Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Akumulator lifepo4 - zakup, użytkowanie, konserwacja / naprawy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2381 odpowiedzi w tym temacie

#1081 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 30 maj 2020 - 14:13

Ja mam ten

#Aliexpress 40,15 zł 25%OFF | 100A 60V DC cyfrowy watomierz watomierz miernik mocy bilans napięcia Battery Checker
https://a.aliexpress.com/_dZCcDlr

Wpinasz normalnie pomiędzy aku a silnik... Lub pewnie też można w ładowarkę aby sprawdzić ile prądu przyjął...

To na foto to zdjęcie od siarq i jego miernik

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

 

 

odonosnie miernikow , to ten linkowany przez @Tomasz do 100A.... niewierze ze wytrzymy tyle, moze chwilowo ale nie przez godzine. Przy wiekszych pradach lepiej wziasc jakis na boczniku. Przy 12V i pradach duzych wydziela sie sporo ciepla, jak sie bawicie to nie zostawiajcie tego bez nadzoru! W najlepszym wypadku miernik padnie , w gorszym scenariuszu moze sie cos zapalc

Dzięki Panowie. Biorę najtańszy.

 

A tak nawiasem mówiąc czy ktoś użytkuje lifepo4 dłużej niż Tomasz i jak wyniki?



#1082 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 30 maj 2020 - 14:18

odonosnie miernikow , to ten linkowany przez @Tomasz do 100A.... niewierze ze wytrzymy tyle, moze chwilowo ale nie przez godzine. Przy wiekszych pradach lepiej wziasc jakis na boczniku. Przy 12V i pradach duzych wydziela sie sporo ciepla, jak sie bawicie to nie zostawiajcie tego bez nadzoru! W najlepszym wypadku miernik padnie , w gorszym scenariuszu moze sie cos zapalc

https://pl.aliexpres...8#2717#7564#662

 

 

Jak ten bocznik się montuje?



#1083 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8491 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 30 maj 2020 - 14:20

odonosnie miernikow , to ten linkowany przez @Tomasz do 100A.... niewierze ze wytrzymy tyle, moze chwilowo ale nie przez godzine. Przy wiekszych pradach lepiej wziasc jakis na boczniku. Przy 12V i pradach duzych wydziela sie sporo ciepla, jak sie bawicie to nie zostawiajcie tego bez nadzoru! W najlepszym wypadku miernik padnie , w gorszym scenariuszu moze sie cos zapalc

Tyle że mój silnik ma pobór max 55 a więc chyba ogarnie i jest wystarczający...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

#1084 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 30 maj 2020 - 14:23

Załączony plik  bocznik.png   105,21 KB   31 Ilość pobrań



#1085 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 31 maj 2020 - 23:13

Mam co takiego pod aplikacje

https://pl.aliexpres...2957990278.html

nie wiem jak by się miał pod większym  obciążeniu ja mam do silniczka 20 lbs , piszą do 100A.


Użytkownik manonegra13 edytował ten post 31 maj 2020 - 23:14


#1086 OFFLINE   elpojo

elpojo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 894 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 18 czerwiec 2020 - 09:15

Czy jest opcja podniesienia akumulatora po zadziałaniu BMS na wodzie, inny niż ładowarka 230V. Wczoraj w 4h trollingu (przy około 60%) niespodziewanie zadziałał BMS.

Dokulałem się na aku z echa, bo pontonem pod prąd na Odrze, na wiosłach, nawet spokojnej, miejsciej byłoby niełatwo... B)



#1087 OFFLINE   Domator

Domator

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 222 postów
  • LokalizacjaSosnowiec
  • Imię:Cezary

Napisano 18 czerwiec 2020 - 09:22

Czy jest opcja podniesienia akumulatora po zadziałaniu BMS na wodzie, inny niż ładowarka 230V. Wczoraj w 4h trollingu (przy około 60%) niespodziewanie zadziałał BMS.

