Serio tak jest ?? Nie zauważyłem - ale się przyjrzę. Mi bardziej przeszkadza zachowanie tego silnika w czasie flauty - kręci się jak wariat - brakuje możliwości zadania marginesu błędu (np 2m) i wtedy do czasu zdryfowania silnik by nie reagował. Zdarzyło się, że przy zupełnej flaucie silnik non-stop się kręcił (180st w lewo, za chwilę 180st w prawo) aż do wkurzającego momentu kiedy go wyłączałem, bo przeszkadzał. Przeprowadzałem kalibrację zgodnie z instrukcją i nic to nie dało. Potwierdziłem z kolegą, który ma podobne doświadczenie z kręcącym się non stop silnikiem mimo bezwietrznej pogody.
Druga sprawa - na pewno nie ma zabezpieczenia przeciw oplątaniu kabla przez obrót 360st - we wspomnanych wyżej warunkach zdarzyło się, że się elektryk 'zapędził' i obrócił o ponad 360st - pomagało zatrzymanie z pilota i wymuszenie odwinięcia kabla przez trzymanie odpowiedniej strzałki obrotu.
Mariusz, widziałem materiał z Białorusi, w którym zalecano częstą kalibrację- właśnie jako panaceum na nawinięcie kabla.