Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Łódź River Fox - opinie.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1823 odpowiedzi w tym temacie

#1821 OFFLINE   Slawek Dlugosz

Slawek Dlugosz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 76 postów
  • LokalizacjaMełno
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Długosz

Napisano 25 kwiecień 2024 - 12:49

Od środka jest aluminiowa płyta 6mm i zastrzał do bocznej ściany..a szwagier waży 140 kg i wytrzymało 🙂w tym sezonie testy amortyzatora przy zapierdzielaniu po większych falach.. bo to w jakich warunkach przez 6 lat jest użytkowany ten zestaw to 80% laminatów budowanych w PL już by się rozpadło🫣dlatego dołożyłem amortyzator, bo czasami plecy nie wyrabiały 😞

Użytkownik Slawek Dlugosz edytował ten post 25 kwiecień 2024 - 12:50

  • Joanna Kacprzak i bardzozlymisio lubią to

#1822 OFFLINE   bardzozlymisio

bardzozlymisio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 43 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 13 maj 2024 - 09:25

Ahoj, 

 

Przeprowadziłem ostatnio pomiary i testy.

 

Zacząłem od pomiaru odległości płyty do dna. Wynosi około 2,7 cm. 

Postanowiłem nie ruszać i zmienić śrubę. 

Załączony plik  IMG_3216.jpeg   40,85 KB   8 Ilość pobrań

 

 

Po założeniu śruby o skoku "11 nastąpiła duża zmiana. 

Poprawił się czas i dynamika wejścia w ślizg. Testy przeprowadziłem na Narwii, więc wyniki są zależne od kierunku płynięcia. Jednak teraz trwa to między 6 -8 sekund.

 

Prędkości obrotowa przy WOT wzrosła z 5500 do 6240 obr/min.  

Co ciekawe nieco wzrosła prędkość poruszania się. Poprzednio max który udało się wycisnąć 42/43 km/h w tej chwili spokojnie utrzymuję prędkość powyżej 46 km/h. GPS zarejestrował max. prędkość 47 - mnie jakoś to umknęło, pewnie przez emocje  :D

Załączony plik  Zrzut ekranu 2024-05-13 o 09.04.04.jpg   30,36 KB   8 Ilość pobrań

 

Analizując zależność prędkości i obrotów widać, że prędkość poruszania się przy danych obrotach spadła o około 2-3 km/h. Tzn. wcześniej przy 5500 obr łódka płynęła 43-43 km/h, teraz 40. Jednak przez to, że silnik uzyskuje wyższe obroty max to prędkość max łódki wzrosła o 3-4 km/h.

Przy okazji w tej chwili 5500 uzyskuję przy 3/4 manetki co daje 40 km/h i jest to przyjemna prędkość przelotowa.

 

W najbliższym czasie przeprowadzę pomiary z 2 załogantami na pokładzie, ale spodziewam się, że czas wejścia w ślizg się poprawił - a na tym najbardziej mi zależało. 

 

Teraz kwestia, która mnie zastanawia to trym silnika, kaczkowanie i chlapanie. 

Objawy które opisują, nie zmieniły się po zmianie śruby i na obu śrubach są takie same (na tyle na ile da się to ocenić na oko) 

 

Objawy:

Ustawiam trym na min. (stopa jak najbliżej pawęży)  - wchodzę w ślizg. Przy WOT mam 6120 obr. a silnik chlapie jak na zdjęciu:

Załączony plik  Chlapie.jpg   51,65 KB   8 Ilość pobrań

 

Podnoszę troszkę silnik, chlapanie ustaje (jak na zdjęciu poniżej), obroty się podnoszą na 6240 ale łódka nabiera tendencji do kaczkowania. Nie cały czas, ale czasem podbita na nawet małej fali zaczyna równomiernie delikatnie unosić się i opadać. Wtedy obniżam trym, łódź się stabilizuje i zaczyna chlapać - więc znów podnoszę trymem, chlapanie ustaje i jest przez jakiś czas dobrze. 

Te zmiany trymu są naprawdę minimalne - dosłownie jedno kliknięcie. 

Załączony plik  Nie chlapie.jpg   50,43 KB   8 Ilość pobrań

 

Nie wiem na ile zobaczycie na tych zdjęciach różnicę w chlapaniu, bo nie jest ona wielka. Taki rozbryzg na 20 cm wysokości. 

 

I teraz pytanie - czy sądzicie, że podniesienie silnika będzie miało na to wpływ? 

Płyta jest 2,7 pod dnem a podnieść mogę o 2 cm - może się okazać, że będzie za płytko. 

 

A może olać to chlapanie?  :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#1823 OFFLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1394 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 13 maj 2024 - 09:35

Ja bym olał i cieszył się z pływania. Tak jak pisałem że 11 Ci raczej załatwi temat to miałem rację. 



#1824 OFFLINE   bardzozlymisio

bardzozlymisio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 43 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 13 maj 2024 - 09:56

Ja bym olał i cieszył się z pływania. Tak jak pisałem że 11 Ci raczej załatwi temat to miałem rację. 

 

Miałeś rację. Bardzo się poprawiło po zmianie śruby na 10 1/4 x 11. 

Kupiłem śrubę BS Pro i śmiga jak złoto. Wygląda na to, ze modyfikacja śruby faktycznie załatwia temat. 

 

Czyli reasumując, jeśli ktoś  kupuje lub posiada Riverfox 440 z silnikiem Suzuki 30 - to warto do razu zmienić śrubę na 11 inch.