Nie, 2 lata temu ścigałem się z kumplem. Wczoraj się zdziwiłem jak pływałem, bo ponton długo wchodził w ślizg i płynąłem max 18 km/h. Wszystko wróciło do normy jak złożyłem kółka w pontonie
Użytkownik HaDe edytował ten post 01 sierpień 2021 - 19:47
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 01 sierpień 2021 - 19:46
Nie, 2 lata temu ścigałem się z kumplem. Wczoraj się zdziwiłem jak pływałem, bo ponton długo wchodził w ślizg i płynąłem max 18 km/h. Wszystko wróciło do normy jak złożyłem kółka w pontonie
Użytkownik HaDe edytował ten post 01 sierpień 2021 - 19:47
Napisano 01 sierpień 2021 - 20:15
Napisano 05 sierpień 2021 - 22:27
Napisano 09 sierpień 2021 - 23:39
Nie, 2 lata temu ścigałem się z kumplem. Wczoraj się zdziwiłem jak pływałem, bo ponton długo wchodził w ślizg i płynąłem max 18 km/h. Wszystko wróciło do normy jak złożyłem kółka w pontonie
Po zmianie silnika pomyślałem że jest źle dobrana śruba - za duża, ale był jeszcze ten kłopot że chlapało okrutnie. Przepłynąłem tak kilka km. w ślizgu i z rodziną na pokładzie, no i płynąc wolno dostrzegłem jasne kółko w wodzie.
Czytałem artykuł z prób skutera na zmniejszonej ilości oleju, i wynika z niego że zwiększone tarcie jest już od 80:1.
Tak więc myślę że 50:1 to bezpieczna dawka.
Użytkownik Stołczynianin edytował ten post 09 sierpień 2021 - 23:47
Napisano 10 wrzesień 2021 - 06:24
Miałem wczoraj na serwisie zimowym w lato szarego Storma. (Sumiarz zakończył sezon i silnik będzie wisiał do maja). Dużo w internetach dyskusji czym sie różni. Bezwioseł twierdzi że to samo tylko czarny ma 18 a srebny 15KM. Silnik leżał rok w kartonie a w tym sezonie nie wiadomo ile latał mth zrobił kilka wycieczek po 100km w jedną stronę + sumowe zasiadki kilkudniowe.
Kamera w cylindrach pokazała sterylną czystość bez nawet pyłku nagaru.
Ciśnienie w obu garach było 9 (w trzech czarnych jakie mierzyłem w tym 2 po wyjęciu z pudełka było zawsze 8)
Prawie wszystkie śruby sa na klucz 10mm, w czarnych jest więcej rozmiarów.
Wszystko jest zamalowane farbą. Niby ladnie to wygląda ale po odkręcaniu farba schodzi ze śrub i robią sie ciapki. Nawet podstawa i obudowa pompy malowana, wydaje się to dziwne bo ta farba będzie schodzić i będą pojawiać się jej kawałki wewnątrz spodziny.
Kalamitki też zamalowane trzeba było oskrobac kulkę ale za to są 3 a nie jedna jak w czarnym. (2 dodatkowe na ósce od trymu)
Inna manetka gazu.
Silnik na wolnych pracuje równiej i jak by bardziej miękko niż czarne.
Śruba 11 w standarcie.
Oczywiście jak w czarnych wszystko suche, smar to chyba deficytowy temat u Chińczyków.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Tresor edytował ten post 10 wrzesień 2021 - 06:39
Napisano 10 wrzesień 2021 - 12:00
A co powiecie o Storm 25 4T z rozruchem i ładowaniem? Mam 18 2T. Łajba 410 (ala Romana) W pojedynkę ze szpejem max 30km/h (3/4manetki później nic się nie zmienia). Dwie osoby max 25km/h (manetka na max) w zasadzie na granicy ślizgu. Zastanawiam się czy warto zamienić na 25. Czy zmiana będzie znacznie odczuwalna. Jaka jest niezawodność tej konstrukcji?
Napisano 10 wrzesień 2021 - 12:05
Dobrze masz dobraną śrubę? Różnica pomiędzy Storm 18 2T a 25 4T będzie taka sama jak pomiędzy 15 a 20km. Czyli ~5km/h.
Użytkownik Dragster edytował ten post 10 wrzesień 2021 - 12:06
Napisano 10 wrzesień 2021 - 13:55
Witam ,mam romanę 440 z hondą BF 20kM 4T z 2020r. , całość ze szpejem jakies 350kg 43kh,jak dojdzie kolegz 38-40kh zależy czy flauta ,czy jest fala.
Użytkownik perch22 edytował ten post 10 wrzesień 2021 - 13:56
Napisano 10 wrzesień 2021 - 19:11
Grubo. Ja moją Bremą 390V wraz ze szpejem (czyli dziobówka, aku 100ah, trochę gratów na suma łącznie ze mną) czyli jakieś 350kg razem 39km/h maks. Dwie osoby po 100kg ~37km/h. Fizyki raczej nie oszukasz. 450cm o wadze 500kg to jakieś 30km/h przy silniku 4T 20KM.
Użytkownik Dragster edytował ten post 10 wrzesień 2021 - 19:46
Napisano 10 wrzesień 2021 - 20:06
Użytkownik Matteoo edytował ten post 10 wrzesień 2021 - 20:11
Napisano 10 wrzesień 2021 - 20:13
@Matteoo, ten 25KM stroma jest to tak naprawdę 20km "podkręcony" na śrubie. Ale faktycznie do 40km/h może dojść. Z tego co użytkownicy Romany się chwalą to pływalność jest bardzo dobra. Osobiście zacząłbym od obrotomierza na tym 18KM
Użytkownik Dragster edytował ten post 10 wrzesień 2021 - 20:14
Napisano 10 wrzesień 2021 - 20:26
Napisano 10 wrzesień 2021 - 20:35
Napisano 10 wrzesień 2021 - 21:04
Napisano 10 wrzesień 2021 - 21:10
@GrzesM tego właśnie tego się obawiałem. Nawet czekałem na ten test od Ciebie. Śruba 12" może nieco pomóc skoro masz maks obroty na 3/4 manetki. (Szkoda, że od Suzuki nie pasuje bo mam taką oryginalną, bym pożyczył na test) Ja musiałem przy Suzuki 20KM i Brema 390V zejść do skoku 10". Tak by we dwie osoby oscylować przy maks 6000RPM.
Napisano 10 wrzesień 2021 - 21:17
Napisano 10 wrzesień 2021 - 21:22
U mnie też nie jest źle przy Suzi 20KM: .
Napisano 11 wrzesień 2021 - 05:31
Witam, Romana na 20-tce 4T
tutaj ta sama Romana na 10-tce 4T
Użytkownik perch22 edytował ten post 11 wrzesień 2021 - 05:46
Napisano 11 wrzesień 2021 - 05:57
Nieźle
Napisano 11 wrzesień 2021 - 10:09
Ciekawe jak z tego spinningujesz...I to chyba byłoby tyle w temacie tego f25.
https://youtu.be/i1zQTqo0Mq4
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych