Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Storm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2113 odpowiedzi w tym temacie

#1261 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 10 marzec 2021 - 11:03

Mały ale wariat... :)

.


  • M a r a s lubi to

#1262 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 10 marzec 2021 - 15:40

Ciekawy jestem ile poleci Wigry 355 z jedną osobą na tym 6 KM ?  Ma ktoś z Was jakieś informacje. 



#1263 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 10 marzec 2021 - 16:34

Może trzeba silnik ustawić na wysokość na pawęży i popróbować z trymem. To może przynieść lepsze parametry szybkości. Spróbuj też usiąść bliżej środka pontonu. To daje bardzo wiele



#1264 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 10 marzec 2021 - 18:07

Film nie mój. Wrzuciłem jako ciekawostka. Mój lata 40km/h we 2 więc wystarczająco. :)

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
  • Tiur lubi to

#1265 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15680 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 marzec 2021 - 18:13

Może trzeba silnik ustawić na wysokość na pawęży i popróbować z trymem. To może przynieść lepsze parametry szybkości. Spróbuj też usiąść bliżej środka pontonu. To daje bardzo wiele

Nic to nie da. 6 KM nawet w markowym silniku nie popchnie w ślizgu dwóch cięższych osób a w przypadku chińskich silników istnieje podejrzenie że są ciut słabsze od swoich protoplastów. 


  • suhhar lubi to

#1266 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 10 marzec 2021 - 18:53

Nic to nie da. 6 KM nawet w markowym silniku nie popchnie w ślizgu dwóch cięższych osób a w przypadku chińskich silników istnieje podejrzenie że są ciut słabsze od swoich protoplastów. 

 

Mając Yamahę 6km odblokowaną na 8 km w 2T nasz forumowy kolega zasugerował mi przestawienie o jedno oczko trymu. I na GPS prędkość wzrosła minimalnie 1 do 1,5 km/h. Ta sama waga na łódce i te same warunki na wodzie bo pomiar zrobiony praktycznie jeden po drugim . Warto próbować. Choć wiadomo ,że teoretycznie to 2t powinien mieć  niewiele lepsze osiągi jak 4T.

Z czajnikami może być tak jak wyżej napisałeś ,moc podana na czapie  może być  z czapy :) 



#1267 OFFLINE   Sadek8

Sadek8

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 91 postów

Napisano 14 marzec 2021 - 22:34

Dziś pierwsze powieszenie storma 13,5 2t na paweży i rozczarowanie. Okazało się, ze paweż jest za gruba, albo rozstaw w silniku za maly ;) poprzedni silnik o polowe mniejszej pojemności wchodzil z wielkim luzem. Tutaj zeby w ogole oparł się o paweż musialem szlifowac plastikowe osłony paweży. Ostatecznie silnik wisi, ale juz pantograf do elektrycznego silnika, który mial "wisiec" na tej samej paweży juz się pod spaliniaka nie wciśnie. Oby to ostatnie rozczarowanie. Warto zwrócić uwagę na grubość swojej paweży i tego co w silniku oferuja. U mnie tego zabrakło, bo wydawało mi sie, ze wiekszy silnik to wiekszy rozstaw bedzie.
Pozdrawiam

#1268 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 15 marzec 2021 - 12:07

Kolejny ciekawy film:

.


  • M a r a s lubi to

#1269 OFFLINE   wesoływędkarz

wesoływędkarz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 107 postów
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Marek

Napisano 02 kwiecień 2021 - 12:51

Witajcie,
Zauważyłem, że jest sporo używanych stormów o małej mocy na sprzedaż. Chciałem kupić 7 konnego ale odnoszę wrażenie, że okazują się słabsze. Jak realnie kształtuje się moc 13,5 konnego storma 2t ?

#1270 OFFLINE   algeroth82

algeroth82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 202 postów
  • LokalizacjaNowa Sól
  • Imię:Andrzej

Napisano 02 kwiecień 2021 - 12:58

Witajcie,
Zauważyłem, że jest sporo używanych stormów o małej mocy na sprzedaż. Chciałem kupić 7 konnego ale odnoszę wrażenie, że okazują się słabsze. Jak realnie kształtuje się moc 13,5 konnego storma 2t ?

Miałem 7 w 2t i na rzekę nie polecam - za słaby. Obecnie mam 13,5 ale jeszcze nie miałem okazji pływać., ale kolega ma, pływał po Odrze cały ubiegły sezon i jest zadowolony. W teorii to jest 15hp

#1271 OFFLINE   woochu

woochu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 77 postów
  • LokalizacjaInowrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 02 kwiecień 2021 - 13:44

Witajcie,
Zauważyłem, że jest sporo używanych stormów o małej mocy na sprzedaż. Chciałem kupić 7 konnego ale odnoszę wrażenie, że okazują się słabsze. Jak realnie kształtuje się moc 13,5 konnego storma 2t ?


Tak jak kolega pisze moc raczej 15 na wielu częściach jest wybity numer T15 🤭 co do osiągów na śrubie 11 z łodzią alfa 390 pełen zbiornik paliwa i 2 osoby 36km/h , samemu 41km/h jak dla mnie wystarczająco 👊💪🔥

#1272 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 02 kwiecień 2021 - 14:22

Witajcie,
Zauważyłem, że jest sporo używanych stormów o małej mocy na sprzedaż. Chciałem kupić 7 konnego ale odnoszę wrażenie, że okazują się słabsze. Jak realnie kształtuje się moc 13,5 konnego storma 2t ?

 

Najbliżej im mocowo do oryginałów, których są kopiami:

 

1. Storm 13,5 - Yamaha 15

2. Storm 7 - Yamaha 4/5KM

3. Storm 3,5 - Yamaha 2 ale pojemność większa o 20% więc będzie pewnie 2,5-3KM



#1273 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 02 kwiecień 2021 - 15:45

Jeśli chodzi o silnik 7 km, to ma on pojemność 102 ccm, czyli tyle samo co tohatsu 5 km, a co zatem pewnie to tylko fantazja sprzedających z tą większą mocą. Tym bardziej , że silnik storm 7 hp i silnik capral 7 hp (którego jestem posiadaczem) są bliżniaczo podobne do tohatsu M5B. Wątpliwe zatem jest aby z tej samej pojemności udało się wykrzesać wyższą moc.



#1274 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 02 kwiecień 2021 - 22:34

Na metanolu i oleju rycynowym to może i miałby te 7HP.

Możliwe też że sprytni marketingowcy piszą na czapce moc na wale silnika, a nie tą co na wałku śruby. Sporo mocy odchodzi na łożyskach wałka pionowego i na stożkowej przekładni redukcyjnej w stopie. Nawet sama lepkość oleju w stopie ma znaczenie dla strat mocy na transmisji z silnika do śruby, a do tego doliczcie nie podawane straty mocy na śrubie.

Ale co tam, tak naprawdę ważne by wypłynąć i wrócić na motorku.

Znajomy pływał na Johnsonach 60 i 75 HP 2t zużywając benzynę wiadrami, po czym zmienił łódkę na mniejszą i motorek na 4HP. Był w tej zmianie też i mój udział. Płynął dwa razy dłużej, ale spalał 6 razy mniej paliwa. Można powiedzieć że odżył po tej zamianie bo wreszcie pływał ile chciał i gdzie chciał. Banan na twarzy.



#1275 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 441 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 02 kwiecień 2021 - 23:05

W sowieckich silnikach też moc podawana była zawsze na wale a nie na śrubie. Moc tracona między wałem a śrubą to około 20-25 %. Więc wygląda na to, że tu jest podobnie ponieważ 7 - 25% daje około 5.25 KM. Jeśli moja Honda 149 cm3 osiąga moc 7.5 konia z tej pojemności przy 5500 obrotów to 100 cm3 nie może dać 7 koni w żaden sposób bez doładowania czy innych zabiegów. Siedzi tam około 5 koni na śrubie i to wszystko.


Użytkownik darek63 edytował ten post 02 kwiecień 2021 - 23:08


#1276 OFFLINE   Gar4field

Gar4field

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 207 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Kot

Napisano 03 kwiecień 2021 - 04:28

W sowieckich silnikach też moc podawana była zawsze na wale a nie na śrubie. Moc tracona między wałem a śrubą to około 20-25 %. 

Tutaj to już kolega pojechał po całości...

 

Moc tracona między wałem silnika a śrubą, to moc tracona na przekładni, zazwyczaj 2% ale nie 20%

Krytycznym punktem jest ile mocy jest w stanie przenieść śruba napędowa...

Sam fakt, że silnik wkręca się na obroty maksymalne nie powoduje, że generuje maksymalną moc.

Jeśli śruba przy np 2 tys obrotów jest w stanie przenieść 10 koni mechanicznych mocy, to sam fakt, że silnik jest w stanie wygenerować 20 koni, niczego nie zmieni. Z silnika jest odbierana taka moc, jaką jest w stanie przenieść śruba napędowa.

Podobnie jadąc samochodem po śliskiej oblodzonej nawierzchni małe ma znaczenie czy samochód ma 100 czy 300 koni

Tunningowanie samej główki silnika niczego nie zmieni, bo wąskim gardłem jest śruba napędowa.



#1277 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 441 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 03 kwiecień 2021 - 10:24

Trochę silników w życiu przerobiłem. Zaczynając o Saluta przez Wichry, Mockwy poprzez Yamahe 30 i ostatecznie kończąc stulecie Mercurym 60. Wiem co potrafił Wicher 30 i wiem że Yamaha 20 robiła dokładnie tą samą robotę np. w małej Cameo. Sowieckie konstrukcje były toporne mało sprawne, śruby toporne i traciły do Japonii tak jak napisałem 20-25 %. Japońskie 20 było odpowiednikiem sowieckiego 30. Nie chce mi się szukać za dużo, ale przykład na zetce amerykańca MerCruiser wał - śruba  to około 10%. Są na to wzory i wyliczenia ale nie będziemy w to brnęli bo nie ma to większego sensu.   
 
 
Natomiast druga część to ironia. Jakim cudem Chińczycy osiągnęli 7HP ze 100 cm3, Kiedy Japonia Wyciągała maksymalnie 5.5 KM z tej samej pojemności ?. Porównałem więc do Sowietów bo inaczej tego wytłumaczyć sobie nie potrafię :)  


#1278 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 03 kwiecień 2021 - 10:36

Jak by chcieli to by i 20KM wyciągnęli ze 100. Ale jak jest naprawdę nie dowiemy się nigdy chyba że ktoś dorwie się do jakiejś hamowni dla silników zaburtowych...

ps. piła łańcuchowa ma 7,3KM z 91cm3.



#1279 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 441 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 03 kwiecień 2021 - 11:10

Nie potrzeba hamowni ani laboratorium do tego :). Wystarczy spontaniczny prosty test. Dwa takie same, tak samo obciążone np. kolibry 330 i na jednym Storm 7 a na drugim Japonia 5. Wszystko mniej więcej się wyjaśni po kilometrze. Tak porównywaliśmy dawniej Ruskie silniki do Japonii.



#1280 OFFLINE   Gar4field

Gar4field

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 207 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Kot

Napisano 03 kwiecień 2021 - 14:52

Sprawdziłem sobie silnik Storm 18HP (F18)
 
Na podstawie opisów z allegro
obroty maksymalne 5500
śruba 9,25 x 11
Moc 18HP
27/13 = 2,0769 (w opisach ta wielkość nie jest podawana, ale ściągnąłem zdjęcie kół  zębatych spodziny ze strony bez wioseł i policzyłem zęby)
 
No i sobie policzyłem...
 
Obroty na wale śruby przy przełożeniu 2.08 - 2644
Średnica śruby 9,25
 
Moc = 12.34 HP
 
A więc te 18HP to naściemniane jest. Ale ja bym nawet nie winił za ściemę chińczyków (bo w kontaktach z nimi mam dobre doświadczenia) a winiłbym europejskiego dystrybutora.
Jeśli do silnika da się założyć śrubę 10 cali (nie wiem tego czy się da, a silnik dodatkowo wkręci się na 5500 obr/min to wg moich obliczeń moc będzie wynosić 18,2 HP
 
Czyli ze śrubą 9 1/4 cala silnik ma szansę przenieść 12,34 HP
Przy śrubie 10 cali - 18HP
 
Jak to policzyłem?? A tutaj napisałem na ten temat artykuł i zamieściłem liczący on-line kalkulator. Mam nadzieję, że się przyda.
 
 
Daleki jestem od generalizowania, a ruskie to złe, a japońskie dobre... a chińskie też złe.
Kupowałem kiedyś silnik od chińczyka.
Cena za ten sam silnik była od 2 tys $ do 5,5 tys $ w zależności od zapewnianej sieci serwisowej i osprzętu (markowy lub to samo ale nieobrandowane) a nawet od ilości naklejek brandu.
Chińczyk jasno mówi, co sprzedaje i za jakie pieniądze.
Natomiast wszelkie cuda to domena europejskich handlowców cudotwórców.
 
Staram się zrozumieć dlaczego coś jest gorsze, a coś lepsze. W tym przypadku Ten silnik z taką śrubą to nie jest 18 konny silnik
Ze śrubą 10 cali będzie, o ile taka się tam zmieści i jeśli silnik wkręci się na 5,500 obrotów. Będzie to 18 konny silnik......





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych