Wracałem raz na wiosłach 3km pod prąd Odry właśnie przez wirnik. Był grudzień trwało to prawie 3h. Zaczynałem w kurtce skończyłem w koszulce na ramiączkach...
Był miękki ale oderwał sie kawaleczk gumy i zatkał rurkę chłodzenia. Koszt niewielki a głowa spokojna.
Ze świecą podobnie kosztuje 20zł a w 2T szczególnie po dawce zalecanej do docierania zawsze jest w oleju. W Yamaha przy dawce 1:100 wyglądała zawsze ładnie. W Stormie przy 1:50 zawsze jest upaćkana.
Decyzja należy do ciebie.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
Świece wyglądają nieźle, niewiele różnią się od świec z przechodzonego 4t.
Tak jak @psulek uważam że wystarczy poczyścić tuleję gwintowaną i wkręcić na powrót. Porcelany nie należy czyścić metalową szczotką bo zostawia metaliczne ślady, a to przecież izolator. Sadze na izolatorze można wypalić nad palnikiem gazowym, tu są dobre.
Proporcja oleju do paliwa to jedno, a drugie to to temperatura w komorze spalania, a ta zależy od obciążenia.
Myślę że jeśli silnik nie jest wciąż na maksymalnej mocy, to można nieco zmniejszyć ilość oleju, do np: 1/60.
Z drugiej strony, z opracowania opublikowanego w necie wyczytałem, że nawet silniki przeznaczone na mieszankę 1/100 powinny pracować na mieszance 1/80, bo na 1/100 już występuje zwiększone tarcie.
Użytkownik Stołczynianin edytował ten post 13 grudzień 2021 - 22:35