Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Multiplikatory Abu Garcia Ambassadeur


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
402 odpowiedzi w tym temacie

#341 ONLINE   BOB

BOB

    SUM

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 10174 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Robert

Napisano 02 styczeń 2022 - 18:44

Nie odpisywałem długo tutaj, bo nie jestem zbyt często na jb. Mogę cię jedynie zapewnić, że mój Abu Ambassadeur 5000 High Speed na łożyskach ślizgowych jest oryginalny tak jak oryginalny może być. A twoje zarzuty o podróbce czy fałszywce tak jak pisze @Mekamil są niepoważne. Szkoda tylko, że wprowadzasz innych w błąd na forum.

Szukajac kiedyś informacji o tym kołowrotku znalazłem fajną stronkę amerykańska czy angielską o starych multikach Abu , ale niestety teraz jej nie mogę odnaleźć.

Otóż z grubsza : w latach 70tych serie 5000 były na łożyskach ślizgowych, Na łożyskach kulkowych była tylko seria 5000C (C było zarezerwowane dla łożysk kulkowych).

 

Na yt znalazłem filmik z serwisu Ambassadeura 5000 z lat 70tych takiego samego jak mój High Speed 4.7: 1 . Na 1min36 gościu wyciąga z jednej strony obudowy ''bushing'' co po angielsku oznacza tuleje łożyska ślizgowego, a z drugiej strony obudowy wyciąga drugi 'bushing' w 20min 59s. Łożysk kulkowych na filmiku nie stwierdzono B)

Musisz zaakceptować piedulasy króla tak samo boleśnie jak nowe stawki mandatowe :P  ;)  :D


  • Przemek_M lubi to

#342 OFFLINE   king

king

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 680 postów

Napisano 02 styczeń 2022 - 22:39

Witam, ingliszu zmień łożyska na kulkowe i ciesz się multikiem. Pozdrawiam



#343 OFFLINE   Mekamil

Mekamil

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2948 postów
  • LokalizacjaZgierz
  • Imię:Kamil

Napisano 03 styczeń 2022 - 08:51

Witam, ingliszu zmień łożyska na kulkowe i ciesz się multikiem. Pozdrawiam

Tylko, czy jest sens? To zależy od zastosowań. Żadne łożysko kulkowe nie będzie bardziej wytrzymałe od ślizgowego, a przy ciężkim łowieniu (duże jerki, duże gumy) zmiana komfortu rzutowego po zmianie ślizgów na kulkowe będzie zupełnie nieodczuwalna. Lepiej zrobić polerkę powierzchni tocznych - ośki, ścianek łożysk, czy nawet rozważyć założenie łożyskowanego cog wheela oraz wodzika niż samych łożysk w szpuli.


  • golsyl, Mateo1989 i MietekK lubią to

#344 OFFLINE   inglisz

inglisz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 70 postów

Napisano 03 styczeń 2022 - 09:17

Poszedłem po rozum do głowy i zostaję przy ślizgowych, tym bardziej, że kręcą się lepiej niż kulkowe w moich innych abu.
  • golsyl i MietekK lubią to

#345 OFFLINE   Mekamil

Mekamil

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2948 postów
  • LokalizacjaZgierz
  • Imię:Kamil

Napisano 03 styczeń 2022 - 09:32

No i słusznie :)


  • Bułka lubi to

#346 OFFLINE   golsyl

golsyl

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 715 postów
  • LokalizacjaStockholm
  • Imię:Michał

Napisano 03 styczeń 2022 - 10:18

Zrobiłem ten manewr kilka lat temu i znów wróciłem do bushingów 🎣
  • MietekK lubi to

#347 OFFLINE   king

king

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 680 postów

Napisano 03 styczeń 2022 - 20:48

W najstarszych, pierwszych Record Ambassadeurach nie powinno się polerować łożysk, to również oryginalna technologia ABU.



#348 OFFLINE   Maciej W.

Maciej W.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 styczeń 2022 - 21:22

Uff! W ostatniej chwili odwiodłeś mnie od polerowania. Stokrotne dzięki. Pewnie bym coś sknocił, nie wspominając o podeptaniu dziesięcioleci innowacyjnych dokonań Mędrców z Północy.
  • WalterW lubi to

#349 OFFLINE   RBTS

RBTS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 600 postów
  • LokalizacjaŚrodkowa Wisła

Napisano 03 styczeń 2022 - 21:44

King ma rację. Bez odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i wyposażenia, gładzenie i polerowanie prowadzi najkrótszą droga do zniekształcenia wałka i otworu - uzyskamy jedynie utratę osiowości,walcowości, okrągłości oraz prawdopodobnie przekroczymy założoną tolerancję pasowania.

Edycja: interpunkcja


Użytkownik RBTS edytował ten post 03 styczeń 2022 - 21:45

  • BOB lubi to

#350 ONLINE   BOB

BOB

    SUM

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 10174 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Robert

Napisano 03 styczeń 2022 - 22:00

To nie można od razu napisać, że damy dopy w temacie wygładzania???!!! :D  :D  :D


  • Maciej W., WalterW i Mateo1989 lubią to

#351 OFFLINE   Maciej W.

Maciej W.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 styczeń 2022 - 22:11

Ambasadorowie ambasadorami, a król jest tylko jeden.
  • BOB, WalterW i bob74 lubią to

#352 OFFLINE   Mekamil

Mekamil

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2948 postów
  • LokalizacjaZgierz
  • Imię:Kamil

Napisano 03 styczeń 2022 - 23:01

King ma rację. Bez odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i wyposażenia, gładzenie i polerowanie prowadzi najkrótszą droga do zniekształcenia wałka i otworu - uzyskamy jedynie utratę osiowości,walcowości, okrągłości oraz prawdopodobnie przekroczymy założoną tolerancję pasowania.

Edycja: interpunkcja

Oczywiście, jak ktoś wymyśli polerowanie papierem ściernym o gradacji 1000 (no bo przecież bardzo drobny) i się za bardzo przyłoży to skutek będzie jak podałeś. No, ale wystarczy pójście po minimum rozsądku i odpowiednią pastę polerską, aby uzyskać efekt lepszy od wstawiania lepszych łożysk.


  • MietekK lubi to

#353 OFFLINE   Pluszszcz

Pluszszcz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 626 postów

Napisano 04 styczeń 2022 - 12:12

Papier 1000 to raczej szlifowanie niż polerowanie. Według pojęć obróbki skrawaniem polerowanie nie powoduje zmiany kształtu ani wymiarów obrabianej części. Ale warto wiedzieć co konstruktor miał na myśli. Cylindry silników muszą mieć określoną chropowatość żeby olej mógł się utrzymywać w odpowiedniej ilości na ściankach. I kto wie czy niektóre powierzchnie łożysk ślizgowych nie powinny z tych samych względów posiadać pewne "nierówności".


  • jerzy, Sławek Oppeln Bronikowski i Wojtek Krasnopolski lubią to

#354 OFFLINE   RBTS

RBTS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 600 postów
  • LokalizacjaŚrodkowa Wisła

Napisano 04 styczeń 2022 - 18:24

 I kto wie czy niektóre powierzchnie łożysk ślizgowych nie powinny z tych samych względów posiadać pewne "nierówności".

Wiele łozysk slizgowych, zwłaszcza większych rozmiarów, ma nacinane (najcześciej spiralnie) rowki smarne. Są też produkowane łożyska samosmarne (porowate, nasączone olejem) mogące w sprzyjających warunkach pracować całymi miesiącami bez jakiegokolwiek dozoru.Nie dotyczy to jednak zastosowań w multiplikatorach (sprawdzoane), gdyż z reguły i tak wymagają dość częstego dosmarowywania. Niemniej jednak, sprawdzają sie lepiej niż tuleje toczone z pełnego brązu. Warte rozważenia są też łożyska z poliamidu PA66 z dodatkiem dwusiarczku molibdenu lub PA6G z dodatkiem oleju. Są jeszcze bardziej cichobieżne i samosmarne od tulei metalowych,jednak trudno uzyskać podczas ich obróbki założone klasy pól tolerancji. Dokładnie pasowane do wałka (osi) sprawiają kłopoty podczas niskich temperatur. Poza tym same zalety...

Edycja: literówka


Użytkownik RBTS edytował ten post 04 styczeń 2022 - 18:25


#355 OFFLINE   king

king

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 680 postów

Napisano 05 styczeń 2022 - 18:39

Record Ambassadeury i starsze od nich Recordy są z czasów II Wojny Światowej czy bezpośrednio po niej. Nie wyprzedzały swojej epoki. W gniazdach łożysk mają filcowe podkładki, które systematycznie trzeba nasączać olejem. Również przekładnie Recordów, które obracały się na stałe ze szpulą i korbką wymagały okresowego serwisu, oczywiście częściej jak Recordów z wolna szpulą.  



#356 ONLINE   BOB

BOB

    SUM

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 10174 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Robert

Napisano 05 styczeń 2022 - 19:24

Po blisko roku nie czytania królewskich wpisów, dzisiaj to zrobiłem i ... nic się nie zmieniło od tamtego czasu.

My o zupie on o dupie! 

Gościu, przestań wreszcie klepać te same poślady bo cytując ogólnie znana piosenkę: ..."ale to już było"... !

Ile razy można odkrywać to samo? i niestety bardzo często pisząc bzdury, które mają naginać rzeczywistość? Matrix!!!  Zapraszam na Ziemię


Użytkownik BOB edytował ten post 05 styczeń 2022 - 19:25

  • Maciej W. lubi to

#357 OFFLINE   king

king

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 680 postów

Napisano 05 styczeń 2022 - 21:00

a może pierwyj etaż



#358 OFFLINE   king

king

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 680 postów

Napisano 07 styczeń 2022 - 17:28

Zapewne są tematy, które dyskutuje się w innym miejscu lub węższym gronie.

 

W starszych Recordach 1940-1946, gdzie przekładnia obracała się ze szpulą i korbką, polerownie przekładni uszkodzi obróbkę powierzchni zabytkowego mechanizmu z czasów II WŚ i spostponuje aureolę historycznej pamiątki. Np. żaden poważny producent ultradźwiękowych myjek nie da gwarancji, że myjka nie uszkodzi obróbki powierzchni, niektóre rozpuszczalniki użyte do odtłuszczania nie dadzą dobrego rezultatu, trzeba czasami wietrzyć itp. To wskazówki ale z faktami się nie dyskutuje.


Użytkownik king edytował ten post 07 styczeń 2022 - 17:47


#359 OFFLINE   Mekamil

Mekamil

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2948 postów
  • LokalizacjaZgierz
  • Imię:Kamil

Napisano 07 styczeń 2022 - 17:31

Ja myślę, że 'W starszych Recordach 1940-1946' nikt nie będzie niczego polerował, bo to zupełnie nie są kołowrotki użytkowe, a jedynie kolekcjonerskie ;)


  • BOB i HaDe lubią to

#360 OFFLINE   king

king

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 680 postów

Napisano 07 styczeń 2022 - 17:35

wskazówki były przede wszystkim dla kolekcjonerów 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych