Odsuń przetwornik echa jak najdalej od silnika.
Silnik elektryczny (w tym dziobowy) a zakłócenia echosondy
#81 ONLINE
Napisano 31 lipiec 2017 - 14:12
#82 ONLINE
Napisano 31 lipiec 2017 - 15:38
Użytkownik siarq edytował ten post 31 lipiec 2017 - 15:39
#83 OFFLINE
Napisano 01 sierpień 2017 - 11:01
Koledzy dzięki za pomoc,oddzielny akumulator załatwił sprawę
#84 OFFLINE
Napisano 04 październik 2017 - 19:19
Mam problem z zakłuceniami. Posiadam łódź RF420 wyposażoną w echosondę Garmin Echomap 92sv chirp i silnik dziobowy motorguide z funkcją kotwicy (z gps i z maxymizerem). Osobny akumulator z bakisty dziobowej zasila silnik elektryczny oraz drugi osobny akumulator z bakisty rufowej zasila echosondę. Przetwornik echosondy umieszczony jest na stałę w miejscu dedykowanym przez producenta łodzi tj. do jej dna w części rufowej (specjalne wgłębienie). Mimo to podczas pracy silnika el. na niskich obrotach i podczas kożystania z funkcji kotwicy mam zakłucenia. Kiedy tylko przyśpieszę zakłucenia ustępują. Czy ktoś może mi powiedzieć w czym może tkwić problem? Poniżej zdjęcie zakłuceń podczas funkcji kotwiczenia. Może trochę nie dokładnie je widać na części do sonaru tradycyjnego, ale są to pionowe linie składające się z pionowych kreseczek oraz kropek.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
#85 OFFLINE
Napisano 04 październik 2017 - 20:23
Widzę, że nie tylko ja miałem ten problem. Założyłem silnik dziobowy, nowy silnik suzuki 20 km, na rybach założyłem do spaliny regulator napięcia i zrobiłem ładowanie akurat byliśmy większą grupą i było kilku kolegów co mogło coś podpowiedzieć. A więc do rzeczy, ogarnąłem wszystkie kable, wyjście na wodę (łowiłem sumy w dryfie) wszystko hula aż miło. Dziobówka, na jednym aku ze spaliną i echem. Powrót do obozu, kolejne wypłynięcie i nic nie widzę na echu... Co jest... Podłączyłem kolejny akumulator, poprawiło się ale nadal bałagan. zacząłem wszystko od nowa przepinać i okazało się, że poluzował się minusowy kabel od ładowania, który szedł z alternatora do bloku silnika, a następne do akumulatora. U mnie to spowodowało zakłócenia, nie wiem może jakieś uziemienie czy jak?
Kolega teraz też miał problem, tyle że ładowanie było w silniku oryginalne, elektryk i echo na dwóch innych akumulatorach. Po włączeniu elektryka bałagan na echu. Wkurzył się i oddał silnik na gwarancję, było podejrzenie, że coś się szczotki zawiesiły itd. Na serwisie nic nie wyszło ale założyli jakiś tam filtr. Niestety już nie sprawdził działania bo sprzedał auto a w drugim nie ma haka.
Reasumując, obaj mamy dziobowe silniki haswing, obaj echa Garmin Echomap. Wydaje mi się że problem tkwi w jakimś uziemieniu w wodzie o ile to możliwe. Może piszę głupoty a może to kogoś naprowadzi
#86 OFFLINE
Napisano 07 październik 2017 - 12:16
używam haswinga z maxi i Garmin Echomap 72sv chirp. Przetwornik mam umieszczony przy samym silniku i nigdy (odpukać) nie miałem żadnych zakłóceń.
Czasami stawiam echo na aku i nie widzę jakiejkolwiek różnicy
20170528_053703.jpg 117,59 KB 21 Ilość pobrań
20170502_180431.jpg 207,42 KB 20 Ilość pobrań
Rok temu przez dwa lata używałem lowrenca 5hdi i czujnik miałem zamontowany na silniku i nawet wtedy nie miałem zakłuceń.
20150502_171659.jpg 154,49 KB 19 Ilość pobrań
Użytkownik Mateos_74 edytował ten post 07 październik 2017 - 12:19
#87 OFFLINE
Napisano 07 październik 2017 - 22:12
Wkurzyłem sie i Krzystof z Fox Boats zmienił instalacje i podpielismy pod osobny aku echo, było dobrze, teraz znowu mam problem ten sam, założyłem nawet na przewody echa filtr przeciwzakluceniowy nie pomogło.
Przy pływaniu na spalinie nie mam tego problemu
Macie jakieś pomysły ????
#88 OFFLINE
Napisano 07 październik 2017 - 22:37
Przerwa ktora widzicie na ekranie to moment włączenia silnika elektrycznego
Użytkownik PiernikTorunski edytował ten post 07 październik 2017 - 22:38
#89 ONLINE
Napisano 08 październik 2017 - 08:07
#90 OFFLINE
Napisano 08 październik 2017 - 11:11
tak jak pisał kolega powyżej, łódce River Fox 390 w tych łódkach czujnik jest wklejony lub przymocowany z tyłu łodzi po środku łódki w bardzo bliskiej odległości od silnika elektrycznego zamocowanego z tyłu na pawęży, kable też lecą blisko silnika, taka konstrukcja zastanawia mnie tylko jedna rzecz : dlaczego od kwietnia do września było dobrze na jednym aku silnik i echo a potem nagle się spierd.....
zmiana prądu czyli osobny aku pomogło ale znowu na chwile, teraz nie mogę tego ogarnąć, mało tego nawet żabki prze lutowałem na zwykłe uszka do aku tez nic, sami widzicie że jak silnik zostanie włączony na 1-2-3-4 bieg automatycznie nie pokazuje mi ryb i nie dokładnie rysuje dno, jedynie jak wezmę na 5 bieg jest dobrze.
jedziesz łódką jak nie widomy, bo nie widzisz drobnicy i ryb, i tak poruszam się po omacku, ból dupy nieziemski -(((
Użytkownik PiernikTorunski edytował ten post 08 październik 2017 - 11:13
#91 OFFLINE
Napisano 15 październik 2017 - 20:17
No i po problemie ! Po wyczerpaniu wszystkich możliwych kombinacji w pewnym momencie uświadomiłem sobie że nie spróbowałem jeszcze jednej opcji. Bez żadnego przekonania podpiołem echosondę do akumulatora rozruchowego od silnika spalinowego ( zwykły akumulator kwasowy). Jakież było moje zaskoczenie kiedy zakłucenia na ekranie nagle zniknęły! Prawie nie wierzyłem. Przeanalizowałem wszystko i wynika, że u mnie problem tkwił najprawdobobniej w rodzaju akumulatora który zasilał urządzenie. Najpierw echo było podpięte pod jeden żelowy duży akumulator wspólny z silnikiem elektrycznym i występowały zakłucenia. Następnie zakupiłem do echa osobny akumulator - również żelowy. Niestety bez efektu. Dopiero po podłączeniu urządzenia do zwykłego akumulatora kwasowego problem zniknął. Sprawdzałem to jeszcze wiele razy aby się ostatecznie upewnić przełączjąc echosondę raz do akumulatora żelowego raz do kwasowego i za każdym razem pod żelówką występowały zakłucenia natomiast pod kwasówką nie było po nich śladu. Nie znam się na elektryce więc może ktoś wyjaśni co to za zjawisko? A może to jakieś czary?Witam,
Mam problem z zakłuceniami. Posiadam łódź RF420 wyposażoną w echosondę Garmin Echomap 92sv chirp i silnik dziobowy motorguide z funkcją kotwicy (z gps i z maxymizerem). Osobny akumulator z bakisty dziobowej zasila silnik elektryczny oraz drugi osobny akumulator z bakisty rufowej zasila echosondę. Przetwornik echosondy umieszczony jest na stałę w miejscu dedykowanym przez producenta łodzi tj. do jej dna w części rufowej (specjalne wgłębienie). Mimo to podczas pracy silnika el. na niskich obrotach i podczas kożystania z funkcji kotwicy mam zakłucenia. Kiedy tylko przyśpieszę zakłucenia ustępują. Czy ktoś może mi powiedzieć w czym może tkwić problem? Poniżej zdjęcie zakłuceń podczas funkcji kotwiczenia. Może trochę nie dokładnie je widać na części do sonaru tradycyjnego, ale są to pionowe linie składające się z pionowych kreseczek oraz kropek.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
#92 OFFLINE
Napisano 15 październik 2017 - 20:28
#93 ONLINE
Napisano 15 październik 2017 - 21:19
#94 OFFLINE
Napisano 16 październik 2017 - 19:11
Miałem agm o pojemności 120Ah wspólny dla silnika i echosondy. Później zakupiłem osobny dla echosondy o pojemności 26Ah też żelowy ale npg, a nie agm. W obu przypadkach miałem zakłucenia.A jakiej pojemnosci miałes ten aku na którym były zakłócenia?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
#95 ONLINE
Napisano 16 październik 2017 - 19:50
a jakiej pojemnosci podpieles tego kwasa nowego ?
#96 OFFLINE
Napisano 16 październik 2017 - 19:55
Teraz mam Vartę 52Ah lub 54Ah. Dokładnie nie pamiętam, a nie chce mi się lecieć do garażu.a jakiej pojemnosci podpieles tego kwasa nowego ?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
#97 ONLINE
Napisano 16 październik 2017 - 20:40
nie wazne. w kazdym badz razie 2x wiekszy. Kiedys jakis gosc na elektrodzie cos tlumaczyl. ze male akumulatory moga sobie nieradzic z zakloceniami. hgw o co tam chodzi dokladnie, bo nie siedze az tak gleboko w harmonicznych itp. z drugiej strony aku 28ah to nie taki maly
#98 OFFLINE
Napisano 16 październik 2017 - 20:44
Miałem agm o pojemności 120Ah wspólny dla silnika i echosondy. Później zakupiłem osobny dla echosondy o pojemności 26Ah też żelowy ale npg, a nie agm. W obu przypadkach miałem zakłucenia.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Jakieś niepojęte zjawisko, albo niesamowity zbieg okoliczności.
Toć to prąd stały, a nie zmienny...
Szkoda że nie mam żadnego GELa aby to sprawdzić.
Moim zdaniem albo zmieniłeś odległości od sprzętu zasilanego z dużego akumulatora i ustąpiły zakłócenia, albo nowy kupiony mały GEL jest trefny.
Prąd stały nie może być mniej stały lub bardziej stały z akumulatora kwasowego, czy to GEL, AGM czy zwykły kwasiak.
Albo dałem wtedy nogę ze szkoły
Użytkownik Pietruk edytował ten post 16 październik 2017 - 20:55
#99 OFFLINE
Napisano 17 październik 2017 - 09:16
Może sterowanie PWM silnika nie ma odpowiednich filtrów i "sieje" ? Mamy niby prąd stały, ale "szatkowany" przez generowanie prostokąta z taką częstotliwością, że może nakładają się jego harmoniczne z częstotliwością pracy czujnika echa ? Spróbuj poprowadzić kabel od czujnika echa z dala od silnika i kabli go zasilających.
Tutaj jest trochę o zakłóceniach wprowadzanych przez PWM i sposobach ich eliminacji : https://www.elektrod...51.html#7523464 (odpowiedź kolegi "kondensator" oraz tutaj: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4310.
#100 OFFLINE
Napisano 17 październik 2017 - 19:25
Podejrzewam że masz rację. Mam jeszcze trzecią żarówkę 100Ah i przy najbliższej okazji zabiorę ją na ryby i podłącze pod nią echosondę. Jeżeli okaże się że nie wystąpią zakłucenia tzn że poprzedni akumulator jest uszkodzony. Po próbach opiszę co się wydarzyło.Jakieś niepojęte zjawisko, albo niesamowity zbieg okoliczności.
Toć to prąd stały, a nie zmienny...
Szkoda że nie mam żadnego GELa aby to sprawdzić.
Moim zdaniem albo zmieniłeś odległości od sprzętu zasilanego z dużego akumulatora i ustąpiły zakłócenia, albo nowy kupiony mały GEL jest trefny.
Prąd stały nie może być mniej stały lub bardziej stały z akumulatora kwasowego, czy to GEL, AGM czy zwykły kwasiak.
Albo dałem wtedy nogę ze szkoły
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: garmin, minnkota, motorguide, riverfox, zakłócenia
Różności wędkarskie →
Cafe jerkbait.pl →
Zawody spinningowe parami z łodzi - jez. JasieńNapisany przez Kaszub Bait , 15 sie 2022 riverfox, zawody, kaszuby i 2 więcej |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych