Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

MotorGuide Xi3 / Xi5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1573 odpowiedzi w tym temacie

#421 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 13 lipiec 2019 - 19:35

Marcin ale masz na myśli zużycie prądu np. w funkcji kotwicy gps, czy np. trolling?



#422 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2151 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 13 lipiec 2019 - 19:42

Kotwica głównie była używana i wtedy nawet 2 dni, ale jakoś strasznie nie wiało. Przemieszczanie na dziobowym spowodowało odcięcie na bms, pokazywał wtedy 11.3 lub 11.5v

#423 OFFLINE   SzymusS

SzymusS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1061 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Łukasz

Napisano 13 lipiec 2019 - 20:01

To od siebie: ciężko porównać 1:1 bo są różne lodzie, różne obciazenie, warunki na wodzie, rozny styl plywania itd

Jednak dzielac się swoim doswiadczeniem, używam skylla 370 + xi3 55lbs + lifepo4 100ah

Tego zestawu nigdy nie udało mi się zajechać w jeden dzien, a nie oszczędzam go. Nawet w warunkach pływania cały dzień, samemu, non stop silnik wlaczony, kotwica gps, zmiany miejscowek na pelnej predkosci, mocny wiatr (porywy do 40-50km) - aku wstrzymuje bez zajakniecia :)

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

#424 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 13 lipiec 2019 - 20:22

Dzięki za info panowie.


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 13 lipiec 2019 - 20:23


#425 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 14 lipiec 2019 - 09:27

Testowałem 80Ah lifepo4 z Xi5, może starczyc i na dwa dni jaki jednego dnia może nie wytrzymać. Pobor jest maksymalnie ok 50A z Xi5 (i (Xi3) więc reszta to juz matematyka i faktyczna pojemność aku


Ja mam zwykły kwas od Tuborga 100ah + lądowanie z silnika 16A
Na jeziorach w Szwecji wystarcza na całotygodniowy wypad. Na mniejszych rzekach w funkcji kotwicy 2-3 dni.
Wczoraj po 11 godzinach na Warszawskiej Wiśle jak kotwica po raz pierwszy zobaczyłem na silniku czerwona lampkę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#426 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 15 lipiec 2019 - 09:35

Jakiej pojemnosci macie akumulatory do tych xi, i na ile wam wystarczają?

160A 24V LiFePo z przetwornicą  napięcia na 12V 60A. Zasilam wszystkie zabawki 12V (echo, pompa wody, ładowarka telefonu, głośnika, dziobowy) - przetwornica nawet minimalnie się nie grzeje. Po dwóch dniach pływania (12km na Haswingu 5HP 24V + 6km na dziobowym - prędkość 0,9 - 1,5kmph - dryf po trasie plus kilkanaście razy kotwica przy wietrze ok 4 - biała grzywa na falach) - zjadło mi 86Ah.


  • mathew.stepnicki lubi to

#427 OFFLINE   Z Olsztyna

Z Olsztyna

    Malaren fishing pl

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 650 postów
  • LokalizacjaMalaren fishing pl
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Z Olsztyna

Napisano 18 lipiec 2019 - 10:44

Ktoś podpowie ,czy do Motorguide xi3-55fw 54' 12vgps brać sondę elit-7 ti2/row 3in1
czy hds-7 live row 3in1
Nie chodzi mi stricte o liveSight,a raczej o różnice downScan,Bluetooth, mapy itd.
Z góry podziękował za rady

Użytkownik Z Olsztyna edytował ten post 18 lipiec 2019 - 10:52


#428 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5477 postów
  • Imię:adam

Napisano 18 lipiec 2019 - 10:54

na hds bedziesz mial lepsza rozdzielczosc ,mozliwosco przyszlosciowej rozbudowy o kolejne nowe wynalazki, ale za tym ida $$



#429 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 23 lipiec 2019 - 12:42

Testowałem wczoraj swój xi3 gps, odsyłka do serwisu centralnego dystrybutora na Polskę mnie czeka, ponieważ przysłano mi egzemplarz z nieaktualnym oprogramowaniem, nie mogę tak po prostu wpiąć go w sieć, by wszystko działało jak trzeba. Owszem, rozwiązanie jest, polega na wpinaniu/włączaniu odbiorników w sieci NMEA w określonej kolejności przy każdym uruchomieniu zestawu - ale nie o to chodzi w sprzęcie za grube $$.

 Dlaczego muszę płacić za niedopatrzenie dystrybutora( bo on ma jako jedyny nośnik z interfejsem do wgrania oprogramowania silnika) i opłacać gabarytowo dużą przesyłkę?

Odpowiedź brzmi- bo taka jest polityka producenta sprzętu.....

 

Jeżeli ktoś planuje kupić silnik xi3/xi5 i na dziś nie ma w planach używania Pinpoint Gateway, niech tak czy siak poprosi o wgranie  nowego oprogramowania do silnika przed wysyłką

 

A teraz pytania do użytkujących Xi  z Gatewayem: czy w Lowrance jest panel/karta silnika na ekranie? Na materiałach z YT widziałem jakby okienko panelu silnika-ale to Lowrance i starsze wersje. Może te brakujące update softowe to zmieni?

U mnie w Evo jest pasek menu po lewej stronie, nie da się skonfigurować jego wielkości. Drugie pytanie- czy po użyciu funkcji nawigacji do wskazanego waypointa jest możliwość ustawienia prędkości dojazdowej? Bo u mnie vmax się załącza i to średnio przyjemne,trzeba się krzesełka trzymać.


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 23 lipiec 2019 - 12:45


#430 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5477 postów
  • Imię:adam

Napisano 23 lipiec 2019 - 15:47

Takie rzeczy tylko w erze i u dystrybutorów glownych/importerów pl. Sprzedać i nich się klient pozniej buja... I tylko u nas jest taka polityka...- dziki zachód , im większa firma tym większy bur...el
  • Sailfish lubi to

#431 OFFLINE   pingvinas

pingvinas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 447 postów
  • LokalizacjaSochaczew
  • Imię:Giedrius

Napisano 23 lipiec 2019 - 17:26

Ja tez tak miałem,podpięcia  sieci NMEA pod stały prąd załatwiło sprawę.



#432 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 23 lipiec 2019 - 19:43

Może mnie ktoś oświecić xi3 ma trzy łopatową śrubę a xi5 dwu łopatową. Uciąg nominalnie 55 lbs obydwa, więc może jakieś logiczne wytłumaczenie się znajdzie.

#433 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 23 lipiec 2019 - 20:03

Może mnie ktoś oświecić xi3 ma trzy łopatową śrubę a xi5 dwu łopatową. Uciąg nominalnie 55 lbs obydwa, więc może jakieś logiczne wytłumaczenie się znajdzie.

"Większość śrub, w ramach kompromisu dla wibracji, wygodnej wielkości, skuteczności oraz kosztów, jest wykonywana z trzema łopatkami. Różnica skuteczności pomiędzy śrubą o dwóch oraz śrubą o trzech łopatkach jest uważana za mniej znaczącą niż różnica wibracji." żródło https://raksa.com.pl...napedowych.html

 

Widocznie w Xi5 wibracje nie są tak odczuwalne o jest różnica w sprawności


Użytkownik wedkarski365 edytował ten post 23 lipiec 2019 - 20:04

  • Paweł J lubi to

#434 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 23 lipiec 2019 - 20:15

Muszę sprawdzić ten kompromis i na weekend założę trzy łopatową, z czystej ciekawości.Średnica obydwu jest prawie identyczna ,została mi śruba od jakiegoś motorguide pawężowego.

#435 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 23 lipiec 2019 - 20:28

Muszę sprawdzić ten kompromis i na weekend założę trzy łopatową, z czystej ciekawości.Średnica obydwu jest prawie identyczna ,została mi śruba od jakiegoś motorguide pawężowego.

Sporo łodzi rosyjskich pływa z kipawami , te rozwiązanie jest tam mocno chwalone, jako pomocne przy forsowaniu zarośniętych płycizn

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

#436 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 23 lipiec 2019 - 20:42

Szukam po forach z USA i kangurzych i nic ciekawego nie znalazłem, u nas jakieś opisy typu przyrost mocy . W sumie jak poprawi się sprawność przedzierania się przez zarośnięte płycizny to było by pozytywnie. W motorguide to jest machete w weekend testy.

#437 OFFLINE   JaK666

JaK666

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 43 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra
  • Imię:Jarek

Napisano 27 lipiec 2019 - 15:46

Testowałem wczoraj swój xi3 gps, odsyłka do serwisu centralnego dystrybutora na Polskę mnie czeka, ponieważ przysłano mi egzemplarz z nieaktualnym oprogramowaniem, nie mogę tak po prostu wpiąć go w sieć, by wszystko działało jak trzeba. Owszem, rozwiązanie jest, polega na wpinaniu/włączaniu odbiorników w sieci NMEA w określonej kolejności przy każdym uruchomieniu zestawu - ale nie o to chodzi w sprzęcie za grube $$.

 Dlaczego muszę płacić za niedopatrzenie dystrybutora( bo on ma jako jedyny nośnik z interfejsem do wgrania oprogramowania silnika) i opłacać gabarytowo dużą przesyłkę?

Odpowiedź brzmi- bo taka jest polityka producenta sprzętu.....

 

Jeżeli ktoś planuje kupić silnik xi3/xi5 i na dziś nie ma w planach używania Pinpoint Gateway, niech tak czy siak poprosi o wgranie  nowego oprogramowania do silnika przed wysyłką

 

A teraz pytania do użytkujących Xi  z Gatewayem: czy w Lowrance jest panel/karta silnika na ekranie? Na materiałach z YT widziałem jakby okienko panelu silnika-ale to Lowrance i starsze wersje. Może te brakujące update softowe to zmieni?

U mnie w Evo jest pasek menu po lewej stronie, nie da się skonfigurować jego wielkości. Drugie pytanie- czy po użyciu funkcji nawigacji do wskazanego waypointa jest możliwość ustawienia prędkości dojazdowej? Bo u mnie vmax się załącza i to średnio przyjemne,trzeba się krzesełka trzymać.

 

Mam pytanie. Czy jesteś po rozmowie z dystrybutorem centralnym ? Uzgodniliście, że silnik należy wysłać ? 

 

Mój po pierwszym odpaleniu w sieci zaczął domagać się aktualizacji oprogramowania. Gdzieś też znalazłem instrukcję jak to zrobić (trzeba w odpowiednim momencie wyłączyć i włączyć zasilanie). Próbowałem tak zrobić, ale po komunikacie rozpoczęcia aktualizacji nic się nie działo. Czekałem z pół godziny i przerwałem. O dziwo, po kolejnym odpaleniu silnik zaczął się zachowywać poprawnie - komunikował się przez sieć i włączył się boczny panel sterowania na ekranie.Potem znowu wszystko się wysypało. Zrobiłem ustawienia fabrycznie i wszystko od nowa. Obecnie pilnuję kolejności włączania - najpierw silnik, aż do ustalenia pozycji GPS, potem NMEA, potem echo. Póki co działa, chociaż mam sporo zastrzeżeń - np. mam wrażenie, że czasami silnik korzysta z GPS echosondy. Po włączeniu kotwicy cofa kilka metrów. Po dojechaniu na punkt nie włącza automatycznie kotwicy (a powinien). I kilka innych.

 

Co do prędkości dojazdowej. U mnie po włączeniu komendy nawigacji na punkt płynie z ostatnio używaną prędkością. Jeśli dopłynę na punkt np. na 30 % mocy, to na kolejny też popłynie z taką mocą, chyba że zmienię w trakcie. 


  • Maciej_K lubi to

#438 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4663 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 27 lipiec 2019 - 16:02

Mam pytanie. Czy jesteś po rozmowie z dystrybutorem centralnym ? Uzgodniliście, że silnik należy wysłać ?

Mój po pierwszym odpaleniu w sieci zaczął domagać się aktualizacji oprogramowania. Gdzieś też znalazłem instrukcję jak to zrobić (trzeba w odpowiednim momencie wyłączyć i włączyć zasilanie). Próbowałem tak zrobić, ale po komunikacie rozpoczęcia aktualizacji nic się nie działo. Czekałem z pół godziny i przerwałem. O dziwo, po kolejnym odpaleniu silnik zaczął się zachowywać poprawnie - komunikował się przez sieć i włączył się boczny panel sterowania na ekranie.Potem znowu wszystko się wysypało. Zrobiłem ustawienia fabrycznie i wszystko od nowa. Obecnie pilnuję kolejności włączania - najpierw silnik, aż do ustalenia pozycji GPS, potem NMEA, potem echo. Póki co działa, chociaż mam sporo zastrzeżeń - np. mam wrażenie, że czasami silnik korzysta z GPS echosondy. Po włączeniu kotwicy cofa kilka metrów. Po dojechaniu na punkt nie włącza automatycznie kotwicy (a powinien). I kilka innych.

Co do prędkości dojazdowej. U mnie po włączeniu komendy nawigacji na punkt płynie z ostatnio używaną prędkością. Jeśli dopłynę na punkt np. na 30 % mocy, to na kolejny też popłynie z taką mocą, chyba że zmienię w trakcie.

Niestety, taka polityka producenta, na własny koszt odsyłasz, po update parkery płacą kurierowi.
Sprawa obgadana z szefem serwisu. Jako centrala, mają jako jedyni w pl kość pamięci z interface do gateway, nie wypożyczają jej, choć to nie jest problem z update z flasha-na YT jest materiał .

Miałbym już poroniony, gdyby nie furgonetka.pl, która pośredniczyła w zamawianiu frachtu. Otóż po niepodjęciu przesyłki przez kuriera, trzeba ponowić jego wezwanie każdorazowo.....
Żadnego powiadamiania na maila nie przysłali, w panelu klienta na ich stronie to jest widoczne. Gdybym nie obdzwonił fedexa, który nie miał śladu mej paki w systemie, a potem do furgonetki, to bym wyłysiał do reszty czekając na podjęcie przesyłki.. .
Na wtorek ustawiam kolejne podejście -innego przewoźnika. Drożej, ale mam nadzieję, że szybciej.


Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

#439 OFFLINE   pingvinas

pingvinas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 447 postów
  • LokalizacjaSochaczew
  • Imię:Giedrius

Napisano 28 lipiec 2019 - 18:22

Mam pytanie. Czy jesteś po rozmowie z dystrybutorem centralnym ? Uzgodniliście, że silnik należy wysłać ? 

 

Mój po pierwszym odpaleniu w sieci zaczął domagać się aktualizacji oprogramowania. Gdzieś też znalazłem instrukcję jak to zrobić (trzeba w odpowiednim momencie wyłączyć i włączyć zasilanie). Próbowałem tak zrobić, ale po komunikacie rozpoczęcia aktualizacji nic się nie działo. Czekałem z pół godziny i przerwałem. O dziwo, po kolejnym odpaleniu silnik zaczął się zachowywać poprawnie - komunikował się przez sieć i włączył się boczny panel sterowania na ekranie.Potem znowu wszystko się wysypało. Zrobiłem ustawienia fabrycznie i wszystko od nowa. Obecnie pilnuję kolejności włączania - najpierw silnik, aż do ustalenia pozycji GPS, potem NMEA, potem echo. Póki co działa, chociaż mam sporo zastrzeżeń - np. mam wrażenie, że czasami silnik korzysta z GPS echosondy. Po włączeniu kotwicy cofa kilka metrów. Po dojechaniu na punkt nie włącza automatycznie kotwicy (a powinien). I kilka innych.

 

Co do prędkości dojazdowej. U mnie po włączeniu komendy nawigacji na punkt płynie z ostatnio używaną prędkością. Jeśli dopłynę na punkt np. na 30 % mocy, to na kolejny też popłynie z taką mocą, chyba że zmienię w trakcie. 

A hebel masz do wyłączania prądu?



#440 OFFLINE   JaK666

JaK666

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 43 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra
  • Imię:Jarek

Napisano 30 lipiec 2019 - 14:53

A hebel masz do wyłączania prądu?

Tak






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych