Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej
#441 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2021 - 19:44
https://allegro.pl/o...12v-10152141884
plus moduł zabezpieczający aku w aucie przed rozładowaniem:
https://allegro.pl/o...40a-10191659652
i teoretycznie da radę naładować aku w łodzi, podczas jazdy
#442 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2021 - 20:14
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#443 ONLINE
Napisano 29 sierpień 2021 - 21:31
#444 OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2021 - 21:42
odnośnie gniazda mam 13 pin
#445 ONLINE
Napisano 30 sierpień 2021 - 08:00
O ile masz to dobrze zrobione to w tym gnieździe są dwa styki (masa i +), które mają napięcie dopiero przy zapłonie.
Po prostu podłącz je do akumulatorów i już będziesz miał bezpieczny (dla akumulatora w samochodzie) sposób ładowania.
Użytkownik karkoszek edytował ten post 30 sierpień 2021 - 08:03
#446 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2021 - 09:30
@karkoszek dzięki, sprawdzę
#447 OFFLINE
Napisano 25 wrzesień 2021 - 22:23
Pytanie też ile jedziesz z łowiska do domu? Naładowanie aku 100ah prądem 5A trwa z 20 godzin - ciekawe ile A daje twój alternator?
Jeżeli wiec nie jedziesz do domu 8-10 godzin to nic takie ładowanie nie da.
#448 OFFLINE
Napisano 26 wrzesień 2021 - 17:16
#449 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2021 - 23:57
#450 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 00:17
Tym bardziej że alternator w samochodzie jest dostosowany do wyposażenia elektrycznego auta, silnika, w związku z tym też do akumulatora. Dodatkowe obciążenie może spowodować że jesienią przy niskich temperaturach możesz nie odpalić auta później po takich zabiegach.
@crizz - wiesz, jest jeszcze dostosowany do obsługi wyposażenia opcjonalnego, np lodówki, wzmacniacze audio itp, a nie każdy je ma. W końcu po coś jest te kilka gniazdek zapalniczki. Poza tym kolega chce dać seprator, co eliminuje ryzyko niedoładowania aku.
#451 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 08:04
#452 ONLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 13:46
Po raz kolejny mówię, styki numer 10 i 11
Gniazdo-13-PIN-z-wylacznikiem-przeciwmgielnego-Numer-katalogowy-czesci-4701410.jpg 44,17 KB 35 Ilość pobrań
Użytkownik karkoszek edytował ten post 28 wrzesień 2021 - 13:49
#453 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 20:26
#454 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2021 - 20:47
- RobsonAL lubi to
#455 OFFLINE
Napisano 29 wrzesień 2021 - 09:19
Matteoo, wszystko do sprawdzenia. Na łodzi ładuję aku 100 ah z alternatora hondy 50hp, tam jest bodajże max 18A prąd, więc też coś się doładuje. Dojazd na łowisko to min. 1,30 (mieszkam w Łodzi, więc wszędzie daleko ), ale też ponad 4h się zdarza. Więc każde ładowanie na wagę złota. Byleby tak jak pisałem, nie targać tego dziadostwa z parkingu do windy a że lubię utrudniać sobie życie, na pewno temat wezmę na tapetę, prawdopodobnie jak się sezon skończy
#456 OFFLINE
Napisano 11 październik 2021 - 21:56
Panowie, potrzebuję porady.
Zamierzam zamontować w mojej łódce instalacje elektryczną.
Łódka alfa 395 dwupłaszczowa.
Silnik Honda 15hp z elektrycznym startem i ładowaniem 6A (oraz awaryjnie szarpanka).
w przedniej bakiście akumulator kwasowy 40Ah. Na dziobie winda kotwiczna z tokarexu.
Przyszłościowo sinik dziobowy - ale po ewentualnym zwiększeniu akumulatora.
Pytanie czy przewód 16mm2 wystarczy do połączenia przód - tył? Do odpalenia silnika? Jaki polecacie?
Gdzie kupić porządne listwy zaciskowe do połączenia instalacji?
Jakie końcówki kabli - miedziane? cynowane?
#457 OFFLINE
Napisano 11 październik 2021 - 22:40
Ten rozrusznik był dokładany? Honda z rozrusznikiem fabrycznym ma alternator 12A. 16mm powinno ci wystarczyć, ale ja bym brał 25, bo różnica w cenie niewielka, a zawsze to jakiś zapas. Końcówki zdecydowanie cynowane, w miejscach narażonych na wilgoć dodatkowo zabezpieczone preparatem do tych celów - będą wolniej się tlenić. Czysta miedź zdecydowanie szybciej śniedzieje.
Użytkownik psulek edytował ten post 11 październik 2021 - 22:41
#458 OFFLINE
Napisano 04 grudzień 2021 - 22:35
Prace nad instalacją ruszyły.. i od razu stanęły. Macie jakiś patent na przeciągniecie kabli z przedniej bakisty do tylnej?
Przeciągnąłem po wielu próbach sznurek z jednej do drugiej ale pociągnięcie kabla 25mm2 spowrotem już nie poszło.
Weszło z 3m i gdzieś się zacięło. Nie rusza ani do przodu ani do tyłu. Generalnie utknął gdzieś w łódce i ani drgnie.
Macie jakieś patenty/pomysły?
#459 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2021 - 19:30
#460 OFFLINE
Napisano 07 grudzień 2021 - 20:12
Więc tak, crizz, daruj sobie zabawy z prądem, to niebezpieczne. Średnio alternator w aucie wytwarza około 100A z czego myślę max idzie na 10A na ładowanie akumulatora, reszta na obsługę urządzeń. W nowych samochodach może to być już nawet 30A do ładowania, jeżeli jest aku agm 90Ah, i tu są alternatory generujące około 140A. Podjedź do dobrego elektryka samochodowego, niech wyodrębni Ci kolejne kabelki zasilające do drugiego akumulatora, jak to odpowiednio podłączy pod regulator to będziesz sobie doładowywał Aku. Gdy to będzie agm np. 100Ah to przy odpowiednich ustawieniach naładujesz ten Aku w około 3,5 godziny. Pamiętaj jednak, że przy drugim Aku ładowanym podczas jazdy, lepiej wyłączyć klimę lub grzane fotele które mogą przy 4szt pobierać nawet 40A. Generalnie jest to spokojnie wykonalne a sam musisz podjąć decyzję czy sensowne.
A na rozruch to prąd z nieba spada?
Teraz w jednym i tym samochodzie możesz mieć alternatory o różnym prądzie.
Tak dobrany alternator ma naladowac akumulator do takiego stanu aby mimo używania wyposażenia w aucie można było go odpalić.
Zamontuj sobie dodatkowy akumulator najlepiej w dieslu i pojeździj sobie zima sam( po co ktoś ma się męczyć skoro takie rady dajesz, sam przetestuj holowanie albo palenie z kabli).
I fakt nie dotykaj instalacji w samochodzie z taką wiedzą jak presentyjesz wszak to 14.4VDC i może Ci krzywdę zrobić, a są i takie miejsca że napięcie trójfazowe AC ( o czym zapewne nie wiesz) jest więc uważaj.
I uważasz że 100A alternator podaje cały czas 100A tak ?
Użytkownik crizz100 edytował ten post 07 grudzień 2021 - 20:49
- RobsonAL lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych