Tuningowanie Aero 4000Gt Super X
#21 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2012 - 22:19
W środku czysto i schludnie. Śladów zużycia brak. Niedawno był na smarowanku . Pinion od strony hamulca podparty porządnym mosiężnym łożyskiem ślizgowym.
Myślałem, że zastanę tam jakiś plastik/teflon.
Nie widzę potrzeby zmieniania. Dobre łożysko ślizgowe nie jest złe.
#22 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2012 - 06:32
#23 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2012 - 09:15
Czy mosiężne łożysko ślizgowe jest trwalsze i lepsze od teflonowego ?
#24 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2012 - 09:19
#25 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2012 - 16:52
#26 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2012 - 17:02
Dla mnie to logiczne.
Wybór należy do Ciebie .
#27 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2012 - 19:46
#28 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2012 - 20:55
Tylko łożysko w miejscach gdzie coś o coś obciera- w miarę możliwości oczywiście .
#29 OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2012 - 21:27
#30 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2012 - 01:04
Nie będę już w nim dłubał. Mnie jakoś szkoda go używać i w związku z tym prawdopodobnie na wiosnę do sprzedaży.
Kręci tak, że Stradic FG, TP XT które mam niech się schowają.
#31 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2012 - 01:10
Zamykam kolekcje ,, starych ,, shimaniakow w wersji 4000.
W witrynie mam na niego miejsce.
Czekam na odzew.
#32 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2012 - 01:27
Stan prawie idealny. Napisy nie wytarte. Masełko.Stopka tylko delikatnie obrysowana.
Jedyny feler to nieudolnie sklejone pokrętło od hamulca walki.
Jak był na smarowanku 10.2011 u p. Leśniaka to zostało dołożone łozysko pod oś korbki i założone zostało pokrętło od SuperGT, ale je zdemontowałem bo kolorystycznie nie pasuje.
W razie czego, jako kolekcjoner jesteś pierwszy.
Mam parę zdjęć pod ręką . Jak chcesz to podaj e-mail to wyślę.
#33 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2012 - 01:33
Przejdzmy wiec na priv.
#34 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2012 - 10:24
#35 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2012 - 20:49
W poniedziałek zawita też X2500GT. Czy wymiary łożysk są takie same?
A da się podeprzeć worm shafta z dwóch stron łożyskami?
#36 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2012 - 05:23
#37 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2012 - 06:53
Łożysko z prawej strony osi koła napędowego ma dokładnie taki wymiar (7x11x3) w obu kołowrotkach, niestety w modelu 2500GT nie da się podeprzeć pinion z drugiej strony - brak miejsca na łożysko.SuperX 4000GT znów u mnie. Czas na zmiany. Pod pinion 6x10x3 a w osi korbki 7x11x3. Czy tak?
W poniedziałek zawita też X2500GT. Czy wymiary łożysk są takie same?
A da się podeprzeć worm shafta z dwóch stron łożyskami?
#38 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2012 - 11:09
Generalnie młynek przed rozkręceniem kręcił na sucho 10-12 sekund a teraz po nasmarowaniu 5-6 sekund.
Nasmarowałem wiele kołowrotków i wszystkie na sucho dłużej kręciły.
Za to praca bardziej aksamitna.
#39 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2012 - 12:12
Zrobione. Dla potomnych - w SuperX4000GT łożysko z prawej strony 7x11x3 z lewej 7x13x4. Podparcie piniona powinno być 6x10x3 ale pinion mimo braku śladów zużycia ma średnicę 5,8 mm .
Generalnie młynek przed rozkręceniem kręcił na sucho 10-12 sekund a teraz po nasmarowaniu 5-6 sekund.
Nasmarowałem wiele kołowrotków i wszystkie na sucho dłużej kręciły.
Za to praca bardziej aksamitna.
Do tego na pinionek góra 7x14x5, w rolke kabłąka 4x8x3
Coś za coś, jeśli młynek ma sam się kręcić, to go zatopić w wiaderku oleju na kilka zdrowasiek a jak ma płynniej, ale ciężej i z lepsiejszą kulturką pracować to go smarem po bebechach...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych