Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Łódź River Fox - opinie.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1823 odpowiedzi w tym temacie

#1781 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 21 kwiecień 2024 - 13:41

Obejrzałem obie śruby i papiery. 
Zalecany zakres obrotów w mojej Yamie 5000-6000.
Na śrubie 11 1/4 miałem ok max i drgania, na 13 mam ok 5550 więc ideollo niższe obroty delikatnie wyższa prędkość itd. 
caly czas nie daje mi spokoju dlaczego więc 12 nie jest lepsza od 11 1/4?
 

No to sie przyjrzałem. Ogólnie ta pierwsza 11 to chyba lepsza śruba. Ma:

minimalnie dluższe łopatki ok 1-2mm ale sporo szersze bo już o jakieś 8mm. Pomimo, że ma mniejszy skok. Do tego śruba ma łagodniejsze przejścia z „bębna” na łopatkę i ogólnie sama łopata jest cieńsza na brzegach, lepiej wyprofilowana. Do tego wylot spalin ma większy pierścień, mocniej odgięty i w środku dwa, a nie trzy mocowania frezu.  Do tego są one pod kątem więc wspomagają przepływ spalin.

 

To teraz zostaje znaleźć taką śrubę, tylko większą i zobaczyć co będzie.  :D Taki jest plan.



#1782 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 573 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 21 kwiecień 2024 - 14:53

5694e2c66034fefefb4383c6010ed5c5.jpg

@Qh_
Nie wiem czemu ucięło prędkość na tym filmie, pływa to 44-45km/h max. Prędkość przelotowa to 39-40 km/h i 5700 obr.
Silnik to Mercury EFI30 hp ( to samo co Tohatsu MFS30 ). Przełożenie 1:92, śruba bs pro 9 7/8x10 ( najbardziej efektywna z przerabianych, a taczkę ich sprawdziłem ).

A, bez dywanika pływam dla tego że palę i nie chcę dziur narobić. Ale jak go zabiorę to potem odkurzacz i myjka ciśnieniowa 10 minut roboty i jak nowy.



Użytkownik gumowy edytował ten post 21 kwiecień 2024 - 14:59


#1783 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4804 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 kwiecień 2024 - 14:54

Popatrz w katalogach. Do BF60 i innych mid range są dostępne dwa typy śrub - z mniejszymi i większymi łopatkami (Amita 3 , Amita C3 Plus). Osobiście wolę te większe, łódka się dużo lepiej zbiera i teoretycznie ma lepszą efektywność na średnich obrotach, czyli przy prędkościach przelotowych. Natomiast mają jedną wadę - są głośne, trzeba zeszlifować krawędź spływu, bo mi (i przynajmniej jednej innej osobie którą znam) taka śruba mocno piszczy, aż na boczniaku pojawiały się zakłócenia. Nazywa się to po angielsku singing prop. Jest poradnik co trzeba zrobić, chyba kiedyś o tym pisałem na forum. No i jest dużo cięższa, więc wrzucając bieg na słuchawkach, gdy nie ma obciążenia, można się przestraszyć że przekładnia się rozsypie :).

Odnośnie uślizgu to są jeszcze dwie kwestie - nie jest to wartość stała, tylko funkcją obrotów. Im niższe obroty, tym większy uślizg. Druga sprawa - podobno śruby z mocno za dużym skokiem mają bardzo mały uślizg. Po trzecie - uślizg sam w sobie nie jest zły, ponieważ wpływa też na zużycie przekładni i piesków. W skrócie - nie powinien być ani za mały ani za duży.

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka
  • gumowy lubi to

#1784 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 21 kwiecień 2024 - 16:09

Znalazłem tę lepszej jakości śrubę. Okazało się, że chińska  :D

Pewnie dobrze zerżnięta. Ona właśnie ma łagodniejsze zejścia niż polastorm i wcale nie jest cięższa.

 

za 2 tygodnie zobaczymy.

 

Gumowy, to się szwagra nie czepiam. Pamietam coś podobne osiągi jak piszesz a ma Mercurego 25hp. Do tego ma 

pytę wielką antykawitacyjną bo z ciężkim wujkiem w ślizg nie chciała wejść.



#1785 ONLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1392 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 21 kwiecień 2024 - 21:31

Widzę, ze najlepiej do tego byłoby mieć poligon doświadczalny, sztab ludzi, czujniki, komputery i budżet kilka milionów. Plus mała manufaktura robiąca adaptację i modyfikacje śrub na bieżąco.
I habilitacja w kieszeni.

Przy okazji, z tego co już wyczytałem dochodzi temat: śruby alu vs stainless.

To co oferuje srubynapedowe.pl - co to za produkt? Bo ori Suzuki kosztuje koło 1000 a tam koło 400.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


BS.PRO to śruby koreańskie. Sądzę że sporo lepsze niż ali.

#1786 ONLINE   bardzozlymisio

bardzozlymisio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 38 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2024 - 11:14

Pewnie chodzi ci o uślizg. Możesz wpisać prop slip calculator w google, jest tego sporo. Chodzi o stosunek rzeczywistej drogi którą przebywa śruba do teoretycznej. Przykład: masz śrubę o skoku 10 cali, przekładnię z redukcją 2. Przy 6000 obrotów osiągasz 40km/h , czyli w godzinę przebędziesz 40km. Gdyby śruba nie miała uślizgu, to w ciągu godziny przebył byś: (6000/2)*11*0,0000254*60=50,29km. Czyli tracisz około 20% na uślizgu. Uślizg w małych łódkach powinien być około 10%. Zazwyczaj przedział 7-15 uważa się za OK. Tyle w teorii.
 

Tu nie bardzo rozumiem skąd 6.000 / 2. Bo skoro śruba w jednym obrocie pokonuje 11cali = 27,94 cm to kręcąc 6.000 razy na minutę, w ciągu godziny pokona teoretycznie drogę 100,58 km. Czy gdzieś się mylę? 

Natomiast jasne jest, że śruba ma poślizg. 

 

Po przeanalizowaniu materiału video zarejestrowanego latem zeszłego roku potwierdziłem, że faktycznie przy WOT osiągam 43,5 km/h przy 5520 obr na minutę. 

Na podstawie filmu zmierzyłem, że wejście w ślizg zajęło 20 sekund, ale łódka nie była zatrzymana, a poruszała się z prędkością około 5km/h. 

Tak czy inaczej to zdecydowanie za długo jak na taka jednostkę. 

 

Wygląda na to, że zmniejszenie skoku śruby o cal nie zwiększy prędkości obrotowej silnika do zamierzonych 6.000-6.300 obr. 

 

Dlatego zamówię 2 śruby 10 i 11" i przeprowadzę testy empiryczne   :rockon:  

Załączone pliki


Użytkownik bardzozlymisio edytował ten post 22 kwiecień 2024 - 11:28


#1787 ONLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1392 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 22 kwiecień 2024 - 11:37

Tu nie bardzo rozumiem skąd 6.000 / 2. Bo skoro śruba w jednym obrocie pokonuje 11cali = 27,94 cm to kręcąc 6.000 razy na minutę, w ciągu godziny pokona teoretycznie drogę 100,58 km. Czy gdzieś się mylę? 

Natomiast jasne jest, że śruba ma poślizg. 

 

Po przeanalizowaniu materiału video zarejestrowanego latem zeszłego roku potwierdziłem, że faktycznie przy WOT osiągam 43,5 km/h przy 5520 obr na minutę. 

Na podstawie filmu zmierzyłem, że wejście w ślizg zajęło 20 sekund, ale łódka nie była zatrzymana, a poruszała się z prędkością około 5km/h. 

Tak czy inaczej to zdecydowanie za długo jak na taka jednostkę. 

 

Wygląda na to, że zmniejszenie skoku śruby o cal nie zwiększy prędkości obrotowej silnika do zamierzonych 6.000-6.300 obr. 

 

Dlatego zamówię 2 śruby 10 i 11" i przeprowadzę testy empiryczne   :rockon:  

Widzę że robisz kroki dokładnie takie jak ja :) Wymiana na większy motor jest następnym krokiem :)



#1788 ONLINE   bardzozlymisio

bardzozlymisio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 38 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2024 - 11:41

Widzę że robisz kroki dokładnie takie jak ja :) Wymiana na większy motor jest następnym krokiem :)

Nie odbieraj mi nadziei  :D

 

Wciąż się łudzę, że załatwię sprawę za 350 zamiast 35.000. 

 

Ale jednak DF50 korci, oj korci .... 



#1789 ONLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1392 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 22 kwiecień 2024 - 12:42

Opisz jak poszło po testach śrub. 



#1790 ONLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4804 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 22 kwiecień 2024 - 12:46

Tu nie bardzo rozumiem skąd 6.000 / 2. 

 

Ponieważ założyłem przełożenie 2:1 w spodzinie, obroty są redukowane. I jak silnik kręci 6000 to śruba 3000. Ogólnie trzeba sobie sprawdzić w specyfikacji silnika jaka jest redukcja na spodzinie - zazwyczaj coś koło 2 (2,07 , 2,15. 1,97 itp)   


  • bardzozlymisio lubi to

#1791 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 573 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 22 kwiecień 2024 - 12:49

Tu nie bardzo rozumiem skąd 6.000 / 2. Bo skoro śruba w jednym obrocie pokonuje 11cali = 27,94 cm to kręcąc 6.000 razy na minutę, w ciągu godziny pokona teoretycznie drogę 100,58 km. Czy gdzieś się mylę?
Natomiast jasne jest, że śruba ma poślizg.

Po przeanalizowaniu materiału video zarejestrowanego latem zeszłego roku potwierdziłem, że faktycznie przy WOT osiągam 43,5 km/h przy 5520 obr na minutę.
Na podstawie filmu zmierzyłem, że wejście w ślizg zajęło 20 sekund, ale łódka nie była zatrzymana, a poruszała się z prędkością około 5km/h.
Tak czy inaczej to zdecydowanie za długo jak na taka jednostkę.

Wygląda na to, że zmniejszenie skoku śruby o cal nie zwiększy prędkości obrotowej silnika do zamierzonych 6.000-6.300 obr.

Dlatego zamówię 2 śruby 10 i 11" i przeprowadzę testy empiryczne :rockon:



/2 gdzie 2 to przełożenie w spodzinie.

W Suzuki masz 2,09 czyli 5500x28cm(11”)=154000/2,09=73,68 km/h- 40%=44km reszta to poślizg śruby



  • bardzozlymisio lubi to

#1792 ONLINE   bardzozlymisio

bardzozlymisio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 38 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2024 - 13:39

Ponieważ założyłem przełożenie 2:1 w spodzinie, obroty są redukowane. I jak silnik kręci 6000 to śruba 3000. Ogólnie trzeba sobie sprawdzić w specyfikacji silnika jaka jest redukcja na spodzinie - zazwyczaj coś koło 2 (2,07 , 2,15. 1,97 itp)   

OK - teraz rozumiem. Dzięki. 



#1793 ONLINE   bardzozlymisio

bardzozlymisio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 38 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2024 - 13:40

Opisz jak poszło po testach śrub. 

 

Będzie pełna analiza poparta materiałem video i fotograficznym  :D


  • gumowy lubi to

#1794 ONLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1392 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 22 kwiecień 2024 - 14:02

Będzie pełna analiza poparta materiałem video i fotograficznym  :D

Osobiście myślę że ta 11 załatwi Ci temat. 10-tka będzie przekręcała obroty. Masz znacznie lepsze osiągi niż ja na oryginalnej śrubie 12. Sama skorupa jakieś 70 kg lżejsza. 


Użytkownik rower26 edytował ten post 22 kwiecień 2024 - 14:02


#1795 OFFLINE   Slawek Dlugosz

Slawek Dlugosz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 76 postów
  • LokalizacjaMełno
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Długosz

Napisano 22 kwiecień 2024 - 15:41

Tu nie bardzo rozumiem skąd 6.000 / 2. Bo skoro śruba w jednym obrocie pokonuje 11cali = 27,94 cm to kręcąc 6.000 razy na minutę, w ciągu godziny pokona teoretycznie drogę 100,58 km. Czy gdzieś się mylę? 

Natomiast jasne jest, że śruba ma poślizg. 

 

Po przeanalizowaniu materiału video zarejestrowanego latem zeszłego roku potwierdziłem, że faktycznie przy WOT osiągam 43,5 km/h przy 5520 obr na minutę. 

Na podstawie filmu zmierzyłem, że wejście w ślizg zajęło 20 sekund, ale łódka nie była zatrzymana, a poruszała się z prędkością około 5km/h. 

Tak czy inaczej to zdecydowanie za długo jak na taka jednostkę. 

 

Wygląda na to, że zmniejszenie skoku śruby o cal nie zwiększy prędkości obrotowej silnika do zamierzonych 6.000-6.300 obr. 

 

Dlatego zamówię 2 śruby 10 i 11" i przeprowadzę testy empiryczne  

 

 

Masz te osiagi na rzece czy jeziorze?


Użytkownik Slawek Dlugosz edytował ten post 22 kwiecień 2024 - 15:43


#1796 ONLINE   bardzozlymisio

bardzozlymisio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 38 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2024 - 16:58

Masz te osiagi na rzece czy jeziorze?

 

Na rzece, płynąłem z nurtem. Na jeziorze różnica jest niewielka. 



#1797 OFFLINE   ubot

ubot

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 145 postów
  • LokalizacjaGrudziądz
  • Imię:Robert

Napisano 22 kwiecień 2024 - 18:00

Koledzy a można by przenieść ten wątek gdzie indziej..?

Bo ostatnie dwie strony tylko o silnikach i śrubach, i trochę nie na temat wątku o łodziach River Fox.. ;)



#1798 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 22 kwiecień 2024 - 18:18

Hehehehe ale się temat rozkręcił. Temat do łodzi RFox. Inne pływają inaczej, wymagają innych śrub.

 

Parę komentarzy niekoniecznie po kolei.

- nie trzeba ani doktoratu ani taczki śrub, wystarczy pomierzyć obroty pomyśleć, czy silnik w tej łódce jest obciążony czy raczej niedociążony i odpowiednio pójść o jeden, dwa stopnie. Zysk jest, zabawa przednia (a właściwie ze względu na położenie silnika tylna) - więc warto.

- liczenie poślizgu jest w miarę proste na wodzie stojącej, a ja takiej w zasięgu nie mam. Na rzece jest trudniej bo nie wystarczy, ze względu na obciążenia, polecieć w tę i z powrotem i podzielić przez dwa.

- a w ogóle przed mieszaniem śrubą warto najpierw dokładnie ustawić śrubę vs kil no i oczywiście trym.

- nie ma co zamawiać od razu dwóch śrub. wystarczy jedna - logicznie w dobrą stronę i zobaczyć co wyjdzie

 

PS. Jak Odra płynie normalnie to mam 48-49km/h z prądem i 46-47km/h pod prąd. Ale jak w grudniu był stan ostrzegawczy to pobiłem rekord 53km/h a pod prąd nie aż taki spadek bo 44km/h. Więc tak po równo to niestety do prędkości wody nie jest.

 

PS2. Chińska śruba już do mnie leci. Obadamy, stara pójdzie w obróbkę i malowanie (zryta śruba też będzie gorzej pracować niż gładka). 13 chyba też przerobię lekko bo jest kanciata jak nieszczęscie ...

 

PS3. JAkby ktoś chciał to mam śrubę 9 7/8 x 12, 10 rowków czyli Yamaha 20-30hp. U mnie w 390 nie robi do 420 powinna być ok. Śruba założona na dwa wypady. Będzie tańsza. Powiedzmy 300PLN plus Inpost.

 

PS4:

Śruba używana chińska 11 1/4" i nowa polastorm 12"

f6cb18c415cd243dmed.jpg
 
2c49653096588914med.jpg

Użytkownik Qh_ edytował ten post 22 kwiecień 2024 - 18:38


#1799 ONLINE   bardzozlymisio

bardzozlymisio

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 38 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2024 - 18:43

Koledzy a można by przenieść ten wątek gdzie indziej..?
Bo ostatnie dwie strony tylko o silnikach i śrubach, i trochę nie na temat wątku o łodziach River Fox.. ;)

Wszytko co napisałem dotyczy łodzi Riverfox 440. Większość rad, podpowiedzi napisanych przez kolegów dotyczy właśnie zagadnienia ustawień, trymowania, śrub i wyboru optymalnych parametrów Riverfox 440. Jedyne co tutaj nie dotyczy łodzi Riverfox to twój komentarz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik bardzozlymisio edytował ten post 22 kwiecień 2024 - 19:04

  • immortal lubi to

#1800 OFFLINE   ubot

ubot

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 145 postów
  • LokalizacjaGrudziądz
  • Imię:Robert

Napisano 22 kwiecień 2024 - 19:41

Wszytko co napisałem dotyczy łodzi Riverfox 440. Większość rad, podpowiedzi napisanych przez kolegów dotyczy właśnie zagadnienia ustawień, trymowania, śrub i wyboru optymalnych parametrów Riverfox 440. Jedyne co tutaj nie dotyczy łodzi Riverfox to twój komentarz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A to dziwne bo ja czytam tylko o silniku i śrubach... Ale wskaż mi gdzie opisujesz łódź albo jej elementy konstrukcyjne..

Takie które są jej integralną częścią. A nie dokupionym napędem który można przyczepić do każdej innej łodzi..  :)

I proponuję niech Admin rozsądzi o czym mowa, o silnikach czy o łodziach River Fox..


Użytkownik ubot edytował ten post 22 kwiecień 2024 - 19:44