Kolego @sum23
W USA wszystkie ceny są netto a to dlatego, że stawki podatku różnią się w zależności od stanu i nikt nie będzie podawał 51 różnych cen (tak 51 bo na export też)
Jest to powszechnie przyjęty zwyczaj i nikt nie oczekuje ceny brutto.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 01 luty 2019 - 10:12
Kolego @sum23
W USA wszystkie ceny są netto a to dlatego, że stawki podatku różnią się w zależności od stanu i nikt nie będzie podawał 51 różnych cen (tak 51 bo na export też)
Jest to powszechnie przyjęty zwyczaj i nikt nie oczekuje ceny brutto.
Napisano 01 luty 2019 - 11:24
Napisano 01 luty 2019 - 11:46
Przy eksporcie w US sprzedaje się netto a kupujący we własnym zakresie pokrywa koszty przesyłki i opłat związanych z importem, niektórzy sprzedawcy oferuja usługę pokrycia opłat. Czasami sprzedaż wysyłkowa między stanami traktowana podobnie jest jak eksport i jest netto. Na stronie którą Pan linkował jest napisane, że doliczają sales tax dla zakupów z wysyłką do stanu w którym rezydują. Tak samo w marketach do cen z półek doliczany jest podatek przy kasie. Na półce jest $100, a przy kasie $110 i nikt się nie dziwi. Prosze sobie wpisać w zamówieniu dostawę do NJ i magicznie dolicza Panu 6,625% do zamówienia (ale cały czas nie 23% jak u nas). Inny kraj inne obyczaje, ale jak widać nie dociera.
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 01 luty 2019 - 11:59
Napisano 02 luty 2019 - 00:06
Jeżeli gniazdo i wtyczka są na 10 Amper...a silnik pobiera ok 60A to kończy się to tak:Czyli co? Najlepiej przewody bezpośrednio do aku i tylko ten bezpiecznik jako włącznik-wyłącznik?
I jeszcze jedno, dlaczego te gniazdo z wtyczką nie zda egzaminu, pytam poważnie, to nie żart...
Napisano 02 luty 2019 - 00:56
Napisano 02 luty 2019 - 07:58
Jeżeli gniazdo i wtyczka są na 10 Amper...a silnik pobiera ok 60A to kończy się to tak:
IMG-20171108-WA0008.jpg
IMG-20171108-WA0005.jpg
Napisano 05 luty 2019 - 17:25
Wracając do tematu, sprawa "załatwiona" tak, że przewód bezpośrednio do akumulatora w bakiście, a jako wyłącznik bezpiecznik automatyczny 50A...
IMG_20190205_132457.jpg 31,08 KB 50 Ilość pobrań
IMG_20190205_132509.jpg 23,5 KB 47 Ilość pobrań
Napisano 05 luty 2019 - 17:33
Mancio chwal sie jaki masz uchwyt ram do elektryka...daj fotyWracając do tematu, sprawa "załatwiona" tak, że przewód bezpośrednio do akumulatora w bakiście, a jako wyłącznik bezpiecznik automatyczny 50A...
IMG_20190205_132457.jpg
IMG_20190205_132509.jpg
Napisano 05 luty 2019 - 21:48
Mancio chwal sie jaki masz uchwyt ram do elektryka...daj foty
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
To jest chyba taki uchwyt jak z linku
http://www.nalodzi.p...02u-detail.html
tylko, że z dłuższym ramieniem bo tamten byłby dla mnie za niski... a ramię takie:
https://www.rammount...part/RAM-201U-D
nigdy nie miałem z tymi uchwytami do czynienia, ale muszę przyznać, że solidna rzecz...
edit: Bielun na poprzedniej stronie lepiej widać ten uchwyt.
Użytkownik mancio edytował ten post 05 luty 2019 - 21:50
Napisano 06 luty 2019 - 07:02
Moim skromnym zdaniem bezpiecznik dales nie w optymalnym miejscuWracając do tematu, sprawa "załatwiona" tak, że przewód bezpośrednio do akumulatora w bakiście, a jako wyłącznik bezpiecznik automatyczny 50A...
IMG_20190205_132457.jpg
IMG_20190205_132509.jpg
Napisano 06 luty 2019 - 07:51
Moim skromnym zdaniem bezpiecznik dales nie w optymalnym miejscu
Tzn bedzie to gralo, ale lepiej byloby go zamontowac blizej zrodla zasilania (czyli aku)
Jak coś iskrzy, przetarte, mokre itd to wtedy bezpiecznik zadziala dla calego obwodu, lub możesz samodzielnie odciąć caly obwód. A tak, silnik zabezpieczysz, ale co jest między silnikiem a aku już nie
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
A że tak się spytam, co może się "dziać" na 50cm przewodu między aku a bezpiecznikiem?
Napisano 06 luty 2019 - 08:46
W Twoim przypadku za dużo się pewnie nie wydarzy na tym odcinku:)A że tak się spytam, co może się "dziać" na 50cm przewodu między aku a bezpiecznikiem?
Napisano 06 luty 2019 - 09:36
Więc tak. Co do bezpiecznika, to jest wodoszczelny, ale zostawiłem sobie "furtkę" w postaci zapasu kabla przy silniku, czyli bezpiecznik może być na zewnątrz tak jak teraz, lub w bakiście, całkowicie bezpieczny od zalania. A na kabel oczywiście zrobiłem "wgłębienie" w miejscu gdzie wchodzi do bakisty, jak również w klapie, także nie jest narażony na ściśnięcie, przecięcie itd... Ale dzięki za uwagi
IMG_20190206_092310.jpg 31,46 KB 38 Ilość pobrań
Napisano 12 luty 2019 - 18:28
Mam pytanie do użytkowników. Pływając po szkierach, Rugii ... generalnie wodach słonawych widzicie białe (morskie) wersje ?
Napisano 13 luty 2019 - 13:49
Jakby kogoś interesowało to zamówiłem taki oto pokrowiec...
IMG_20190213_122223.jpg 41,44 KB 32 Ilość pobrań
IMG_20190213_122236.jpg 40,56 KB 32 Ilość pobrań
Napisano 13 luty 2019 - 15:15
Moim skromnym zdaniem bezpiecznik dales nie w optymalnym miejscu
A tak, silnik zabezpieczysz, ale co jest między silnikiem a aku już nie
Chyba, że bezpiecznik jest dedykowany tylko do silnika (tak powinno być) wtedy miejsce jego umieszczenia na przewodzie "prawie" nie ma znaczenia.
BTW. 50A to za mały amperarz - mam podobny bezpiecznik (60A) i dwa-trzy razy zdarzyło się, że jak włączyłem Xi3 na max obroty i jeszcze zechciałem skręcić /sterować to 60tkę wybiło. Na szczęście to automat a po drugie sporadycznie korzysta się z pełnej mocy dziobowca.
Napisano 13 luty 2019 - 17:33
Użytkownik sum23 edytował ten post 13 luty 2019 - 17:33
Napisano 13 luty 2019 - 18:26
Napisano 13 luty 2019 - 19:53
Napisano 14 luty 2019 - 14:57
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych