Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Tuningowanie Aero 4000Gt Super X


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 04 styczeń 2012 - 22:19

Wspólnymi siłami udało się . Problem stanowiły dwa pieścienie. Jeden nasuwany z zębami a drugi nakręcany.

W środku czysto i schludnie. Śladów zużycia brak. Niedawno był na smarowanku . Pinion od strony hamulca podparty porządnym mosiężnym łożyskiem ślizgowym.
Myślałem, że zastanę tam jakiś plastik/teflon.

Nie widzę potrzeby zmieniania. Dobre łożysko ślizgowe nie jest złe.




#22 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 05 styczeń 2012 - 06:32

No nie jest złe ale kulkowe chyba będzie lepsze :D .Wiesz że teflonowe ślizgi wymieniało się na łożyska na podparciach korby w kołowrotkach B) ? Niby też nie były złe :D.

#23 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 05 styczeń 2012 - 09:15

Na podparciach korby mam łożyska kulkowe.
Czy mosiężne łożysko ślizgowe jest trwalsze i lepsze od teflonowego ?

#24 OFFLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3529 postów
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Napisano 05 styczeń 2012 - 09:19

Mosiężne ślizgi są bardzo trwałe,jak bedziesz miał okazje obadaj jakiegoś starego cardinala 3/4/5.tam poza jednym kulkowym wszystkie są mosiężne ślizgacze ,tyrają po kilkadziesiąt lat bez uszczerbku :D

#25 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 05 styczeń 2012 - 16:52

Dlatego w super X zostanie mosiądz .

#26 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 05 styczeń 2012 - 17:02

No może zostać ale na mój rozum Tam najlepiej powinno być łożysko bo w obudowie gniazda ślizg albo się kręci i wyrabia gniazdo albo stoi i wyrabia się częściowo ślizg a częściowo pinion.To tak jak ze ślizgami w korbie - z reguły wyrabiała się oś od koła zębatego bo ślizg siedział w gnieździe.
Dla mnie to logiczne.
Wybór należy do Ciebie :D.

#27 OFFLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3529 postów
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Napisano 05 styczeń 2012 - 19:46

oczywiście łożysko będzie bardziej precyzyjne i nie będzie szlifowało części stykowych.łożysko to najlepsze rozwiązanie w tym miejscu

#28 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 05 styczeń 2012 - 20:55

Ślizg w takim przypadku to raczej półśrodek :D.
Tylko łożysko w miejscach gdzie coś o coś obciera- w miarę możliwości oczywiście B).

#29 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2676 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Napisano 05 styczeń 2012 - 21:27

A jak nic o nic nie ociera, to i nawet ślizgu raczej nie potrzeba... <_<

#30 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2012 - 01:04

Dzięki koledzy za wypowiedzi.
Nie będę już w nim dłubał. Mnie jakoś szkoda go używać i w związku z tym prawdopodobnie na wiosnę do sprzedaży.
Kręci tak, że Stradic FG, TP XT które mam niech się schowają.

#31 OFFLINE   Marcel

Marcel

    pasjonaci

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1391 postów
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Leloch

Napisano 06 styczeń 2012 - 01:10

Ok. Wezme go bez mrogniecia...na wiosne.
Zamykam kolekcje ,, starych ,, shimaniakow w wersji 4000.
W witrynie mam na niego miejsce.
Czekam na odzew. :D

#32 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 styczeń 2012 - 01:27

Nie będzie tani jak juz się zdecyduję <_<
Stan prawie idealny. Napisy nie wytarte. Masełko.Stopka tylko delikatnie obrysowana.
Jedyny feler to nieudolnie sklejone pokrętło od hamulca walki.
Jak był na smarowanku 10.2011 u p. Leśniaka to zostało dołożone łozysko pod oś korbki i założone zostało pokrętło od SuperGT, ale je zdemontowałem bo kolorystycznie nie pasuje.
W razie czego, jako kolekcjoner jesteś pierwszy.
Mam parę zdjęć pod ręką . Jak chcesz to podaj e-mail to wyślę.

#33 OFFLINE   Marcel

Marcel

    pasjonaci

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1391 postów
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Leloch

Napisano 06 styczeń 2012 - 01:33

Super.
Przejdzmy wiec na priv. :D :D

#34 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 06 styczeń 2012 - 10:24

Tunnig piniona Super X i Aero 4000GTM dokonane.Smigają aż miło posłuchać :D

#35 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 lipiec 2012 - 20:49

SuperX 4000GT znów u mnie. Czas na zmiany. Pod pinion 6x10x3 a w osi korbki 7x11x3. Czy tak?

W poniedziałek zawita też X2500GT. Czy wymiary łożysk są takie same?

A da się podeprzeć worm shafta z dwóch stron łożyskami?

#36 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 07 lipiec 2012 - 05:23

Pinion i oś korbki powinny mieć te same wymiary, dla pewności musisz zmierzyć. Z worm shaftem to raczej nic nie zrobisz, nie ma miejsca na łożyska.

#37 OFFLINE   Voldemort

Voldemort

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1305 postów
  • LokalizacjaMałopolska
  • Imię:Jacek

Napisano 07 lipiec 2012 - 06:53

SuperX 4000GT znów u mnie. Czas na zmiany. Pod pinion 6x10x3 a w osi korbki 7x11x3. Czy tak?

W poniedziałek zawita też X2500GT. Czy wymiary łożysk są takie same?

A da się podeprzeć worm shafta z dwóch stron łożyskami?

Łożysko z prawej strony osi koła napędowego ma dokładnie taki wymiar (7x11x3) w obu kołowrotkach, niestety w modelu 2500GT nie da się podeprzeć pinion z drugiej strony - brak miejsca na łożysko.


#38 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 07 lipiec 2012 - 11:09

Zrobione. Dla potomnych - w SuperX4000GT łożysko z prawej strony 7x11x3 z lewej 7x13x4. Podparcie piniona powinno być 6x10x3 ale pinion mimo braku śladów zużycia ma średnicę 5,8 mm .

Generalnie młynek przed rozkręceniem kręcił na sucho 10-12 sekund a teraz po nasmarowaniu 5-6 sekund.
Nasmarowałem wiele kołowrotków i wszystkie na sucho dłużej kręciły.

Za to praca bardziej aksamitna.

#39 OFFLINE   Arek X

Arek X

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 820 postów
  • Imię:Arek

Napisano 20 lipiec 2012 - 12:12

Zrobione. Dla potomnych - w SuperX4000GT łożysko z prawej strony 7x11x3 z lewej 7x13x4. Podparcie piniona powinno być 6x10x3 ale pinion mimo braku śladów zużycia ma średnicę 5,8 mm .

Generalnie młynek przed rozkręceniem kręcił na sucho 10-12 sekund a teraz po nasmarowaniu 5-6 sekund.
Nasmarowałem wiele kołowrotków i wszystkie na sucho dłużej kręciły.

Za to praca bardziej aksamitna.



Do tego na pinionek góra 7x14x5, w rolke kabłąka 4x8x3 :mellow:

Coś za coś, jeśli młynek ma sam się kręcić, to go zatopić w wiaderku oleju na kilka zdrowasiek :lol: a jak ma płynniej, ale ciężej i z lepsiejszą kulturką pracować to go smarem po bebechach... :mellow: