Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki dziobowe Minn Kota - Ulterra, Powerdrive, Terrova

terrova powerdrive ulterra

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
696 odpowiedzi w tym temacie

#201 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 19 marzec 2020 - 12:15

Czy to jest ten silnik z uszkodzonym GPS który był ostatnio za 1500 na fejsie?


  • AdamCh i Sonary i mapy lubią to

#202 OFFLINE   Maniek600

Maniek600

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 101 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Maniek

Napisano 19 marzec 2020 - 15:45

Tak. Masz pomysl jak to naprawic?

Użytkownik Maniek600 edytował ten post 19 marzec 2020 - 15:46


#203 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 19 marzec 2020 - 22:48

Takie rzeczy są zazwyczaj zalane żywicą i nienaprawialne. Zostaje wymiana.



#204 OFFLINE   Bielun22

Bielun22

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 173 postów

Napisano 20 marzec 2020 - 03:57

Tak. Masz pomysl jak to naprawic?

Wymiana modułu jedynie... nie powinno byc drogo do tej wersji silnika...
Tu masz link gdzie takie cos kupic :
https://northlandmar.../control-boards

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

#205 OFFLINE   Maniek600

Maniek600

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 101 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Maniek

Napisano 20 marzec 2020 - 15:39

Trzeba poczekac aż dolar troche spadnie..

#206 OFFLINE   Atana

Atana

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 20 marzec 2020 - 17:34

Ciekawy wątek, tym bardziej że jesteśmy w trakcie wymiany Ulterry na MGix5 bo to schodzenie nie działa jak powinno, a jak się zawiesi to ręcznie nic się nie da zrobić.

Z tym podnoszeniem Ulterry to nie są legendy. Montowaliśmy na Atanie pierwszy egzemplarz Ulterry w EU, z pierwszej serii i...

...i łódka ledwo zdążyła dojechać do Szwecji a producent poprosił o zwrot wszystkich silników. Odeślą jak poprawią.

I to ta cała legenda, w pierwszej serii, Ulterra miała czujnik który wyczuwał że haczymy silnikiem i podnosił ją trochę do góry, i dalej płynęła.

Cały system się wieszał po 60 razach i nic nie dało się zrobić. Producent zgarnął wszystkie, wyeliminował tą opcję, wyciął z filmiku ujęcia gdzie silnik sam się podnosi (tzw Trym w pionie) jak w coś uderzy, i ta opcja zniknęła.

To nie miało nic wspólnego z przetwornikiem który jedyne co może zrobić to pokazać o co urwaliśmy silnik, i tyle.

Niestety problemy Ulterry się nie skończyły i trwają do dziś, aktualnie wymieniamy kolejną już Ulterre bo wiesza się Auto Deploy.

 

Kolejna sprawa to silnik na pilota na rufę, utrzymanie pozycji łodzi z GPS, NIE JEST FIZYCZNIE MOŻLIWE z jednym silnikiem. A z dwoma to tylko duże spalinowe mają kotwiczenie, Żeby kotwiczyć silnikiem z rufy, muszą być dwa które kręcą się niezależnie lewo/prawo i przód/tył. Jeden może być w lewo i do przodu, a drugi w prawo i do tyłu. I wtedy bez problemu utrzymamy pozycję. Żaden elektryk na rufie nas nie zakotwiczy, a jeżeli to się uda to tylko przypadkiem (mi się udało ustać z rufowym elektrykiem przez ok 10-15 min) Ale ustawienie tego i wstrzelenie się w odpowiedni wiatr trwało kolejne 15 min. 

 

Pływanie tylko na elektryku na pilota z rufy też nie jest możliwe, bez analogowego łącznika pomiędzy naszym mózgiem a silnikiem będziemy płynąć zygzakiem. Kierownice w łodziach nie bez powodu są symetryczne dookoła, tylko po to żebyśmy nie zwariowali bo kierownica na łodzi nigdy nie będzie "na wprost".  Dlatego że łódkę ściąga a wraz ze zmianą prędkości, wiatrem, falami, prądem, ściąganie jest mniej lub bardziej intensywne.

Do tego,  kliknięcie guzika na pilocie lewo/prawo ma z reguły zakres "za bardzo w lewo" / "za bardzo w prawo"

 

Osobiście z przyczyn estetycznych i braku możliwości kotwiczenia "na guzik" nie toleruje silnika dziobowego, mam elektryka na pilota na rufie i jest banalny sposób na pływanie na nim, wystarczy opuścić do wody spalinowy który robi mi za ster. I wtedy nie dość że pływam normalnie to skręcam kierownicą, a kurs na wprost można utrzymać bez najmniejszego problemu. A do kotwiczenia jedna winda kotwiczna na dziobie, druga na rufie i możemy stać w poprzek nurtu nawet przez całą kwarantannę ;-)


Użytkownik Atana edytował ten post 20 marzec 2020 - 17:45


#207 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 20 marzec 2020 - 18:05

Ciekawy wątek, tym bardziej że jesteśmy w trakcie wymiany Ulterry na MGix5 bo to schodzenie nie działa jak powinno, a jak się zawiesi to ręcznie nic się nie da zrobić.

Z tym podnoszeniem Ulterry to nie są legendy. Montowaliśmy na Atanie pierwszy egzemplarz Ulterry w EU, z pierwszej serii i...

...i łódka ledwo zdążyła dojechać do Szwecji a producent poprosił o zwrot wszystkich silników. Odeślą jak poprawią.

I to ta cała legenda, w pierwszej serii, Ulterra miała czujnik który wyczuwał że haczymy silnikiem i podnosił ją trochę do góry, i dalej płynęła.

Cały system się wieszał po 60 razach i nic nie dało się zrobić. Producent zgarnął wszystkie, wyeliminował tą opcję, wyciął z filmiku ujęcia gdzie silnik sam się podnosi (tzw Trym w pionie) jak w coś uderzy, i ta opcja zniknęła.

To nie miało nic wspólnego z przetwornikiem który jedyne co może zrobić to pokazać o co urwaliśmy silnik, i tyle.

Niestety problemy Ulterry się nie skończyły i trwają do dziś, aktualnie wymieniamy kolejną już Ulterre bo wiesza się Auto Deploy.

 

Kolejna sprawa to silnik na pilota na rufę, utrzymanie pozycji łodzi z GPS, NIE JEST FIZYCZNIE MOŻLIWE z jednym silnikiem. A z dwoma to tylko duże spalinowe mają kotwiczenie, Żeby kotwiczyć silnikiem z rufy, muszą być dwa które kręcą się niezależnie lewo/prawo i przód/tył. Jeden może być w lewo i do przodu, a drugi w prawo i do tyłu. I wtedy bez problemu utrzymamy pozycję. Żaden elektryk na rufie nas nie zakotwiczy, a jeżeli to się uda to tylko przypadkiem (mi się udało ustać z rufowym elektrykiem przez ok 10-15 min) Ale ustawienie tego i wstrzelenie się w odpowiedni wiatr trwało kolejne 15 min. 

 

Pływanie tylko na elektryku na pilota z rufy też nie jest możliwe, bez analogowego łącznika pomiędzy naszym mózgiem a silnikiem będziemy płynąć zygzakiem. Kierownice w łodziach nie bez powodu są symetryczne dookoła, tylko po to żebyśmy nie zwariowali bo kierownica na łodzi nigdy nie będzie "na wprost".  Dlatego że łódkę ściąga a wraz ze zmianą prędkości, wiatrem, falami, prądem, ściąganie jest mniej lub bardziej intensywne.

Do tego,  kliknięcie guzika na pilocie lewo/prawo ma z reguły zakres "za bardzo w lewo" / "za bardzo w prawo"

 

Osobiście z przyczyn estetycznych i braku możliwości kotwiczenia "na guzik" nie toleruje silnika dziobowego, mam elektryka na pilota na rufie i jest banalny sposób na pływanie na nim, wystarczy opuścić do wody spalinowy który robi mi za ster. I wtedy nie dość że pływam normalnie to skręcam kierownicą, a kurs na wprost można utrzymać bez najmniejszego problemu. A do kotwiczenia jedna winda kotwiczna na dziobie, druga na rufie i możemy stać w poprzek nurtu nawet przez całą kwarantannę ;-)

W instrukcji jest opisane co zrobić aby złożyć silnik manualnie gdy ulegnie awarii lub skończy się prąd.

Całą jesień przelatałem wraz z Ulterrą, koło tysiąca kotwic zrobionych i nic się nie działo niepokojącego. 

A obecna Ulterra to która wersja? Pytam o tą z SI.

 

Pokaż te swoje cuda na rufie, moja wyobraźnia nie bardzo łapie jak to działa , elektryk i spalina na rufie i kotwica (spot lock).

Jakiś filmik byłby super. 



#208 OFFLINE   Atana

Atana

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 20 marzec 2020 - 19:07

Oczywiście, da się to złożyć, choć łatwiej odkręcić od łódki i poddać recyklingowi. bardziej mi chodziło oto żeby to funkcjonowało również manualnie i dało się szybko złożyć w razie potrzeby,bez narzędzi. To nie było oczywiste?

Ja nie mam Ulterry na łodzi ale info od naszych klientów którym to zamontowaliśmy (oraz demontowaliśmy) lub sobie sami zamontowali. Statystycznie, Ulterra nie działa i nie ma co się na tym rozpisywać. Jeżeli w 2020 weszło coś nowego (mówię o nowej mechanice)to może wreszcie będzie dobrze. Nowy przetwornik raczej nie poprawi funkcji Deploy.

 

Poniżej zdjęcie łódki o której piszę, jest elektryki spalina na rufie:

 

IMG_20190511_094539-scaled.jpg



#209 OFFLINE   Atana

Atana

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 20 marzec 2020 - 19:09

Tu znalazłem zdjęcie na wodzie:

IMG_0286-scaled.jpg



#210 OFFLINE   Atana

Atana

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 20 marzec 2020 - 19:15

Filmik mogę nakręcić jak będę na wodzie, normalnie, windę na rufie mamy w bakiście, przykręconą do pawęży, na ten sezon będzie na zewnątrz na płytach montażowych TRAC:

IMG_20200306_135723-scaled.jpg



#211 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 20 marzec 2020 - 19:31

Załatwię Ci ten recycling, z odbiorem osobistym.  :P 

MG też wezmę jak będziesz chciał oddać do recyklingu.  :P 

Ładny zestawik  ;)

Dziękuję za foty.

 

A filmik nadal bym chciał zobaczyć, jak zachowuje się łódź w trakcie realizacji podstawowych funkcji silnika dziobowego troling, kotwica, przesuniecie kotwicy, płynięcie po zadanej głębokości. Oczywiście w wydaniu Twoim. 

 

Każdy orze jak może i czym może.

Fajnie że pokazałeś swoje rozwiązanie.


Użytkownik Pietruk edytował ten post 20 marzec 2020 - 19:47


#212 OFFLINE   Atana

Atana

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 20 marzec 2020 - 19:45

Nie ma sprawy, dzięki.  :)

MG na razie nówka to chyba trochę jeszcze po hula  ;)

ale MK idzie na odstrzał i dowiem się od klienta jakie ma z nią plany, i ew dam znać,może będzie do wzięcia. 

Aż szkoda , testowałem ten egzemplarz na początku roku, wszystko igła,silnik, i pilot, GPS itp, tylko ten deploy, mała pierdoła a tyle problemów. Dlatego łódka oprócz MG dostaje jeszcze windę na dziobie i wszystko może naraz funkcjonować.



#213 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 20 marzec 2020 - 19:48

A o problemach MG to wiesz? Czytałeś wątek?



#214 OFFLINE   Atana

Atana

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 20 marzec 2020 - 20:11

Trochę złego też o nim słyszałem, zaraz poszukam tego wątku i się pewnie dowiem więcej, niestety. Jest jeszcze Hasswing, który chyba oferuje najwięcej za daną cenę. I dwóch nowych graczy. Tylko że to będzie trochę nieprzyzwoite żeby oceniać ich tak wcześnie.



#215 OFFLINE   Marcin1991

Marcin1991

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 944 postów
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:.

Napisano 20 marzec 2020 - 20:14

Większość choruje na jakieś choroby niestety.
Ja mam e planie terrove podłączyć pod hekixa właśnie w celu pływania po wyznaczonych glebokosciach i funkcja kotwicy.

#216 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 20 marzec 2020 - 20:20

Force jest fajny też. Ostanio trochę popatrzyłem. Ciekawa alternatywa

Mi osobiście brakuje w nim zdalnego rozkładania i składania.

Jak się zakocham w Livesvope to kto wie, może rozwód z MK HB i związek z Garmin i Force.
  • wuran lubi to

#217 OFFLINE   Atana

Atana

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 20 marzec 2020 - 21:09

No właśnie, teraz to już musi być combo, silnik & sonda żeby użyć wszystkich opcji. Czyli w zasadzie dobrać pod siebie sondę i pogodzić się z tym jaki musi być silnik. Ale widziałem filmik na zasadzie renderów 3D z MG, z którego wynikało że ma mieć auto składanie. Nie mogę go nigdzie odnaleźć, sam kiedyś jakoś dotarł do mnie. Ale MG dawno nic nowego nie wypuścił, więc jest nadzieja.



#218 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 20 marzec 2020 - 21:17

Nie ten wątek.
Zaraz moderator będzie sprzątal....

Mi w Ulterrze brakuje pedału bezprzewodowwgo i to był by silnik idealny.
No i sterowanie gestami jak w Fotce.
Lubię takie gadżety

#219 OFFLINE   Atana

Atana

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 20 marzec 2020 - 21:36

No właśnie, wątek o MK. Mi najbardziej brakuje tego co w ogóle nie istnieje, czyli taki silnik, ale stacjonarny, zabudowany w łodzi tak że go nie widać. I wychodzi na guzik.



#220 ONLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 21 marzec 2020 - 07:17

No właśnie, wątek o MK. Mi najbardziej brakuje tego co w ogóle nie istnieje, czyli taki silnik, ale stacjonarny, zabudowany w łodzi tak że go nie widać. I wychodzi na guzik.

Jest coś takiego- https://www.amazon.c...g/dp/B07PDJ3JDM

Montujesz na spalinie i  masz na guzik. Jeżeli można wpiąć to w autopilota na łodzi- powinno zdać egzamin. 

MG ma nowy silnik- to Tour/Tour Pro- nie spodziewam się nowości, tym bardziej, że bywają nierozwiązane dotąd problemy z modelami XI3/Xi5 w sieci






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych