Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Nowe silniki Suzuki DF



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
99 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15588 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 05 kwiecień 2016 - 21:03

Tylko że to dodatkowy ogranicznik przepływu paliwa którego konstruktorzy nie przewidzieli. Ciekawe czy na moc nie ma to wpływu.



#42 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 330 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 05 kwiecień 2016 - 21:04

Tak miałem w benzyniaku V6 3,3l 248KM , a teraz mam w filtrze paliwa diesel 2,2l 197 KM. To nie filozofia polskiego tuningu (silniki niepolskie), tylko dodatkowe zabezpieczenie wtrysków.

 Jak masz gaźnikowca to wszystko Ci łyknie.

Można popatrzyć na "polski tuning"tutaj;http://www.motorowki...filtry-paliwa,1


Użytkownik piernik edytował ten post 05 kwiecień 2016 - 21:23


#43 ONLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 05 kwiecień 2016 - 21:34

3,3 litra do suzuki 0,5 litra - toś porównał, a diesel to zupełnie pasuje :D​ 
 

Kto chce niech montuje, a kto nie chce niech nie montuje. 

Brawo Ty  :D



#44 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Napisano 05 kwiecień 2016 - 21:50

Tylko że to dodatkowy ogranicznik przepływu paliwa którego konstruktorzy nie przewidzieli. Ciekawe czy na moc nie ma to wpływu.


Wydaje mi się że nie Andrzeju, bynajmniej ja nie zauważyłem.

#45 OFFLINE   Krzysztof Kacprzak

Krzysztof Kacprzak

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 487 postów
  • LokalizacjaRIVERFOX Grudziądz

Napisano 05 kwiecień 2016 - 22:40

Odświeżę temat bo i na mnie przyszedł czas :)

 

Pod koniec czerwca odbiór i wodowanie łodzi, po wysłuchaniu opinii producenta co do zalecanej mocy silniczka oraz zweryfikowaniu opinii tutejszego "świadka" pozostaje mi brać pod uwagę silniczek 25 KM, bo mój dotychczasowy P4 się nie sprawdzi na dłuższą metę, no chyba, że do trolingu jako pomocniczy :(

 

Po weryfikacji istniejących możliwości waham się pomiędzy Suzuki DF25 AS (16 100-16 900 zł) a Yamahą F25 DMHS (13 900-14 900 zł), za F25 przemawia cena, choć należałoby jeszcze doliczyć koszty doposażenia w pełni funkcjonalne ładowanie akumulatora ale za to za DF25 przemawia poczucie estetyki, spalanie i waga i świadomość, że yamahy to mają prawie wszyscy :).

 

Już ponad miesiąc czytam, oglądam wszystkie dostępne materiały w tej tematyce i nadal nie mam pewności co wybrać.

Czy oprócz kolegi nurka28, ktoś zechciałby uzewnętrznić się publicznie z korzyścią dla potomnych w zakresie swoich doświadczeń z dłuższego użytkowania Suzuki DF25 lub DF30.

Teraz opłaci się kupić Mercurego F25 MHEFI....mam to chyba po 15490 brutto i w tym jest ładowanie akumulatora ..a w Suzuki i Yamaha nie ma...trzeba dokupić.

Osobiście pływam na DF30ATS przerobionej na rumpel ....ale tylko dla tego, że to była jedyna krótka trzydziestka co oprócz rozrusznika i trymu ma też szarpankę.



#46 OFFLINE   Dzynek

Dzynek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów
  • LokalizacjaZąbki
  • Imię:Piotrek

Napisano 06 kwiecień 2016 - 07:32

O separator pytam bo jakoś już w szkole wbijali mi do głowy, że przy wtrysku woda to powarzny kłopot.

Utarło się, że separator to tylko przy dieslu bo wtryski w silnikach benzynowych weszły dużo później.

Ale najbardziej mnie ciekawi powód/uzasadnienie dlaczego separator jest konieczny przy silnikach zaburtowych "dużych" już chyba powyżej 30-40 KM a w mniejszych silnikach z wtryskiem już nie?

 

Bardzo dobra cena na tego Merkurego mi zaproponowano na początek za 25KM (rumpel, rozruch ręczny, kolumna S, doposażony "ponoć przez sprzedawcę" w system ładowania akumulatora) 17000 zł (dla mnie liczy się tylko cena brutto) ale nie jestem pewien czy nie wynikało to z bełkotu marketingowego (zamiennie używają nazw: alternator, prostownik regulator itd  :blink:   ) wynika z tego, że dopiero jak kupisz silnik i podniesiesz z niego dekiel to się okaże co tam jest a czego jeszcze brakuje.

 

Natomiast bezspornie na minus Merkurego (w porównaniu do suzuki i yamahy) przemawia dość interesująca konstrukcja wymagań utrzymania gwarancji, choćby naprzykład:

1. przegląd po dotarciu (20 rbh), to normalne u wszystkich,

2. następny przegląd po 50 rbh lub raz w sezonie,

3. kolejne przeglądy, co 100 rbh lub raz  w sezonie

oraz dziwny zapis dość niejednoznaczny o przeglądach posezonowych wraz z konserwacją zimową.

 

No i jest jeszcze plus ujemny jak to mawiał klasyk, czyli 3 cylindry podobno różnica w kulturze pracy znacząca ale w kosztach przeglądów na terenie Warszawy również (przykładowy cennik ze strony dealera/serwisu):

"....

Koszt przeglądu silników zaburtowych w siedzibie firmy:

- jednocylindrowego silnika – 195 zł/netto (w cenie oleje);

- dwucylindrowego silnika – 299 zł/netto (w cenie oleje);

- trzycylindrowego silnika – 660 zł/netto (w cenie oleje);

- czterocylindrowego silnika – 770 zł/netto (w cenie oleje).

..."

 

Więc na przedbiegach Merkury został przeniesione do rezerwy bo zaprzyjaźnionego serwisu nie mam, no ale przy zakupie należy brać pod uwagę złotą zasadę CCC  :D



#47 OFFLINE   Krzysztof Kacprzak

Krzysztof Kacprzak

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 487 postów
  • LokalizacjaRIVERFOX Grudziądz

Napisano 06 kwiecień 2016 - 19:59

Nie jest prawda, że przegląd po 20 rbh jest obowiązkowy u wszystkich.....w Hondzie obowiązkowy jest raz do roku a po 20 rbh trzeba wymienić oleje itp ale można zrobić to samemu.

A który serwis Mercurego wywalił takie ceny ?



#48 OFFLINE   Dzynek

Dzynek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów
  • LokalizacjaZąbki
  • Imię:Piotrek

Napisano 06 kwiecień 2016 - 20:34

Ale niestety Honda nie ma w ofercie 25KM a pewnie bym z ich stajni kupił chociażby z powodu programu 10x0%.
Cennik został zaczerpnięty ze strony Twin Power dealera nie tylko marki Merkury.

#49 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Napisano 06 kwiecień 2016 - 21:38

Jak potrafisz dobrze negocjować, to przegląd tzw zerowy będziesz miał w gratisie.

#50 OFFLINE   Dzynek

Dzynek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów
  • LokalizacjaZąbki
  • Imię:Piotrek

Napisano 06 kwiecień 2016 - 21:55

Zerowy na pewno bo od tego rozpoczyna się rozmowa, nawet atrakcyjne upusty można uzyskać na następne przeglądy po "dotarciu" i kolejne.
Ale znacząca jest różnica w cenie samych przeglądów pomiędzy silnikami dwucylindrowymi a trzy :(

Aby nie było tak prosto to najlepsze oferty sprzedaży (ewentualne dodatkowo rabaty na przeglądy) oferują dealerzy z poza "warszawy" a śmigać do nich specjalnie na kolejne przeglądy mija się z sensem, bynajmniej z ekonomicznego punktu widzenia.

Użytkownik milupa edytował ten post 07 kwiecień 2016 - 07:45
obraźliwe określenie miasta


#51 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 09 kwiecień 2016 - 20:50

Bo trzeba policzyć, co się bardziej opłaca, dodać kasę w Warszawie, czy zapłacić mniej i pojechać w Polskę.
Ja mam na przykładzie swojego Citroena (tak wiem nie motorowodne) ale regeneracja tylnej belki w Warszawie zaczyna się koszt od 1500zł i zobaczymy co będzie (teraz już są 2-3 warsztaty gdzie kończy się na 1500), ale pod Inowrocławiem jest warsztat Antałex się nazywa (tak ukryta kryptoreklama), który ma 2 stawki podstawa 750, rozszerzony 1000 jeśli pamiętam. Opłaca się z Warszawy pojechać. Dodam że zakład który robi belki dla całego Citroena na Polskę i połowę Niemiec obsługuje. Te w Warszawie co się kończą na 1500 to też belki biorą od Antałexu, trzeba oddać swoją, montują nową. Antałex daje gwarancję na swoją robotę.

Przy wspomnianej belce opłaca się pojechać bo i tak się jest kilka stówek do przodu.

Ja wiem jedno, ze swoim Evinrudem trochę się woziłem, serwis firmowy w Łodzi odwiedzałem i kasę becelowałem ale zawsze coś wyskoczyło, dopiero jak do @Evina do Hajnówki wysłałem silnik, to doprowadził mi do kultury motorek. Opłacało się nawet 2X zapłacić za kuriera. Więc powiem szczerze, jak ktoś ma problem z motorkiem, to najpierw niech @Evina się zapyta, potem szuka dalej.

Tak nawiasem to miałem opory, wysyłać silnik, kurier bla bla bla i podobne, teraz wiem, gdybym od razu do @Evina wysłał, to jakiś 1000zł do przodu bym był, a tak zapłaciłem frycowe czy też frajerskie.


Użytkownik milupa edytował ten post 10 kwiecień 2016 - 18:30


#52 OFFLINE   szuwarek80

szuwarek80

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów

Napisano 15 kwiecień 2016 - 03:28

Mam nowa trzydziestkę trochę już w tym roku pływałem .Motor ekonomiczny ,cichy , równo ładnie pracuje .Porównując do nowej Yamahy 15 to Suzuki spala nawet mniej paliwa przy tej samej jednostce i jaka moc .Jak bym miał wybierać to brałbym motor na wtrysku ,szarpanka i rozrusznik w jednym fajna sprawa jak prądu brak .Spodzina trochę delikatniejsza się wydaje jak u Yamahy 25hp stąd chyba trochę lżejszy jest .W instrukcji chyba napisane jest że posiada czujnik i kontrolkę wody w paliwie ,ale muszę to sprawdzić dokładniej bo ostatnio przejrzałem kilka pdf-ów  silników .do 100hp .

Nie podoba mi się że na czarnej spodzinie widać brud ,Yamahy kolor lepiej tuszuje osady z wody ,ale czapkę Df30 mają nie brzydką .Zaleta jak dla mnie to waga 72kg jeszcze śmiało można dżwignąć  i zamontować czy zdjąć motor . :)

Kawałek filmu


  • Karol Krause lubi to

#53 ONLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 15 kwiecień 2016 - 11:17

Jaki to dokładnie model że waży 72 kg, co ma dodatkowego?

Na jednym z filmów masz podłączony HDS do Suzuki, możesz coś więcej napisać o sposobie podłączenia?



#54 OFFLINE   szuwarek80

szuwarek80

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów

Napisano 15 kwiecień 2016 - 12:35

Cięższy jest bo na długiej stopie plus power trym ,no i 30-stka ma mocowanie do pawęży chyba większe jak w 25-stce .Hds potrzebuje interface do tego silnika plus jeszcze nmea starter kit .można trochę kabli samemu zrobić .



#55 ONLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 15 kwiecień 2016 - 13:16

Ok, NMEA Network Starter Kit, Model 124-69 znalazłem.

A jaki interfeace, możesz podać?

 

Samemu zdejmujesz i zakładasz ten silnik, rozumiem że ponton na przyczepie masz. ?



#56 OFFLINE   szuwarek80

szuwarek80

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów

Napisano 15 kwiecień 2016 - 13:37

Suzuki engine interface ,foto wieczorem mogę wrzucić .Starter kit można zrobić i jeszcze potrzeba jeden kabel dorobić bo w serwisie 300pln za kawałek kabla i dwie wtyczki .Motor lekki nie jest ale jeszcze z tych które da się wrzucić .Samemu zakładam ,przyczepkę mam ale jak na razie to go składałem i rozkładałem kilka razy .Ponad 600km w tym roku przepływałem po rzece ,teraz woda już opadła więc nie będzie już tak malinowo .



#57 ONLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 15 kwiecień 2016 - 19:46

Chętnie zobaczę foty. Jak możesz, zmierz na mocowaniu silnika do pawęży, odległość między środkami otworów (tymi co przykręcasz silnik do pawęży).

 

Często korzystasz z elektrycznego trymowania? Super by było jak byś nagrał filmik z trymowania.

Zastanawiam się czy z niego nie zrezygnować aby silnik był lżejszy.



#58 OFFLINE   szuwarek80

szuwarek80

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów

Napisano 15 kwiecień 2016 - 21:12

Górne mocowanie miedzy środkami otworów 32.8 cm ,dolne 25 cm . Trym raz się przydaje a raz nie więc jest taki potrzebny i niepotrzebny ale zależy jaka łódka itp .Dobra sprawa bo można ładnie wypoziomować łódkę czy przy podchodzeniu do brzegu też usprawnia .Nie podoba mi się że nie ma funkcji pływania na płytkiej wodzie ale sobie z tym poradziłem i jak po rzece to pływam na odbezpieczonym silniku .Z tego co kojarzę ale mogę się mylić to na gazowym trymie też nie ma funkcji na płytką wodę .

 


Użytkownik Szuwarek80 edytował ten post 15 kwiecień 2016 - 21:14


#59 ONLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 15 kwiecień 2016 - 21:43

Nie wiem o jakim górnym piszesz, a foty poglądowej w necie nie mogę znaleźć, poczekam aż coś wrzucisz.

Ja do Skylla 370 chcę założyć, mam obecnie DF20AL, ale przy dwóch chłopa i majdanie za mocno muszę ją kręcić aby płynęła swobodnie w ślizgu, przeszkadza mi to. Tak sobie wymyśliłem że przy 30 nie będę musiał tak mocno kręcić silnika.

Teraz czekam na odpowiedź sklepu czy mogą mi załatwić DF30AL bez bajerów wtedy waga 64 kg i mniej dźwigania.



#60 OFFLINE   szuwarek80

szuwarek80

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 16 postów

Napisano 15 kwiecień 2016 - 22:02

Mocowanie oczywiście jedno ,górne śruby w szerszym rozstawie 32.8 a dolne w węższym 25cm.Z tego co wiem to w tamtym roku były w Pl bez trymu ale każdy brał z power trym i już nie sprowadzają ale spytać warto .Trzydziestka do takiej łódki jak najbardziej ,mniej spali i ciszej będzie ,od Łomży masz stówkę jak chcesz to dawaj do mnie w niedzielę to możemy sprawdzić jak będzie .






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych