Myślę, że do pontonu idealny. Storm 13,5 w dwusuwie waży tyle co markowy silnik 8KM w czterosuwie.
Małe sprostowanie - niektóre markowe silniki 4T 9,8 i 9,9 ważą ciut mniej od tego Storma. Tohatsu i Mercury
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 20 wrzesień 2019 - 13:02
Myślę, że do pontonu idealny. Storm 13,5 w dwusuwie waży tyle co markowy silnik 8KM w czterosuwie.
Małe sprostowanie - niektóre markowe silniki 4T 9,8 i 9,9 ważą ciut mniej od tego Storma. Tohatsu i Mercury
Napisano 20 wrzesień 2019 - 13:24
Małe sprostowanie - niektóre markowe silniki 4T 9,8 i 9,9 ważą ciut mniej od tego Storma. Tohatsu i Mercury
Niestety Andrzeju - padłeś ofiarą wyrafinowanego marketingu.
Waga silników 4T jest podawana zawsze jako "dry weight" czyli bez oleju w misce olejowej. W zależności od modelu wchodzi 0,8 do 1,1 litra i jak dodasz tą wagę to wyjdzie dokładnie tyle samo co omawiany Storm, który jako 2-suw nie ma oleju w silniku
Ale spór o wagę jest czysto akademicki.
Storm to inna półka cenowa. Jakbym miał do wydania 8 tys zamiast 4 tys i chciał robić co roku serwis za 400-500 zł (inaczej utrata gwarancji) to pewnie bym kupił nowy 4T.
Spój też na koszty części - do Storma śruba to koszt 150zł do markowego 4T to już 300zł. Ja pływam po Wiśle i dla mnie to ważne
Użytkownik Czechofil edytował ten post 20 wrzesień 2019 - 13:29
Napisano 20 wrzesień 2019 - 13:35
Aj tam, dyskusja akademicka z nowu. Jak to klon Yamachy, to śruba do markowego ze Storma podejdzie i też będzie za 150
Byle im nie odbiło i nie dostali smergla jak inne marki china, co w pewnym momencie się ceniły prawie jak japońskie firmówkli
Napisano 21 wrzesień 2019 - 11:10
Napisano 21 wrzesień 2019 - 12:01
Napisano 21 wrzesień 2019 - 15:36
Napisano 21 wrzesień 2019 - 16:21
mysle ze z 50 km bys lecial samemu
Napisano 21 wrzesień 2019 - 16:33
Kurde kusi mnie 18KM ile pojemności ma Y 2T przy 15KM?
Można zamienić zbiornik na 12l?
Ciekawe ile bym śmigał moim 300D Maverica
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Nie można zamienić zbiornika u sprzedawcy.
Jak przetestuję na Kolibri KM330D z kilem to dam znać.
Napisano 22 wrzesień 2019 - 00:02
Kurde kusi mnie 18KM ile pojemności ma Y 2T przy 15KM?
Można zamienić zbiornik na 12l?
Ciekawe ile bym śmigał moim 300D Maverica
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Też chciałem mniejszy czyli 12 L i nie dało rady zamienić.
Napisano 22 wrzesień 2019 - 22:16
mysle ze z 50 km bys lecial samemu
Napisano 23 wrzesień 2019 - 16:06
Raz mi echo tyle wybiło, ale to był błąd (za to przyjemnie wyglądał zachowany w rekordach )
Napisano 23 wrzesień 2019 - 18:48
mysle ze z 50 km bys lecial samemu
Chyba, że w Hollywood bo to sprzeczne z prawami fizyki ...
Storm 13,5, 15 oraz 18 jest sprzedawany ze śrubą o skoku 9 cali co oznacza, że w ciągu jednego pełnego obrotu śruba pokona dystans 22,86cm
Silnik ma przełożenie 23/13 i maksymalne obroty 5'500 co oznacza, że śruba zrobi maksymalnie 2'648 obrotów na minutę co teoretycznie da 60'537 cm czyli 0,60537 kilometra na minutę = 36,32 km/h
Do tego aluminiowa śruba ślizga się w wodzie i ma sprawność 92-94%
Ja obstawiam, ze max dla tego silnika i tej śruby to 33-34 km/h
Oczywiście dla bardzo lekkiego zestawu można pomyśleć o śrubie 11' i wtedy prędkość może "otrze się" o granicę 40km/h ale wątpię
Napisano 23 wrzesień 2019 - 19:02
tak strzelilem ponton wazy jakies 50 kg ,nie znam sie na osiagach mysle ze 35 km/h to i tak sporo
Napisano 23 wrzesień 2019 - 19:13
Coś mi tu śmierdzi skoro na 8KM śmigam na pusto 28-32km/h (wedle GPS) To po dodaniu 10KM zwiększę prędkość o 3km/h? Interesuje mnie prędkość w okolicy 40km/h, obecnie z całym szpejem przelotowa to 25 na 90% gazu.
Muszę od kogoś pożyczyć silniki 15 i pomierzyć żebym nie wydał kasy a zysk będzie niewielki.
Napisano 23 wrzesień 2019 - 19:26
Chyba, że w Hollywood bo to sprzeczne z prawami fizyki ...
Storm 13,5, 15 oraz 18 jest sprzedawany ze śrubą o skoku 9 cali co oznacza, że w ciągu jednego pełnego obrotu śruba pokona dystans 22,86cm
Silnik ma przełożenie 23/13 i maksymalne obroty 5'500 co oznacza, że śruba zrobi maksymalnie 2'648 obrotów na minutę co teoretycznie da 60'537 cm czyli 0,60537 kilometra na minutę = 36,32 km/h
Do tego aluminiowa śruba ślizga się w wodzie i ma sprawność 92-94%
Ja obstawiam, ze max dla tego silnika i tej śruby to 33-34 km/h
Oczywiście dla bardzo lekkiego zestawu można pomyśleć o śrubie 11' i wtedy prędkość może "otrze się" o granicę 40km/h ale wątpię
Ciekawe ale chyba teoria rozmija się tutaj z rzeczywistością skoro na 9,9 4T płynę 33-35 km/h to przy 18 KM musi być chyba dużo grubiej.
Napisano 23 wrzesień 2019 - 19:36
Ciekawe ale chyba teoria rozmija się tutaj z rzeczywistością skoro na 9,9 4T płynę 33-35 km/h to przy 18 KM musi być chyba dużo grubiej.
Andrzeju jak możesz porównywać różne silniki?
To tak jakbyś porównywał różne samochody o tej samej mocy np. Wartburga i Golfa
Jakie masz przełożenie w swoim silniku? Jaką masz śrubę? Jakie max obroty?
P.S
Jeśli udowodnisz, że śruba pokona w wodzie większy dystans niż jej skok to masz gwarantowanego Nobla i do końca życia nie musisz pracować tylko możesz siedzieć na rybkach.
Napisano 23 wrzesień 2019 - 19:48
Andrzeju jak możesz porównywać różne silniki?
To tak jakbyś porównywał różne samochody o tej samej mocy np. Wartburga i Golfa
Jakie masz przełożenie w swoim silniku? Jaką masz śrubę? Jakie max obroty?
P.S
Jeśli udowodnisz, że śruba pokona w wodzie większy dystans niż jej skok to masz gwarantowanego Nobla i do końca życia nie musisz pracować tylko możesz siedzieć na rybkach.
Założymy - zobaczymy. Jeśli tak jest to go nie kupię bo po co mi silnik 18 KM który popchnie mi silnik tak jak 4T 9,9 KM o tej samej wadze? Traci to sens.
Czyli śruba jest źle dobrana ?
Użytkownik godski edytował ten post 23 wrzesień 2019 - 19:53
Napisano 23 wrzesień 2019 - 20:15
Założymy - zobaczymy. Jeśli tak jest to go nie kupię bo po co mi silnik 18 KM który popchnie mi silnik tak jak 4T 9,9 KM o tej samej wadze? Traci to sens.
Czyli śruba jest źle dobrana ?
Dobór śruby to podstawa. Do tego konieczny jest obrotomierz. Poza tym ważny jest trym i powieszenie silnika.
Jak testowałem Storma to wisiał 5 cm poniżej dna, taką mam pawęż w małym Foxie. Ja + M@rcin z pełnym obciążeniem kręciliśmy silnik na maxa bo osiągał nawet 5'600. Do kolejnych testów podniosę go jeszcze o jakieś 3 cm, inaczej (wyżej) zamocuję czujnik sonaru i zobaczymy. Jak się będzie kręcił wyżej niż 5'600 to trzeba będzie kupić śrubę 11"
Śruba powinna być dobrana tak, aby na pusto (jak pływasz sam) silnik kręcił się na maxa czyli 5'500 obr a z pełnym odciążeniem na min - dla Storma to 5'000 obr
Napisano 23 wrzesień 2019 - 22:07
Chyba, że w Hollywood bo to sprzeczne z prawami fizyki ...
Storm 13,5, 15 oraz 18 jest sprzedawany ze śrubą o skoku 9 cali co oznacza, że w ciągu jednego pełnego obrotu śruba pokona dystans 22,86cm
Silnik ma przełożenie 23/13 i maksymalne obroty 5'500 co oznacza, że śruba zrobi maksymalnie 2'648 obrotów na minutę co teoretycznie da 60'537 cm czyli 0,60537 kilometra na minutę = 36,32 km/h
Do tego aluminiowa śruba ślizga się w wodzie i ma sprawność 92-94%
Ja obstawiam, ze max dla tego silnika i tej śruby to 33-34 km/h
Oczywiście dla bardzo lekkiego zestawu można pomyśleć o śrubie 11' i wtedy prędkość może "otrze się" o granicę 40km/h ale wątpię
Leszku, mam storma 13,5 kolor srebny bo w sumie taki chciałem ale teraz patrząc na specyfikację tych 13,5 to
kolor srebny - Śruba napędowa: tak, 3-9 1/4"x8"
a czarny - Śruba napędowa: tak, 3-9 1/4"x9"
No i teraz sam nie wiem jaką mamy różnicę.
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych