Silniki Storm
#741 OFFLINE
Napisano 03 lipiec 2020 - 14:57
U mnie siura wesoło w każdych okolicznościach.
Zdejmij spodzinę i zweryfikuj to 5 śrub i 15min roboty. Jeśli nie będzie widać oczywistych uszkodzeń to wał w wiatrke spodzinę do wody i jazda.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
#742 OFFLINE
Napisano 03 lipiec 2020 - 22:45
#743 OFFLINE
Napisano 04 lipiec 2020 - 05:10
#744 OFFLINE
Napisano 04 lipiec 2020 - 06:19
#745 OFFLINE
Napisano 04 lipiec 2020 - 07:17
Przeciętny wirnik pompy wody wygląda tak:
https://lh3.googleus...2fa8BxezP4WmDtg
Stawiam na to, że piasta oddzieliła się od gumy.
Przy wolnych obrotach to wszystko działa, bo trzyma się na wcisk. Przy większym obciążeniu "czarne" zaczyna się obracać po "białym"
Po odkręceniu spodziny, na pierwszy rzut oka może nie będzie nic widać.
Ciężko wrózyć z fusów, ale....
Prawdopodobną przyczyną jest odwrotne wstawienie impellera w obudowę pompki.
Poniżej jest widok wirnika widzianego od dołu (licząc pozycję w której silnik pracuje)
Nie wiem dlaczego ale niektórym "serwisantom" wydaje się że te łopatki mają się układać w tym widoku do ruchu zgodnego z ruchem wskazówek zegara, czyli odwrotnie jak tutaj.
Jak się ten wirnik odwrotnie zamontuje, łopatki wyginają się jakby "pod włos"
Gdyby ściął się klin, chłodzenia nie byłoby przy wolnych obrotach.
- tomibdg lubi to
#746 OFFLINE
Napisano 04 lipiec 2020 - 09:25
#747 OFFLINE
Napisano 04 lipiec 2020 - 13:37
#748 OFFLINE
Napisano 04 lipiec 2020 - 21:14
Dziś kolejny etap gubienia chłodzenia. Kiedy łódka wchodzi w ślizg zanika chłodzenie. Wtedy stop lub luz i chłodzenie wraca. W miejacu na luzie przy
wysokich obrotach chłodzenie okej - nie zanika. O co kaman...
A spróbuj opuścić niżej spodzie , może jest za wysoko
#749 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 07:25
#750 ONLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 09:00
#751 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 12:26
- morales lubi to
#752 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 12:42
Czytając temat to chyba lepiej kupić coś markowego, chyba że masz talent mechanika i lubisz nad wodą grzebać w silniku zamiast łowić.
- godski lubi to
#753 ONLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 13:04
Czytając temat to chyba lepiej kupić coś markowego, chyba że masz talent mechanika i lubisz nad wodą grzebać w silniku zamiast łowić.
No zobacz ,pali mi od strzała , nic się nie urwało i jakoś śmiga bezproblemowo. I piszę jako użytkownik a nie teoretyk dodam ,że mam też dwie Yamahy
- Piotrek Milupa i Tresor lubią to
#754 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 14:35
#755 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 14:56
#756 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 15:05
#757 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2020 - 23:03
Mam wrażenie że producenci wpadli na pomysł że można trwałość silnika ograniczyć nawijając cieniutkim drutem cewkę iskrownika.
Cewka do kosy makita/dolmar kosztuje 260zł i składa się głównie z żywicy. Co z tego że oryginał skoro z cieniutkiego druciku. Wiem bo przepiłowałem. podobna cewka do kosy chińskiej kosztuje 30zł i działa normalnie, a te niemieckie oryginały padają.
#758 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2020 - 06:35
Silnik pracuje na tej paweży od początku i zawsze było okej. Po zimowej przerwie zaczął fiksować. Zobaczymy czy moje czyszczenie coś pomoże. Jeśli nie alternatywnie zamówiłem zestaw naprawczy i wymienie.
Jak pisałem wcześniej rozebrałem pompę wody wyczyściłem, choć nie było wiele nagarów. Wczoraj testy na wodzie i wszystko działa poprawnie.
Zatem podsumowując Strom 18 2T śmiga 2 sezon Ahoj
#759 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2020 - 07:01
Jedno pytanko nie wymieniałeś wirnika w zimę?
Ja po sezonie zwalam spodzinę, wymieniam w niej olej, wirnik, czyszczę kanały, sprawdzam stan uszczelek. Wszystko smaruję smarem i sprawdzam. Nie czekam aż pojawią sie problemy. W Yamaszce sprzedający zapewniał mnie że wirnik wymieniony i po 2mc musiałem wracać na wiosłach 3km pod prąd na rzece... Później już zmieniałem co roku i nie było problemów. W Stormie zamierzam robić tak samo.
Znajomy zajmujący się tym zawodowo mówił mi że to jest podstawa u nich w firmie (jachty i żaglówki na ciepłych morzach) Zrzut spodziny co roku lub po 500mth niezależnie czy silnik ma 4KM czy 400.
#760 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2020 - 11:37
Nie wymieniałem. Olej w spodzinie przed sezonem wymieniany. Teraz już wiem, że jedno i drugie konieczne w pakiecie
- Tresor lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
1 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
-
Popej