Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Storm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2111 odpowiedzi w tym temacie

#261 OFFLINE   Kujawiak

Kujawiak

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaInowrocław

Napisano 05 sierpień 2019 - 06:05

Witam użytkuje od tygodnia Storma 13,5 KM z łodzią długości 3,90 z laminatu (waga około 120 kg). Dwa razy nad wodą, 4 godziny pływania, silnik na dotarciu. Pracuje równo, nie przenosi drgać na rumplu, jakość wykonania przyzwoita, mieszanka 1:30 z olejem Motul. Skusiła mnie cena i waga 38,5 kg. Dla porównania pływałem na tej łodzi poprzednio na Mercury 8 KM czterosuwie, który nie wprowadzał łodzi w ślizg. Storm zapala na zimnym od pierwszego szarpnięcia. Jak jest rozgrzany za czwartym razem, ale muszę jeszcze go wyczuć. Jedyna rzecz na chwilę obecną, która rzuciła się w oczy na minus, to przycinające się cięgno ssania i słaba jakość plastiku cięgna i dźwigni zmiany biegu. 

Kolejno pływałem Stormem 13,5 z łodzią 3,20 z laminatu dwupłaszczową (105 kg. wagi), wrażenia super, ślizg na połowie wskazań skali rumpla. Po rozgrzaniu silnika praktycznie nie widać spalin, być może to zasługa oleju Motul. 

Myślę, że do pontonu idealny. Storm 13,5 w dwusuwie waży tyle co markowy silnik 8KM w czterosuwie. Jeśli trwałość będzie w połowie taka jak markowego silnika to będzie dobry zakup.

Napiszę niebawem jak wygląda olej w spodzinie po 10 godzinach pływania, po wymianie. 



#262 OFFLINE   M@rcin.

M@rcin.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 05 sierpień 2019 - 15:27

Mój Storm 13,5 jest u mnie już 3 miesiąc i mam podobne odczucia. Cięgno ssania się zacina, ale działa, natomiast do dźwigni zmiany biegów przyczepić się nie mogę :) Od chłopaków z bezwiosel.pl dostałem info, że olej można od nowości lać 1:50 a nie 1:30 jak sugeruje instrukcja. Silniki są podobno już podcierane. U mnie w zestawie z Kolibri 330 DSL, dwiema niemałymi osobami na pokładzie, gratami, paliwem itp, jestem w stanie popłynąć 32 km/h przy manetce odkręconej na 1/3 mocy. Do tego silnik pracuje bardzo równo i cicho. Spalanie na poziomie ok 5l/h pływając z prędkościami 25-30km/h nie wygląda tak tragicznie. 

 

Jest jeszcze jedna sprawa która nie daje mi spokoju. Silnik wg producenta powinien osiągać 5500 obrotów. Mój silnik odkręcony na max łapie ok 5700 obrotów. Czy powinienem się tym martwić i wymienić śrubę na inną czy olać to i zostawić jak jest. Wiem, że nasi sąsiedzi ze wschodu często wymieniają śruby na te ze zwiększonym skokiem (dla mnie to czarna magia;)).   



#263 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 05 sierpień 2019 - 20:14

Uhm, tyle że nie honorują tutaj "obcych" patentów (po 3 miesiącach traci ważność, w tym czasie jednostka musi mieć banderę itd), a zrobienie holenderskiego patentu graniczy z cudem dla kogoś, kto się tutaj nie urodził...

Niestety to nie prawo jazdy, które wymienia się prawie od ręki za drobną opłatą

Mam patent żeglarski od wielu wielu lat, motorowodny też już dobrych parę latek i jeszcze nie spotkałem się nigdzie, aby któregoś z nich nie honorowali. Trochę pływałem (Holandii akurat nie miałem okazji odwiedzić) i jedynie do czego się czepiali to uprawnienia SRC, szczególnie Angole, na samym wstępie kontroli. Dawali spokój dopiero jak zobaczyli,, że nie posiada się radia morskiego. 



#264 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 05 sierpień 2019 - 20:20

Mam patent żeglarski od wielu wielu lat, motorowodny też już dobrych parę latek i jeszcze nie spotkałem się nigdzie, aby któregoś z nich nie honorowali. Trochę pływałem (Holandii akurat nie miałem okazji odwiedzić) i jedynie do czego się czepiali to uprawnienia SRC, szczególnie Angole, na samym wstępie kontroli. Dawali spokój dopiero jak zobaczyli,, że nie posiada się radia morskiego.


Jak jesteś rezydentem to zdarza się (w niektórych krajach) że nie honorują uprawnień z kraju pochodzenia. Musisz przystąpić do egzaminu, łatwiejszego lub trudniejszego ale trzeba i już. Tak kolega ma z patentem.

#265 OFFLINE   Pablo_NL

Pablo_NL

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 48 postów
  • LokalizacjaNL

Napisano 05 sierpień 2019 - 21:14

Niestety dalej nic się nie zmieniło w temacie patentu w NL dla rezydentów, chyba już wyczerpałem wszelkie możliwości i pozostaje mały silnik. Z drugiej strony znalazłem rozwiązanie i nikt się nie przyczepi ;)

 

 

Załączone pliki


  • Negra i Tresor lubią to

#266 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 05 sierpień 2019 - 21:21



Jest jeszcze jedna sprawa która nie daje mi spokoju. Silnik wg producenta powinien osiągać 5500 obrotów. Mój silnik odkręcony na max łapie ok 5700 obrotów.


Jeżeli to na pusto to zostaw, jak z pełnym załadunkiem to możesz wziąć śrubę oczko szybszą.



Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
  • M@rcin. lubi to

#267 OFFLINE   M@rcin.

M@rcin.

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin

Napisano 05 sierpień 2019 - 22:10


Jeżeli to na pusto to zostaw, jak z pełnym załadunkiem to możesz wziąć śrubę oczko szybszą.



Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

 

Te 5700 rpm to z dwiema osobami na pokładzie plus graty. Dzięki za wskazówkę! 



#268 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 05 sierpień 2019 - 23:55

Jeden pitch do gory ze sruba 3 wirnikowa lub 4 o wiekszej srednicy obroty spadna ale tez i predkosc wzrosnie sterownosc i szybciej wejdzie w slizg przy zwyklej 3 obroty zmaleja i predkosc wzrosnie minimalnie

Użytkownik sharkfishing edytował ten post 05 sierpień 2019 - 23:56


#269 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 06 sierpień 2019 - 09:00

Witam użytkuje od tygodnia Storma 13,5 KM z łodzią długości 3,90 z laminatu (waga około 120 kg). Dwa razy nad wodą, 4 godziny pływania, silnik na dotarciu. Pracuje równo, nie przenosi drgać na rumplu, jakość wykonania przyzwoita, mieszanka 1:30 z olejem Motul. Skusiła mnie cena i waga 38,5 kg. Dla porównania pływałem na tej łodzi poprzednio na Mercury 8 KM czterosuwie, który nie wprowadzał łodzi w ślizg. Storm zapala na zimnym od pierwszego szarpnięcia. Jak jest rozgrzany za czwartym razem, ale muszę jeszcze go wyczuć. Jedyna rzecz na chwilę obecną, która rzuciła się w oczy na minus, to przycinające się cięgno ssania i słaba jakość plastiku cięgna i dźwigni zmiany biegu. 

Kolejno pływałem Stormem 13,5 z łodzią 3,20 z laminatu dwupłaszczową (105 kg. wagi), wrażenia super, ślizg na połowie wskazań skali rumpla. Po rozgrzaniu silnika praktycznie nie widać spalin, być może to zasługa oleju Motul. 

Myślę, że do pontonu idealny. Storm 13,5 w dwusuwie waży tyle co markowy silnik 8KM w czterosuwie. Jeśli trwałość będzie w połowie taka jak markowego silnika to będzie dobry zakup.

Napiszę niebawem jak wygląda olej w spodzinie po 10 godzinach pływania, po wymianie. 

 

Mieszamka 1-30??? toż to dymi jak parowiec :D


  • Kujawiak lubi to

#270 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 06 sierpień 2019 - 11:12

Aj tam. Mozna poszukac low smoke w syntetyku lub półsyntetyku. Bańka 3,7l do E-Teca mozna wyrwać za 150. Per litr tragedii nie ma. Chociaż są tez innych marek. IMHO - z tego 1:30 to jak najszybciej zejść.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

#271 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 sierpień 2019 - 11:42

Ciekawe że  japończyki 2T śmigają na 1:50 albo 1:100 a przynajmniej tak mi się wydaje a Storm podaje 1:30. Dlaczego ? Przewaga techniki ? ;)



#272 OFFLINE   AdamCh

AdamCh

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 906 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Adam

Napisano 06 sierpień 2019 - 12:21

Yamahy mają 1:100 i śmigają kupę lat, w najdalszych i najdzikszych rejonach świata.

I nadal działają i cieszą tubylców :)

Masę czasu pływałem Yamahą 5km w dwusuwie w trollingu i absolutnie nic jej nie dolegało i  nie dolega.

 

Też swojego czasu zastanawiałem się skąd te różnice. Konkurencja podaje przeważnie 1:50, a tutaj nawet 1:30?

Zapaszek pewnie fajny, z klimatem jak za czasów PRLu :) co z resztą lubię.



#273 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 06 sierpień 2019 - 12:27

1:30 na dotarciu, po 1:50

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 06 sierpień 2019 - 12:28


#274 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 20 wrzesień 2019 - 08:29

W weekend 1/09 testowałem Storma 13,5KM 2-suw wypożyczonego od kolegi @Marcin - za co serdecznie dziękuje

Pierwsze wrażenie pozytywne - waga silnika nie przeraża, nawet taki podstarzały kanapowiec jak ja nie miał problemu aby go dźwignąć i zapiać do paweży a tego bałem się najbardziej

Zapalił od pierwszego szarpnięcia i zgasł, poprawiłem ze ssaniem i zagadał aż miło. Pracował cicho i równomiernie - na zimno 1’300 - 1”400 obr a jak się rozgrzał spadło skokowo do 1’100

Rozgrzewanie zajęło mu od zapalenia do końca kanału u wyjścia z portu Czerniakowskiego (2 minuty) - zmniejszył obroty tuż przed wyjściem na Wisłe
Cały czas pracował równo i palił za pierwszym razem, udało mi się trafić przyzwoitego sumka i walcząc z rybą jedna ręka a lewa zapaliłem za 1 razem

Przepłynąłem tylko 7,6KM głównie pyr, pyr szukając miejscówek. Ma bardzo przyjemna pracę, nie telepie i nie hałasuje, przy 2’700 obr mieliśmy ok 7km/h czyli mój max na małym Mercurym 3,3 km.

Wyjście w ślizg momentalnie, V max 28,5km/h pod prąd a 32,8km/h z prądem (ja 90kg, M@rcin +100kg), dziobowka i szpej)

Łódka LakeFox F320 - dla porównania z Yamaha 8KM 2-suw nie udało się wyjść w ślizg a z Tohatsu 9,8 2-suw pod prąd 11,8km a z prądem 18KM w tej samej konfiguracji

Z wad zauważyłem tylko że nie ma regulacji tarcia kolumny i jak tylko puści się rumpel to skręca - być może jest do tego sruba na korpusie ale wymaga oczkowego klucza

3d9d512c6150520d339523800b37e3b5.jpg2ea943f0a1c095f57dc9369f99837e53.jpg99b596ad81fce0ec8767a521128dfc44.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#275 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 20 wrzesień 2019 - 08:35

W sumie testowałem 4 silniki:
Mercury 2-suw 3,3KM
Yamaha 2-suw 8KM
Tohatsu 2-suw 9.8KM
Oraz Storm 2-suw 13,5KM

Po ocenie testów, analizie za i przeciw zdecydowałem się finalnie na zakup Storma.
Koszt zakupu porównywalny do ceny używanego i pełnoletniego Japończyka, zazwyczaj z niewiadomego źródła i w niewiadomym stanie a tu nówka i to z 2-letnią gwarancją

No i przyjechał

0f40d5973073fca776a303c7b55b8452.jpg9ae4adf8750f4cf3e066302dfb2a6ec2.jpg55cf5be8b025d84ffc766ffffbb7d510.jpg8c9ef078efb5dd1383201323db97237e.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • M@rcin., M a r a s i Tresor lubią to

#276 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 20 wrzesień 2019 - 08:45

Leszek , z ustawieniem siły skrętu rumpla na kolumnie odpowiada śruba do której potrzebujemy klucza ,najlepiej fajkowego. Chciałem to zmienić na śrubę motylkową tak jak mam w Yamaszce ale przy próbie wykręcenia tej śruby czułem opór.Dla mnie nieco za duży i aby nie uwalić gwintu odpuściłem wymianę. Dokręciłem kluczem i jest ok a w razie korekty to mam na pokładzie mały fajkowy pod ręką.


Użytkownik M a r a s edytował ten post 20 wrzesień 2019 - 08:46

  • Czechofil lubi to

#277 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 20 wrzesień 2019 - 11:46

A gdzie mozna kupić częsci zamienne do w.w silnika

#278 OFFLINE   Mordeo

Mordeo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 301 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 20 wrzesień 2019 - 11:55

A ten Storm to nie jest kopią Yamahy 15 km dwusuwa?



#279 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 20 wrzesień 2019 - 12:06

A gdzie mozna kupić częsci zamienne do w.w silnika

u sprzedawcy



#280 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 20 wrzesień 2019 - 12:07

A ten Storm to nie jest kopią Yamahy 15 km dwusuwa?

TAK






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

1 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych


    darek63