Mały ale wariat...
.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 10 marzec 2021 - 11:03
Mały ale wariat...
.
Napisano 10 marzec 2021 - 15:40
Ciekawy jestem ile poleci Wigry 355 z jedną osobą na tym 6 KM ? Ma ktoś z Was jakieś informacje.
Napisano 10 marzec 2021 - 16:34
Może trzeba silnik ustawić na wysokość na pawęży i popróbować z trymem. To może przynieść lepsze parametry szybkości. Spróbuj też usiąść bliżej środka pontonu. To daje bardzo wiele
Napisano 10 marzec 2021 - 18:07
Napisano 10 marzec 2021 - 18:13
Może trzeba silnik ustawić na wysokość na pawęży i popróbować z trymem. To może przynieść lepsze parametry szybkości. Spróbuj też usiąść bliżej środka pontonu. To daje bardzo wiele
Nic to nie da. 6 KM nawet w markowym silniku nie popchnie w ślizgu dwóch cięższych osób a w przypadku chińskich silników istnieje podejrzenie że są ciut słabsze od swoich protoplastów.
Napisano 10 marzec 2021 - 18:53
Nic to nie da. 6 KM nawet w markowym silniku nie popchnie w ślizgu dwóch cięższych osób a w przypadku chińskich silników istnieje podejrzenie że są ciut słabsze od swoich protoplastów.
Mając Yamahę 6km odblokowaną na 8 km w 2T nasz forumowy kolega zasugerował mi przestawienie o jedno oczko trymu. I na GPS prędkość wzrosła minimalnie 1 do 1,5 km/h. Ta sama waga na łódce i te same warunki na wodzie bo pomiar zrobiony praktycznie jeden po drugim . Warto próbować. Choć wiadomo ,że teoretycznie to 2t powinien mieć niewiele lepsze osiągi jak 4T.
Z czajnikami może być tak jak wyżej napisałeś ,moc podana na czapie może być z czapy
Napisano 14 marzec 2021 - 22:34
Napisano 15 marzec 2021 - 12:07
Kolejny ciekawy film:
.
Napisano 02 kwiecień 2021 - 12:51
Napisano 02 kwiecień 2021 - 12:58
Miałem 7 w 2t i na rzekę nie polecam - za słaby. Obecnie mam 13,5 ale jeszcze nie miałem okazji pływać., ale kolega ma, pływał po Odrze cały ubiegły sezon i jest zadowolony. W teorii to jest 15hpWitajcie,
Zauważyłem, że jest sporo używanych stormów o małej mocy na sprzedaż. Chciałem kupić 7 konnego ale odnoszę wrażenie, że okazują się słabsze. Jak realnie kształtuje się moc 13,5 konnego storma 2t ?
Napisano 02 kwiecień 2021 - 13:44
Witajcie,
Zauważyłem, że jest sporo używanych stormów o małej mocy na sprzedaż. Chciałem kupić 7 konnego ale odnoszę wrażenie, że okazują się słabsze. Jak realnie kształtuje się moc 13,5 konnego storma 2t ?
Napisano 02 kwiecień 2021 - 14:22
Witajcie,
Zauważyłem, że jest sporo używanych stormów o małej mocy na sprzedaż. Chciałem kupić 7 konnego ale odnoszę wrażenie, że okazują się słabsze. Jak realnie kształtuje się moc 13,5 konnego storma 2t ?
Najbliżej im mocowo do oryginałów, których są kopiami:
1. Storm 13,5 - Yamaha 15
2. Storm 7 - Yamaha 4/5KM
3. Storm 3,5 - Yamaha 2 ale pojemność większa o 20% więc będzie pewnie 2,5-3KM
Napisano 02 kwiecień 2021 - 15:45
Jeśli chodzi o silnik 7 km, to ma on pojemność 102 ccm, czyli tyle samo co tohatsu 5 km, a co zatem pewnie to tylko fantazja sprzedających z tą większą mocą. Tym bardziej , że silnik storm 7 hp i silnik capral 7 hp (którego jestem posiadaczem) są bliżniaczo podobne do tohatsu M5B. Wątpliwe zatem jest aby z tej samej pojemności udało się wykrzesać wyższą moc.
Napisano 02 kwiecień 2021 - 22:34
Na metanolu i oleju rycynowym to może i miałby te 7HP.
Możliwe też że sprytni marketingowcy piszą na czapce moc na wale silnika, a nie tą co na wałku śruby. Sporo mocy odchodzi na łożyskach wałka pionowego i na stożkowej przekładni redukcyjnej w stopie. Nawet sama lepkość oleju w stopie ma znaczenie dla strat mocy na transmisji z silnika do śruby, a do tego doliczcie nie podawane straty mocy na śrubie.
Ale co tam, tak naprawdę ważne by wypłynąć i wrócić na motorku.
Znajomy pływał na Johnsonach 60 i 75 HP 2t zużywając benzynę wiadrami, po czym zmienił łódkę na mniejszą i motorek na 4HP. Był w tej zmianie też i mój udział. Płynął dwa razy dłużej, ale spalał 6 razy mniej paliwa. Można powiedzieć że odżył po tej zamianie bo wreszcie pływał ile chciał i gdzie chciał. Banan na twarzy.
Napisano 02 kwiecień 2021 - 23:05
W sowieckich silnikach też moc podawana była zawsze na wale a nie na śrubie. Moc tracona między wałem a śrubą to około 20-25 %. Więc wygląda na to, że tu jest podobnie ponieważ 7 - 25% daje około 5.25 KM. Jeśli moja Honda 149 cm3 osiąga moc 7.5 konia z tej pojemności przy 5500 obrotów to 100 cm3 nie może dać 7 koni w żaden sposób bez doładowania czy innych zabiegów. Siedzi tam około 5 koni na śrubie i to wszystko.
Użytkownik darek63 edytował ten post 02 kwiecień 2021 - 23:08
Napisano 03 kwiecień 2021 - 04:28
W sowieckich silnikach też moc podawana była zawsze na wale a nie na śrubie. Moc tracona między wałem a śrubą to około 20-25 %.
Tutaj to już kolega pojechał po całości...
Moc tracona między wałem silnika a śrubą, to moc tracona na przekładni, zazwyczaj 2% ale nie 20%
Krytycznym punktem jest ile mocy jest w stanie przenieść śruba napędowa...
Sam fakt, że silnik wkręca się na obroty maksymalne nie powoduje, że generuje maksymalną moc.
Jeśli śruba przy np 2 tys obrotów jest w stanie przenieść 10 koni mechanicznych mocy, to sam fakt, że silnik jest w stanie wygenerować 20 koni, niczego nie zmieni. Z silnika jest odbierana taka moc, jaką jest w stanie przenieść śruba napędowa.
Podobnie jadąc samochodem po śliskiej oblodzonej nawierzchni małe ma znaczenie czy samochód ma 100 czy 300 koni
Tunningowanie samej główki silnika niczego nie zmieni, bo wąskim gardłem jest śruba napędowa.
Napisano 03 kwiecień 2021 - 10:24
Napisano 03 kwiecień 2021 - 10:36
Jak by chcieli to by i 20KM wyciągnęli ze 100. Ale jak jest naprawdę nie dowiemy się nigdy chyba że ktoś dorwie się do jakiejś hamowni dla silników zaburtowych...
ps. piła łańcuchowa ma 7,3KM z 91cm3.
Napisano 03 kwiecień 2021 - 11:10
Nie potrzeba hamowni ani laboratorium do tego . Wystarczy spontaniczny prosty test. Dwa takie same, tak samo obciążone np. kolibry 330 i na jednym Storm 7 a na drugim Japonia 5. Wszystko mniej więcej się wyjaśni po kilometrze. Tak porównywaliśmy dawniej Ruskie silniki do Japonii.
Napisano 03 kwiecień 2021 - 14:52
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych