Dzielo skonczylem , wyglada tak . Skrzynka z Juli nadala sie idealnie , jeszcze ze 4 ogniwa by upchal spokojnie
Akumulator lifepo4 - zakup, użytkowanie, konserwacja / naprawy
#121 ONLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 17:57
- Apioo, malinabar i thug lubią to
#122 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 18:50
Piękna robota. To proszę o podliczenie całości.
#123 ONLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 19:23
1450 brutto. Napewno drożej niż monoblok. Bez bms. Za bms 10-25$ by trza dołożyć. Na winstonach może ciut taniej by bylo. Jednak uparlem się na te ogniwa
#124 ONLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 19:32
+ładowarka. Także jak na support-aku to niezłe pieniądze. Masz dwa wyjścia z kostkami - czyli echo i wciągarka windy? Piękna robota- mam tylko pytanie - te taśmy pomiędzy ogniwami to alu czy nierdzewka? Miedź mogłaby elektrochemicznie reagować z ogniwami?
P.s poprosiłem moderacje, by przeniosła tutaj sprawę obudów do twoich ogniw z sąsiedniego wątku.
#125 ONLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 19:43
Tak kostka.mniejsza xt 60 na echo i bałagan przetwornikow a wieksza xt 90 do wciagarki i ladowania . Szyny lepiej jak by były miedzane- Nie utlenia sie. A ze bylem w jakmis hiper markecie typu castorama i się nawinely, to wzielem. Mają 30mm2 także spokojnie prądowo wytrzymaja swoje 30A. Po sezonie dokrece .bądź zmienię na cu. Co do obudów. znaleźć idealną, to nie lada wyczyn... chodzi mi o gabaryt. Juz mialem z plexi rzeźbic.. . Ale ta z juli badz ta co Ty linkowles , jest git. Póki co jako support niezbadane są wyroki Boskie
Użytkownik siarq edytował ten post 26 styczeń 2018 - 19:46
#126 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 20:12
BMS taki do 60 lub 100A prądu rozładowania trochę drożej niż 25$ , ale to tylko szczegół.
Przy okazji jaki masz maksymalny ciągły prąd rozładowania ???
Ja liczę i mam nadzieję, że moje 100Ah z BMS , obudową i voltomierzem zamknie się w 2000 -2100 zł brutto, ładowarka 20A - 450zł - 500 zł brutto.
Czekam i mam nadzieję
#127 ONLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 20:16
https://pl.aliexpres...iceBeautifyAB=1
Tych bms-ow jest multum, znalazlem taki za 9,99$
a tu ogniwa:
- napięcie: 3,2 V
- pojemność: 10Ah
- rezystancja wewnętrzna: <6 mOhm
- napięcie ładowania: 3.65V±0,05V
- gęstość energii: 105Wh/kg
- technologia: litowo- żelazowo-fosforanowa (LiFePO4)
- napięcie maksymalnego rozładowania: 2.5V-2.0V
- standardowy prąd ładowania: 0,5C (5A)
- standardowy czas ładowania: 2h
- maksymalny stały prąd ładowania: 2C (20A)
- standardowy prąd rozładowania: 1C (10A)
- maksymalny ciągły prąd rozładowywania: 3C (30A)
- impulsowy prąd rozładowania: 10C (100A)
- zakres temperatur pracy:
-ładowanie: 0 - 45ºC
-rozładowanie: -20 - 65ºC - łącza śrubowe M6 na "+" i "-"
- wymiary: 38 x 146 mm (ze śrubami M6)
- waga: 330g
- trwałość: pow. 2000 cykli (80% pojemności przy ładowaniu prądem 1C)
- możliwość łącznia w dowolne pakiety
#128 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 20:34
Jest multum, tylko że ....... to no name , ja podałem cenę powiedzmy " firmowego ", albo z " dużej firmy ".
Ja mam maksymalny ciągły prąd rozładowania 100 A ( tak na wszelki wypadek ), niby silniki bez maksymizera biorą +/- 65 A , ale jak to w życiu, lepiej dołożyć troszkę $ i spać spokojnie.
Parametry ładne , jak z książki.
Użytkownik maweric edytował ten post 26 styczeń 2018 - 20:43
#129 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 21:05
BMS taki do 60 lub 100A prądu rozładowania trochę drożej niż 25$ , ale to tylko szczegół.
Przy okazji jaki masz maksymalny ciągły prąd rozładowania ???
Ja liczę i mam nadzieję, że moje 100Ah z BMS , obudową i voltomierzem zamknie się w 2000 -2100 zł brutto, ładowarka 20A - 450zł - 500 zł brutto.
Czekam i mam nadzieję
nadzieja matka "głupich" ale każdą matkę należy kochać
#130 ONLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 21:29
100A starczy z zpasem, ta ladowarke ichareg bedziesz bral? jesli tak ,to zrob na niej test i podeslij loga z ciekawosci kukne
#131 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 22:26
Ładowarka Charger 12V20A , będę miał parę sztuk , mogę Ci nawet wysłać na testy.
#132 ONLINE
Napisano 26 styczeń 2018 - 23:08
Dziekowac ,ale nie skorzystam bez zabezpieczen nie podepne. A bms nie mam póki co zapytalem bo gdzieś tam rozwazales jej zakup.
#133 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2018 - 08:24
Rozważam dalej , ale na tym etapie poszukuję ( negocjuje ) ogniwa. Najpierw potrzebuję dobrą cenę pakietu. Ciekawe czy można 308 ładować aku , który ma swój wewnetrzny BMS ???
#134 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2018 - 09:41
nadzieja matka "głupich" ale każdą matkę należy kochać
To miało być śmieszne ? czy chamskie ?
Bo wyszło jak to drugie.
#135 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2018 - 10:03
Rozważam dalej , ale na tym etapie poszukuję ( negocjuje ) ogniwa. Najpierw potrzebuję dobrą cenę pakietu. Ciekawe czy można 308 ładować aku , który ma swój wewnetrzny BMS ???
Chyba źle zadane pytanie, czy w 308 można odłączyć wewnętrzny BMS.?
To miało być śmieszne ? czy chamskie ?
Bo wyszło jak to drugie.
A żeby był śmieszniej powinno być " każda matka kocha swoje dzieci "
" Nadzieja umiera ostatnia " i tego należy się trzymać
- uups lubi to
#136 ONLINE
Napisano 27 styczeń 2018 - 10:31
Rozważam dalej , ale na tym etapie poszukuję ( negocjuje ) ogniwa. Najpierw potrzebuję dobrą cenę pakietu. Ciekawe czy można 308 ładować aku , który ma swój wewnetrzny BMS ???
Oczywiście ze.mozesz. bms w aku Ci odetnie lądowanie. Bądź sama ładowarka też wyłączy przy danym napięciu /prądu całego aku. W duo308 zdefinujesz swój aku. Ilość ogniw , pojemność. Prad lądowania. Jedynie nie zbalansujesz przy jej pomocy . Gdyż nie masz wprowadzonych przewodow. Za to wewnętrzny bms wraz z balanserem to zrobią za duo 308. Ona jest p tyle fajna że dokladnie będziesz wiedział ile weszło Ah w pakiet. I jakie jest napięcie całego pakietu. Przy "twoich" ladowarkach tych inforamcji nie uzyskasz.
Użytkownik siarq edytował ten post 27 styczeń 2018 - 10:50
- thug lubi to
#137 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2018 - 17:02
Adam, wszystko się zgadza.
Tylko, że : Twój akumulator i ładowarka "modelarska" jest super pod warunkiem, że wędkarz @kowalski chce mieć pełny wgląd w proces ładowania , napięcia , prądy itp.
Przeciętny, źle większość wędkarzy ma w d..pie proces ładowania, bms i to wszystko. Jego interesuje akumulator by był lekki i dobrze i długo pracował, dlatego ja idę w stronę tych akumulatorów i typowych ładowarek. Kowalski schodzi do garażu podpina dwie żabki do akumulatora i wszystko ma gdzieś, liczy się cena i jakość i żywotność . Druga sprawa ładowarka jej cena 308 około 1000 zł , powiedzmy akumulator z sonarsklep 12V 90Ah w promocji 2990 zł ( bez BMS ) ale przy tej ładowarce niepotrzebny : cena zestawu 4.000 zł .Cena zestawu zabija .
Przy mojej wersji 12V 100Ah z ładowarką to Cena: 2400 zł - zabija , ale już mniej
@Kowalski tylko podpina 2 przewody i wali go wszystko, szczelnie zamknięty akumulator z zaprogramowanym zabezpieczeniem. Nie interesują go ( bo nie muszą balansery , BMS ,prądy ładowania itp ). I myślę też, że jak ma zapłacić za żel Toyamy NPCG 100Ah 1200 zł, i dźwigać 30kg to prędzej czy później pomyśli o Lifepo4 za 2000 zł i 15 kg.
Ceny i tak pewnie spadną i mam się zamiar przyłożyć do tego.
Mnie wkręcił temat Lifepo4 ,dopiero przecieramy szlaki. Będzie tylko lepiej i taniej.
- godski, jbk, Apioo i 3 innych osób lubią to
#138 ONLINE
Napisano 27 styczeń 2018 - 21:01
Użytkownik siarq edytował ten post 27 styczeń 2018 - 21:07
- malinabar i Sonary i mapy lubią to
#139 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2018 - 21:40
I tego się trzymajmy, wspierajmy i wymieniajmy doświadczenia.
Ja też jestem w temacie Lifepo4 zielony , ostatnio tyle czytałem i uczyłem się na studiach , a było to dawno .
Co do BMS ( różnicy w cenie ) , z tego co wyczytałem tańsze mają ustalone napięcia i prądy dedykowane są pod konkretne pakiety , te droższe programuje się np: C1;C2 itd
#140 ONLINE
Napisano 27 styczeń 2018 - 21:45
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
1 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych
-
bartekmaj