Dokulałem się na aku z echa, bo pontonem pod prąd na Odrze, na wiosłach, nawet spokojnej, miejsciej byłoby niełatwo... B)

Akumulator "wzbudzający"  może też być. Wystarczy mieć pakiet 18650 4s. On pełny dalj napięcie 16,8 V.



#1088 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 18 czerwiec 2020 - 09:26

Czy jest opcja podniesienia akumulatora po zadziałaniu BMS na wodzie, inny niż ładowarka 230V. Wczoraj w 4h trollingu (przy około 60%) niespodziewanie zadziałał BMS.

Dokulałem się na aku z echa, bo pontonem pod prąd na Odrze, na wiosłach, nawet spokojnej, miejsciej byłoby niełatwo... B)

U mnie 12v pozwalało podnieść bms, raz miałem zwarcie na brzegu- użyłem kabli i aku samochodowego. Na wodzie aku od echa - o ile jest osobny, również powinien podnieść elektronikę sterującą ogniwami. 



#1089 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 23 czerwiec 2020 - 08:54

ostatnio widziałem jak BMS odciał zasilanie po wyczerpaniu aku podczas gdy do aku lifepo4  był podłączony silnik dziobowy. Po odłączeniu dziobowego  od aku podłączona została echosonda i z godzinę spokojnie aku jeszcze dawał prąd do echa z poborem 1A i nie trzeba było wzbudzać niczym akumulatora



#1090 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 23 czerwiec 2020 - 09:04

ostatnio widziałem jak BMS odciał zasilanie po wyczerpaniu aku podczas gdy do aku lifepo4  był podłączony silnik dziobowy. Po odłączeniu dziobowego  od aku podłączona została echosonda i z godzinę spokojnie aku jeszcze dawał prąd do echa z poborem 1A i nie trzeba było wzbudzać niczym akumulatora

Mnie wczoraj dwa ekrany zgasły, bo zapomniałem doładować kostki. To nie było śmieszne, trzeba było spływać ,nie działał żaden z odbiorników po próbie włączenia. 



#1091 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 23 czerwiec 2020 - 09:05

ostatnio widziałem jak BMS odciał zasilanie po wyczerpaniu aku podczas gdy do aku lifepo4  był podłączony silnik dziobowy. Po odłączeniu dziobowego  od aku podłączona została echosonda i z godzinę spokojnie aku jeszcze dawał prąd do echa z poborem 1A i nie trzeba było wzbudzać niczym akumulatora

Nic dziwnego, nowe BMS włączają się bez potrzeby wzbudzania .


  • Bronek82 lubi to

#1092 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 23 czerwiec 2020 - 09:30

Są różne bms. Jedne przy stanach krytycznych i podłączonym obciążeniu wyłączają pakiet, A do ponownego wzbudzenia wymagane jest podanie zewnętrznego zasilania. Drugi.rodzaj- po zdjęciu obciążenia "powstanie". W przypadku niskiego/wysokiego napięcia którejś z cell , żaden bms nie "załączy" pakietu ponownie. Te drugie są troszkę wygodniejsze. Podstawa to wiedza ile zostało energii w aku... trzeba watomierz, bądź bms z bluetooth.

#1093 OFFLINE   elpojo

elpojo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 894 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 23 czerwiec 2020 - 11:58

Na wyświetlaczu pod obciążeniem miałem 12,2V. Po podniesieniu za pomocą ładowarki wskazywał 60%. Wiem, że wyswietlacz należy traktować z rezerwą...

