Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Łódź River Fox - opinie.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1820 odpowiedzi w tym temacie

#1541 OFFLINE   wook-wlkp

wook-wlkp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 lipiec 2022 - 06:50

Ehh, rachunek rośnie.

 

Widzę, że wymieniacie 420gpx, obecnie takiego modelu nie ma.

Czym obecna wersja rf420 różni się od 420gpx?



#1542 OFFLINE   Sławek.Sobolewski

Sławek.Sobolewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2336 postów
  • LokalizacjaWarmia&Mazury, kraina 3000 jezior w dorzeczu Wisły i rzek pobrzeża Bałtyku

Napisano 04 lipiec 2022 - 08:18

To są te same jednostki. Wcześniej były oferowane różne wersje wyposażenia, nazwą 420GPX była łódź z najwyższym pakietem wyposażenia, konfigurator był inaczej zrobiony i były elementy z których nie można było zrezygnować w konfiguratorze. 



#1543 OFFLINE   mickeN

mickeN

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 302 postów

Napisano 04 lipiec 2022 - 11:27

Jak chcesz 2+2 to rf 440 na rumpel powinien być ok, ale tutaj silnik 50km najlepiej. Ja rok czasu zastanawiałem się jaką łódź kupić już miałem kilka na oku i nawet chciałem jechać, ale coś nie byłem przekonany, dozbieraj kasy i lepiej kup coś większego z mocniejszym silnikiem, później będziesz żałować. Obecnie rf440 z konsolą, silnik 50km, ja 80kg + 2 osoby po ok 100kg i 50km/h na spokojnie leci, z ślizgiem z 3 sec dłużej potrzebuje niż samemu. A jeśli wybierzesz model 420 to z pewnością jakaś yamaha 40km musi być zawieszona



#1544 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 04 lipiec 2022 - 18:56

River Fox 420 z silnikiem Tohatsu 30Km z dwoma dorosłymi osobami 2x100kg 🤣 ) , graty na pokładzie, dziobowka, dwa aku 115AH płynie spokojnie pod 45 km/h... a więc wystarczająco jak na nasze warunki...

#1545 OFFLINE   Slawek Dlugosz

Slawek Dlugosz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 76 postów
  • LokalizacjaMełno
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Długosz

Napisano 04 lipiec 2022 - 21:03

River Fox 420 z silnikiem Tohatsu 30Km z dwoma dorosłymi osobami 2x100kg 🤣 ) , graty na pokładzie, dziobowka, dwa aku 115AH płynie spokojnie pod 45 km/h... a więc wystarczająco jak na nasze warunki...



#1546 OFFLINE   Slawek Dlugosz

Slawek Dlugosz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 76 postów
  • LokalizacjaMełno
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Długosz

Napisano 04 lipiec 2022 - 21:05

Te 45km/h to jezioro czy rzeka?

#1547 OFFLINE   wook-wlkp

wook-wlkp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Łukasz

Napisano 05 lipiec 2022 - 05:28

Jak chcesz 2+2 to rf 440 na rumpel powinien być ok, ale tutaj silnik 50km najlepiej. Ja rok czasu zastanawiałem się jaką łódź kupić już miałem kilka na oku i nawet chciałem jechać, ale coś nie byłem przekonany, dozbieraj kasy i lepiej kup coś większego z mocniejszym silnikiem, później będziesz żałować. Obecnie rf440 z konsolą, silnik 50km, ja 80kg + 2 osoby po ok 100kg i 50km/h na spokojnie leci, z ślizgiem z 3 sec dłużej potrzebuje niż samemu. A jeśli wybierzesz model 420 to z pewnością jakaś yamaha 40km musi być zawieszona

 

Prawda jest taka, że 80% będę pływał sam.

Te 17% to będzie opcja dwóch wędkarzy 2x80kg, a 3% to wypady z rodzinką kilka razy w roku (opcja 2+2).

 

Innymi słowy, jestem daleki od kupowania łodzi, na tak duży zapas pasażerski ;).

Co więcej, gdyby RF400 miał homologację na 4 osoby, to chyba bym go brał, ponieważ te okazjonalne wycieczki po jeziorku/warcie by ogarnął.



#1548 OFFLINE   wook-wlkp

wook-wlkp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Łukasz

Napisano 05 lipiec 2022 - 05:29

 

River Fox 420 z silnikiem Tohatsu 30Km z dwoma dorosłymi osobami 2x100kg ) , graty na pokładzie, dziobowka, dwa aku 115AH płynie spokojnie pod 45 km/h... a więc wystarczająco jak na nasze warunki...

 

To jest mój scenariusz...zaskakujące jest, jak różnie RF420 pływa u różnych właścicieli ;).



#1549 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 966 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 05 lipiec 2022 - 07:52

Dużo zależy od rozmieszczenia ciężaru na łódce , namacalnie tego doświadczyłem , dla tego mogą być te rozbieżności

#1550 OFFLINE   BartoszC

BartoszC

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów

Napisano 05 lipiec 2022 - 10:33

Chodzi o przełożenie na skrzyni silnika.

Tohatsu 30 ma 1.92 (12:23) i jest najszybszy w swojej klasie. Jest tez najbardziej slamazarny wiec ma małego kopa. Coś za coś.

Wplyw ma tez rzeczywista dlugosc stopy silnika - opory pod kilem.

Moim zdaniem te 2 czynniki sa kluczowe (przy podobnym zaladunku).



#1551 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 05 lipiec 2022 - 12:42

Chodzi o przełożenie na skrzyni silnika.
Tohatsu 30 ma 1.92 (12:23) i jest najszybszy w swojej klasie. Jest tez najbardziej slamazarny wiec ma małego kopa. Coś za coś.
Wplyw ma tez rzeczywista dlugosc stopy silnika - opory pod kilem.
Moim zdaniem te 2 czynniki sa kluczowe (przy podobnym zaladunku).

Mam Tohatsu 30C z 2020 i w papierach stoi że ma przełożenie 2,17.(12:26)

Użytkownik GrzesM edytował ten post 05 lipiec 2022 - 12:46


#1552 OFFLINE   Slawek Dlugosz

Slawek Dlugosz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 76 postów
  • LokalizacjaMełno
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Długosz

Napisano 05 lipiec 2022 - 15:18

BartoszC ma rację z tymi przełożeniami, Suzuki 30 - 2.09:1 ......  Tohatsu 30 - 2,17:1 i dlatego Suzuki jak ma dobrze dobraną śrubę to ma " atomowy" start do ślizgu, ale traci na V-max. Ja na początku też szukałem przyczyny dlaczego na mojej Suzi 30 nie mogę osiągnąć wyższych prędkości, 43km/h max ,sprawdziłem przełożenia i wszystko było jasne .Dokupiłem tylko obrotomierz na kabel od świecy i teraz operuję śrubami w zależności od obciążenia w łodzi, zakresem skoku 10 - 11 ,gdzie skok 10,5 przy moim egzemplarzu RF420 byłby idealny. Obroty silnika udaje się utrzymywać w zakresie 5700 - 6100 przez co jest zapas mocy na każde warunki na wodzie. 



#1553 OFFLINE   BartoszC

BartoszC

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów

Napisano 06 lipiec 2022 - 05:37

Pływałem na suzuki 60hp z przełożeniem 2.27 i pojemnoscia 995cm3 i pod wzgledem predkosci ma podobnie co yamaha 40hp przeł. 2.00 i 747cm³ ale za to kop caaaalkiem inny. Wchodzi w slizg od razu.

Co wiecej, suzuki przy WOT wskazuje poprawne spasowanie sruby zarowno 14 jak i 17 dla setupu na jakim plywalem. Po prostu jest zaprojektowany pod ciezsze jednostki. Wieksze przelozenie to mozliwosc wiekszych srub, a wieksze sruby to lepszy handling - mniej poslizgu w wodzie, lepsza trakcja tak jak lepsze opony w aucie.

Przy elektrycznym trymie wytrymowujac silnik w gore zeby wyzylowac predkosc jestem w stanie podniesc tez obroty o ok.200RPM, moze nawet 300. Duze przelozenie suzuki stara sie nadrobic na etapie projektu troche wiekszymi max obrotami - max 6300.

Tohatsu dla MFS 30 podaje 2 wartosci przelozenia na stronie wiec jedna jest bledna, nie wiem ktora, pewnie zmieli ja w ktoryms momencie dla tego silnika. Ale porownanie innych silnikow o tej samej pojemnsci i mocy i zachowania na wodzie wskazuje mi ze przelozenie i glebokosc zanurzenia pod kilem sa kluczowe. Nie tylko 40/60hp ale patrzylem tez w zakresie 25hp i 15hp. Rozklad zaladunku na wplyw na glebokosc zanurzenia pod kilem bo trym bedzie troche inny. Inna sprawa ze przy mniejszych mocach nie stosuje sie elektrycznego trymu i faktycznie do 33-40km/h nie ma to takiego znaczenia.


Użytkownik BartoszC edytował ten post 06 lipiec 2022 - 05:43

  • Slawek Dlugosz lubi to

#1554 OFFLINE   Slawek Dlugosz

Slawek Dlugosz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 76 postów
  • LokalizacjaMełno
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Długosz

Napisano 06 lipiec 2022 - 16:28

BartoszC widzę że znasz się na rzeczy, powiedz mi,  bliżej jakiego wymiaru byś się trzymał przy montażu silnika na pawęży, wedle zaleceń producenta silnika? Producent podaje 0 - 25 mm pomiędzy najniższym punktem kadłuba a płytą antykawitacyjną, jak wiadomo RF420 ma specyficzny kadłub schodkowy i do tego jeszcze wnękę na przetwornik, to wszystko powoduje że woda która opływa śrubę zawiera mnóstwo bąbli powietrza, przez co śruba może mieć wysoki poślizg. Tak sobie to w głowie poukładałem, po testach które zrobiłem na moim zestawie. W moim zestawie plyta jest ok 5mm ponizej najnizszego punktu kadłuba i żeby obnizyć silnik musiałbym wycinać pawęż albo dokupić windę mechaniczną, a i tak  mógłbym opuścić go jeszcze tylko ok 15 mm bo tyle mam  przestrzeni pomiędzy rumplem a kadłubem. Winda z kolei spowoduje odsunięcie silnika od pawęży o ok 100 mm, wiązałoby się to jeszcze z wierceniem otworów, klejeniem starych itp, nasuwa się pytanie jak zachowywał by się taki zestaw z tak odsuniętym ciężarem. Jak wiadomo Suzuki 30 ATHS ma dżwignię zmiany biegów przy silniku, odsunięcie silnika spowoduje zwiekszenie odległości od sternika, nastręcza to kolejny problem i itd. Będę robił serwis silnika w sierpniu to porozmawiam z Krzysztofem o tych moich przemyśleniach. Poniżej jest link do filmu w którym pokazane jest jakie zjawisko zachodzi przy tego typu kadłubach.

 



#1555 OFFLINE   BartoszC

BartoszC

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów

Napisano 06 lipiec 2022 - 22:14

Czesc, bardzo ciekawy i bliski mi temat poruszyłeś. Dobrze sobie poukladales z tymi bąblami. Rowniez konsultowalem z Krzysztofem jakies poltora roku temu.

 

Jak idziemy w strone 0mm to maksymalizujemy predkosc i lapiemy powietrze na zakretach, albo nawet lapiemy bable na samym zbyt dynamicznym przyspieszaniu - 0mm to juz bardziej jak mamy elektryczny trym i trymujemy do gory zeby wyciagnac wiecej z silnika przy mniejszym spalaniu. W racing boatach plyta nawet moze sie znalezc powyzej poziomu wody - wtedy jest duzy poslizg przy rozpedzaniu ale obrotami jedziemy na maxa i po "dluzszym" juz rozpedzeniu ta predkosc bedzie jeszcze wyzsza niz na 0mm a poslig juz nie bedzie duzy bo predkosc stala.

 

Fox robi jedne lodki pod jeden wymiar pawezy i w zaleznosci od silnika trafiamy stety/niestety wyzej lub nizej.

Startowalem z RF420 i yamaha F25G i bylem mocno nieusatysfakcjonowany tym ze lapie mi latwo powietrze na zakretach. Tracil ciąg, ten typ w tym setupie tak ma. Plyte kawitacyjna mialem pomiedzy "kilem" a "wneka kila" czyli troche brakowalo zeby wystawac poza najnizszy punkt. Zastanawialem sie jak to rozwiazac a itak mialem zmieniac silnik na mocniejszy.

 

Zamowilem mocniejszy silnik z elektrycznym trymem i deklarowana wg sprzedawcy kolumna S wystaraczajaca dluga zeby wyjsc ponizej dna lodzi. Niestety przypadkiem juz w trakcie produkcji silnika dowiedzialem sie ze ta kolumna bedzie krotsza - 381mm czyli nakrotsza S-ka jaka jest :) Bylem mniej wiecej w polowie tego co mialo byc - albo ide zgodnie z zamowieniem w S'ke i obizam silnik albo kombinuje ze zmiana na L-ke i zostawiam jak jest (chyba 5-7cm ponizej dna!) albo podwyzszam silnik jack platem.

 

Ze wzgledu na nizszy srodek ciezkosci lodzi wybralem S-ke do obnizenia. Poszedlem w bardzo mocna winde manualna Vance MFG drop down plate + vance transom plate'y (podkladki alu grubosci 5-10mm). 

Montaz odbyl sie tak ze zrobilismy dziury do plate'a w taki sposob zeby mozna bylo go zdemontowac i zrezygnowac z niego zeby powiesic sam silnik z podcieciem pawezy na tych samych otworach. Wiec potem moge zmienic zdanie bez nowych otworow. Dla silnikow 40hp+ sa takie same otwory, nie wiem jak dla 30hp. Ale bankowo swoje otwory w windzie pasujace pod 30hp tez mozna zrobic. Ja przechodzilem z otworow po 25hp i to ze zostaja i je uszczelniasz to nie jest zaden problem i wszystko jest git.

Zarowno jack plate jak i silnik maja wiele otworow do dopasowania do siebie.Odleglosci otworow na silniku i windzie po stronie silnika sie minimalnie roznia wiec stopniowanie na otworach w dol jest bardzo precyzyjne (kazdy z kazdym, wiec nie co 1 cal a duzo duzo drobniej) a oprocz tego jest opuszczanie na windzie (tego nawet nie ruszalem, skrecone na minimum).

 

Nie wycinaj pawezy - szkoda jak nie trzeba i pozbawisz ja gornego rantu wzmacniajacego. 1) Opuszczenie o 15mm to bardzo duzo. 2) Byc moze mozna w stanie obnizyc wiecej niz 15mm bez podcinania bo jack plate jest w pusty w srodku a nie przykryty od gory. Ja sie zdziwilem u siebie ze miejsca bylo wiecej niz myslalem. Do tego rumplowi mozna czesto ustawiac minimalny kat na ktorym lezy w dolnym polozeniu zeby nie wadzil Ci jak bedzie nizej niz 15mm.

 

Mam teraz w nowym silniku duzo dluzszy rumpel i mi to odsuniecie jest na reke. A mierzylem tez silnik przy montazu bez jack plate'a. Przed odsuniecie w tyl mam wiecej miejsca na silnik elektryczny obok - jeden o drugi nie wadzi. 

Co do zachowania - tyl lodzi nizej siada ale trymem mozna skorygowac.

Jesli bedziesz mial winde to koniecznie musi byc zabudowana od dolu. Haslo "performance plate". Do mojej windy tego nie bylo ale zostalo dorobione. Bez tego woda bedzie plynac spod lodzi wewnatrz windy i wyplywac gora fala wsteczna do lodzi. Do windy jesli sie zdecydujesz wez wzmocnienia "transom plate" i podpore pod silnik do przewozenia. Na wysokosc musi byc tez odpowiednia zeby ona nie wystawala ponizej kila :)

 

Mam teraz taki setup z winda na sztywno ze w najnizszym trymie mam 27mm ponizej najnizszego punktu dna :) I to mi mega pasuje. RF420 bardzo zwrotna, w ciasnych skretach trymuje na sam dol i mam pelny ciąg - mam w koncu tak jak chcialem. Wyzszy trym i zwiekszam predkosc. . Czapa silnika jest nizej niz w innych lodkach a jest ciezka wiec sie dobrze plywa. Dol jest tez nisko tak jak chcialem a pawez cala. Do tego hydrostabilizator i smiga jak szatan.

 

Najlepiej jakbys poprzymierzal sobie, nawet zrobil jakis prosty szablon - karton czy suwmiarka i powiesil silnik na haku/dzwigu wtedy bedziesz mial jasnosc bo ciezko przewidziec wszystkie niaunse. 

Podsumowujac - im wyzej tym wyzsza predkosc. Nizej z elektrycznym trymem - warto. Nizej bez elektrycznego trymu - stracisz troche na predkosci ale bedziesz smigal w zakretach na RF420 - ja tak wole kosztem predksoci ale pewnie nie wszyscy. Zastanow sie czy chce Ci sie isc w to, ja uwazam ze warto, ale trzeba bedzie poswiecic czas i rozkminke podczas montazu itd. Ja nie zaluje bo chcialem manewrownosc, duzo testow i energii mnie to kosztowalo ale efekt przerosl moje oczekiwania :)


  • Slawek Dlugosz i karkoszek lubią to

#1556 OFFLINE   Slawek Dlugosz

Slawek Dlugosz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 76 postów
  • LokalizacjaMełno
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Długosz

Napisano 08 lipiec 2022 - 01:04

Cześć,niezły wykład dałeś ,nie dawało Ci to spokoju i ogarnąłeś temat🤛Ja narazie na spokojnie ,dobrałem śruby i 40 km/h leci ,także krzywdy nie ma.Powietrza mi nie łapie przy skrętach.Podnosilem silnik do góry na pawęży, także miałem płytę w minusie i jak była mocno obciążona to była poprawa osiągów ale już samemu to bez rewelacji.Próbowałem kiedyś założyć śrubę „13” to w trzy osoby nie chciała wejść w ślizg ,dopiero „10” załatwiła sprawę.Samemu to jeszcze na „12” da się jakoś pływać ale szału nie ma ,obroty max 5600 a na „11” mogę go dociągnąć nawet do 6100. Będę na serwisie to podepniemy kompa i zobaczę na jakie rzeczywiste obroty się wkręcał i wtedy ewentualnie podejmę dalsze kroki😉
https://www.instagra...id=MDJmNzVkMjY=

#1557 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 08 lipiec 2022 - 09:51

Model / MFS30 Typ silnika 4-suwowy EFI/3cylindrowy Moc silnika 30KM (22.1kw) Max. Obroty 5250 – 6250 rpm Zużycie paliwa W.O.T. 10.4l/h (2.75gal/h) Średnica x Skok 61 x 60 mm (2.40 x 2.36 in.) Pojemność skokowa 526 cm³ (32.09 cu in) Smarowanie silnika Trochoid pump Rozruch Ręczny lub elektryczny Świeca zapłonowa NGK DCPR6E Regulacja zapłonu Zaawansowana elektronicznie Alternator 12V, 180W, 15A Typ oleju silnikowego API SF, SG, SH, SJ, SL lub SM FCW 10W-30/40 Pojemność zbiornika oleju silnikowego 1.8L (0.48gal) /wymiana filtra Pojemność zbiornika paliwa 25l (6.6 gal) Sterowanie Uchwyt typu Twist lub zdalne sterowanie Przełożenie skrzyni biegów 1.92 (12:23) Emisja gazów EPA 2006 & CARB (3 gwiazdki)

 

 

 

Tohatsu podaje przełożenie 1.92, osobiście mam Mercury 30 czyli Tohatsu i tam jest też 1.92. Prędkości jakie uzyskuje to 45-50 km/h w zależności od trymowania, śruba 9.9-11 od Tohatsu-obroty 5500-5700. Motor leży na pawęży bez dodatkowych podkładek czy innych kombinacji, a płyta antykawitacyjna jest na 0 z kilem, skręca jak skuter wodny niemal w miejscu. Śruby Mercurego mają mniejszą średnicę, silnik wykręca wyższe obroty ale prędkość jest mniejsza (większy poślizg śruby) w porównaniu do Tohatsu.


Użytkownik gumowy edytował ten post 08 lipiec 2022 - 09:51

  • Slawek Dlugosz lubi to

#1558 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 402 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 08 lipiec 2022 - 11:20

Uściślijmy z tymi Tohatsu, Tohatsu MFS 30A i Tohatsu MFS 30B mają przełożenie 1.92. Natomiast Tohatsu MFS 30C ma już przełożenie 2.17.
  • Slawek Dlugosz lubi to

#1559 OFFLINE   BartoszC

BartoszC

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 79 postów

Napisano 10 lipiec 2022 - 09:20

Ja nie polecam plyty na zero z kilem. Przy skretach na predkosci wiadomo ze lodka sie przechyla. Wtedy czesc plyty kawitacyjnej/sruba wychodzi z wody i lapie powietrze. Kwestia przechylu, pedu itd. Przekatna kwadratu zawsze dluzsza od jego boku...


  • gumowy lubi to

#1560 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 10 lipiec 2022 - 10:20

BartoszC - zdjęcieBartoszC
dziś, 10:20
Ja nie polecam plyty na zero z kilem. Przy skretach na predkosci wiadomo ze lodka sie przechyla. Wtedy czesc plyty kawitacyjnej/sruba wychodzi z wody i lapie powietrze. Kwestia przechylu, pedu itd. Przekatna kwadratu zawsze dluzsza od jego boku..


Nie zauważyłem nic takiego u siebie, jak za ostro skręcę to prędzej dziób uniesie się do góry a łódka stanie na chwilę „dęba” niż złapie powietrze.

Użytkownik gumowy edytował ten post 10 lipiec 2022 - 11:05





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych