MotorGuide Xi3 / Xi5
#521 Guest_Michal Sz_*
Napisano 07 wrzesień 2019 - 16:46
#522 OFFLINE
Napisano 07 wrzesień 2019 - 17:16
Zrobiłem to zanim popłynąłem dalej jeszcze stojąc po kolana w wodzie , potem na wodzie M+111 i dwa kółeczka.
Moim zdaniem soft jest delikatnie mówiąc niedopracowany, to są tak proste algorytmy ze porostu szkoda ze oddali silnik nie analizując jego zachowania w terenie.
A algorytm pewnie ma oparty na wskazaniu gps bez jakieś kompensacji szybkości zmiany konta kierunku i reagując gwałtownie chce doprowadzić do wyrównania .
Efekt jest taki sam jak autem byś skręcał na śliskiej nawierzchni gwałtownie kontrując kierunek, każdy wie ze napewno za chwile ty ie kolo cie wyprzedzi.
I ten efekt tu jest dokładnie książkowy,
Podobnie nie dopracowany jest algorytm kotwiczenia, reakcja na wciśnięcie kotwicy musi dać na maxa a potem się meczy aby stanąć pod fale, pytanie po co szkoda prądu i bezpiecznika.
Jeśli jest ktoś tu kto ma podobny silnik Minkoty proszę o info czy zachowanie ich silników jest podobne, bo chyba zrezygnuje z sieci i podpięcia silnika pod Echo i kupie Minkote jeśli one nie maja takich nie dopracowanych softów do tego aktualizacja wiąże się z wysłaniem silnika .
Kupiłem go tylko po to abym nie musiał ciągać ze sobą sternika, a często na moim balonie ja robiłem za sternika i właściwie nie łapałem tylko zajmowałem się prowadzeniem łodzi, po kupnie silnika jest lepiej ale nadal musze łapać co 10m pilota i korygować bo nie plynie zgodnie z zadanym kierunkiem. Jutro postaram się wyłapać te nurtujące mnie problemiki.
Sama idea pływanie z takim rozwiązaniem jest cudowna , ale powinna działać stabilniej bez względu czy to deska czy ponton czy łódka 5m płaskodenna. Albo opcja przełączania jak ma się zachowywać albo samo uczenie zachowania na wodzie przy różnych warunkach, Algorytm ma wszystkie instrumenty aby wiedzieć z której strony wieje wiatr i jestem przekonany ze dali by rade.
Nie jest tak różowo- to nie jest autopilot, który żywi się danymi o zmianie kursu z czujników zewnętrznych. W instrukcji masz jasno napisane, że silnik nie koryguje przesunięcia kursu.
Ja też na pontonie nie mam lekko, ale trzymanie kursu wygląda trochę lepiej niż u ciebie. Poza tym zrobię test jaki wpływ na trzymanie kursu ma położenie silnika względem dziobu- o ile jakąś ma, bo moja płyta montażowa jest dwupozycyjna- ukośna, by noga silnika leżała na burcie, oraz centralnie w osi pontonu,który do tego nie ma kila.
Dziś natknąłem się na info z forum w USA, że część problemów może powodować kabel Gateway. Komuś pomogła wymiana na nowy egzemplarz.
A z Rosji jest nieoficjalne info, że serwis MG wysłał do przedstawiciela w tym kraju nowy flash z update. Może faktycznie coś wymyślą.
#523 ONLINE
Napisano 07 wrzesień 2019 - 17:30
Te ósemki to chyba żarcik ci ?
Tak, ja zrobiłem tak jak na filmie tylko orientacje kila robiłem na przyczepie, jest super.
https://youtu.be/crcThFObqI0
- C4rl lubi to
#524 OFFLINE
Napisano 07 wrzesień 2019 - 18:31
Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka
#525 ONLINE
Napisano 08 wrzesień 2019 - 21:14
Jeśli jest ktoś tu kto ma podobny silnik Minkoty proszę o info czy zachowanie ich silników jest podobne, bo chyba zrezygnuje z sieci i podpięcia silnika pod Echo i kupie Minkote jeśli one nie maja takich nie dopracowanych softów do tego aktualizacja wiąże się z wysłaniem silnika .
Kupiłem go tylko po to abym nie musiał ciągać ze sobą sternika, a często na moim balonie ja robiłem za sternika i właściwie nie łapałem tylko zajmowałem się prowadzeniem łodzi, po kupnie silnika jest lepiej ale nadal musze łapać co 10m pilota i korygować bo nie plynie zgodnie z zadanym kierunkiem. Jutro postaram się wyłapać te nurtujące mnie problemiki.
.
Mam Ulterrę z iPilot Link spiętą z Helixem.
Mało jeszcze nią pływałem, ale podobnych cudów jakie tu są opisywane nie miałem.
Kotwica bez problemu, oczywiście że jak szybko płynę i wcisnę kotwice to siła pędu powoduje że łódka jest już daleko poza punktem, ale silnik wraca do tego punktu, niekiedy robi to gwałtownie, innym razem mniej, jeszcze nie ogarnąłem czemu.
Do celu płynie delikatnym szlaczkiem przy bocznym wietrze, przy zbliżaniu się sama wytraca prędkość i kotwiczy.
Kotwiczenie bardzo precyzyjne, aż się sam zdziwiłem że tak ładnie trzyma, najlepiej od razu ustawić się pod wiatr, wtedy nie kombinuje za dużo.
Reszty z braku czasu jeszcze reszty nie sprawdzałem, a możliwości ma imponujące. Klikologia w Helix przyciskami właśnie zaczęła mnie drażnić, rozpoczęło się myślenie o Solix
#526 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2019 - 05:18
Piotr- myślę, że trudności są przejściowe. Spowodowane częstymi zmianami softu ale też i możliwe że wybrakowanym modułem GPS w konkretnej partii.
Czas pokaże. U mnie po ostatnich kalibracjach, sprawdzeniu czapki silnika - gdzie odsunąłem przewody zasilające od modułu GPS- jest lepiej- pływanie po kursie z pilota - stabilniejsze. Jest delikatne balansowanie, ale też mam ponton i to bez kila- inaczej być nie może w takim przypadku.
Pozostałe problemy są do ogarnięcia w czasie, albo też i są gotowe rozwiązania poza korporacyjne- ze wschodu.
#527 ONLINE
Napisano 09 wrzesień 2019 - 07:31
Marcin, rozumiem Ciebie, Ty dajesz radę, koledzy co czytają uczą się od Ciebie i z wątku i starają się dać radę.
Ale pewnie mnóstwo jest użytkowników, którzy nie mają gdzie tej wiedzy zdobyć i rwą włosy, bo np. silnik wyrwał kabel.... (to tylko przykład).
Ja jadę na ryby, a nie walczyć ze sprzętem. Mogę czegoś nie umieć ustawić, ale sprzęt ma działać i już, ma zapewnić bezpieczne wypłynięcie i powrót (ale jak wyrwie kabel....)....
Nie odpowiadaj, bo nie chcę niepotrzebnej dyskusji nie na temat wątku. Ja Cię rozumiem, i mam nadzieję że Ty rozumiesz moja wypowiedź.
Pozdrawiam.
- Radbraw lubi to
#528 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2019 - 09:31
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#529 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2019 - 11:12
Ma pewnie i inne zalety, ale wyłączając Caymana to seria Xi3 jest budżetowym rozwiązaniem, które w niektórych sytuacjach sprawia problemy w sieci, ale wszystkie funkcje z pilota działają i cieszą na wodzie.
Przypomnę, że to nie jest główny napęd i niezależnie od marki ma ściśle określone zastosowania- kotwica gps, opływanie miejscówki, ew. pływanie po trasie. Trolling z napędem na dziób jest mniej wygodny niż silnik z rumplem, szybsza jest reakcja ręki na rumplu.
Zawsze można kupić Ghosta,Ultrę czy Toura- tego pierwszego widziałem na jednym z portali - cena 16kpln i pewnie życie będzie jeszcze piękniejsze. Ale składa się ono z wyborów. Ja w zasadzie nie mam powodów do narzekań, do moich zastosowań wędkarskich jest w pełni wystarczający, do robienia dokładnych tras- tu muszę doposażyć ponton w leeboards/kil oraz czekać na rozwiązania softowe.
Gdyby moje jeziora miały slipy, ew. wygodne plaże do desantowania- to nie kombinowałbym na pontonie a kupił łódkę 3,8m, jakąś lekką i pewnie okazało by się, że nautyka łodzi jest równie istotna jak precyzja silnika. Do większości zastosowań xi3 daje radę- zwłaszcza na mniejszych pływadłach. Jeżeli nie będzie padać - jadę na dalsze testy.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 09 wrzesień 2019 - 11:12
#530 Guest_Michal Sz_*
Napisano 09 wrzesień 2019 - 11:15
I tego miedzy innymi brakuje w Xi3.Kotka ma ustawienie boat scale w pilocie które dostosowuje reakcję silnika do wielkości kadłuba. Zmiana tego parametru powoduje obniżenie/podniesienie mocy korekty algorytmu. Trzeba sobie dobrać doświadczalnie. Nie ma problemu z rzucaniem, na najmniejszym ustawieniu korekty są bardzo delikatne.
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
Dodam ze wczoraj pływałem i starałem się wytracić prędkość zanim wcisnąłem kotwice i silnik zachowywał się zdecydowanie lepiej nie szarpał tak. Co do trzymania kursu nadal nie jest to tak ze wciskam i płynę co jakiś czad musze korygować.
#531 ONLINE
Napisano 09 wrzesień 2019 - 11:28
Jak pisałem wcześniej do utrzymania kursu potrzebna jest masa, silnik musi mieć co ciągnąć, przy lekkim zestawie zawsze będzie efekt myszkowania, to jest naturalne zjawisko i tutaj żaden soft nie pomoże. U mnie to wygląda tak;
- Karol Krause, Sonary i mapy, gumowy i 1 inna osoba lubią to
#532 OFFLINE
Napisano 16 wrzesień 2019 - 19:59
WIitam
potrzebuję informacji :
chcę kupić silnik MG 12v aby był kompatybilny z Lowrance HDS Live 12, co muszę zamówić aby to wszystko ze sobą połączyć?
#533 OFFLINE
Napisano 17 wrzesień 2019 - 01:36
Silnik ,echo,NMEA2000, MotorGuide Gateway Kit
Użytkownik rgm edytował ten post 17 wrzesień 2019 - 01:37
#534 OFFLINE
Napisano 17 wrzesień 2019 - 17:28
Czy to Riverfox'a 420 jak długość kolumny 55 czy 48?
#535 OFFLINE
Napisano 17 wrzesień 2019 - 17:50
Silnik ,echo,NMEA2000, MotorGuide Gateway Kit
dziękuję
#536 OFFLINE
Napisano 17 wrzesień 2019 - 18:15
u mnie jest 55 cali , 48 powinno też wystarczyć. riverfox 420.
#537 OFFLINE
Napisano 17 wrzesień 2019 - 20:04
Właśnie nabyłem silnik XI5 i szukam kabla do przedłużenia silnika (przetwornik )z LOWRANCE, koledzy jaki to kabel i gdzie mogę kupić
#538 OFFLINE
Napisano 17 wrzesień 2019 - 20:40
Kupujesz adapter do twojego modelu, a później zwykły przedłużacz przetwornika od Lowrance. A jaki konkretnie, to zależy co masz.
#539 OFFLINE
Napisano 17 wrzesień 2019 - 20:46
Myślałem ,że tylko przedłużacz a jednak adapter 6pin muszę dokupić.
#540 OFFLINE
Napisano 18 wrzesień 2019 - 11:18
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych