pomoc z ładowarką.
#1 OFFLINE
Napisano 30 maj 2011 - 22:24
http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/prostownik---ladowark a-akumulatora-bodan-6v---12v---15a-lodz_3754240.html
Wiem, że najlepsza ładowarka na świecie to EST 516 ale w dziurze gdzie przyszło mi kupować takowej nie było. I teraz pytanie czy ktoś ma ładowarkę z linku? Podejmuję próby żeby nią coś naładować ale kończą się marnie. Tania nie była więc się łudzę, że coś robię źle. Chodzi o to, że przy ustawianiu pokrętła amperomierza bezpiecznik w środku wyłącza ładowarkę przy prądzie ok 5A. W instrukcji jest napisane, że następuje to dopiero przy 15A. A 4A prądem to ja sobie mogę ładować żelową setkę do świąt. Może ktoś ma ten prostownik i coś poradzi. Chociaż raczej wiem co usłyszę: Kup sobie EST i po problemie. Ale mi chodzi o to, żeby się czegoś dowiedzieć o posiadanym ustrojstwie. Bo jaki jest dobry prostownik to przecież wszyscy wiemy.
#2 OFFLINE
Napisano 31 maj 2011 - 08:38
Zachowanie bardzo podobne czyli wyłącza się przy próbie podkręcenia na większy amperaż.
Próby ładowania mocno rozładowanego aku spełzły na niczym dopiero pobudzenie go inną ładowarką pozwoliły naładować.
ŁĄdowanie trwa bardzo długo właśnie ze względu na niską wartość natężenia jaka daje się ustawić.
Sąsiadujący z kolega elektryk mówił coś o możliwości podkręcenie tej maszynki ale póki jest na gwarancji kolega nie rusza środka.
Nie mam pojęcia jak będzie się spisywał ładując aku żelowe jednak mam mieszane odczucia bo nigdzie nie napisano, ze jest to automatyczna ładowarka a jedynie, ze rozpoznaje napięcia wnioskuję, ze robi to między 6V a 12V więc używanie go do ładowania żelówki jest mocno ryzykowne.
Nie wiem jakie próby podejmowałeś i z jak mocno rozładowanym aku może posiada ten prostownik jakiś reżim wstępnego ladowania małym prądem ? a dopiero później daje się zwiększyć natężenie?
Było by to sensowne bo taki sposób pozwala porządnei naładować aku i nie zniszczyć go.
#3 OFFLINE
Napisano 31 maj 2011 - 09:27
CZemu tam jest napisane 15A skoro mozliwy uzyskiwalny prad to do 5A to juz pytanie do sprzedawcy.
Po prostu jest ustawione zabezpieczenie na 5A i potrzebna jest duza przerobka, zwiazana z prawdopodobna koniecznoscia wymiany transformatora...
Gumo
#4 OFFLINE
Napisano 31 maj 2011 - 12:29
#5 OFFLINE
Napisano 31 maj 2011 - 12:36
#6 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2011 - 12:39
#7 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2011 - 12:52
Co do polozenia tego przelacznika napieciowego, umieszzconego centralnie, proponuje przeczytac kartke dolaczona do danego aku.
najnizsze jest do ladowania aku samochodowych...
Gumo
#8 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2011 - 16:46
Odebrałem EST516. Są jakieś wskazówki na temat użytkowania tego prostownika o których warto wiedzieć?
Jedyne co Ciebie interesuje to zalecenia producenta aku kóry chcesz naładować.
Jeżeli kupiłeś nowy to powinna być z nim książeczka obsług jezeli nie to szukaj na stronie producenta ewentualnie u sprzedawcy.
Nie słuchaj się gdybania i przypuszczeń a trzymaj suchych faktów zawartych w instrukcji.
Ta ładowarka zapewnia Ci pełny asortyment prądu jaki jest potzrebny do prawidłowego naładowania aku.
#9 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2011 - 18:15
Na wszystkich moich akumulatorach jest podany prąd ładowania ok 14,5 dla pracy cyklicznej czyli w EST pozycja środkowa i 13,8 dla buforowej. Jak dotąd się nie zastanawiałem jak pracują moje akumulatory bo ładowarka myślała za mnie. Wydaje mi się, że cyklicznie ale jakby mnie ktoś w tym upewnił to więcej pytań nie ma i wątek można zamknąć.
#10 OFFLINE
Napisano 02 czerwiec 2011 - 23:18
Ja w swojej żelówce mam podane cyklicznie 14,5-14,7 i po dwóch latach tydzień po naładowaniu trzyma 13,10-13,20 V.
Ostatnio pływałem 5-6 godzin ( 15 minut w miejscu, but, następne 15 minut, but itd...) i po ochłonięciu miał 12,88 V
Praca buforowa występuje np. w UPS-ach.
U nas na pływadłach akumulator ma do czynienia z pracą cykliczną.
#11 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2011 - 20:23
Praca buforowa występuje np. w UPS-ach.
U nas na pływadłach akumulator ma do czynienia z pracą cykliczną.
Deep cycle use - i tak powinny być opisywane te które chcemy kupic do napędu silnika.