Shimano Stella i Twin Power - "od srodka"...
#41 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 18:24
Dla porównania europejska FD ma na stopce napisane Stella 4000FD Japan,a model JDM ma na stopce napisane tylko 4000 Japan,wybity numer seryjny taki jak na opakowaniu i jeszcze jakiś inny numer
Teraz chyba wszystkie młynki JDM Shimano mają numery seryjne na stopce...
#42 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 19:50
W mojej Stelli C 3000 hg, odpowiednik FD, koło przekładni jest wykonane z innego materiału, w kol. brązu. W FD widzę,że to chyba stop alu ? Być może zależy to także od wielkości modelu ?
Pozdrawiam
#43 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:04
#44 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:08
A tu, chyba,że mnie wzrok myli...No wiesz te nasze Twin Powery to mają mało wspólnego z tymi z JDM,ale żeby Stellę okrajać to już trochę przegięcie...
ps. Ty masz FD,masz tu zdjęcia japońskiego odpowiednika 07 4000,porównaj części
#45 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:10
Fakt na drugim zdjęciu przekładnia wyszła dosyć blado,robione telefonem i pewnie przekłamał trochę kolory,ale na pierwszym zdjęciu gdzie są wszystkie części widać że koło przekładni jest ciemniejsze od piniona
Jeśli dobrze kojarzę to wszystkie kołowrotki Shimano mają koło przekładni ze stopu alu,tyle że niektóre są gołe czyli srebrne,niektóre mają czarną ceramiczną powłokę a Stella '07 i '10 mają taką złoto-brązową powłokę ochronną,według producenta jest dużo bardziej trwała od tych czarnych.
#46 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:13
Pozdrawiam
#47 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:17
Czy jest złota czy czarna... bo w '01 (FA) jest pokryta czarną powłoką.
#48 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:19
#49 ONLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:19
Nie znalazlem.
W opisach mowi sie o duzej przekladni 3D. Cokolwiek by mialo to znaczyc...
http://www.tackletou...nostellafb.html
#50 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:21
Nie znam się na stopach metali, a już myślałem, że to brąz czy coś podobnego. Stelli 98 nie zdążyłem rozebrać, ale faktycznie w modelu 95 na kole znajduje się czarny nalot.
Nie,nie,to tylko wytrzymała powłoka ochronna
ps. nie nalot tylko powłoka ochronna
#51 ONLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:21
Nie znam się na stopach metali, a już myślałem, że to brąz czy coś podobnego. Stelli 98 nie zdążyłem rozebrać, ale faktycznie w modelu 95 na kole znajduje się czarny nalot.
98ka tez ma czarna powloke na kole przekladni.
Ponizej zdjecie szczerbatego kola przekladni.
Stella 3000 model 1998.
Załączone pliki
#52 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:27
#53 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:27
Jeśli dobrze kojarzę to kiedyś 3000 to obecne 4000?
#54 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:29
#55 ONLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:29
Guzu,spora...
Jeśli dobrze kojarzę to kiedyś 3000 to obecne 4000?
Tak, wsrod 1998 rozmiar 3000 to 4000 z mniejsza szpula.
#56 ONLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:30
Guzu, koło podobne do 95tki, jak nie takie same...
Nie takie samo.
Nie pasuja.
Roznia sie dlugoscia, i mam tu na mysl os ich.
Srednica moze byc taka sama nawet. Ale 98ka jest szczuplejsza w obudowie od 95ki.
#57 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:32
Guzu powiedz,są jakieś różnice między przekładnią z małymi ząbkami,a większa ich ilością od przekładni z większymi ząbkami ale mniejszą ilością? Przełożenie? Moc?
#58 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:34
#59 ONLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:41
Ksztalt zebow, kat naciecia i wielkosc zeba wszystko to ma sprawiac ze zadziala ten X-Ship. Ze sie bedzie super lekko krecilo bez oporu stawianego przez przynete.
Tyle Shimano.
Realnie przekladnia to przekladnia. Kolo to tylko jedna jej czesc.
Robote robi kolo + pinion.
Jak sie porowna np przekladnie Stelli 01 w rozmiarze 4000 :
SW PG vs SW HG
Kola zebate sa ludzaco podobne. Pewnie jest jakas roznica w liczbie zebow. Ale niewielka.Musi byc bo to wychodzi z kalkulacji roznicy przelozen
Zasadanicza roznica jest w pinionach. HG ma 6 naciec, PG ma 8. Pinion PG jest glebszy.Czyli grubszy. Czy to oznacza ze zeby kola przekladni wchodza glebiej w niego ? czy to moze kwestia ksztaltu bardziej niz wlasciwosci pracy ? Nie wiem. Nie mialem nigdy obudowy przezroczystej w kolowrotku zeby to moc okreslic jednoznacznie.
Moim zdaniem Shimano i Daiwa daja jednoznaczna odpowiedz jakie przekladnie sa bardziej trwale i lepiej znaszace prace pod obciazeniem :
takie jak sa w Stellach SW, Certate HC.
Jest jedno ALE, to moje prywatna opinia : nie idzie to w parze ze sposobem pracy. Czyli maselkiem i innymi cechami lubianymi przez wedkarzy lowiacych lekko i bardzo lekko...
#60 OFFLINE
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:44
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych