lekko miec nie bedzie , ale powinen sobie poradzic bez problemow
Akumulator lifepo4 - zakup, użytkowanie, konserwacja / naprawy
#1841 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2023 - 12:46
#1842 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2023 - 18:24
Użytkownik krakus edytował ten post 04 styczeń 2023 - 18:26
- michcio lubi to
#1843 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2023 - 08:50
Dzięki Panowie za odpowiedzi.
Z dodatkową kasą na 100 Ah może być ciężko, bo są jeszcze inne wydatki, ale może faktycznie poczekam trochę dłużej i odłożę na większą pojemność.
Najwyżej połowę sezonu będę na wiosłach....przy okazji trochę przypakuję
#1844 OFFLINE
Napisano 05 luty 2023 - 13:33
W tamtym roku kupiłem używany 3 letni aku LifePo4 o pojemności 100AH z przebiegiem max 30 cykli. Ja zrobiłem może kilkanaście. Otóż gdy go ląduje ładowarka 20A, ląduje się max 3-3,5h po czym ładowarka się wyłącza. Wiec po czasie lądowania wnioskuje ze jego pojemność realna to 60-70AH. Niestety nie dysponuje miernikiem żeby zmierzyć ile prądu odda pod obciążeniem. Czy możliwe jest ze po 50 cyklach i 4 latach aku stracił tyle pojemności?
#1845 OFFLINE
Napisano 05 luty 2023 - 13:48
to zalezy od jakosci ogniw, bardziej bym obstawial na rozjechanie cel. z czasem to bedzie postepowac. jak nie ma bluetooth , to bez otwarcia i tesowania ogniw sie prawdy nie dowiesz
#1846 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 11:39
W tamtym roku kupiłem używany 3 letni aku LifePo4 o pojemności 100AH z przebiegiem max 30 cykli. Ja zrobiłem może kilkanaście. Otóż gdy go ląduje ładowarka 20A, ląduje się max 3-3,5h po czym ładowarka się wyłącza. Wiec po czasie lądowania wnioskuje ze jego pojemność realna to 60-70AH. Niestety nie dysponuje miernikiem żeby zmierzyć ile prądu odda pod obciążeniem. Czy możliwe jest ze po 50 cyklach i 4 latach aku stracił tyle pojemności?
Mimo wszystko licznik watogodzin by się przydał by dowiedzieć się prawdy.
Kupiłem też niby 100 ah. Ale był zbyt na to za lekki bo masa jego to 8,5 kg, a powinno być 11-12 kg
Zrobiłem pomiar i się okazało, że ma 73 Ah i oddaje 900 Wh energii.
A jaką masę ma ten akumulator ??
Użytkownik Domator edytował ten post 07 luty 2023 - 11:44
#1847 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 13:38
Mimo wszystko licznik watogodzin by się przydał by dowiedzieć się prawdy.
Kupiłem też niby 100 ah. Ale był zbyt na to za lekki bo masa jego to 8,5 kg, a powinno być 11-12 kg
Zrobiłem pomiar i się okazało, że ma 73 Ah i oddaje 900 Wh energii.
A jaką masę ma ten akumulator ??
Mój 100 Ah ma 13 kg ale poszły porządne ogniwa.
Jak najszybciej i najtaniej zrobić pomiar?
Użytkownik godski edytował ten post 07 luty 2023 - 13:39
#1848 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 13:52
#1849 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 14:59
Tylko watomierz, albo dać komuś co ma sprzęt do tego
Taki pewnie wystarczy?
Z minusów to że na początku muszę go rozładować do zera, prawda?
https://allegro.pl/o...CBoCgMgQAvD_BwE
#1850 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 15:56
- godski lubi to
#1851 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 17:26
Wystarczy , ale 130a na niego nie dawaj
Rozumiem że rozładować aż do odcięcia BMS-a, podlączyć watomierz i ładować na full .
Takie rozładowanie do odcięcia nie jest szkodliwe?
Użytkownik godski edytował ten post 07 luty 2023 - 17:26
#1852 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 17:47
Witam ,czy rozładowanie LIFePo4 do13,3V wystarcz na postój zimowy .
Poadrawiam.
#1853 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 18:07
Rozumiem że rozładować aż do odcięcia BMS-a, podlączyć watomierz i ładować na full .
Takie rozładowanie do odcięcia nie jest szkodliwe?
po to jest bms ,aby uzytkownik nie zepsuł akumulatora, tak jak napisales , badz w druga strone na rozladowaniu. testery profesjonalne wpierw laduja poznie rozladowuja, pojemnosc wejscia do wyjscia sa zblizone
#1854 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 20:05
#1855 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 20:07
#1856 OFFLINE
Napisano 08 luty 2023 - 09:29
Taki pewnie wystarczy?
Z minusów to że na początku muszę go rozładować do zera, prawda?
Tego typu mierniki mają taką wadę, że resetują się po ustaniu napięcia. W związku z tym jeśli bms odłączy napięcie to licznik się wyzeruje i nie dowiesz się jaki był pomiar. Sprawdź czy z boku nie na jakiegoś gniazdka, gdzie można podłączyć zasilanie podtrzymujące. (na fotce z allegro jest) Wtedy, jak prawidłowo podłączysz wtyk z zasilaniem to miernik nie "zgaśnie".
Użytkownik Domator edytował ten post 08 luty 2023 - 09:33
- godski lubi to
#1857 OFFLINE
Napisano 08 luty 2023 - 10:11
Tego typu mierniki mają taką wadę, że resetują się po ustaniu napięcia. W związku z tym jeśli bms odłączy napięcie to licznik się wyzeruje i nie dowiesz się jaki był pomiar. Sprawdź czy z boku nie na jakiegoś gniazdka, gdzie można podłączyć zasilanie podtrzymujące. (na fotce z allegro jest) Wtedy, jak prawidłowo podłączysz wtyk z zasilaniem to miernik nie "zgaśnie".
Tyle że można mierzyć przy ładowaniu.
#1858 OFFLINE
Napisano 08 luty 2023 - 10:21
Tyle że można mierzyć przy ładowaniu.
to tak
#1859 OFFLINE
Napisano 08 luty 2023 - 12:04
Ale mimo wszystko polecam: https://allegro.pl/o...100a-8637334737
mam dwa egzemplarze i są bez zarzutu. Używam ich w połączeniu z regulatorem obrotów silnika PWM DC https://allegro.pl/o...o-p-12492546128 na łódce. Wtedy zawsze wiem ile Wh zużyłem i ile mi zostało w akumulatorze.
Użytkownik Domator edytował ten post 08 luty 2023 - 12:06
#1860 OFFLINE
Napisano 08 luty 2023 - 14:36
Czy ktoś z forumowiczów używa lifepo4 jako rozruchowego do silnika? Pojawiają się już takie, z kondensatorem. 1,5 kg wagi i strzały po 600A niby wytrzymują.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych