Obejrzałem obie śruby i papiery.
Zalecany zakres obrotów w mojej Yamie 5000-6000.
Na śrubie 11 1/4 miałem ok max i drgania, na 13 mam ok 5550 więc ideollo niższe obroty delikatnie wyższa prędkość itd.
caly czas nie daje mi spokoju dlaczego więc 12 nie jest lepsza od 11 1/4?
No to sie przyjrzałem. Ogólnie ta pierwsza 11 to chyba lepsza śruba. Ma:
minimalnie dluższe łopatki ok 1-2mm ale sporo szersze bo już o jakieś 8mm. Pomimo, że ma mniejszy skok. Do tego śruba ma łagodniejsze przejścia z „bębna” na łopatkę i ogólnie sama łopata jest cieńsza na brzegach, lepiej wyprofilowana. Do tego wylot spalin ma większy pierścień, mocniej odgięty i w środku dwa, a nie trzy mocowania frezu. Do tego są one pod kątem więc wspomagają przepływ spalin.
To teraz zostaje znaleźć taką śrubę, tylko większą i zobaczyć co będzie. Taki jest plan.