#1094 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 23 czerwiec 2020 - 12:50

Woltomierz wskaże napięcie calego pakietu, które ma się nijak do napięć poszczególnych cell . W sytuacji idelanej gdy poziom napięć wszystkich cell jest rowny, to można bazować na woltomierzach. Jednak w praktyce zazwyczaj jest inaczej, i napiecia podczas rozładowania są różne. Jedno ogniwo przy końcu będzie miało 2.6v A drugie 3v. Dojdzie do wartości krytycznej i bms wyłączy. To zjawisko można zniwelować aktywnymi balansersmi, jednak wiąże się to z kosztami. Dwa , nawet aktywne balnsery o pradach 5-8A potrzebuje czasu i rozjadu napięć , aby spełniać swoje funkcje. Podstawowe bms z balansersmi mają male prądy rzędu 30-50mA, co skutkuje długim czasem balansu. Przyjmując 50mA tj. Okolo 1.2Ah na 24h
... przy dużych pojemnościach czasu trzeba sporo

#1095 OFFLINE   elpojo

elpojo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 894 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 25 czerwiec 2020 - 13:48

Tuż przed odcięciem na wyświetlaczu silnika (Haibo) część zapisów kreskowych w cyfrach się nie świeciła, pomyślałem że wyświetlacz nawalił. Czy może mieć to związek z późniejszym odcięciem BMS?



#1096 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 25 czerwiec 2020 - 19:20

Woltomierz wskaże napięcie calego pakietu, które ma się nijak do napięć poszczególnych cell . W sytuacji idelanej gdy poziom napięć wszystkich cell jest rowny, to można bazować na woltomierzach. Jednak w praktyce zazwyczaj jest inaczej, i napiecia podczas rozładowania są różne. Jedno ogniwo przy końcu będzie miało 2.6v A drugie 3v. Dojdzie do wartości krytycznej i bms wyłączy. To zjawisko można zniwelować aktywnymi balansersmi, jednak wiąże się to z kosztami. Dwa , nawet aktywne balnsery o pradach 5-8A potrzebuje czasu i rozjadu napięć , aby spełniać swoje funkcje. Podstawowe bms z balansersmi mają male prądy rzędu 30-50mA, co skutkuje długim czasem balansu. Przyjmując 50mA tj. Okolo 1.2Ah na 24h
... przy dużych pojemnościach czasu trzeba sporo

A myśleliście już nad zabieraniem w dłuższą trasę małego agregatu prądotwórczego i prostownika impulsowego?

Poniżej 20kg masy i zasięg zwielokrotniony.

Trzeba tylko pamiętać by nie płynąć na pracującym agregacie, bo można uszkodzić silnik zbyt dużym napięciem.


Użytkownik Stołczynianin edytował ten post 25 czerwiec 2020 - 19:25


#1097 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 25 czerwiec 2020 - 19:34

A myśleliście już nad zabieraniem w dłuższą trasę małego agregatu prądotwórczego i prostownika impulsowego?

Poniżej 20kg masy i zasięg zwielokrotniony.

Trzeba tylko pamiętać by nie płynąć na pracującym agregacie, bo można uszkodzić silnik zbyt dużym napięciem.

Siedziałeś kiedyś przez kilka godzin 1m od agregatu? Mnie po nawałnicy się zdarzyło. Bez zatyczek do uszu to ryzyko znaczne. Walizkowa yamaha, przy której wysiedzisz, kosztuje pewnie tyle co 200ah w lifepo4 12v.... 


  • Biesan lubi to

#1098 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 25 czerwiec 2020 - 19:46

W jakim Celu?
  • Przemfish lubi to

#1099 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 25 czerwiec 2020 - 19:52

A myśleliście już nad zabieraniem w dłuższą trasę małego agregatu prądotwórczego i prostownika impulsowego?

Poniżej 20kg masy i zasięg zwielokrotniony.

Trzeba tylko pamiętać by nie płynąć na pracującym agregacie, bo można uszkodzić silnik zbyt dużym napięciem.

Nie wiem jaki cel temu ma być.

Silnik elektryczny najczęściej używa się w strefie ciszy.

Pracujący agregat tą ciszę zakłóca i podlega to pod jakieś tam sankcje.

Tak samo jazda autem czy kładem po lodzie w zimę po jeziorze gdzie jest strefa ciszy.



#1100 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 25 czerwiec 2020 - 20:41

walizkowe agregaty ,jak Maciek zauwazyl sa drogie ~4000zl...






Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych