedawca mówił, że taka praca jest normalna i po jakimś czasie smar się rozprowadzi a i kołowrotek się dotrze. Jednak ta różnica pomiędzy nowym 3000 a 3500 mnie zniechęciła.

Oglądałem też Slammera i Spinfishera 3500. Powiedziałbym, że BG3000 kręcił na sucho podobnie do Spinfishera - czy to normalne?



#463 OFFLINE   MARIUSZ 69

MARIUSZ 69

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2042 postów
  • LokalizacjaLubelskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 01 grudzień 2017 - 09:50

Trafiają się  niedopracowane ,Ja miałem kilka do porównania i wyczuwalna była różnica w jakości pracy .Akurat miałem szczęście co się rzadko zdarza że najfajniej kręciło się modelem 2500 i taki mnie interesował.



#464 OFFLINE   kineret

kineret

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 444 postów
  • LokalizacjaWrocław i okolice
  • Imię:Aleksander

Napisano 01 grudzień 2017 - 12:16

Sprzedawca mówił, że taka praca jest normalna i po jakimś czasie smar się rozprowadzi a i kołowrotek się dotrze.

Bzdura. Wszystkie BG, które oglądałem w sklepach kręciły bardzo płynnie i lekko, w większych modelach rączka opada pod własnym ciężarem.

Sam zresztą widziałeś przepaść pomiędzy dwoma egzemplarzami jakimi kręciłeś... Osobiście poprosiłbym o zamówienie drugiego BG 3000 z hurtowni, ale dobrze też że nie dałeś sobie "wcisnąć kitu" ;)

 

Oczywiście, że w tym przedziale cenowym zdarzają się niedopracowane lub wadliwe maszynki, ale żeby stwierdzić czy z kołowrotkiem faktycznie jest problem musi trafić w ręce specjalisty, a na już na pewno nie sprzedawcy, któremu z oczywistych powodów bardziej zależy na wciskaniu towaru niż na Twoim zadowoleniu.

 

Smar na przekładni rozprowadza się dokładnie w momencie zakręcenia korbką po raz pierwszy, po złożeniu kołowrotka na linii produkcyjnej. Na zębach przekładni pozostaje cieniutka warstwa "pracującego" smaru, a cała reszta odkłada się z boku i nigdy już nie zostaje wykorzystana w mechaniźmie. Niestety wielu ludzi wciąż kupuje mit o "suchej przekładni", co często prowadzi do dziwacznych zabiegów przesmarowywania nowych kołowrotków, nawet takiej klasy jak Shimano Stella :ph34r:

 

Jeśli chodzi o samo spasowanie przekładni - każdy mechanizm tego typu musi posiadać odpowiedni "luz roboczy" aby działać poprawnie i płynnie. Różne typy przekłani mają różne tolerancje – dlatego np. kute na zimno przekładnie mogą wydawać się bardziej „rozklekotane” niż frezowane przekładnie, pomimo tego, że wszystko jest w normie i żadna redukcja luzów nie jest potrzebna. Natomiast, zbyt mały luz powoduje (w najlepszym wypadku) zacieranie sie mechanizmu i przedwczesne zużycie przekładni, a w najgorszym uszkodzenia na kole zębatym.


  • mohave, Grzegorz B. i rapek lubią to

#465 OFFLINE   etherni

etherni

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1848 postów
  • LokalizacjaWschód
  • Imię:Sławek

Napisano 01 grudzień 2017 - 20:02

Spinfisher przy wielu zaletach, kręci topornie, specyficznie, i tam tak ma być. Zwróćcie uwagę że ten model zaczynają się od rozmiaru 3500 i to jest w tej klasie UL :D - dlatego nikt nie zawracał sobie głowy kulturą pracy, bo podejrzewam że jak ktoś łowi tuńczyki i barracudy, to masło fotelowe jest mu pojęciem obcym.
BG mimo że pozycjonowana jako młynek morski, startuje od rozmiaru 1500, i tu mamy prawo oczekiwać wyższej kultury pracy.

Osobiście nie kupiłbym kołowrotka, pracującego jak Spinfisher czy Slammer, gdyby nie był to ... Spinfisher ;)
  • Maraky, Iwan krk i Blue lubią to

#466 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2307 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 01 grudzień 2017 - 22:06

@kineret nie ośmieszaj się z tymi teoriami.
Otóż ta część smaru która odłoży się po wewnętrznej stronie zębów jest w miare potrzeby wrzucana na zęby.
Nic innego jak siła odśrodkowa.
Zobacz jak są smarowane np Shimano. Placki smaru po wewnętrznej stronie zębów....
Gwarantuje Ci że jeżeli położysz smar po wewnętrznej stronie przekładni i nic na zęby to ona i tak ten smar będzie wyrzucać na zęby.
Co do luzów to wywalajcie wszystkie Existy i Certaty, zresztą te niższe modele też, spasowane na p...dzi włos bo wam się rozpadną.
Oceny młynka po kręceniu w sklepie to już nie ma sensu komentować...
  • no name, jezier i G_rzegorz lubią to

#467 OFFLINE   etherni

etherni

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1848 postów
  • LokalizacjaWschód
  • Imię:Sławek

Napisano 01 grudzień 2017 - 23:38

- wstępną ocenę kołowrotka 99% kupujących dokonuje w sklepie lub po rozpakowaniu przesyłki. I jak trafi ewidentnie słaby egzemplarz, to odpuszcza. Pozostały 1% stać na zakup w ciemno topu produkcji, Stelle, Morethany, Evergreeny.
Pojęcie "docierania" w tak delikatnej przekładni - sorry, to tylko bajki sprzedawców.

- oczywiście że działa siła odśrodkowa, i inne czynniki fizyczne, "dorzucajace" smar między zębatki. Inaczej to byłaby konieczność smarowania kołowrotka co tydzień... Ważne, jak producent wstępnie zadbał o temat. Bo w Spinfisherze się nie pie....i w tańcu i jest nawalone smaru na dwa lata orki po solance, ale to nie zda egzaminu w lekkim kołowrotku, i taki np. Soare, jakby tak zrobić, to by po prostu stanął. I to przy +/-0 stopni, co jest wynikiem osiągalnym raczej poniżej 25 roku życia na widok fajnej laski ;)
Więc istotne jest dopasowanie smaru, jego gęstości i ilości do rodzaju przekładni, jej materiałów i skali. Rileh Rex'a smarowałem towotem. Ale już do Prexera używałem smar grafitowy. Być może błędnie, ale chodzi o ideę.

- wydając te 400-500 PLN mamy prawo oczekiwać powtarzalności. Jezeli jest 50 ludzi zadowolonych i ich młynki chodzą płynnie i gładko, to jak trafi się w sklepie sieczkarnia... Znaczy że feler. Wyjątek - już wymieniłem. Slammer/Spinfisher z maślaną pracą byłby podejrzany o brak zębów :)

- chciałbym zobaczyć siły odśrodkowe, które wsadzą niebieskiego penna w zębatkę dowolnego kołowrotka poniżej rozmiaru 3000 poniżej 40 stopni Celsjusza. Dlatego, że niebieski penn to smar do morskich kołowrotów z zębatką jak talerz dyfra w Wołdze, używanych na morzu i to bardzo ciepłym.
Odwrotnie, zmieszajmy ardenta z oliwką 2:1, i potrząsanie podlodowym kołwrotkiem będzie go smarować. Teoretycznie, ideałem do UL byłby hermetyczny młynek, wypełniony gęstą oliwą. Dlaczego to tylko teoria, to już inny temat.
  • szczupak1 lubi to

#468 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2307 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 01 grudzień 2017 - 23:50

Sławek lubie Cię ale co Ty piszesz?
Jesteś w stanie łowić w -40?
Wtedy to nawet jajka w kalesonach zamarzają :-)

Ps. TP SW '15.... nowy kręci co najmniej ciężko.
Każdy.
A pokręć takim z kilka razy używanym.....
Stella? hmmmm szału ni ma...a zapnij przynętę to Ci Gwiazda pokaże co potrafi....i jak fajnie kręci.
I ocenisz po kręceniu w sklepie?
Penn to nie jest gęsty smar i nie nadaje sie do większych młynków. Ale to tylko moje zdanie.
Internet zalany jest milionem tych "sklepowych ocen" które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością....

Użytkownik przemo_w edytował ten post 02 grudzień 2017 - 00:02

  • no name lubi to

#469 OFFLINE   kineret

kineret

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 444 postów
  • LokalizacjaWrocław i okolice
  • Imię:Aleksander

Napisano 02 grudzień 2017 - 16:10

Tak jak wspominałem - są ludzie, którzy wierzą w ten mit i go powtarzają.
Generalnie niewiele da się z tym zrobić oprócz zdobywania wiedzy i przedstawiania argumentów za i przeciw. Ostatecznie każdy własne decyzje podejmuje samodzielnie, a ludzie i tak wierzą w co chcą wierzyć i raczej nie można tego nikomu zabronić :)

 

Przykładowo, dla mnie śmieszna jest teoria Przemo_w:

 


Otóż ta część smaru która odłoży się po wewnętrznej stronie zębów jest w miare potrzeby wrzucana na zęby.
Nic innego jak siła odśrodkowa.
Zobacz jak są smarowane np Shimano. Placki smaru po wewnętrznej stronie zębów....
Gwarantuje Ci że jeżeli położysz smar po wewnętrznej stronie przekładni i nic na zęby to ona i tak ten smar będzie wyrzucać na zęby.

 

Co decyduje o „dorzuceniu” smaru na zęby przekładni? Co jeśli nie ma tam dodatkowego smaru? Dlaczego oszczędne smarowanie nie sprawia żadnych problemów? Czy idąc tym tokiem myślenia można założyć, że przekładnia kołowrotka to samosmarujący się mechanizm?  ;)

 

Jak duża musiałaby być siła odśrodkowa (lub „inne czynniki fizyczne”... tzn. Jakie?) która działając na przekłądnię kołowrotka, byłaby wystraczająco duża żeby poruszyć tak gęstą i lepką substancję jaką jest smar? Nie wiem, ale zaciekawiło mnie i  zrobiłem na szybko mały eksperyment –

na linijce umieściłem porcję tzw. „dodatkowego smaru” Quantum Hot Sauce (świetny smar). Linijkę przywiązałem do pół metrowej pętli z grubej plecionki. Następnie trzymając za koniec sznurka jedną ręką, kręcąc tak szybko jak to tylko możliwe, wygenerowałem wielokrotnie większą siłę odśrodkową niż byłoby to możliwe na krótkiej i wolnoobracającej się przekładni kołowrotka. Mój pies w międzyczasie załatwiał swoją potrzebę. Jak widać na załączonym zdjęciu, smar nie zmienił w ogóle swojej pozycji. Siła odśrodkowa nie była wystarczająco duża, żeby to spowodować i to jest fakt. Eksperyment można odtworzyć, jeśli komuś się bardzo nudzi i nie może fizycznie być na rybach.

 

Co do samego smarowania - oczywiście, że widziałem jak są smarowane kołowrotki Shimano – smar nałożony jest punktowo na koło główne przekładni. Zwróć uwagę, że te dwa "placki" są pozostałością niepracującego smaru, a reszta została już rozprowadzona cienką warstwą na powierzchni zębów przekładni i pozostanie tam aż do utraty swoich właściwości. Jest to bardzo dobrze widoczne przy otwieraniu kołowrotków, które przepracowały od nowości dłuzej niż rok – smar zebrany z zębów przekładni jest czarny, a reszta smaru nie zmieniła ani koloru ani właściwości. Sposób smarowania w przypadku Shimano wygląda podobnie we wszystkich modelach, a i tak znajdują się amatorzy, którzy otwierają nowe kołowrotki w celu dołożenia smaru do swoich "suchych maszynek".

 

Czy zastanowiło Was kiedyś jakim strzałem w stopę byłoby dla wiodącego producenta wypuszczanie na rynek źle przesmarowanych kołowrotków?

Ignorując już nawet cały aspekt techniczny i patrząc wyłącznie z biznesowego punktu widzenia – czy ma to jakikolwiek sens żeby wkładać ogrom pracy inżynierów w konstruowanie najnowszych rozwiązań technicznych, opartych na nowoczesnych technologiach i liniach produkcyjnych jedynie po to aby na samym końcu przed złożeniem źle smarować przekładnie dwoma plackami smaru, w procesie który jest banalny i tak naprawdę nic nie kosztuje?

 

Czy od lat 90-tych ktoś w Shimano coś przeoczył? I don’t think so. Tak smarowane kołowrotki kręciłyby gorzej niż konkurencja już na półce sklepowej, nie wspominając o dłuższej eksploatacji. A jednak służą latami i zdarzają się przyapdki takich, które nigdy nie były rozkręcane. Jak to jest możliwe? Czy nie byłoby lepiej nawalić tam smaru na „lata ciężkiej orki” zamiast maciupkich "placków"?

 

To, że inne modele mają czasem nawaloną kupę smaru jest związane bardziej z pędzlem, którym to robiono, niż z czymkolwiek innym.
No chyba, że ktoś nam zaraz napisze, że ma wujka w Malezji, który pracuje w fabryce Shimano i gotowy jest zdementować te plotki :D

 

Jakkolwiek ciekawe nie byłyby spostrzeżenia, proponuję trzymać się tematu BG i zostawić w spokoju TwinPowery, Gwiazdy i łowienie w -40.

Załączone pliki



#470 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2307 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 02 grudzień 2017 - 16:24

"Rynce" mi opadły...
Nastepny mistrz...
  • G_rzegorz i ZeBas lubią to

#471 OFFLINE   ZeBas

ZeBas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 80 postów
  • LokalizacjaŚląsk częściej Francja

Napisano 02 grudzień 2017 - 16:30

tu to już wszystko opadło .....


  • jankrobath i przemo_w lubią to

#472 OFFLINE   kineret

kineret

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 444 postów
  • LokalizacjaWrocław i okolice
  • Imię:Aleksander

Napisano 02 grudzień 2017 - 16:39

;)



#473 ONLINE   mohave

mohave

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 185 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Bajerski

Napisano 02 grudzień 2017 - 16:53

Są tacy, którym żeby coś się podniosło, to koniecznie muszą zrobić dziewiczej gwieździe [czyt. Stelli] sesję rozbieraną i coś tam dołożyć, bo podobno "japońce" tego nie potrafią. A to przecież ich dziecko...



#474 ONLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 02 grudzień 2017 - 18:22

Kineret, skoro smar się nie rusza to pomyśl proszę skąd po latach bierze się na osi , w oporowce,pod szpula, w dupkach kołowrotka, i wielu innych miejscach. Nie musisz odpowiadać, wszyscy znają odpowiedź.
  • G_rzegorz i przemo_w lubią to

#475 OFFLINE   Iwan krk

Iwan krk

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 129 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 02 grudzień 2017 - 19:56

 

 

Jak duża musiałaby być siła odśrodkowa (lub „inne czynniki fizyczne”... tzn. Jakie?) która działając na przekłądnię kołowrotka, byłaby wystraczająco duża żeby poruszyć tak gęstą i lepką substancję jaką jest smar? Nie wiem, ale zaciekawiło mnie i  zrobiłem na szybko mały eksperyment –

na linijce umieściłem porcję tzw. „dodatkowego smaru” Quantum Hot Sauce (świetny smar). Linijkę przywiązałem do pół metrowej pętli z grubej plecionki. Następnie trzymając za koniec sznurka jedną ręką, kręcąc tak szybko jak to tylko możliwe, wygenerowałem wielokrotnie większą siłę odśrodkową niż byłoby to możliwe na krótkiej i wolnoobracającej się przekładni kołowrotka. Mój pies w międzyczasie załatwiał swoją potrzebę. Jak widać na załączonym zdjęciu, smar nie zmienił w ogóle swojej pozycji. Siła odśrodkowa nie była wystarczająco duża, żeby to spowodować i to jest fakt. Eksperyment można odtworzyć, jeśli komuś się bardzo nudzi i nie może fizycznie być na rybach.

 

 

Chciałbym odtworzyć eksperyment bo bardzo mi się nudzi i nie mogę fizycznie być na rybach.  ;)

 

Mam trzy pytania:

 

1. Czy linijka musi być JDM tak jak twoja?

Mam różne ale nie mam takiej japońskiej. Nie wiem czy dam radę tak szybko, maślanie i bez ząbkowania zakręcić.

 

2. Jaka była rola psa w eksperymencie?

Psa mam ale śpi i wygląda na to że mu się nie chce.

 

3. Czy nie uważasz że Hot Sauce dla prawidłowego wyniku eksperymentu powinien być naprawdę trochę HOT (bo pewnie poszedł tak prosto z tubki), żeby imitować "podgrzany" smar wewnątrz młynka który nad bezrybnymi polskimi wodami nieustannie kręci i kręci i kręci w oczekiwaniu na branie?

Setki, tysiące rzutów jeden po drugim bez elementu przerywnikowego takiego jak branie, hol, zdjęcia zdobyczy, kontrola uprawnień przez odpowiednie służby  itd. itp. ...toć tam w środku w kołowrotku istny żar musi być u tych co mają kupę czasu na łowienie a takich nie brakuje.

 

 

Teraz na poważnie.

To temat o BG a nie o smarach. Dajcie spokój  bo już krok do wycieczek osobistych...


  • WojtekCIN lubi to

#476 OFFLINE   kineret

kineret

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 444 postów
  • LokalizacjaWrocław i okolice
  • Imię:Aleksander

Napisano 02 grudzień 2017 - 19:58

- Potwierdzam, linijka musi być JDM i full metal, chińskie nie wchodzą w grę.

 

- Pies wyznacza czas przeprowadzenia eksperymentu

 

- Siła odśrodkowa była aplikowana w zakresie temperatur najczęściej spotykanym nad bezrybnymi polskimi wodami, tj. 26 - 0 stopni celsjusza

 

 

Smar się nie rusza, a syf z reguły po latach dostaje się wszędzie.

 

 

Masz racje, koniec off topu. Ach te grudniowe noce w domu... ;)


Użytkownik kineret edytował ten post 02 grudzień 2017 - 20:05

  • Iwan krk lubi to

#477 OFFLINE   Derrek

Derrek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 312 postów

Napisano 04 grudzień 2017 - 13:10

Widziałem że już parę sklepów sprzedaje nowe daiwy ballastic lt i prorexer lt i fuego lt

 

Ballastic lt kosztuje od 850 do 1000 zł prorexer tak samo

A fuego poniżej 400 zł



#478 OFFLINE   Gofer2005

Gofer2005

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 961 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 grudzień 2017 - 13:58

Widziałem że już parę sklepów sprzedaje nowe daiwy ballastic lt i prorexer lt i fuego lt
 
Ballastic lt kosztuje od 850 do 1000 zł prorexer tak samo
A fuego poniżej 400 zł


A co ma to wspólnego z Daiwa BG ?
  • coma lubi to

#479 OFFLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 5222 postów
  • LokalizacjaOlsztyn

Napisano 04 grudzień 2017 - 14:07

Prawie wszystko to przecież klony

#480 OFFLINE   Derrek

Derrek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 312 postów

Napisano 04 grudzień 2017 - 17:43

A co ma to wspólnego z Daiwa BG ?

Na pewno więcej niż to co napisałeś ...

 

Jakbyś czytał cały temat to byś widział że już ktoś napisał co nie co na temat owego kołowrotka  daiwy balastica lt , ale cena nie była do końca znana w polskich sklepach po dziś dzień ...

 

Ja wiem że na tym forum są osoby pokroju chciałbym być moderatorem ale nie jestem i może mnie kiedyś awansują , jak będę filował innych ...


Użytkownik Derrek edytował ten post 04 grudzień 2017 - 17:50





Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych