Cześć. Wróciłem z wody, rybę widziałem -ale u kolegi.
Co do meritum- na mapie z reefmastera odpalonej w echu robisz punkty trasy dla dziobowca/autopilota bezpośrednio na mapie w plotterze, który uprzejmie ciebie zapyta, czy je skonwertować na trasę. Szczęśliwi ci, którzy mają silniki Xi z pierwszych lat produkcji , które działają w tym trybie bezbłędnie i bardzo sprawnie. Błąd oprogramowania ewidentny, co najlepiej widać na przykładzie funkcji kotwicy GPS, która z pilota działa wzorowo( oczywiście po zrobieniu niezbędnych kalibracji silnika), a nie działa z poziomu ekranu. Punkty trasy w tych okolicznościach są generowane normalnie, ale po osiągnięciu pierwszego z nich trasa jest zrywana i silnik przechodzi w trym karuzeli- czyli kręci się w koło z dość dużą prędkością. Realnie więc nie działa, podobnie jak funkcja do kotwiczenia w miejscu wskazanym na ekranie plottera. Niezależnie od trybu użycia tej funkcji- czy to z mapy , czy to z panelu nawigacyjnego- rezultat ten sam.
Serwis Parker Poland zapewnił mnie, że wszystkie silniki- także pogrwarancyjne- zostaną naprawione.......o ile znajdzie się rozwiązanie tego problemu w USA. Póki co go nie ma.
Oficjalnie problem jest nierozwiązany, nieoficjalnie- jest rozwiązanie, niestety- jak wszystko- kosztowne dość, bo przy tym kursie dolara- prawie nowy Gateway u nas.
Ja nie mam, ale nie wykluczam jak to mawiał najsłynniejszy wędkarz wśród prezydentów RP.
Motor Guide ma teaz swój dziobowiec Tour Pro, ponoć tam jest ten sam soft i moduły gps co w Xi- prędzej czy później będą musieli spiąć się i to ogarnąć, choć teraz to Lowrance ze swoim Ghostem może nie mieć interesu, by się dogadywać...
Kiedy w końcu lutego wracał mój Xi3 z serwisu - chcieli mi go wymienić na nowy, ale żaden z półki zaprzęgnięty do stanowiska testowego, nie utrzymywał trasy, waypointa wskazanego z plotera.... Co mogłem- w materii tej zrobiłem, przesłałem swoje filmy z (nie)działania silnika do serwisu, zostały wysłane do USA.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 02 maj 2020 - 11:59