Marcin ale masz na myśli zużycie prądu np. w funkcji kotwicy gps, czy np. trolling?
MotorGuide Xi3 / Xi5
#421 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2019 - 19:35
#422 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2019 - 19:42
#423 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2019 - 20:01
Jednak dzielac się swoim doswiadczeniem, używam skylla 370 + xi3 55lbs + lifepo4 100ah
Tego zestawu nigdy nie udało mi się zajechać w jeden dzien, a nie oszczędzam go. Nawet w warunkach pływania cały dzień, samemu, non stop silnik wlaczony, kotwica gps, zmiany miejscowek na pelnej predkosci, mocny wiatr (porywy do 40-50km) - aku wstrzymuje bez zajakniecia
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
#424 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2019 - 20:22
Dzięki za info panowie.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 13 lipiec 2019 - 20:23
#425 OFFLINE
Napisano 14 lipiec 2019 - 09:27
Testowałem 80Ah lifepo4 z Xi5, może starczyc i na dwa dni jaki jednego dnia może nie wytrzymać. Pobor jest maksymalnie ok 50A z Xi5 (i (Xi3) więc reszta to juz matematyka i faktyczna pojemność aku
Ja mam zwykły kwas od Tuborga 100ah + lądowanie z silnika 16A
Na jeziorach w Szwecji wystarcza na całotygodniowy wypad. Na mniejszych rzekach w funkcji kotwicy 2-3 dni.
Wczoraj po 11 godzinach na Warszawskiej Wiśle jak kotwica po raz pierwszy zobaczyłem na silniku czerwona lampkę
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#426 OFFLINE
Napisano 15 lipiec 2019 - 09:35
Jakiej pojemnosci macie akumulatory do tych xi, i na ile wam wystarczają?
160A 24V LiFePo z przetwornicą napięcia na 12V 60A. Zasilam wszystkie zabawki 12V (echo, pompa wody, ładowarka telefonu, głośnika, dziobowy) - przetwornica nawet minimalnie się nie grzeje. Po dwóch dniach pływania (12km na Haswingu 5HP 24V + 6km na dziobowym - prędkość 0,9 - 1,5kmph - dryf po trasie plus kilkanaście razy kotwica przy wietrze ok 4 - biała grzywa na falach) - zjadło mi 86Ah.
- mathew.stepnicki lubi to
#427 OFFLINE
Napisano 18 lipiec 2019 - 10:44
czy hds-7 live row 3in1
Nie chodzi mi stricte o liveSight,a raczej o różnice downScan,Bluetooth, mapy itd.
Z góry podziękował za rady
Użytkownik Z Olsztyna edytował ten post 18 lipiec 2019 - 10:52
#428 ONLINE
Napisano 18 lipiec 2019 - 10:54
na hds bedziesz mial lepsza rozdzielczosc ,mozliwosco przyszlosciowej rozbudowy o kolejne nowe wynalazki, ale za tym ida $$
#429 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2019 - 12:42
Testowałem wczoraj swój xi3 gps, odsyłka do serwisu centralnego dystrybutora na Polskę mnie czeka, ponieważ przysłano mi egzemplarz z nieaktualnym oprogramowaniem, nie mogę tak po prostu wpiąć go w sieć, by wszystko działało jak trzeba. Owszem, rozwiązanie jest, polega na wpinaniu/włączaniu odbiorników w sieci NMEA w określonej kolejności przy każdym uruchomieniu zestawu - ale nie o to chodzi w sprzęcie za grube $$.
Dlaczego muszę płacić za niedopatrzenie dystrybutora( bo on ma jako jedyny nośnik z interfejsem do wgrania oprogramowania silnika) i opłacać gabarytowo dużą przesyłkę?
Odpowiedź brzmi- bo taka jest polityka producenta sprzętu.....
Jeżeli ktoś planuje kupić silnik xi3/xi5 i na dziś nie ma w planach używania Pinpoint Gateway, niech tak czy siak poprosi o wgranie nowego oprogramowania do silnika przed wysyłką
A teraz pytania do użytkujących Xi z Gatewayem: czy w Lowrance jest panel/karta silnika na ekranie? Na materiałach z YT widziałem jakby okienko panelu silnika-ale to Lowrance i starsze wersje. Może te brakujące update softowe to zmieni?
U mnie w Evo jest pasek menu po lewej stronie, nie da się skonfigurować jego wielkości. Drugie pytanie- czy po użyciu funkcji nawigacji do wskazanego waypointa jest możliwość ustawienia prędkości dojazdowej? Bo u mnie vmax się załącza i to średnio przyjemne,trzeba się krzesełka trzymać.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 23 lipiec 2019 - 12:45
#430 ONLINE
Napisano 23 lipiec 2019 - 15:47
- Sailfish lubi to
#431 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2019 - 17:26
Ja tez tak miałem,podpięcia sieci NMEA pod stały prąd załatwiło sprawę.
#432 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2019 - 19:43
#433 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2019 - 20:03
Może mnie ktoś oświecić xi3 ma trzy łopatową śrubę a xi5 dwu łopatową. Uciąg nominalnie 55 lbs obydwa, więc może jakieś logiczne wytłumaczenie się znajdzie.
"Większość śrub, w ramach kompromisu dla wibracji, wygodnej wielkości, skuteczności oraz kosztów, jest wykonywana z trzema łopatkami. Różnica skuteczności pomiędzy śrubą o dwóch oraz śrubą o trzech łopatkach jest uważana za mniej znaczącą niż różnica wibracji." żródło https://raksa.com.pl...napedowych.html
Widocznie w Xi5 wibracje nie są tak odczuwalne o jest różnica w sprawności
Użytkownik wedkarski365 edytował ten post 23 lipiec 2019 - 20:04
- Paweł J lubi to
#434 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2019 - 20:15
#435 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2019 - 20:28
Sporo łodzi rosyjskich pływa z kipawami , te rozwiązanie jest tam mocno chwalone, jako pomocne przy forsowaniu zarośniętych płyciznMuszę sprawdzić ten kompromis i na weekend założę trzy łopatową, z czystej ciekawości.Średnica obydwu jest prawie identyczna ,została mi śruba od jakiegoś motorguide pawężowego.
Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka
#436 OFFLINE
Napisano 23 lipiec 2019 - 20:42
#437 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2019 - 15:46
Testowałem wczoraj swój xi3 gps, odsyłka do serwisu centralnego dystrybutora na Polskę mnie czeka, ponieważ przysłano mi egzemplarz z nieaktualnym oprogramowaniem, nie mogę tak po prostu wpiąć go w sieć, by wszystko działało jak trzeba. Owszem, rozwiązanie jest, polega na wpinaniu/włączaniu odbiorników w sieci NMEA w określonej kolejności przy każdym uruchomieniu zestawu - ale nie o to chodzi w sprzęcie za grube $$.
Dlaczego muszę płacić za niedopatrzenie dystrybutora( bo on ma jako jedyny nośnik z interfejsem do wgrania oprogramowania silnika) i opłacać gabarytowo dużą przesyłkę?
Odpowiedź brzmi- bo taka jest polityka producenta sprzętu.....
Jeżeli ktoś planuje kupić silnik xi3/xi5 i na dziś nie ma w planach używania Pinpoint Gateway, niech tak czy siak poprosi o wgranie nowego oprogramowania do silnika przed wysyłką
A teraz pytania do użytkujących Xi z Gatewayem: czy w Lowrance jest panel/karta silnika na ekranie? Na materiałach z YT widziałem jakby okienko panelu silnika-ale to Lowrance i starsze wersje. Może te brakujące update softowe to zmieni?
U mnie w Evo jest pasek menu po lewej stronie, nie da się skonfigurować jego wielkości. Drugie pytanie- czy po użyciu funkcji nawigacji do wskazanego waypointa jest możliwość ustawienia prędkości dojazdowej? Bo u mnie vmax się załącza i to średnio przyjemne,trzeba się krzesełka trzymać.
Mam pytanie. Czy jesteś po rozmowie z dystrybutorem centralnym ? Uzgodniliście, że silnik należy wysłać ?
Mój po pierwszym odpaleniu w sieci zaczął domagać się aktualizacji oprogramowania. Gdzieś też znalazłem instrukcję jak to zrobić (trzeba w odpowiednim momencie wyłączyć i włączyć zasilanie). Próbowałem tak zrobić, ale po komunikacie rozpoczęcia aktualizacji nic się nie działo. Czekałem z pół godziny i przerwałem. O dziwo, po kolejnym odpaleniu silnik zaczął się zachowywać poprawnie - komunikował się przez sieć i włączył się boczny panel sterowania na ekranie.Potem znowu wszystko się wysypało. Zrobiłem ustawienia fabrycznie i wszystko od nowa. Obecnie pilnuję kolejności włączania - najpierw silnik, aż do ustalenia pozycji GPS, potem NMEA, potem echo. Póki co działa, chociaż mam sporo zastrzeżeń - np. mam wrażenie, że czasami silnik korzysta z GPS echosondy. Po włączeniu kotwicy cofa kilka metrów. Po dojechaniu na punkt nie włącza automatycznie kotwicy (a powinien). I kilka innych.
Co do prędkości dojazdowej. U mnie po włączeniu komendy nawigacji na punkt płynie z ostatnio używaną prędkością. Jeśli dopłynę na punkt np. na 30 % mocy, to na kolejny też popłynie z taką mocą, chyba że zmienię w trakcie.
- Sonary i mapy lubi to
#438 OFFLINE
Napisano 27 lipiec 2019 - 16:02
Niestety, taka polityka producenta, na własny koszt odsyłasz, po update parkery płacą kurierowi.Mam pytanie. Czy jesteś po rozmowie z dystrybutorem centralnym ? Uzgodniliście, że silnik należy wysłać ?
Mój po pierwszym odpaleniu w sieci zaczął domagać się aktualizacji oprogramowania. Gdzieś też znalazłem instrukcję jak to zrobić (trzeba w odpowiednim momencie wyłączyć i włączyć zasilanie). Próbowałem tak zrobić, ale po komunikacie rozpoczęcia aktualizacji nic się nie działo. Czekałem z pół godziny i przerwałem. O dziwo, po kolejnym odpaleniu silnik zaczął się zachowywać poprawnie - komunikował się przez sieć i włączył się boczny panel sterowania na ekranie.Potem znowu wszystko się wysypało. Zrobiłem ustawienia fabrycznie i wszystko od nowa. Obecnie pilnuję kolejności włączania - najpierw silnik, aż do ustalenia pozycji GPS, potem NMEA, potem echo. Póki co działa, chociaż mam sporo zastrzeżeń - np. mam wrażenie, że czasami silnik korzysta z GPS echosondy. Po włączeniu kotwicy cofa kilka metrów. Po dojechaniu na punkt nie włącza automatycznie kotwicy (a powinien). I kilka innych.
Co do prędkości dojazdowej. U mnie po włączeniu komendy nawigacji na punkt płynie z ostatnio używaną prędkością. Jeśli dopłynę na punkt np. na 30 % mocy, to na kolejny też popłynie z taką mocą, chyba że zmienię w trakcie.
Sprawa obgadana z szefem serwisu. Jako centrala, mają jako jedyni w pl kość pamięci z interface do gateway, nie wypożyczają jej, choć to nie jest problem z update z flasha-na YT jest materiał .
Miałbym już poroniony, gdyby nie furgonetka.pl, która pośredniczyła w zamawianiu frachtu. Otóż po niepodjęciu przesyłki przez kuriera, trzeba ponowić jego wezwanie każdorazowo.....
Żadnego powiadamiania na maila nie przysłali, w panelu klienta na ich stronie to jest widoczne. Gdybym nie obdzwonił fedexa, który nie miał śladu mej paki w systemie, a potem do furgonetki, to bym wyłysiał do reszty czekając na podjęcie przesyłki.. .
Na wtorek ustawiam kolejne podejście -innego przewoźnika. Drożej, ale mam nadzieję, że szybciej.
Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka
#439 OFFLINE
Napisano 28 lipiec 2019 - 18:22
Mam pytanie. Czy jesteś po rozmowie z dystrybutorem centralnym ? Uzgodniliście, że silnik należy wysłać ?
Mój po pierwszym odpaleniu w sieci zaczął domagać się aktualizacji oprogramowania. Gdzieś też znalazłem instrukcję jak to zrobić (trzeba w odpowiednim momencie wyłączyć i włączyć zasilanie). Próbowałem tak zrobić, ale po komunikacie rozpoczęcia aktualizacji nic się nie działo. Czekałem z pół godziny i przerwałem. O dziwo, po kolejnym odpaleniu silnik zaczął się zachowywać poprawnie - komunikował się przez sieć i włączył się boczny panel sterowania na ekranie.Potem znowu wszystko się wysypało. Zrobiłem ustawienia fabrycznie i wszystko od nowa. Obecnie pilnuję kolejności włączania - najpierw silnik, aż do ustalenia pozycji GPS, potem NMEA, potem echo. Póki co działa, chociaż mam sporo zastrzeżeń - np. mam wrażenie, że czasami silnik korzysta z GPS echosondy. Po włączeniu kotwicy cofa kilka metrów. Po dojechaniu na punkt nie włącza automatycznie kotwicy (a powinien). I kilka innych.
Co do prędkości dojazdowej. U mnie po włączeniu komendy nawigacji na punkt płynie z ostatnio używaną prędkością. Jeśli dopłynę na punkt np. na 30 % mocy, to na kolejny też popłynie z taką mocą, chyba że zmienię w trakcie.
A hebel masz do wyłączania prądu?
#440 OFFLINE
Napisano 30 lipiec 2019 - 14:53
A hebel masz do wyłączania prądu?
Tak
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych